Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Toyota Corolla 2.0d, waar ppo te koop?

ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
edited August 2010 in Oosterse merken
Beste allemaal,

Ik ben splinternieuw op het forum, Menno heeft me zojuist toegelaten, bedankt Menno!
Ik rijd (sinds een paar dagen) een Toyota Corolla 2.0d uit 1998, met een Denso pomp. V
«1

Comments

• SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited May 2010
    kom volgend weekend naar de meeting in Den Helder, krijg je antwoord op al je vragen en kan je ook gelijk olie en onderdelen meenemen.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2010

Aangezien ik student ben, je snapt het al wel, heb ik weinig budget.

Hier gaan altijd mijn nek haren van overeind staan :shock:
    als of ik zo veel heb te besteden.

en dan

Waar kan ik de ww en eventueel andere onderdelen die jullie aangeraden bij een 1-tank systeem goedkoop in laten bouwen?

dus toch geld :confused::confused::confused:

sorry hoor maar volgens mij heb je toch niet zo goed ingelezen als je zegt:confused:

mvg Dyssie
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited May 2010
    A.s. weekend heb ik geen gelegenheid om naar Den Helder te komen, jammer.

Even een reactie op Dyslectie, volgens mij begrijpen we mekaar niet helemaal, even rechtzetten:

[QUOTE=Dyslectie;56069]Hier gaan altijd mijn nek haren van overeind staan :shock:[QUOTE=Dyslectie;56069]
    als of ik zo veel heb te besteden.

en dan
    dus toch geld :confused::confused::confused:

sorry hoor maar volgens mij heb je toch niet zo goed ingelezen als je zegt:confused:

mvg Dyssie
    Allereerst wat je eerste opmerking betreft: studenten staan erom bekend weinig geld te hebben, collegegeld, boeken, huur, abonnement telefoon en dan ook nog levensonderhoud, het houd niet echt over (wil je mijn maandoverzicht? ;) ). Begrijp me goed, als je werk heb, heb je altijd meer te besteden als de doorsnee student die gewoon zuinig aan moet doen.

Wat je tweede opmerking betreft: ik heb aangegeven wel technisch te zijn, maar van auto's geen verstand te hebben. Ik heb bijvoorbeeld het 1-tanksysteem van ericzwiep doorgenomen: http://www.ppo.nu/forum/f44/voorbeeld-van-een-1-tank-systeem-2211/ maar hiermee bouw ik nu echt niet even in mijn eigen auto een dergelijk systeem.
    Ik hoop dat ik duidelijk ben, als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Weer ontopic:
    Vraag 1 is inmiddels een eind beantwoord met dank aan Niek. (ik reageer dadelijk terug op je PM!)
    Vooral de vraag over de pomp en de ww zijn voor mij erg belangrijk, hopelijk weten jullie er antwoord op.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited May 2010
    Allereerst welkom op het forum.

Ik ben zelf ook met een klein budget ppo gaan rijden.

Bedenk eerst of je 1 of 2tank wilt.
    Bij veel korte ritten neem een 1tank.
    Bij langere ritten neem een 2tank.

Voordeel van 2tank is dat je 100% kan rijden zodra de auto warm is.
    Voordeel van 1tank is dat je altijd deels ppo kan rijden.

Qua rijden wat die monteur zegt, zolang je zorgt voor zuivere ppo en in de file op diesel rijdt is er weinig aan de hand.

Heel technisch hoef je verder niet te zijn alleen je moet de goede onderdelen inkopen.

Ook al heb je weinig budget kan je het beter in 1x goed doen. eBay: Neue und gebrauchte Elektronikartikel, Autos, Kleidung, Sammlerstücke, Sportartikel und mehr ? alles zu günstigen Preisen is een goeie start en zoek dan op het trefwoord pöl

Qua olie, als je ruimte hebt kun je zelf filteren.
    Anders heb ik wel wat voor je wat je kunt overnemen om mee te starten
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Ppo4Toyota,

Welkom op het forum. Heb je ook een naam, ik moet zo nadenken als ik ppo4toyota in typ. Ik heet ook geen Tim, maar is wel lekker simpel.

Ik ben het eens met Dyssie. Toen ik ging studeren, heb ik mijn auto verkocht. Ik had een goeie bijbaan, zo'n 8000 gulden netto per jaar. Toch kon de auto niet. Wist je dat je je basisbeurs al kwijt bent aan een je auto? Dat betalen wij, terwijl je ook een ov kaart gekregen hebt. Ter zake!

Voor budget ombouw: 20L vat in kofferbak, 2 handbediende 3-weg kranen en een warmtewisselaar. Klaar. Onder de 100 euro. En snel vergeten dat je veel geld gaat besparen met ppo, er zijn er maar weinig die dat lukt.

Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2010
    Tim,
    we noemen hem gewoon P4T
    Niek
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited May 2010
    Ok'e dan P4T welkom op het forum van deze stinkdieren :-)
    voor je om gaat bouwen ga eerst even bij andere te raden, en vooral afkijken hoe en wat er onder het motorkapje zit. Er zijn zat sites met goede goedkope ombuwsets te vinden. Heb nu even geen tijd, maar is er iemand die even wat linkjes kan strooien?
    Drivertje
    edited May 2010
    Hey P4T,

Kijk hier eens: http://www.ppo.nu/forum/f53/groeilijst-5/

Dit is ook wel een goeie:
    PPO Mobiel: Home

Tim
    edited May 2010
    @Neo, ik wil graag beginnen met een 1-tank systeem, om niet gelijk te moeilijk te beginnen. Bedankt voor je aanbod, maar mijn eerste olie hoop ik bij Niek te bestellen, in onderhandeling... :)

@Tim, noem me Kees(echte naam) of P4T
    Verder heb je een goed punt wat betreft de studiefinanciering, ik moet ook geducht bijwerken wil ik mijn auto kunnen betalen.
    Je stelt een 2-tank systeem voor, ik wil eerst beginnen met een 1-tank systeem. Lijkt me makkelijker, en aangezien ik een beginner ben wil ik niet dadelijk met het moelijkste beginnen. Verder lijkt de handbediening me niet alles, voor mijn idee moet ik als de motor warm is uit de auto -> moterkap open -> handles omzetten -> verder rijden?
    Ik hoop overigens
    edited May 2010
    Kees,

Een eenvoudig 2-tank systeem is goedkoper, veiliger en betrouwbaarder en vooral makkelijker dan een 1-tank systeem.

Zonder volledige ombouw (=duurder dan 2-tank) moet je blijven mixen.

Dan wordt het zo: Tank - minimaal 8mm inwendig aanvoerleiding - WW - verwarmd filter tot motor warm is - DENSO

Ik ben geen voorstander van poelheizer. Ik zou echter op deze manier niet hoger gaan dan 50%. Check ook of je dieseltje aal nagloeit .

Tim

PS: Den Helder is bijna noodzaak voor jou, afspraak even omzetten en langskomen :wink:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010

Een eenvoudig 2-tank systeem is goedkoper, veiliger en betrouwbaarder en vooral makkelijker dan een 1-tank systeem.

is maar net vanuit welk perspectief je dat bekijkt......net als wanneer ik zeg, 1-tankers have more fun :mozilla_tongue:
    ik krijg meestal een nachtmerrie na't zien van al die slangklemmen in een 2-tanksysteem!

Henk, deze post al eens doorgelezen?
    http://www.ppo.nu/forum/f44/voorbeeld-van-een-1-tank-systeem-2211/

Wil je lang op PPO rijden, steek dan je licht op op de meeting en ja, maak er meteen een
    2-tank systeem van ipv 1-tank. Tenzij je experimenteren, kweken van een fingerspitzengevoel etc leuk vindt :D
    edited May 2010
    Zwiep,

Als jij alles optelt, gloeiers, verstuivers, poelheizer, ww, nagloeirelais, bekabeling etc is het echt duurder dan een 2-tank. Maar dan doe je het wel goed.

@Kees: Ik rij ook 1-tank :mrgreen: Kosten: iets van 6-800euri

Tim
  • carl PPO Addict
    edited May 2010
    Ik heb een jaartje of 5 op ppo met een corolla 2.0d met een 1 tank systeem met boven de 15 graden 75% ppo gereden .een kleine 100000km

nooit geen start problemen gehad ,wel had ik een verwarmde filter.en originele verstuivers

ook wel de tank moeten spoelen i.v.m loskomend vuil,en de tankzeef moeten reinigen.

nu zou ik er wel een platen ww tussenbouwen om de ip te ontlasten .

(geeft een geruster gevoel) maar dan is de stap naar een 2tank niet meer zo groot.

ik vond het een goede wagen om op ppo te rijden .

grtjs carl
  • NeoNeo PPO Addict
    edited May 2010
    2 tank lijkt misschien een hele stap tov 1 tank maar het is makkelijker omdat je gelijk op safe speelt.

Je hoeft namelijk je dieselsysteem niet aan te passen naar grotere leidingen etc.

Een basic 2 tank systeem is niets meer dan 2 3wegkleppen, een warmtewisselaar, extra filter en een extra tankje in je kofferbak. Het lijkt heel wat door de wirwar aan draden en slangen enzo maar het is in een paar dagen best te doen.

Handbediende kleppen is wel budget, hiermee is het idee dat je de leidingen door je auto laat lopen zodat je de kleppen vanuit je stoel kan bedienen.
    Het heeft een aantal nadelen:
    - Puzzelwerk om de leidingen door je auto te laten lopen.
    - Risico op lekkages in je interieur.

Gebruikte elektrische magneetventilen kosten echt niet veel en zijn het dubbel en dwars waard.

Na je 2 tank ombouw kan je altijd nog elektrische voorverwarming inbouwen zodat je ook de eerste km's op ppo kan rijden.

Tevens zeg je dat je graag wilt besparen. Maar als je gaat mengen, 50/50 en je koopt de ppo voor 0,70 per liter bijvoorbeeld, dan zit je nog aan een literprijs van zo'n 95 cent tegenover 1.20 ofzo voor 100% diesel.
    Ik weet niet hoeveel km's je rijdt maar ik zou als ik jou was eerst eens een tabelletje maken om te kijken hoe de verschillende opties financieel uitpakken zodat je daar je investering op kan aanpassen. Grote kans dat je besparing dan hooguit een paar tientjes per maand is.

Goedkoopste is een bron zoeken en zelf gaan filteren.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited May 2010
    Gewoon 1 tank rijden met die Toyota, er zit een Denso pomp in en die zijn super degelijk ;)
    Wel een warmtewisselaar plaatsen en een KGR maken( kortgesloten retour)
    De warmtewisselaar ontlast de pomp en zorgt ervoor dat de pomp beter regelt.
    Met een KGR hoef je je geen zorgen te maken over leiding diameters omdat er geen overbodige grote brandstof flow is.
    edited May 2010
    Nounou, ik heb heel wat om op te reageren :)

@Tim: Je hebt me al overgehaald om een 2-tank systeem te doen. Het gaat mij voor een groot deel om de kostenbesparing die het met zich mee kan brengen, verder vind ik het prachtig dat het mijn uitstoot naar beneden haalt. Handles en leidingen in het interieur van de auto lijkt mij geen goed plan, ik dacht zelf aan het volgende: (is dit overigens een compleet systeem?) Rijden op PPO - Producten - Elektrische componenten - Omschakelingsysteem Maar dan heb ik denk ik ook 2 stuks van deze nodig denk ik: Rijden op PPO - Producten - Magneetkleppen - 3/2-weg ventiel

@zwiep: ja heb je pagina doorgenomen. Ik ga toch voor de 2-tank, maar vooreerst ben ik druk de onderdelen goedkoop bij elkaar te zoeken. Mijn enige mogelijkheid is naar de meeting te komen is zaterdag, maar die zit momenteel ook vol, ik bericht jullie nog of ik dingen opzij kan zetten en kom.

@carl: leuk te lezen dat je ook een 2.0d had, mijn eerste ppo moet er nog in..

@neo: dank voor de vele info! mij rest dus nog een:
    - tankje (passend op de plaats van het reservewiel heeft voorkeur)
    - extra filter (kan evt. later)
    - electrische magneetventielen (waar o waar haal ik die goedkoop/tweedehands) hier zijn ze te koop, maar dan moet ik nog even wachten eer ik ze kan kopen: Rijden op PPO - Producten - Magneetkleppen - 3/2-weg ventiel
    - brandstofleidingen, lijkt me dat ik die wel bij de Brezan in Ede kan kopen.
    - schakelpaneel in de auto voor het omzetten van de magneetkleppen? Iemand een idee of die ergens goedkoop te krijgen of zelf in elkaar te zetten is?

@raaf, denk dat ik kan zeggen: dag mede-Zeeuw ;) ik kom van Tholen namelijk (op kamers in Woudenberg). Maar uit eerdere posts lijkt me een 2-tanksysteem goedkoper, al hoewel niet eenvoudiger, want ik heb geen idee hoe het voor elkaar te boksen, laat ik eerst de onderdelen bijeen krijgen.

Er staan weer heel wat vragen tussen mijn bovenstaand verhaal, hopelijk kunnen jullie die er tussenuit vissen en mogelijk ook beantwoorden.
    De zoektocht naar onderdelen gaat intussen verder, allen dank voor de inbreng!
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Ik woon in gemeente De Bilt, dat is relatief dicht bij Woudenberg. Ik heb niks in de aanbieding voor je, maar wel een Caddy ombouw te bezichten als Den Helder niet lukt.

Ohja wel, ik heb nog een 25 liter tankje staan.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    Nabij Gorinchem of Zeist is een Elsbett 1-tank te zien als je toch onderweg bent...
    edited May 2010
    [QUOTE=CaddyEd;56170]Ik woon in gemeente De Bilt, dat is relatief dicht bij Woudenberg. Ik heb niks in de aanbieding voor je, maar wel een Caddy ombouw te bezichten als Den Helder niet lukt.

Ohja wel, ik heb nog een 25 liter tankje staan.

Het 25 liter tankje, past dat op de plaats van mijn reservewiel, of is het niet speciaal voor een reservewiel plaats?
    Hier heb ik wat foto's die ik vorige week gemaakt had van me auto, om op het forum te zetten:
    http://a.imagehost.org/0431/IMAG0107.jpg
    http://j.imagehost.org/0802/IMAG0108.jpg
    http://h.imagehost.org/0415/IMAG0109.jpg
    http://h.imagehost.org/0213/IMAG0110.jpg

[QUOTE=udo;56171]Nabij Gorinchem of Zeist is een Elsbett 1-tank te zien als je toch onderweg bent...

Ook interessant, Zeist dan, dat is goed aan te rijden. Al ga ik nu voor een 2-tank systeem wil ik het ook welleens zien. De 2-tanker van CaddyEd gaat wel voor ;)

Overigens vind ik hier op ebay.de een leuke shop:
    DiePölShop Angebote - Einschraubnippel, GERADE - Verbinder Artikel in eBay.de Shops zu günstigen Preisen
    Leuk om rond te kijken.

Overigens hoeft het tankje vooreerst niet persee op de reservewiel plaats, maar lijkt mij wel het mooist.
    edited May 2010
    P4T,

Die klepjes van Peus zijn voor benzine. Doorlaat is veel te klein voor ppo. De "echte" ppo kleppen zijn de Sirais, maar dan betaal je al snel 75 euro per stuk, en moeten er nog thules bij.

Ik heb ooit deze gehad van dieselumbau. Volgens mij rijdt Ed daar nog steeds mee en kostten compleet 60 euro per stuk.

Mijn broer had deze in zijn Combo, ik kan hem vragen of jij ze over mag nemen. Dan heb je vast een studentenprijsje :roll:

Tim
    edited May 2010
    Nou als je dat vragen wilt, graag! En als ik het goed begrijp moet je aan die magneetventielen een draadje met een schakelaar doen, zodat je tijdens het rijden kunt omschakelen?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    [QUOTE=Tim;56173]Ik heb ooit deze gehad van dieselumbau. Volgens mij rijdt Ed daar nog steeds mee ...

Yep, inderdaad. Prima kleppen en makkelijk te monteren. Omdat aan de
    edited May 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56174]Nou als je dat vragen wilt, graag! En als ik het goed begrijp moet je aan die magneetventielen een draadje met een schakelaar doen, zodat je tijdens het rijden kunt omschakelen?Met een draadje ja :lol: Kom je naar Den Helder? Dan zie ik hem weer.

Nu slapen
    Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited May 2010
    FF inhaken nog op een paar dingen uit mijn ervaringen.

Reservewiel tank leek mij ook heel mooi, heb zelf zo'n rode kunststoffen van monopoel.de.
    Het grote nadeel is alleen dat er maar 40 ofzo liter in past en dat hij al lucht gaat happen in bochten enzo al ver voordat de bodem bereikt is. Je kan hem dus nooit lekker leeg rijden en blijft dus bezig met tanken.
    Tweede grote nadeel is dat je net zal zien dat je een lekke band krijgt zodra je je reservewiel thuislaat. Als je hem toch mee wilt nemen zit je met zo'n reservewiel in de kofferbak.
    Mijns inziens kun je beter een net vierkant tankje in je kofferbak doen. Liefst zo groot mogelijk dan hoef je niet vaak te tanken.
    Je zou wel een thuiskomertje kunnen nemen ipv een volwaardig reservewiel maar probleem blijft dat je dat ding in je kofferbak hebt slingeren.
    Voordeel van zo'n reservewieltank is wel dat het zwaartepunt van je auto lekker laag blijft wat goed is voor de wegligging.
    Een gewone tank is trouwens ook veel goedkoper.

Je kofferbakmat zou je eruit kunnen halen ivm kliederen.

Als ik jou was zou ik op ebay.de zoeken op pöl en dan links even op auto teile klikken. Dat moet je gewoon een paar weken in de gaten houden en dan liefst een compleet 2tank set kopen. Dan heb je het leeuwendeel te pakken, de rest koop je er dan bij.
    Monopoel.de is een goeie zaak verder. Bij nederlandse automaterialenzaak zou ik zo min mogelijk inslaan want die zijn vaak wat meer aan de prijs.

Brandstofslang kun je trouwens beter niet 2dehands gebruiken want dan heb je meer kans op uitgedroogde slangen die lucht gaan trekken.

Schakelpaneel, enige wat je hoeft te doen is een plekje te vinden voor 2 simpele schakelaars. Een om de aanvoer te schakelen en een voor de retour.

Extra filter zou ik gelijk regelen. Tevens een klein voorfiltertje voor je dieselfilter zetten. Met het omschakelen krijg je wellicht wat ppo in je dieseltank. Dat is opzich geen probleem maar aangekoekte resten lossen er wel door op en dat kan je opvangen met zo'n klein doorzichtig filtertje en die in het begin regelmatig te wisselen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Ik heb eventueel nog een Sirai in de aanbieding, die kan nog wel mee naar Den Helder.:)
    edited May 2010
    [QUOTE=Tim;56177]Met een draadje ja :lol: Kom je naar Den Helder? Dan zie ik hem weer.

Nu slapen
    Tim

Tim, het nu zeker dat ik helaas echt niet naar Den Helder kan komen. Ik vind het erg jammer, zeker omdat jij en anderen onderdelen aanbieden en de mogelijkheid geven om even onder de moterkap te kijken. De 20e registreerde ik mezelf, het was helaas te kort dag om naar de meeting te kunnen. Ach, op naar de volgende keer denk ik dan!

Ingmar, ik kom dus helaas niet naar de meeting, maar ik kom weleens langs Hardinxveld, dus als het nodig is kan ik langs komen. Ik wilde eerst Tim afwachten over zijn magneetventielen, hij vraagt zijn broer naar de prijs en oftie ze wil verkopen.

@Neo, dank voor je reactie erg duidelijk. Lijkt me dan dat zo'n reservewiel tank geen idee is door dat luchthappen. Ik weet niet welk type tank CaddyEd in de aanbieding heeft, ik wacht even zijn reactie af.
    Op de site die je opgaf, die monopoel.de, vond ik simpele omschakelaars met een lichtje erin oftie aanstaat, dat is dus ook geregeld. Ik bestel ze nog niet, ik wil eerst mijn lijstje onderdelen af hebben die ik nodig heb.

- tank (CaddyEd)
    - ww (uit cv van mijn broer)
    - electrische magneetventielen (mogelijk van Tim of van Ingmar
    - extra filter (monopoel.de deze??)
    - voorfiltertjes voor dieselfilter (monopoel.de)
    - brandstofleidingen (monopoel.de 10mm oke??)
    - 2 schakelaars (monopoel.de)

Hopelijk ben ik zo compleet voor een simpelste 2-tank installatie ooit. Verder heb ik nog de vraag of:
    - het extra filter die ik op het oog heb een goede is.
    - de brandstofleidingen van 10mm groot genoeg is om zbo door te laten lopen.
    Het voorfilter en de 2 schakelaars lijken mij oke. Geen hardy in de lijst opgenomen vanwege dat de Denso blijkbaar een goede pomp is en het een klap in mijn budget is.

Verde begin ik als ik de onderdelen heb, een nieuw topic over de ombouw om jullie op de hoogte te houden.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56221]....het extra filter die ik op het oog heb een goede is...

Veel te grof, zeker voor PPO. Je kan beter een 5 inch 1Mu filter plaatsen.

Wordt al enige tijd naar volle tevredenheid gebruikt door diverse forum leden.
    edited May 2010
    P4T,

Klepjes 6 tientjes incl verzend. Hij moet ze wel eerst kunnen vinden, hij is aan het verbouwen, dus een beetje rommel in de schuur.

Denk om de aansluitingen, past het allemaal?

Tim
    edited May 2010
    [QUOTE=easy rider;56222]Veel te grof, zeker voor PPO. Je kan beter een 5 inch 1Mu filter plaatsen.

Wordt al enige tijd naar volle tevredenheid gebruikt door diverse forum leden.
    Mogelijk deze met daarin 1µm/1mm(?) filter?

[QUOTE=Tim;56238]P4T,

Klepjes 6 tientjes incl verzend. Hij moet ze wel eerst kunnen vinden, hij is aan het verbouwen, dus een beetje rommel in de schuur.

Denk om de aansluitingen, past het allemaal?

Tim
    Nou dat is dan akkoord, graag! Alleen waar kan ik zien of het past, mijn brommer haalde ik uit/in elkaar maar op autogebied zie ik door alle draden het bos al gauw niet meer. Moet ik kijken welke diameter brandstofslag er naar de DENSO IP gaat?
    edited May 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56241]...Mogelijk deze met daarin 1µm/1mm(?) filter?...

Te klein en te duur. Die ik heb kosten 20,83 en een patroon van 1Mu kost 3,86. (incl. btw)
    edited May 2010
    [QUOTE=easy rider;56252]Te klein en te duur. Die ik heb kosten 20,83 en een patroon van 1Mu kost 3,86. (incl. btw)
    Dankje easy rider, ik zal ze daar bestellen tegen de tijd dat ik ze nodig heb.

Tim, hier heb ik een plaatje van me IP:

http://j.imagehost.org/0776/IMAG0115.jpg

Ik heb groen omcirkeld wat ik losgehaald heb, het moet ong 6 of 8 mm zijn. Is het de juiste plek waar ik gegekeken heb? Ik zal binnenkort (moet nu weer weg) even met het juiste gereedschap meten.

Dank alvast!

Groeten Kees
    edited May 2010
    P4t,

Ik ken die pompen niet. Volg even je leiding vanaf het filter, dat is de aanvoer. Als je dit busje op de IP losmaakt kun je opmeten of hij 12, 14 of soms 16mm is. Daar koop je dan een nieuwe banjo van bv M12x8mm bij.

Succes,
    Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited May 2010
    Het stuk tussen je warmtewisselaar en de motor hoef je niet perse 8 of 10mm te gebruiken mijns inziens want de warme ppo stroomt makkelijk door.

Hoe dikker de leiding op het laatste stukje hoe langer de ppo erover doet om bij de pomp te geraken waardoor de kans op afkoelen alleen maar groter is.

Zullen hierover waarschijnlijk wel verschillende meningen over zijn op het forum maar elk wat wils

Zelf heb ik de aansluiting op de inspuitpomp orgineel gelaten maar wel een 8mm leiding erop omdat de aansluiting op het magneetventiel ook 8mm is. Om ervoor te zorgen dat het toch goed aansluit heb ik er een stukje loodgieterstape omheen gewikkeld en vervolgens stevig een slangenklemmetje eroverheen.
    edited June 2010
    Tim, tis een Denso pomp, ik heb net gemeten, de buitenkant is 12mm,de binnenkant van de leiding is 8.

Neo, het is 8, en dat laat ik ook maar zo, als het goed verwarmd wordt, loopt de ppo er zo doorheen als ik het zo lees!

Ik zie trouwens dit op ebay staan: Teile zum Umbau auf Planzenölbetrieb Pöl Gebraucht bei eBay.de: Antrieb, Motor Getriebe (endet 06.06.10 20:52:50 MESZ) wat vinden jullie van het aanbod?
    edited June 2010
    El Cheapo,

Kopen, 40 tientjes is niets. Het is wel goed gebruikt zo te zien.

Tim
    edited June 2010
    [QUOTE=Tim;56289]El Cheapo,

Kopen, 40 tientjes is niets. Het is wel goed gebruikt zo te zien.

Tim
    Betekend wel dat je aan mij je magneetventilen niet meer kwijt kan, dus het lijkt me wel zo netjes even te wachten op jou ;)

En verder, als ik het koop is het voor de magneetventielen, want het schakel/zekeringenkastje en gloeikerzen hebk niet nodig, en warmtewisselaar heb ik al.
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2010
    [QUOTE=Tim;56082] 2 handbediende 3-weg kranen en een warmtewisselaar. Klaar. Onder de 100 euro. En snel vergeten dat je veel geld gaat besparen met ppo, er zijn er maar weinig die dat lukt.

Tim

mwhaha:potter wel:cool: de 1ste 4 jaren.

daarna met 1 tanksysteem:(
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited July 2010
    Dan hebben we misschien wel nog lang niet het ge
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2010
    Persoonlijk heb ik de investering al wel terug.
    Heb het meeste 2dehands gekocht en zelf de inbouw gedaan. Paar honderd euro en je bent klaar.

Olie zelf filteren of goedkoop inkopen. Zo heb ik al iets van 600 liter over-datum sla olie verstookt
    edited July 2010
    [QUOTE=Neo;56939]....Maar de belangrijkste reden is en blijft natuurlijk het milieu :mozilla_cool:

Voor mij ook maar het niet meer afhankelijk zijn van een oliemaatschappij en de Nederlandsche staat doet mij toch ook wel een glimlach trekken van oor tot oor.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2010
    [QUOTE=easy rider;56965]Voor mij ook maar het niet meer afhankelijk zijn van een oliemaatschappij en de Nederlandsche staat doet mij toch ook wel een glimlach trekken van oor tot oor.

Mja, alleen, onafhankelijk ben je volgens mij als je je eigen boerderijtje hebt in Nieuw Zeeland ofzo of een ander afgelegen eilandje.
    Waar je helemaal zelf voorzienend bent.

Want ppo rijden lijkt wel onafhankelijk maar het is alleen mogelijk doordat de rest van NL nog redelijk betaalbaar aan diesel kan komen. Want zodra er echt schaarste is dan gaat elke visboer zijn wagen ombouwen. Dan is er voor ppo'ers ook amper meer wat te krijgen.

Het feit dat wij zoveel kunnen met 'afval' en er zo goedkoop aan kunnen komen komt natuurlijk mede doordat de rest van het volk goedkoop alles nieuw kan halen. Maar los van dat is het wel een stuk fijner dan alles bij het tankstation halen :mozilla_cool:
    edited August 2010
    De meeste hier houden toch al een voorraad van zo'n 1000 liter erop na? Dan kun je toch al gauw een half jaar vooruit!
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;57116]De meeste hier houden toch al een voorraad van zo'n 1000 liter erop na? Dan kun je toch al gauw een half jaar vooruit!

Dat hangt af van over welk verbruik je spreekt natuurlijk.
    Sommige wagens verbruiken een 4 to 5-voud van anderen, als die dan ook
    nog eens een 10-voud of meer aan km doen, zit je met een verhouding in verbruik van 1 op vijftig...

Wat dan voor de
    edited August 2010
    Idd,

Ik krijg 1000L bij lange na niet op, of de PPO meeting moeten plots vertienvoudigen.

Tim :mrgreen:
    edited August 2010
    Volgens de 'kilometerpoll' rijden de meeste zo'n 20 tot 30 duizend km's/jaar, ik ook verwacht ik.
    Dan rijd je toch 1500 Liter op met een verbruik van de motor van 1:16.

Jammer dat ik geen ruimte heb voor een IBC, achja, laat ik eerst maar eens zelf gaan filteren... :)
    edited August 2010
    P4T,

Als student heb je toch een OV kaart? Dan vind ik jouw schattig erg hoog. Ik wil nog verder terug, 5-10K per jaar. Ik denk zelf over te fietsen naar mijn werk (13km).

Tim
    edited August 2010
    [QUOTE=Tim;57132]P4T,

Als student heb je toch een OV kaart? Dan vind ik jouw schattig erg hoog. Ik wil nog verder terug, 5-10K per jaar. Ik denk zelf over te fietsen naar mijn werk (13km).

Tim

Tim,

Die 20-30 duizend hoop ik op PPO te gaan rijden. Anders is het voor mij niet te betalen nee.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Kzit hierdoor net eens te rekenen...

doe een 30.000km pj. Negatief verbruik gerekend van 1 op 13.(ligt tussen de 1 op 12 en 1 op 17 normaal) mengverhouding winter 30 zomer 50..dus gemiddeld 40... kom ik op een 925L per jaar. Dus het valt nog mee. Met de andere stookmobiel 2 tanker zal dit wrs wel wat stijgen natuurlijk:)....wrs dikke 1500L (omdat ik toch ook veel korte stukjes rij waarop ik niet kan overschakelen). Hoop maar dat we nooit km heffing krijgen...worden duren tijden voor een oudere diesel met veel km's pj. Terwijl we zo milieu vriendelijk rijden met onze olie.

Ben toch blij dat het naast het sparen van het milieu toch ook in de kosten spaart. Ok we moeten er best wat voor doen en vaak vieze handen. Maar het resultaat maakt een mens toch blij:)

greetz!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010

mengverhouding winter 30 zomer 50

:koe:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    [QUOTE=ericzwiep;57167]:koe:

33% PPO in winter(+ nog een 5l benz/diesel mengsel) de rest diesel. nu een ruime 50%. Strax met vakantie wrs een 80%. Auto heeft geen enkele aanpassing! Blijf graag voorzichtig. Hoewel het wel eens kriebelt om toch beetje op te schroeven.

grtz:koe: ;)
Sign In or Register to comment.