Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Vraag over onderdelen in NL

Nyulli PPO Burner
edited March 2010 in Algemene Techniek
Goedemorgen!

Nadat de lente nu langsaam (hoop ik) weer op gang komt is het tijd om de auto weer opnieuw een beetje aan te passen/ verbeteren...

Ik wil in ieder gevan de slangverbindingen aan een paar punten vernieuwen om een groter doorlaat te krijgen (met neme onder de tank is een erg nauw stukje)

Nu zag ik bij Monopoel deze onderdelen (zie link), maar ook een schenktuit die mij erg praktisch lijkt.

Is monopoel de enige die dat kan leveren of weten jullie hier in NL ook een mogelijkheid? Of een webwinke of - bij voorkeur - een zaakje in zuid holland.

Frank

PS.: Voor de fijnproever...
... ik heb nog een aardige hoeveelheid (iets boven 300L) twee keer op 1 my koud filterde GPO staan. Koud gefilterd betekend: In het najaar 2009 bij 10-15 graden. Nu is het uiteraard nog vast, maar tot het zo ver was is het eerst nog 3 maanden bezonken. Prijs: 50 ct/L!

T-Stücke, reduziert - Monopoel

flexibler Ausgiesser

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Frank,

De Ausgiesser heb ik ook, echter deze giessert niet zo makkelijk uit, tenzij je een aparte ontluchting maakt op je vat. Ik heb al eens gedacht een stukje pa leiding aan de binnenkant van de tuit te steken, maar tank altijd met pomp.

Tim
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Hoi Frank,

Is deze niet handiger?

Herman
    300SD
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    Pena, die laatste heb ik ook.
    Toch 'klokt' hij met het gaatje in de can een stuk minder.
    Het schenkt sneller als ik het schroefje uit jhat gaatje haal, net achter het handvat.
  • Nyulli PPO Burner
    edited March 2010
    Heren,

ik zit er niet special gehecht aan het ene model. Momenteel tank ik met een trechter (een "pomp-constructie" is in de maak, maar dat kan nog effe duren) en hier word ik helemaal gek van. Toen ik nog een eigen loods had tankte ik met een 10L gieter. Dit ging super, maar is nu niet meer te doen.

Dus het lieft het slurfje op de jerrycan draaien en dan in een keer in de tank gooien.

Maar het neemt niet weg: Is dat ding en de verbindingstukjes (zie boven in NL verkrijgbaar?

Frank
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    ik heb een prachtige ongepatenteerde niet te overtreffen verbouwde colafles trechter....die ideaal werkt overigens om een 5l kannetje in de tank te gooien. Te verkrijgen bij de betere supermarkt:D

Voor het zwaardere werk een schenktuit die lijkt op laatste...maar dan op grote diameter. Zat bij de IBC erbij, maar past ook mooi op de 30L en 60L kannen:) ..dus die gebruik ik om de 60L kannen in 30L kannen te schenken en de 5L kannen te vullen.....tot nu toe allemaal mooi gratis:) Enkel mn andere trechters gekocht bij een dumpzaak in Belgi
  • Nyulli PPO Burner
    edited March 2010
    [QUOTE=fury;55121]ik heb een prachtige ongepatenteerde niet te overtreffen verbouwde colafles trechter....die ideaal werkt overigens om een 5l kannetje in de tank te gooien. Te verkrijgen bij de betere supermarkt:D

Voor het zwaardere werk een schenktuit die lijkt op laatste...maar dan op grote diameter. Zat bij de IBC erbij, maar past ook mooi op de 30L en 60L kannen:) ..dus die gebruik ik om de 60L kannen in 30L kannen te schenken en de 5L kannen te vullen.....tot nu toe allemaal mooi gratis:) Enkel mn andere trechters gekocht bij een dumpzaak in Belgi
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Frank,

Heb je wel eens bij ppomobiel.nl gekeken, en zaken zoals de Wildkamp hebben ook wel het een en ander. Kijk ook eens bij zaken die boten en watersport artikelen verkopen.

Grtz,
    Ingmar
  • Nyulli PPO Burner
    edited March 2010
    TOP, Ingmar!

Hier kan ik iets mee. Alleen twijfel ik bij de Wildkamp of de slangverbinders niet alleen geschkt zijn voor waterleidingen. Maar bij ppomobiel hebben ze de dinge ook.

Nu alleen nog de schenktuit, maar dat lukt mij ook nog!

Op de ander kant: Zijn de verbindingen van bijvoorbeeld Gardena (tuin toebehoor) idd zo slecht? Ik heb wel in begin van mijn filteren uit bezuinigings overwegingen van de "aquarium-slangen" gebruik gemaakt en had hier gauw spijt van... De slangen werden keihard en begunnen te scheuren. De slangverbinds worden echter niet gebogen o.i.d., dus ze houden alleen twee slangen bij elkaar. Alsnog niet doen?

Frank

[QUOTE=ingmar;55133]Frank,

Heb je wel eens bij ppomobiel.nl gekeken, en zaken zoals de Wildkamp hebben ook wel het een en ander. Kijk ook eens bij zaken die boten en watersport artikelen verkopen.

Grtz,
    Ingmar
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    gebruik ff de zoekmachine, dan weet je welke kunststoffen geschikt zijn voor PPO. wel zo handig.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Frank,

Alhoewel de raad van Eric natuurlijk verstandig is, ik gebruik nu al twee jaar de transparante tuinslag van de Hornbach icm. gardena, die lekken nog niet. Het grootste geknoei in mijn ervaring is met het wisselen van de filterpatronen en schoonmaken van de filters. Voor de benz te tanken met yerrycans gebruik ik een zelf vervaardigde oplossing; een verloop van 150 naar 40 van PVC met een stuk afvoer eraan met een knietje. Dit blijft perfect in de opening van de benz hangen en vanaf de bovenkant kun je het er gemakkelijk ingieten. Ik zal wel eens een fotootje posten.
Sign In or Register to comment.