Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Aangeboden: magneet ventielen, 2- en 3-weg

Peus PPO Addict
edited February 2006 in Bedrijfspresentaties
Bestellen
De spullen worden verkocht onder bedrijfsnaam met KvK nummer en evt. een BTW-bon. Garantie: 6 maanden op de geleverde spullen.

ONLINE bestellen is nu mogelijk, zie site: :arrow: www.PPO-PEUS onder "ombouwcomponenten kopen"

Verder gegevens
Ventiel type xxxxCVP kan een druk tot 1,5 bar schakelen.
Temperatuurbereik is -10 gr.C tot 130 gr.C.
Bescherming tegen aanraking, vocht en stof: klasse IP-65.
Alle metalen delen zijn messing / rvs.

Voorbeeld
Het hieronder afgebeeld ventiel heeft een inw. doorsnede van 6 mm. Dit 3/2-wegventiel kost incl. BTW en ex. venzendkosten € 55,- per stuk. Het ventiel is compleet met 3 slangtules, spoel 12V, O-ringen en sok. Er is tegen meerprijs van €1,60 een zwart kunststof kabelkap leverbaar met schroefjes- aansluiting en klemwartel, deze schuif je in z'n geheel op de 3 pootjes.
Het is maar wat je wilt hebben. Zeer plaatselijk een nauwere doorlaat is vaak geen enkel probleem. Hierbij de nieuwste docu :D (helaas staat 12V er weer niet bij :cry: ).

Lichte versie
Er is ook een kleine versie 3/2-weg ventiel leverbaar met 12V-7W of 10W spoel (i.p.v. 14W), inw. doorlaat 3 mm. Dit ventiel is geschikt voor de retour te schakelen bij klein vermogen dieselmotoren (lage druk) en commonrail motoren (hoge druk / kleinere doorlaat).

Extra zware versie
In de aangegeven docu staat niet alles wat leverbaar is. Voor een vrachtwagen is pas een 3/2-weg ventiel geleverd met 1/2" doorlaat (doorsnede 11,5 mm), deze is wel van een duurdere serie.

image

Mvg. Peus

Comments

• Peus PPO Addict
    edited August 2005
    Hallo,
    Er zijn magneetventielen te koop als "normaly open" en als "normaly closed". Een vraagje voor degenen die al eerder 2/3-weg kleppen hebben aangesloten bij een 2-tanksysteem: wordt bij onbekrachtigde spoel de PPO doorgelaten en dino afgesloten? Of is het meer gebruikelijk om bij onbekrachtigde spoel juist op dino te rijden?
    Een andere vraag: stel voor dat er een elektrische storing zou optreden: wil je dan dat je op dino verder rijdt of op PPO?
    Graag jullie ervaring. Weet iemand hoe de inbouwbedrijven dat aansluiten? :roll:
    Mvg.
    Peus
  • Bommes PPO Burner
    edited August 2005
    mijn redening (als electro/automonteur) zou zeggen dat je de onbekrachtigde kant (dus de NO normaly open) kant gebruikt voor de brandstof die in alle gevallen voorhanden is.

in het geval van een kleine extra tank voor de diesel zou dus de NO kant van de 3 weg klep aan de PPO leiding gekoppeld zitten.

Alhoewel dit weer als nadeel heeft, dat je bij het uitvallen van die klep (om wat voor reden dan ook) zult moeten starten op pure PPO.

Dus om het veiliger en "failsafe" te maken, zou ik toch gaan voor de beproefde optie, en dat is de NO kant op de diesel aanvoer, daarmee loopt en start de motor onder alle omstandigheden.
  • Corne PPO Newbie
    edited August 2005
    Hallo Peus,

wat gaan 2 ventielen kosten kosten doorlaat 6 mm inclusief slangtules en verzendkosten 12volt

groeten Cor
  • Peus PPO Addict
    edited September 2005
    Beste (aspirant) PPO rijders,

Je kunt nu bij Peus ook ONLINE bestellen. Zie onze vernieuwde site: www.PPO-PEUS zie "ombouwcomponenten kopen"
    Je kunt bestellen door in de vakjes de aantallen aan te geven en de naam-adres gegevens in te geven. :lol:

Vragen en opmerkingen: zet die onderaan de bestelling, dan ontvang je spoedig antwoord hoe je kan vooruitbetalen. Uiteraard kun je ook altijd vragen d.m.v. het zenden van een PM of op email: [email]ppo-peus@hotmail.com[/email]

Zoals bekend geven we gratis ombouwadvies voor jouw auto bij bestelling van ppo-onderdelen. Voor algemene vragen dient verder dit forum.

Mvg.
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited September 2005
    Ik sluit altijd de SVO aan op NO. Daar je meer op SVO/WVO rijd als diesel. Nooit problemen met mijn Sirai kleppen gehad. Rij al ruim 150.000Km met die dingen.

Peus is je site nog steeds offline?
  • Peus PPO Addict
    edited September 2005
    [quote=Caddy-Daddy]Ik sluit altijd de SVO aan op NO. Daar je meer op SVO/WVO rijd als diesel. Nooit problemen met mijn Sirai kleppen gehad. Rij al ruim 150.000Km met die dingen.
    Peus is je site nog steeds offline?

Hoi Daddy,

De keus welke doorgang wordt aangesloten op PPO / SVO is voor degene die het 2/3-weg ventiel inbouwt. Het voordeel als je de PPO via de NO uitgang laat lopen is dat de spoel onbekrachtigd is, verreweg de meeste kilometers dus.
    Het idee van Bommes vind ik ook niet fout, want op dino rijden is de situatie die altijd GOED is. Als er onverhoopt iets mis is met het systeem is op dino rijden FAILSAFE. :P
    De PEUS site is online. De gegevens staan al op een andere server, waardoor uitval (hoop ik) niet meer zal voorkomen.
    Over de betrouwbaarheid van magneetventielen kunnen we kort zijn: gaan vrijwel NOOIT stuk. :wink:

Mvg.
  • codeman PPO Newbie
    edited September 2005
    hartelijk dank Peus,

Vandaag zijn de ventielen aangekomen. Mijn complementen over de snelle en correcte werkwijze.
    Ook de ventiellen zien er HééL degelijk uit. Beter dan andere modellen die ik reeds gezien heb.
    De verzending was zeer goed verpakt, in gegolfd-kartonnen doos, alles in aparte plastieken luchtdichte zakjes, en in isomochips; geprint etiket met adresgegevens erop. Pofessioneel. En zeer snel geleverd.
    Hartelijk bedankt. Je bent een echte aanrader... Super gewoon.
    Groeten,

Lieven
  • Peus PPO Addict
    edited September 2005
    Hallo,
    Hier zijn de afbeeldingen van de meest gangbare uit voorraad leverbare typen 3/2-weg magneetventielen.
    Voor voortuigen met hoog brandstofverbruik (hoge flow - lage druk) en vrachtwagens zijn deze niet geschikt, daarvoor kunnen zwaardere
    3/2-wegventielen geleverd met een doorlaat diam. 11 mm van ander model, eventueel met 24 volt spoel.

Altijd eerst advies vragen in twijfelgevallen, dat voorkomt teleurstellingen. :wink:

Pas is de PPO Peus site vernieuwd, van bijna alle PPO ombouwcomponenten zijn plaatjes te zien in de bestellijst.
    Mvg.

image
  • Peus PPO Addict
    edited October 2005
    Hallo,

Een thermische regeling voor automatische omschakeling op PPO, compleet met aanvullende bedradingset, AMP klemmen, relais, regelbare thermostaat (dus geen sensor met vaste instelling), akoestische signalering bij stoppen op PPO, compleet met duidelijk elektrische schema kan nu optioneel geleverd voor ca. E 30,- De set is opgenomen in de prijslijst (TH01). :wink:
    De thermostaat wordt in de regel ingesteld op 40 gr.C, m.a.w. indien de platenwarmtewisselaar 40 gr.C heeft bereikt, schakelt deze vanzelf om naar PPO bedrijf. Als je WVO toepast kun je beter op 50 of 55 gr.C afstellen. Electronica is niet aan de orde, dus zeer betrouwbaar.

Daarbij blijft altijd nog de bedradingsset met schakelaar en lampje noodzakelijk (KK4S).
    Als schakelaar is nu keuze uit een rechthoekig (gatmaat 13x20 mm) of een rond model (gatmaat diam 20 mm) met ingebouwd groen signaallampje, prijs is gelijk, modelkeuze opgeven bij opmerkingen als je bestelt.

Mvg.
    Peus
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited October 2005
    @ Peus: vind je dat niet een beetje mager? 3mm en 6mm?
  • Peus PPO Addict
    edited October 2005
    [quote=Caddy-Daddy]Peus: vind je dat niet een beetje mager? 3mm en 6mm?
    Bijna alle auto's doen het er prima op.
    Vrijwel alle auto's hebben standaard dieselleidingen inwendig van 8 mm of minder, een enkele zwaardere auto hebben 9 mm. De grootste weerstand treedt op door de lengte van de brandstofleiding in combinatie met de doorsnede daarvan. De weerstand over enkel cm van 6 mm valt daarbij in het niet.
    Voor de kleinene dieselauto's kun je gerust in de aanvoer een 6 mm ventiel en in de retour een 3 mm ventiel zetten. Niks mis mee. De meeste auto's adviseer ik 2 x een 6 mm ventiel, uiteraard voor PPO aanvoer wel inwendig 10 mm of 9 mm brandtstofleidingen aanleggen. Dino is veel dunner dan gaat 8 ook goed.
    Laatst ook een vraag over gehad, hij had een dieselleiding van inwendig 6 mm en vond een 6 mm ventiel mager :roll: Volgens mij snap je dan niet wat je vraagt.
    Wil je de weerstand verkleinen moet je echt bij de leidingen beginnen. :!:
    Tenslotte wordt omgeschakeld als de PPO redelijk op temperatuur is, dan vloeit het ook goed door het magneetventiel.
    Mvg.
    Peus
  • Beek PPO Newbie
    edited October 2005
    Hoi Peus,

Ik rij zelf op WVO met brandstofleidingen, pilaren, banjo's en ventielen van minimaal 10 mm. Voor deze (in de basis) dikkere brandstof is dit wel een verreiste.

Nu zie ik dat je ventielen verkoopt van 3 en 6 mm en aangeeft dat, "als je de weerstand wilt verkleinen, je met de leidingen moet beginnen." En, "de weerstand over enkel cm van 6 mm valt daarbij in het niet."

Eerlijk gezegd ben ik het niet met je eens, wellicht een vreemde vergelijkenis maar denk eens aan een bloedvatvernauwing..... Door zo'n vernauwing ontstaan nou juist de problemen en moeten veel hartpatienten een bypass.....

Je zegt dat standaard dieselleidingen 8 mm zijn en een plaatselijke vernauwing naar 6 mm geen probleem moet zijn. Voor diesel niet nee, maar voor PPO? Ik vraag het me af....

Grt, MRTN
  • Peus PPO Addict
    edited October 2005
    Beek said:

...cm van 6 mm valt daarbij in het niet.
    Eerlijk gezegd ben ik het niet met je eens, wellicht een vreemde vergelijkenis maar denk eens aan een bloedvatvernauwing..... Door zo'n vernauwing ontstaan nou juist de problemen en moeten veel hartpatienten een bypass.........

Dat is geen goede vergelijking. Bloedvatvernauwingen onstaan door aanslibbing van kalkverbindingen die steeds nauwer groeien.
    Ik vind die vergelijking WEL goed voor injectoren (commonrail) en pompverstuiver-injectoren die op den duur problemen geven doordat ze geen 2-tank systeem hebben aangeschaft. De openingen zijn daarbij zeer klein en door het regelmatig afkoelen groeit daarin een laagje verhard PPO dat aankoekt. Belangrijk is dat er de laatste km op dino word gereden en de injectoren dus worden GESPOELD, daarbij adviseer ik BP-Ultimate of Shell V-Power dino door de meer reinigende werking daarvan :idea: .
    Pas op het ander forum nog gelezen van Henkjan die met z'n vrachtwagen op hoog % sojaolie reed en de boel (pompverstuivers en daarna ook de inspuitpomp) stuk ging. Dus 2-tanksysteem is noodzaak vooral bij pompverstuivers.!! Ook commonrail injectoren zijn gevoelig voor aankoekingen (soort aderverkalking dus). De boel gaat ECHT stuk op den duur, maar de magneetkleppen blijven WEL heel, hoor. Maak je geen zorgen over de magneetkleppen. Naar verhouding met de dieselonderdelen zijn de magneetkleppen ook niet duur.

Nogmaals de 6 mm kleppen doen het gewoon GOED in de aanvoer bij de meeste personenwagen diesels (verbruik vanaf 1:11 en beter). Anders geef ik geen goede voorlichting, want ik heb er al zoveel verkocht zonder problemen.

Tenslotte is iedereen vrij om de magneetkleppen te kopen die hij wil, ik heb ze dus met 6, 9 en 12 mm doorlaat. De 3 mm worden hoofdzakelijk voor de retour gebruikt. De 9 mm kleppen zijn dus de Sirai L340.

Mvg.
    Peus
  • pieter PPO Master
    edited October 2005
    Peus, dat de 6mm kleppen goed zijn twijfel ik niet aan maar ik kan me doordat er altijd leidingen v.a. 10mm geadviseerd worden voor PPO wel voorstellen dat er bij veel mensen hierbij twijfel ontstaat.
    Je hebt al veel verkocht zonder problemen schrijf je, zegt dat wat over jou koopmanschap of over het probleemloze gebruik van de kleppen , ook na lange tijd.
    Groeten Pieter,
    (Overigens je vulset goed ontvangen en ziet er prima uit)
  • Peus PPO Addict
    edited October 2005
    Hoi,
    De eerste serie Sirai kleppen zijn binnen. Mooie dingen zijn het.
    Ik was erg benieuwd naar de belangrijkste verschillen en uiteraard de inwendige weerstand t.o.v. de D363CVP.
    Binnenkort krijg ik de 3/8 slangtules en dan ga ik de doorstroom weerstanden van beide ventielen meten.

Hier alsvast een plaatje van de poorten van beide kleppen met de maten daarbij, die zijn opgemeten met een schuifmaat. :P

Opm. Ga met de muis op het plaatje om te vergroten !

Mvg.
    Peus

image
  • giplt PPO Newbie
    edited February 2006
    Dag,
    Heb deze week m'n busje (mercedes 208) omgebouwd naar PPO en de eerste kyoto-km's gereden. Fantastisch! Het systeem werkt nu echter nog met handmatig te wisselen slangenklemmen (wilde eerst eens zien of alles werkt).
    Ben nu op zoek naar magneetventielen en vroeg me af: zijn er ook dubbelventielen op de markt? D.w.z. één spoel die 2 3/2-weg ventielen schakelt, zodat toevoer en retourleiding met één blokje te schakelen zijn...
    Overigens geen idee of dat voor- of nadelen heeft, leek me alleen een elegante oplossing om het compact in te kunnen bouwen.
    Groet,
    Harmen
  • fritskefritske PPO Burner
    edited February 2006
    zo'n dubbel ventiel kan je bestellen via www.jcwhitney.com. Is een amerikaans bedrijf voor automaterialen. Ik weet niet precies wat ze kosten, maar ik heb ze daar een keer op de site gezien.
    Ik bedenk me nu pas.. misschien staan er ook gewone magneetventielen op, heb ik eigenlijk nooit naar gekeken.

groeten fritske
  • Peus PPO Addict
    edited February 2006
    Hallo,
    Mijn importeur heeft ze niet. Als ze bestaan zul je niet voordeliger uitkomen denk ik, de spoel zelf is niet zo duur.
    Mvg.
Sign In or Register to comment.