Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    Ethanol?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2010
    OK, even 2 dingen.

1/ Universiteiten in Amerika zijn zwaar gesubsidieerd door het bedrijfsleven, nog meer zelf dan hier in Nederland waardoor onderzoeken en de daaruit voortvloeiende conclusies niet objectief zijn.

2/ In Amerika wonen heeeeeel veel mensen. Dus wonen er ook heeeeeel veel domme mensen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2010
    [QUOTE=easy rider;55541]OK, even 2 dingen.

1/ Universiteiten in Amerika zijn zwaar gesubsidieerd door het bedrijfsleven, nog meer zelf dan hier in Nederland waardoor onderzoeken en de daaruit voortvloeiende conclusies niet objectief zijn.

2/ In Amerika wonen heeeeeel veel mensen. Dus wonen er ook heeeeeel veel domme mensen.

+1.

Sommige geven er zelfs aan simpelheid een totale nieuwe DIEPgang.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Ik zie een balk....
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited March 2010
    Gaat om biofeulls in het algemeen, ethanol, wordt gewonnen uit mais, en is bio-benzine als ik me niet vergis.
    We kennen het verhaal toch allemaal wel, kap je er bomen voor, is dit natuurlijk zwaar k.., maar er zijn legio andere manieren om het wel aantrekkelijk te maken, maar daar willen deze mannen natuurlijk niet aan, want die kijken en luisteren niet naar meningen van mensen die hun onderzoeken de grond in boren.
    laat ze heel afganistan maar vol zaaien met Jotopra, nix mee aan de hand, maar ja dat vind alqaida niet leuk natuurlijk.
    Ik zal het best wel niet goed schrijven, dus kom maar op met jullie commentaar, haha
    drivertje
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=Drivertje;55577]laat ze heel afganistan maar vol zaaien met Jotopra, nix mee aan de hand, maar ja dat vind alqaida niet leuk natuurlijk.
    Ik zal het best wel niet goed schrijven, dus kom maar op met jullie commentaar, haha
    drivertje

comentaar optie Hanzo mabie: die af en toe nog wel bijleest
    edited March 2010
    Drivert,

Jutrapa is ook niet helemaal eerlijk, die negers verbouwen dat natuurlijk (logisch) op grond die het meeste rendement oplevert. Terwijl daar nou juist gewoon voedsel belangrijk is.

Geld geld geld.......

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    herr Rudolf Diesel war sicher nicht beklopt.

1 gave had hij helaas nie.en das parinonomaal vooruit kijkn.
    had hij die gave gehad dan hij nooit 1 potloot krabbel van zijn pinda olie motor op tekening gezet.
    edited March 2010
    [QUOTE=Tim;55587]....Jutrapa is ook niet helemaal eerlijk....

+ dat restafval van Jatropa zwaar giftig is en gewoon in het grondwater terecht komt met alle gevolgen van dien.

Een vogel vervuild zijn eigen nest niet, leer mij mensen kennen :roll:.
    edited April 2010
    [QUOTE=easy rider;55597]+ dat restafval van Jatropa zwaar giftig is en gewoon in het grondwater terecht komt met alle gevolgen van dien.

Een vogel vervuild zijn eigen nest niet, leer mij mensen kennen :roll:.

Daarom schijt ik ook in de achtertuin en niet in huis ER,
    Maar met een knappe opzet moeten die apen toch bij te brengen zijn dat wel netjes kan.
    edited April 2010
    [QUOTE=Drivertje;55777]...Maar met een knappe opzet moeten die apen toch bij te brengen zijn dat wel netjes kan...

:D

Is nie wat, wordt nie wat Drivert. Kwestie van klimaat en bijbehorende genen dus gewoon onder een klapperboom gaan zitten en net zolang wachten tot er een kokosnoot naar beneden valt.
    edited April 2010
    Heren,

Waren wij maar zo slim geweest en hadden geen geld uitgevonden....

Dat wij het vervolgens ook daar ver^%$kt hebben...

Tim
    edited April 2010
    Volgens Ruud zijn er toch hele goede projecten opgezet met Jotopra hoor, voor ontwikkelingslanden, dus laat ze dat spul maar lekker gaan verbouwen, geeft ook zuurstof in plaats van woestijnzand.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Overzicht van bestaande, reeds olie leverende locaties, en toekomstige (bij alle projecten gaat de eigen bevolking voor). De persen draaien al op jatropha.
    image
    edited November 2010
    Hmmmm, logisch.....
    edited November 2010
    en daar komt nog bij dat Jatropa hardstikke giftig is en dat daar nu al het grondwater niet bruikbaar meer is als drinkwater.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    yep, vervoer is (te) duur.

Herman
    300SD
    250D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    [QUOTE=easy rider;58608]en daar komt nog bij dat Jatropa hardstikke giftig is en dat daar nu al het grondwater niet bruikbaar meer is als drinkwater.en za hadden daar al niet zo veel water ....:?
    edited November 2010
    In Mozambique wordt er momenteel door transport bedrijven op gereden. Het rest product wordt gebruikt als mest. En dat bevalt in alle opzichten prima. Werd een paar weken geleden hier op de markt aangeboden voor 90 cent per liter netto ex. Zo'n congres is wel een leuk uitje voor die mensen. Dagje uit, hapje eten. Ze wisten vooraf allemaal dat het product niet in Europa wil groeien.
    edited November 2010
    [QUOTE=Ruud S;58618]....hier op de markt aangeboden voor 90 cent per liter netto ex.

Hoi Ruud,

Maar wil iemand er dat voor betalen?
    Hier komt toch nog btw en belasting bij?

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    Dat wil niemand er voor betalen. Men wil er ook nog iets aan verdienen. Misschien iets voor een overheids instantie? Die hebben nog wel budget:)
    edited November 2010
    [QUOTE=Ruud S;58622]Die hebben nog wel budget:)Ons budget...

Netto ex, dus nog distributie, tankstation kosten en marge voor beide, dan accijnzen en btw. Ik zeg: dat haalt alsnog de 4 euri uit het artikel.

Ik vind het juist dat het lokaal gebruikt wordt. Laat ons maar gaarkoken in ons eigen grunnin's gas. Ik blijf het vreemd vinden dat we onze heb zover moeten halen.

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    Komt uiteindelijk het meeste van het zwarte ondergrondse goud ook niet uit verre landen?...Daar kan het op de een of andere manier wel mee,...inc winst etc etc? Uiteindelijk zouden ze zo'n prijs wel moeten kunnen drukken.. Maar vast wel meer dan huidige diesel prijs als ze het op deze manier verder zouden doen. Maar uiteindelijk kan ZBO en KZO ook voor een redelijke prijs...dus wie weet....
    edited November 2010
    Hoi Fury,

Helaas werkt het tegenwoordig anders. Het is niet meer zo, dat er berekend wordt, wat iets kost. Maar dat er gekeken wordt, wat kunnen we vragen.
    En dan krijg je de gekste dingen.

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    Niet alleen tegenwoordig Herman:) Het is een onderdeel van een vak.
    edited November 2010
    Hoi Ruud,

Ik ken het vak :cry:.

Met het toenemen van de leeftijd word ik steeds linkser.
    Ik krijg steeds meer een hekel aan .... als voorbeeld.....
    een T-shirt van € 80,-.
    In de uitverkoop kost het dan 40 en daarna 20. Dan verdienen ze er nog steeds op. Miisschien alleen bij sluiting gaat het voor een tientje weg en dat is dan kostprijs. Ik zeg al: ik krijg er steeds meer een hekel aan. Sorry, moet het ff kwijt.

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    Herman,

Ik krijg er helemaal een hekel aan als je dan bedenkt dat ik best 80 euri voor het product had willen betalen als er geen pesticiden, uitbuiting of kinderarbeid aan te pas zouden komen.

Echter zijn de wolven gebrand op dikke winsten en is de rest ondergeschikt. Zelfs de kwaliteit is vaak bagger.......

Tim
    edited November 2010
    Ben het met je eens Tim,

Het enige wat ik kan doen is er niet aan mee doen :p.
    En dat doe ik.
    Daarom rij ik ook PPO en niet voor het geld :).
    PS. Ook wel een beetje: 'because we can'.

Herman
    300SD
    250D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    Ik gun de kleine ondernemer graag zn boterham...maar die krijgen vaak niet de kan het fatsoenlijk in te kopen. De grote multinationals laten het idd maken in lage lonen landen tegen zwaar onfatsoenlijke omstandigheden...en wij mogen hier in NL nog blij zijn met de wervoorziening....ware het dat ze liefst 16jarige verkoopsters pakken tegen minimum loon, liefst nog BBL en je ze eruit kiepert als ze te oud worden (lees 25jaar ofzo..das toch al erg oud en duur)...beleid enkel erop gericht om zoveel mogelijk winst te maken. Het lijkt dan goedkoop...maar de marges zijn idd nog enorm! Want de hoge heren hebben graag toch minstens 3meter dik broodbeleg. Om vervolgens met de dikke pens achterin de jag te stappen op weg naar een gezellig middagje golf met meneer de topambtenaar en meneer de minister en dergelijke vriendjes politiek welke er toch maar wat vaak is in dergelijke wereldjes... zo.. ook ff mn gal gespuwt over de dikke nekken die maar neerkijken op het gepeupelte. Denk dat ze over lijken zouden gaan...als ze dat al nie doen. Alst maar geld opbrengt! Dergelijke mensen ook die graag de aardolie industrie promoten ivm belangen en graag de bio brandstoffen industrie tegenwerken...zo lichtjes subtiel onmogelijk maken... milieu?...das enkel iets waar je voor zegt te zorgen tegen de buitenwereld...maar echte zorg?.......als het echt niet anders meer kan.....

Sorry...dat moest er ook ff uit! En ja...ook ik ben schuldig en koop wel eens iets uit een lage lonen land (loop op een bepaald bekend merk schoenen met een golvend streepje erop).....maar koop liefst mn andere producten ( electronica, meubels etc) graag tweedehands.. vaak betere kwaliteit, beter voor het milieu en nog goedkoper ook! Liever 200euro betalen voor mn antieke tv te maken dan 300 voor een nwe bagger tv. En zo'n nwe auto maken ze me al helemaal nie blij mee...duurzaamheid zit daar totaal niet in.

greetz!
    edited November 2010
    Snap het Fury,

Even terug naar het onderwerp:

@Ruud,

Je zegt: Dat wil niemand er voor betalen.
    Ligt dan nu alles op z'n gat?

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    Herman: (off topic) Op dit moment draaien er heel veel diesels op WVO of APO. Bijvoorbeeld veel generatoren die er op gaan draaien. Vanwege de "gratis" stroom en de grote hoeveelheid warmte die er vrijkomt. Zoals het er nu uitziet komen de grote en bekende frituurolie leveranciers (bijna 80% van de markt) met merken op de markt die ideaal zijn om te filteren en te gebruiken in diesel motoren. Ze zijn al langs geweest voor adviezen:) Het ligt dus niet op z'n gat, maar er treden wel verschuivingen op.
    edited November 2010
    Hoi Ruud,

Dank, was me duidelijk (goede ontwikkeling).
    Maar Jatroba, vanuit het buitenland naar Nederland ligt op zijn gat (lokaal goed mogelijk).

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    Herman, we doen wel iets met jatropha, maar dan voor het land waar het groeit en gebruikt gaat worden. In dit geval Mozambique en Malawi. Het product was hier leverbaar en is een tijdje aan de pomp in Amsterdam verkocht volgens mij. Verder ken ik geen gebruikers. Het grote probleem in Afrika bij de plantages is dat ze geen goede vaklui kunnen vinden. Dus de meeste oogsten vallen zwaar tegen of zijn mislukt.. De enige die dit jaar voor een goede oogst heeft kunnen zorgen is mijn Engelse aandeelhouder. Dat wordt alleen daar gebruikt voor lokaal transport en de stroomvoorziening. Aan het exporteren zijn ze voorlopig nog niet toe.
    edited November 2010
    Ruud,

Wat zijn de kengetallen van dergelijke sets? Ik bedoel kW vs verbruik? Of bv elektrisch rendement?

Groet,
    Tim
    edited November 2010
    Tim: ik heb een compleet overzicht op de site gezet. In de reeks tot plm 40 kVa.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited November 2010
    maar als je er bomen voor omkapt,... zet je er toch koolzaadplantjes voor terug,... die doen toch het zelfde werk al die bomen die er daarvoor stonden??? nl. co2 opnemen

ik zie het probleem niet!

kap je er bomen voor, is dit natuurlijk zwaar k..,
Sign In or Register to comment.