Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nieuwsbrieven Elsbett

Ruud S Livin' and Breathin' PPO
edited April 2011 in Bedrijfspresentaties
Onze laatste nieuwsbrief:

image
image
image

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Ruud,

Wat doen ze met de uitlaatgassen?

Groet,
    Tim
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Tim,

Die warmte gaan ze ook gebruiken (energie centrale).

Ruud
    edited April 2010
    Ruud,

Dat had ik al begrepen, maar hoe gaan ze dat doen?

Tim
    edited April 2010
    Tim,

Geen idee op dit moment. Over twee weken eerst, na een voorstudie, visuele inspectie ter plaatse van drie merken en zes modellen motoren. Dan analyse van zes verschillende soorten te gebruiken brandstoffen. Daarna volgt het totale ombouwplan, het samenstellen van de eerste set en het daarmee testen van de eerste motor. Uitlaat emissies en temperaturen zijn dan een onderdeel van het verder onderzoek. En ook de manier van hergebruik van de diverse warmtes.

Ruud
    edited May 2010
    En nummer 5:
    image
    image
    image
    edited May 2010
    image
    image
    image
    edited June 2010
    Ruud,

Ik heb een vraagje omtrent dat 22MW project. Als ik even vlot reken kom ik kosten/baten 1:1. Is er een subsidie beschikbaar voor dit soort initiatieven?

Groet,
    Tim
    edited June 2010
    Die is er. Plus grote energie bedrijven kunnen nu echte groene stroom inkopen. In dit geval is er behoefte aan dit soort energie. De stroom is al verkocht. Ze hebben alleen nog wat warmte over:)
    edited June 2010
    Hello,

Ik kom grofweg op 6,5 cent per kW. Dat is best goed, zelfs zonder subsidie (nu even niet). Dan ga ik uit van EUR 300 p/ton voor de olie en 8 euri per draai uur onderhoud.

Warmte moet idd wel weg kunnen, maar 22MW??? Krijgt global warming een andere dimensie bij Elsbett.

Tim
    edited June 2010
    Ze zijn al een stukje kwijt aan een subtropisch zwembad en aan een bedrijf met een vloeroppervlakte van 60000m2. Maar dat is nog lang niet genoeg.
    edited June 2010
    Ruud,

Met ORC Turbine techniek kun je met de restwarmte en uitlaatgassen nog 10% extra energie opwekken.

En met die restwarmte een product gaan drogen, zgn Loondrogen.

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Bedoel je een grasdrogerij?
    Zo'n installatie ruikt naar mijn mening altijd zo wee
    edited June 2010
    M@W,

Je kan van alles drogen. En als we met alles zouden stoppen wat stinkt......

Tim ;)
    edited April 2011
    Ruud,

Waarom doet je webshop het nog steeds niet, ik mis em!

Tim
Sign In or Register to comment.