Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Spul gezien: ANTI ICE DIESEL

Nyulli PPO Burner
edited March 2010 in Algemene Techniek
Mogge!

Ik heb gisteren bij Rijsbergen een spul gezien (1L 16 Euro, goed voor 400L diesel) dat het bilden van vet vlokken in diesel voorkomt. Ik ben even de exacte naam kwijt, maar ik dacht "ANTI ICE DIESEL" of "DIESEL ICE PROOF". Is een silvergrijs blikje van 1L met groene letters.
Ik neem aan dat de oorspronkelijke bedoeling hiervan is dat als je nog zomerdiesel in je tank hebt en je besluit in eens om op 1 januarie een tochtje naar Sibirie te ondernemen je tankinhoud zich niet in een klont boter verwandeld.

Ik zelf zit momenteel met een aardige voorrad (300L) die ik wil gebruiken voor een tocht naar Oostenrijk over 2 weken.

Momenteel is noch alles klonterig of hard... Ik zal nu alles langzaam laten "ontdooien" en ga er ook bijna van uit dat de temperaturen boven de 10 graden blijven (is altijd mijn magische grens). Ook het bijmangen van diesel zal uiteraard een optie zijn.

Maar ik heb het al eerder meegemaakt dat er in eens nog een kleine vorstperiode aankomt (niet lachen, ik ben al met pasen in de sneeuw gezeten!!!) en dan ben ik de klos.

Kent iemand dat spul? Aanrader of bullshit? Selfs als ik er maar 200 L GPO (ipv 400L diesel) vloeibaar kan houden, en dan ook maar tot -1 ipv -30, ben ik met het blikje goedkoper weg dan met het bijmangen van 25% Diesel. Het laatst genoemde is niet eens een garantie om te slagen, het is een geknoei en bovendien rijd hij ook niet zo lekker met een te hoge dieselaandeel.
Bovendien is het zeken een stuk legaaler dan petroleum...:D

Ik ben benieuwd of dat iemand al eerder heeft getest.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited March 2010
    Frank,
    Ik heb het nog nooit getest. Maar dat kun je natuurlijk ook zelf: beetje van je brokken in een potje en dan mengen met het spulletje en als contraproefje potje met klonters en olie van boer peter.
    Als je bij deze temperatuur nog klonters hebt, zou ik het zaakje opnieuw door een vetfilter halen, anders kom je straks stil te staan, tenzij je proefje lukken.
    Niek
Sign In or Register to comment.