Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ervaring met VW-SDI motoren iemand?

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
Iemand ervaring met een VW-SDI motor?
De caddies hier zijn geen SDI versie.
op fmso ook geen info.

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Ja wij, maar dat zal je wel niet bedoelen:)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Was de caddy van smul toevallig een SDI?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Ja, de Caddy van Smul had een SDI motor. In die van mij zit een TDI en is een erg fijne PPO motor.
    Smul had nog wel eens wat problemen, maar niet direct PPO gerelateerd.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Volgens mij is de gewone 1.9D het beste geschikt.

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2010
    enigste verschil is toch de brandstofpomp.
    turbo hebt dr niks mee te doen.

klopt Ton: de meganische pomp van de 1900D is beter omdat er geen electronica in zit
    edited April 2010
    [QUOTE=pjotter;55911]de meganische pomp van de 1900D is beter omdat er geen electronica in zit

Waarom dan? Leg eens uit.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2010
    Dat vroeg ik mij ook af?

Geen gaskabel meer, alles perfect getimed, juiste hoeveelheid brandstof ingespoten, enz. Wat wil je nog meer?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    [QUOTE=easy rider;55913]Wat wil je nog meer?Een MERCEDES!

:mrgreen::mrgreen:

Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    aha, dat kon ik me van smul niet meer herinneren....
    tusse de mechanische en de sdi versie zie je volgens de factsheets wel verschil in verbruik en in inspuiting. direct en niet direct.
    een VW Polo SDI is misschien interessant...zo rond 1997
    edited April 2010
    Indirect(voorkamers/wervelkamers) is het best voor apo.
    Sdi is zuiniger idd, maar wat boeit dat, als je toch op je eigen gefilterde olie rijd:)

gr Ton
    edited April 2010
    Ton,

Een CR eo PD is echt wel beter om op ppo te rijden hoor, met name door de hoge inspuit druk en motormanagement heb je de verbranding veel beter onder controle.

Voor ons semi-profi ombouwers is idd een voorkamer makkelijker.

Tim
    edited April 2010
    [QUOTE=Tim;55919]Voor ons semi-profi ombouwers is idd een voorkamer makkelijker.Tim

Dat is wat ik bedoel Tim.

Maar ook d8 ik gehoort te hebben dat er geen revisiesets zijn voor de vw pd verstuivers...Dus altijd dure nieuwe.
    En schade aan een CR inspuitsysteem kost gewoon een paar duizend euri.

gr Ton
    edited April 2010
    De Polo waar Eric op doelt, zal nog geen PD hebben maar een rotatie verdeelpomp. En is voor de amateur dus makkelijk aan te passen.

Ik heb wel eens bij iemand in de auto gezeten met een gewone VW 1.9D en probeerde na een uur stilstand op 100% PPO te starten, dat ging met moeite na lang door starten.
    Bij mijn TDI, dus direct ingespoten met originele verstuivers zonder modificatie daarop, na 3 uur met zelfs
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited April 2010
    [QUOTE=CaddyEd;55921]
    Ik heb wel eens bij iemand in de auto gezeten met een gewone VW 1.9D en probeerde na een uur stilstand op 100% PPO te starten, dat ging met moeite na lang door starten.
    Bij mijn TDI, dus direct ingespoten met originele verstuivers zonder modificatie daarop, na 3 uur met zelfs
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    on topic please.
    yep de SDI polo uit 1997 heeft nog geen pompverstuivers.
    edited April 2010
    [QUOTE=Tim;55919]...Een CR eo PD is echt wel beter om op ppo te rijden hoor, met name door de hoge inspuit druk en motormanagement heb je de verbranding veel beter onder controle....

Ok, maar als je bij een voorkamer diesel je verstuiverdruk laat afstellen op minimaal 185 bar dan heb je ook een meer volledige verbranding. En in combinatie met een elektronisch geregelde IP kom je dan helemaal goed weg omdat de elektronika het inspuittijdstip automatisch aanpast.
    edited April 2010
    Eric,

Hoe kom je aan die wijsheid? Waar is dat getest?

Tim
    edited April 2010
    image Op mijn eigen TDS.
    edited April 2010
    imageVolgens mij komt die TDS helemaal niet zo goed meer weg :oops:

Tim
    edited April 2010
    image Klopt, maar dat had een geheel andere oorzaak waarvan ik binnenkort de resultaten hier ga posten.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    De Inca en Caddy waren beide SDI's. Lopen goed op PPO, zelfs puur starten in de zomer geen probleem. Er zitten tweetrapsverstuivers in, ik raad je aan de nozzles hiervan voor je PPO avontuur te vervangen. Bij beide auto's zorgen ze er namelijk voor dat het motoroliepeil steeg. Na vervangen niets meer aan het handje.
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2010
    [QUOTE=CaddyEd;55912]Waarom dan? Leg eens uit.

hoef ik nie.
    staat namelijk ergens op forum.
    edited May 2010
    [QUOTE=pjotter;55973]hoef ik nie.
    staat namelijk ergens op forum.

Oftewel, eigenlijk riep je maar wat en weet het niet.

Als ik het forum wat doorlees, kom ik eigenlijk alleen problemen met mechanische gestuurde pompen tegen. Maar geen
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Hoewel een polo veel lijkt op een caddy, ligt de motor er toch anders in. De bakken zijn dus ook anders. Heb al diverse polo's gezien met een defecte versnellingsbak. Dus zijn blijkbaar toch wel een zwakker ontwerp. Motoren heb ik weinig van problemen gehoord.

Bij de pomp kan de potentiometer boven in toch wel eens problemen ondervinden door de PPO?...is dit niet eens bij een bmw gebeurt?... of zijn deze bij de VAG motoren anders geconstrueerd?

Blijf zelf voorstander van de mechanische diesel pompen. Ok, minder rendement mss..maar gewoon een simpele gaskabel, geen computers, goed reviseerbare verstuivers, betaalbaar reviseerbare pomp etc...in theorie nog zonder accu de wereld rond te rijden. Maar ze starten idd wa moeizamer enzo. Wel meer mee te spelen.

Greetz!!!
    edited May 2010
    [QUOTE=fury;55996]... of zijn deze bij de VAG motoren anders geconstrueerd?

Ik meen ergens gezien te hebben, dat dit bij de SDI met een inductie opnemer gaat.
    edited May 2010
    [QUOTE=fury;55996]Hoewel een polo veel lijkt op een caddy, ligt de motor er toch anders in. De bakken zijn dus ook anders. Heb al diverse polo's gezien met een defecte versnellingsbak. Dus zijn blijkbaar toch wel een zwakker ontwerp. Motoren heb ik weinig van problemen gehoord.

Bij de pomp kan de potentiometer boven in toch wel eens problemen ondervinden door de PPO?...is dit niet eens bij een bmw gebeurt?... of zijn deze bij de VAG motoren anders geconstrueerd?

Klopt, bak van een polo diesel zit met popnagels vast, bakken gaan ook allemaal aan gort, wel boven de 200.000km.
    En geef mij ook maar een mechanische pomp.

gr Ton
    edited May 2010
    [QUOTE=fury;55996].....Bij de pomp kan de potentiometer boven in toch wel eens problemen ondervinden door de PPO?...is dit niet eens bij een bmw gebeurt?... of zijn deze bij de VAG motoren anders geconstrueerd?..

Dat kan idd voorkomen bij een Bosch VE pomp zoals op de TDS maar meestal doen zich er problemen voor bij de servomotor in de IP die het snel gasgeven niet meer bij kan benen waardoor je ECU in noodloop gaat (wat niet fijn is als je op de linkerbaan onderin een tunnel zit kan ik je vertellen).
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited May 2010
    ja hier is iemand die ervaring heeft met een sdi motor. code aey. In het begin heb ik een blokje de nek om gedraaid. Waarschijnlijk lag dat niet aan de ppo. Nu heb ik alweer 152000 duizend gedraaid met het andere blokje. Geen problemen gehad. Half jaarlijks trek ik de verstuivers om ze te reinigen.Tevens is de egr afgestopt,een kastje tussen de pomp geplaatst en de kat verwijderd. 2 stuks warmtewisselaar gemonteerd en een tank van 83 liter. Met de vag software het inspuitmoment gecontroleerd en iets boven de bovenste waarde gezet. Heel vroeg dus!! Kan eenieder een sdi aanbevelen!!!
    Het probleem wat ik nu heb is dat de bak geluid begint te maken. Schijnt een vw kwaal te zijn.
    gr Roger
Sign In or Register to comment.