Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Audi A4 Avant V6 2.5TDI

hautessahautessa PPO Addict
Vannacht gaf mijn boordcomputer aan dat ik nog 0km kon rijden, de tank was nagenoeg helemaal leeg. Tankstration was nog niet open om 05:00 uur sochtends, dus had geen andere keus dan PUUR erin te gooien. Met lopende motor een 5liter canister erin gekapt. Eenmaal thuis gaf de boordcomputer nog resterend 10km aan en was het tankstation ook nog niet open en heb de auto geparkeerd. Constatering: De meur is bij 60% menging niet anders dan bij 100%. Auto heeft hele dag gestaan en ik vroeg me af of de auto nog wel zou starten, eventueel na 2 a 3x. Geen enkel probleem: 5x uit voorzorg gloeien en starten. Haperde een mini fractie van een seconde en liep weer als normaal.

Min of meer noodgedwongen constatering dus:

100% PPO bij 12 Graden en vw/audi V6 2,5TDI motor:

* Temperatuur: 12
* Type auto: Audi A4 Avant V6 2.5TDI
* Ombouw: Nee
* Warmtewisselaar: Nee
* Omschrijving koude startgedrag: 5x voorgloeien, starten hik,hik (0,3sec), vroem als normaal
* Rijgedrag: geen probleem; volledig als normaal

ps Nee ik wil er geen regelmaat van maken, maar voor nood kan het dus. Ik rij momenteel op 60% ppo en 40% Dino. Voor een lange reis ga ik vanaf nu, door deze constatering over op meer ppo tot aan 90%ppo, NA starten van de auto.

Comments

• pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    [QUOTE=hautessa;54986] Voor een lange reis ga ik vanaf nu, door deze constatering over op meer ppo tot aan 90%ppo, NA starten van de auto.

mmm:spannend.
    en zeker gaan doen zonder aanpassing.
    :rolleyes:
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited February 2010
    [QUOTE=pjotter;54996]mmm:spannend.
    en zeker gaan doen zonder aanpassing.
    :rolleyes:

Jep.

Maakt het suffe saaie rijden op ppo/gpo een stuk spannender. Je weet dat je aankomt, maar oft met je eigen auto is...

Ik zoek de grens op. En dat rustig aan, alweer 150000km lang.

Zie ik overigens iets verkeerds? Sta ik in de verkeerde rubriek? We delen hier op deze plek toch onze 1 tank mix verhouding met elkaar?
    edited March 2010
    Nou daar wast ie dan. Vanuit Zuid Spanje naar Nederland. Een rit van 1950km, 17 uur aan 1 stuk rijden. Dag ervoor afgevuld met deze mixbasis. Geen enkel probleem! (@Drivertje/Niek ook eerste flink verstopte brandstoffilter nog steeds niet vervangen)

* Mixbasis: 85% zbo 15% Dino
    * Maand: Maart, starttemperatuur 7 graden. Onderweg -3 gezien.
    * Type auto: Audi A4 Avant V6 2,5 TDI 2002
    * Ombouw: Nee, niets
    * Omschrijving koude startgedrag: 5x voorgloeien, starten, 0.2sec aarzeling op 600t/pm en vroem
    * Rijgedrag: iets luier dan normaal

Stats:
    1950 km
    17 uur
    gem snelheid 112km/h (inkl 2 tankstops (girona/luxemburg) met eigen meegebrachte ZBO in cans)
    temperaturen van 7 graden in Spanje vroeg in de ochtend, onderweg -3 en in NL 1 graad celcius.

Audi V6=Super ppo mobiel
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2010
    Je hebt wel geluk steeds Hautessa, als ik die brandstofpomp van jou google, de VP44 dan kom je veel problemen tegen dat ze al stuk gaan van een beetje lucht of vuil...
    Klopt het dat jij dus een ouderwetse verdelerpomp hebt en geen pompverstuivers? Ik dacht namelijk dat die alleen op de vroegere 2.5's zat. Is het de 180pk versie?
    Tis wel een van de mooiste luxewagens die makkelijk op ppo lopen
    edited March 2010
    [QUOTE=Neo;55328]Je hebt wel geluk steeds Hautessa

Ik doe het wel voorzichtig en zorgvuldig. Ben nu pas na 2 jaar zo opgeschroefd. Ben begonnen met maar 10% bijmengen en analyseren, luisteren en regelmatig de pomp optisch bekijken. Heb natuurlijk liever niets stuk. In het begin 1x slierten in de tank gehad. Tank leeggepompt toen ik dat zag. Dat bleek later gewoon ouwe zooi uit de tank te zijn. Het originele brandstoffilter zal er wel aardig mee verstopt zitten, maar heb gewoon een nieuwe besteld die ligt in de kofferbak. Na 1,5 jaar ligt hij nog netjes in de verpakking. Ik ondervind geen enkel probleem. Tank wel altijd exact de hoeveelheid gpo/ppo voor de te rijden rit. Dus altijd maximale profijt van de retourleiding.

De brandstofpomp is denk ik een VP44. Ik zal eens een foto maken, dan kunnen jullie het zeggen. Overigens is het een 155pk. Soms wordt het ook wel aangeduid als 160pk. Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn automatische versnellingsbak. Deze is niet de conventionele die toeren maakt en dan schakelt, maar een continue variabele transmissie. Deze noemen ze Multitronic. Hij blijft altijd laag in de toeren. De auto rijdt dus min of meer altijd stationair+een beetje. Komt zelden boven de 2200t/pm. Het ouderwetse DAFjes principe Variomatic. Dus optrekken naar 2200t/pm en dan blijft de toerenteller daar hangen, ook al trek ik door naar 130km/h. Mijn cruisesnelheid is overigens ook nooit veel harder dan 100km/h. Ik ben een rustige rijder geworden de laatste jaren. Zuuniger en veiliger voor de ppo.

Ik post mijn bevindingen om er een ander over te informeren. Soms wordt ik afgezeken dat het onverantwoord is oid, maar het gaat mij erom mijn bevindingen te posten zodat een ander er wellicht iets aan heeft. Kritiek is welkom, maar afzeiken is nou ook weer niet nodig.

Groet

Om on topic te blijven:

Huidige configuratie:
    *Mixbasis 25%zbo 20%gpo 5%boer peter 10% onbekende Diesel/Benz mix 40% Diesel
    *Koudste: temperatuur 3 graden celcius
    *Maand: Maart 2010
    *Ombouw: Geen, alles origineel
    *start- en rijgedrag: 5x gloeien, starten en gasse maar.

Alle brandstof die ik gratis heb gekregen en staan heb moet zsm op, dus ik meng gewoon alles in deze verhouding.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=hautessa;54986] NA starten van de auto.

deze had ik n gemist.
    tuurlijk is dr dan niks aan de hand,als motor warm is kun je zelfs 100% rijden.
    omdat door motorwarmte je zeker 40 graden warmte in je tank krijgt.
    zomers bijna wel 60 graden.
    HT: grotere dia leiding zou nie verkeerd zijn.
    edited March 2010
    [QUOTE=pjotter;55332]door motorwarmte je zeker 40 graden warmte in je tank krijgt.
    zomers bijna wel 60 graden.
    HT: grotere dia leiding zou nie verkeerd zijn.

Ik krijg deze 40-60 graden alleen als ik de hoeveelheid erin gooi die ik nodig ben voor de rit. Als de tank vol is haal ik nog geeneens 30 graden (filter is kouder dan mijn handwarmte) Sterker nog rijdend aan 1 stuk van 1950km is het zelfs niet warmer dan mijn hand met volle tank. 17 uur aan 1 stuk draaien en nog niet warmer dan mijn hand!!! (bij buitentemp -3) Indien ik gewoon de hoeveelheid die ik nodig ben voor de rit erin kieper, dan is de temperatuur 40-60 graden

Wat betreft de diameter: De diameter leiding is standaard al een dikkere dan de 1,9 Diesels. Ik denk standaard 8mm en nu 10mm. Een brandstoffilter van een 1,9 past dus ook niet (te kleine aansluiting)
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2010
    [QUOTE=hautessa;55331]
    Ik post mijn bevindingen om er een ander over te informeren. Soms wordt ik afgezeken dat het onverantwoord is oid, maar het gaat mij erom mijn bevindingen te posten zodat een ander er wellicht iets aan heeft. Kritiek is welkom, maar afzeiken is nou ook weer niet nodig.

Het is juist erg interessant allemaal:) Geeft inzicht in de grenzen.
    Heb wel vaker gehoord dat het bij koude start zonder ombouw vooral gaat om rustig rijden in het begin.
    Dat adviseren ze bij 1tankers zonder elektrische voorverwarming.

Iedereen maakt de afweging tussen moeite en kosten van filterwissels, mate van ombouw etc. tegenover het risico op motor/pompschade en stilstaan onderweg en alle kosten die daarbij komen kijken. Jij doet het anders dan de meesten hier en dat maakt het juist wel interessant
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    der is maar 1 grens en die is keihard, gebroken as in je brandstofpomp. bijna gebroken bestaat, net als bijna zwanger, niet. Waar die grens bij de as ligt weet ik na vier jaar PPO ook nog steeds (gelukkig) niet. Risicovermindering wel. Modjes, kunnen jullie hier een apart topic van maken? thanks.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Hautessa,

Een ding weet ik zeker, dat je nergens in de leidingen lucht trekt, want anders is het gauw afgelopen met een VP44, want die is er zelfs op diesel heeel gevoelig voor. heb nog wel een PDF-je met wat wetenswaardigheden over jouw pomp, stuur anders maar even een pb met je e-mail, want ik kan hier op de een of andere manier geen bijlagen meer toevoegen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=hautessa;55331]zodat een ander er wellicht iets aan heeft.

.

dit forum bestaat al 5 jaar HT.
    wat jij doet hebben we al lang gehad.
    en wisten toen nie beter.

slecht voorbeeld doet slecht volgen:of zoiets.

ik ben regelmatig op vingers getikt omdat newbies afhaakten ommijn posten kddb.
    en dr is veel gedelteded van mij daarom.

ik vind :wat jij post gedeleted moet worden.
    want das nogmaals helemaal nie intressant.
    russisch roulet meer nie.
    en dat dragen wij nie uit.
    voorbeelden en kennis genoeg om veilig PPO te rijden.
    wat 4/5 jaar gelee niet was.
    en dat doe jij nu.
    ECHT nie INTRSSNT.

net als 3Lpim met zn lupo aantal jaren gelee.
    om bewust onaangepast de grens te zoeken.
    tot ie breekt
    zo ga je nie met een wagen om vindt ik.
    dus ben ik behoorlijk pisoff

grtn en tot (EZ ;)) horens bij t BREEKPUNT.

[QUOTE=hautessa;50363]@; het is nog niet stuk en ik heb nog een paar losse euros en eurocentjes in mijn portemonee.

!

is vragen om afgezeikt te worden.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2010
    Pjotter,
    wordt tijd dat je naar de lentemeeting komt en samen met hautessa een biertje drinkt. Dat je nu al zo vroeg in de avond boos wordt, dat kan niet.
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2010
    [QUOTE=Niek;55375]Pjotter, wordt tijd dat je naar de lentemeeting komt en ......

Wordt zoiezo tijd dat Pjotter naar een meeting komt, kan ik eindelijk eens een biertje met hem drinken. Laatste meeting was ie er ook al niet niet :mozilla_frown:
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Hautessa, volgens mij ook heb je gewoon stinkend geluk met je wagen, dat er niks stuk gaat.
    Je schreef ergens terug dat die softer rijd als op diesel, dat wil gewoon zeggen dat die dus niet goed loopt. Als je er alleen al een WW tussen zet, gaat dat al enorm schelen. Er worden hier op het forum regelmatig warmtewisselaars aangeboden voor een vriendenprijs, dat hoeft dus geen probleem te zijn. Ik denk niet dat het een probleem voor je is om deze dan ook in te bouwen.

Dit schrijft Elsbett trouwens op hun webshop, over de A4 met 2,5 6 cylinder:

Dear customer,
    due to technical reasons we do not offer kits for this model of engine or car.

:roll:
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    [QUOTE=CaddyEd;55379]Hautessa, volgens mij ook heb je gewoon stinkend geluk met je wagen, dat er niks stuk gaat.
    Je schreef ergens terug dat die softer rijd als op diesel, dat wil gewoon zeggen dat die dus niet goed loopt. Als je er alleen al een WW tussen zet, gaat dat al enorm schelen. Er worden hier op het forum regelmatig warmtewisselaars aangeboden voor een vriendenprijs, dat hoeft dus geen probleem te zijn. Ik denk niet dat het een probleem voor je is om deze dan ook in te bouwen.

Dit schrijft Elsbett trouwens op hun webshop, over de A4 met 2,5 6 cylinder::roll:
    WW en wat vervroegen...
    Dan loopt het al wat beter.
    Misschien langer voorgloeien (automagisch) en Hautessa is er al een eind.
    edited March 2010
    [QUOTE=CaddyEd;55379]
    Dit schrijft Elsbett trouwens op hun webshop, over de A4 met 2,5 6 cylinder::roll:

Dezelfde melding heb ik destijds ontvangen voor mijn Zafira ...ook met VP44!, t'is ook een dure pomp als die in de soep draait.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    [QUOTE=udo;55380]WW en wat vervroegen...
    Dan loopt het al wat beter.
    Misschien langer voorgloeien (automagisch) en Hautessa is er al een eind.

... zei de man die er zelf een eeuw over deed voor z'n auto omgebouwd was... :roll: Klinkt eenvoudig h
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    Het feit dat je vindt dat mijn aanpak anders is doet NIETS af van de werkzaamheid van de tips die ik gaf.
    Daarnaast zet je mijn aanpak apart van die van de rest. Dat houdt dan wellicht in dat de rest, waartoe Hautessa zou kunnen behoren, de zaak wel vlot geregeld krijgt.
    Als laatste vergeet je dat vrijwel iedereen leert..

De WW kan zelf ingebouwd worden danwel op een meeting.
    Het lichtelijk vervroegen is door een handige VAG-toko te doen.
    edited March 2010
    persoonlijk vind ik wel dat er een verschil is tussen het geven van tips op basis van theorie of ervaringen van anderen dan wanneer je tips geeft uit eigen ondervindingen. :cool: snap de opmerking van soapie wel :mozilla_wink:
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    Ik niet.
    Het gaat om informatieverschaffing richting Hautessa en niet om meningen over mensen.
    Als je na deze winter nog wilt ontkennen dat er ervaring opgedaan is, zeker over de door mij genoemde zaken, ga gerust je gang...
    edited March 2010
    [QUOTE=udo;55409]Ik niet.
    Het gaat om informatieverschaffing richting Hautessa en niet om meningen over mensen.
    Als je na deze winter nog wilt ontkennen dat er ervaring opgedaan is, zeker over de door mij genoemde zaken, ga gerust je gang...
    Udo...het gaat er hierom dat er een verschil is van horen zeggen of hebben ondervonden. Jij hebt zeker wat ervaring opgedaan, echter niet met die specifieke auto en inpuitpomp. Die "tips" die jij geeft zijn mij dan ook te generiek en da's nou precies wat de anderen die hierop ageren ook bedoelen.

De VP44 is echt een pomp waar zelfs Elsbett omheen loopt....dat is niet voor niets, ik ben me achteraf pas bewust geworden van de Russische roulette die ik ermee gespeeld heb.
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    [QUOTE=ingmar;55412]De VP44 is echt een pomp waar zelfs Elsbett omheen loopt....dat is niet voor niets, ik ben me achteraf pas bewust geworden van de Russische roulette die ik ermee gespeeld heb.
    Maar toch wordt er met deze VP44 gePPOod.
    Juist in die situatie is het verzachten van de last voor de pomp de moeite waard. Dus dan zijn alle bekende zaken (opwarmen die olie! opwarmen die gloeiers!) zeer welkom, hoe open de deur ook.
    Dat ik dan geen VP44 in de Fox heb is minder van belang. Het zou juist moeten zijn dat de VP44 als een niet-Bosch wordt behandeld, dus zeer voorzichtig...
    edited March 2010
    [QUOTE=udo;55424]Maar toch wordt er met deze VP44 gePPOod.
    Juist in die situatie is het verzachten van de last voor de pomp de moeite waard. Dus dan zijn alle bekende zaken (opwarmen die olie! opwarmen die gloeiers!) zeer welkom, hoe open de deur ook.
    Dat ik dan geen VP44 in de Fox heb is minder van belang. Het zou juist moeten zijn dat de VP44 als een niet-Bosch wordt behandeld, dus zeer voorzichtig...
    Udo,
    Het probleem van deze pomp is de gevoeligheid voor lucht en niet zo zeer de sterkte van de as! Dus ook behandelen als een Lucas/Delphi is nog niet voorzichtig genoeg. Door toch aan te geven met dit soort generieke "ombouwtips" maak je schuldig door het vullen van alle kamers met een patroon en hem vervolgens aan een ander te geven voor een veilig potje Russische roulette. Ik heb het in al mijn onwetendheid geprobeerd...ik heb geluk gehad...had ik het van te voren geweten dan had ik het nooit gedaan.

Rest-my-case
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    [QUOTE=ingmar;55425]Udo,
    Het probleem van deze pomp is de gevoeligheid voor lucht en niet zo zeer de sterkte van de as!
    Dan is een opvoerpomp, danwel vervanging daarvan door een iets sterker PPO-bestendig model, aan te bevelen naast de eerder genoemde zaken.
    Waarom werd een opvoerpomp niet genoemd door anderen?
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited March 2010
    Mischien eens beginnen met een starters setje ?

zie:

http://www.ppo.nu/forum/f64/starterset-ppo-3116/
    edited March 2010
    [QUOTE=udo;55427]
    Waarom werd een opvoerpomp niet genoemd door anderen?
    Een VP heeft geen opvoerpomp nodig. En dat is ook geen oplossing tegen lucht.
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    [QUOTE=CaddyEd;55430]Een VP heeft geen opvoerpomp nodig. En dat is ook geen oplossing tegen lucht.
    Alles wat de pomp op het blok niet hoeft te `trekken` vermindert de kans op lucht.
    M.a.w.: een klein beetje overdruk in de leidingen naar de VP44 helpt het aanzuigen van lucht door de VP44 tegengaan.
    Dus het helpt wel, denk ik.
    edited March 2010
    Oplossing tegen lucht is: Zorgen voor een degelijke installatie(lees: de juiste combinatie tules, slang en klemmen) en de tank natuurlijk niet leeg rijden.
    edited March 2010
    @Jacquel,

Als er op een goede dag iemand jouw winkel zou binnenstappen om een Elsbett -ombouw set met garantie op de inspuitpomp bij een auto met een VP44....zou je hem dan een set kunnen aanbieden ?
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2010
    Ik vond eerst ook dat een ombouw beter zou zijn, maar met ombouwen heb je juist kans dat je tijdelijk lucht krijgt. Dat is dan funest voor de pomp. Zo bezien is mengen de enige optie.
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited March 2010
    [QUOTE=ingmar;55433]@Jacquel,

Als er op een goede dag iemand jouw winkel zou binnenstappen om een Elsbett -ombouw set met garantie op de inspuitpomp bij een auto met een VP44....zou je hem dan een set kunnen aanbieden ?

Kan hem wel ombouwen, maar geheel voor eigen risico.

[QUOTE=Neo;55537]Ik vond eerst ook dat een ombouw beter zou zijn, maar met ombouwen heb je juist kans dat je tijdelijk lucht krijgt. Dat is dan funest voor de pomp. Zo bezien is mengen de enige optie.

Dat is wel een erg belabberde smoes, dat zou inhouden dat je ook nooit een filter kunt wisselen ?

(waarom kan je in het antwoord niet meerdere post quoten?)
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2010
    [QUOTE=hautessa;55321] ook eerste flink verstopte brandstoffilter nog steeds niet vervangen)

denk nie dat je weet wat een verstopt filter is.
    en wat dat doet op de snelweg met je auto.

vanmorgen kreeg mn VW na 6000km aPO mix de symptonen.
    geloof me HT daar wil je geen dag langer mee rijden.

dus heb de zoveelste filter in mn 400.000kmPPOcariere langs de snelweg gewisseld
    edited April 2010

dus heb de zoveelste filter in mn 400.000kmPPOcariere langs de snelweg gewisseld

zijn niet de leukste dingen om te doen als je het mij vraagt...zeker niet op de duitse snelweg.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Daarom wordt onze Benz voorzien van een bypass filter. ;)

Ik wil [EMAIL="woman@work"]woman@work[/EMAIL] op weg naar haar school/werk niet langs de weg hebben staan met een verstopt filter. :p
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2010
    [QUOTE=hautessa;50363]@. Inmiddels is het filter al wel 4000km verstopt en ik haat verzendkosten !

Hautessa: kijk uit.
    want denk dat je filter een holle/lege bus is met thules erop.

[QUOTE=pjotter;55882]denk nie dat je weet wat een verstopt filter is.
    en wat dat doet op de snelweg met je auto.

4000km:rolleyes::D.

verder: filterwissel langs snelweg dat went.
    maar t rijden met dicht filter.:mad: en geknepen kringspier.
    dat wil je geen 4000km.
    denk dat een bejaarde 100 plusser nog de nerven ervan bekomt.

[QUOTE=hautessa;55861]Tot het breekpunt!!!! Hahahaha, welkom biej de club! Hahahaha

tja haha.
    kzie t zelf as terugge bie af.:(
    wat betreft breekpunt.
    klopt:russisch roulette
    edited April 2010
    Mijn beschrijving van mijn verstopte filter was:

Niet meer dan 1500tp/m willen, hotten stotteren (zeer licht uitgedrukt, klappen, heen en weer schudden van de voorstoelen, kans op whiplash Roken als een jekko, hele snelweg achter mij vol rook en absoluut geen toeren willen maken)

Hele tank leeggepompt en wat zie ik, allemaal slierten van een ontmaagde dinotank. Die sliertresten zitten dus nog steeds in het verstopte brandsstoffilter. Sindsdien trekt hij niet zo sterk meer en lijkt het of hij meer moeite heeft om brandstof te krijgen aan de brandstofpomp. In het begin deed hij nog weken stotteren bij het optrekken. Langzamerhand werd het beter en nu is hij weer als normaal, hooguit trekt ie wat "zwaarder" op. Je kunt het ook zeggen als hij trekt trager op.

Het stotterprobleem is overigens opgelost door benzine en petroleum bij te voegen. Lijkt wel of dat het systeem heeft gereinigd.

Ik wil benadrukken dat het nog steeds het originele 1ste brandstoffilter is van diesel. De APO/PPO km stand is inmiddels ver over de 70000 km (vorige week eens echt uitgerekend).

Ik ga inderdaad tot het uiterste wat met deze auto mogelijk is. Heb wel al een nieuw filter gekocht en deze ligt samen met een flesje dino bij het reservewiel. Ook heb ik de bevestigingsbeugel al los gedraaid zodat ik het filter en bij een snelweg-pech-stop zo uit kan trekken. De slangeklemmen heb ik een ringsleutel voor in mijn armsteun + mini zaklampje voor in de bek. Ik hou er nog steeds rekening mee dat het filter eens zegt: doe het zelf maar. Ik ben van plan het originele filter op termijn eens voor de lol te vervangen en hem open te zagen. Als ik dat gedaan heb zal ik de fotos daarvan plaatsen.

Tot slot wil ik iedereen erop wijzen dat mijn on-omgebouwde 2,5 Tdi V6, nog elke dag dienst doet door weer en wind. 5x Gloeien starten, een mili seconde aarzeling en meuren maar.

Ik bedank tevens voor de PM's van forumleden die mij een hart onder de riem hebben gestoken omtrent mijn acties. Ik ben erg blij dat er ook genoeg forumleden zijn die het leuk vinden mijn bevindingen en ervaringen te met genoegen lezen.
  • carl PPO Addict
    edited April 2010
    Ik vervang 1x per jaar mijn filter preventief ,juist voor vakantie ,en heb tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad .(hout vasthouden )

grtjs carl
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2010
    [QUOTE=hautessa;55902] met genoegen lezen.

ik ben je grootste(echte) fan denk ik.
    maar ga je per PB geen veren in de kont steken,
    velen hopen op de post dat je motor in de soep gedraait:lol: is.

verder: nogmaals zoveel km met t zelfde filter op PPO bestaat gewoon niet.
    normaal gesproken zou je m niet eens meer kunnen starten.
    anders de oprit de snelweg niet opkunnen.

heb je per PB hier ook bijval van fans .???dat dat wel kan??

[QUOTE=hautessa;55902]die mij een hart onder de riem hebben gestoken omtrent mijn acties.zen..

die vinden t leuk net als jij dat een stuk audi techniek langzaam naar de kltn wordt gedraaid.
    en dat dat gepost moet worden hiero.
    terwijl niemand hier wijzer van wordt.

zeker nieuwe audi leden niet.
    edited October 2010
    Auto verpatst na 3,5 jaar oliebollenpret. Geen ombouw, geen noemenswaardige ppo/gpo ellende gehad. Het heeft me aan ombouw alleen 2 brandstoffilters gekost op 100000+ km.

-THE END-
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Wat is je nieuwe vervoermiddel of ga je over op lopen, fietsen en openbaar vervoer?
    edited October 2010
    [QUOTE=Man@work;58321]Wat is je nieuwe vervoermiddel of ga je over op lopen, fietsen en openbaar vervoer?

A3 1,9 TDI 77kw. Helaas lust deze slecht Benzine toevoeging. Hij start koud prima met 10% benzine, maar warm stilzetten moet je 20 sec doorstarten. De vorige kon makkelijk 20-25% benzine aan. Ook is dit bij nader inzien jammergenoeg een Pumpeduse (pompverstuiver). Ben aan het expirimenteren met ppo en gpo, maar in veel lagere concentraten. Die V6 2,5TDI luste nagenoeg alles en vrij puur. Weet bijna zeker dat deze het zonder ombouw echt niet kan. Lichtpunt: de auto is maar tijdelijk (<1 jaar)
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2010
    Ben benieuwd naar je ervaringen met de 1.9 pd tdi!
    Ook al kan je minder bijmengen, door het lagere verbruik zal je waarschijnlijk net zo goedkoop uit zijn.

Blijft een bijzonder verhaal van je 2.5 tdi. Mijn gok is dat het goed is gegaan doordat je geen 2e tank had(met risico op lucht happen) en alleen aan bijmengen hebt gedaan.
Sign In or Register to comment.