Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Olieprijzen PPO in Buitenland ???

Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
edited January 2009 in Olieen
:?: Hallo,

is het misschien een idee; om als je op vakantie bent, eens de prijzen van PPO in de gaten te houden?

Is misschien wel interessant voor anderen om vooraf te weten hoeveel bijvoorbeeld een liter Zonnebloemolie in bijvoorbeeld Spanje kost...

Ik weet dat de prijs in de supermarkt in Belgie al hoger ligt als in Nederland maar hoeveel precies..???

Laat jullie ervaringen en gedachten en prijzen eens lopen... :?:

groeten Peter

ps binnenkort ga ik nog een weekje op vakantie in Duitsland (midden-noord) en ik kijk ook eens rond daar. :mrgreen: :mrgreen:
«1

Comments

• pieter PPO Master
    edited August 2005
    Begin september ga ik nog een weekje naar zuid Engeland ik zal ook eens om me heen kijken en het hier vermelden
  • Bommes PPO Burner
    edited August 2005
    net terug uit frankrijk, 1 litertje zonnebloemolie bij de intermarche 0.78 Euro
    diesel bij de intermarche 1.02 Euro (ongeveer wil nog wel eens iets hoger zijn)

Langs de snelweg niet goedkoper gezien dan 1.12 Euro voor een litertje diesel.

En op een plek zelf 1.28 Euro voor 1 liter diesel.. :twisted: :evil:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2005
    Zuiden van Frankrijk (bij carcassonne): in SuperU => 0.89 € / liter zonnebloem.

Ik denk echter dat je in die streek gemakkelijk bij een zonnebloem boer terecht moet kunnen voor minder, het stikt daar van de zonnebloem velden :)
  • edited August 2005
    Prijs in Belgie gisteren en vandaag (19/20 aug) :

lidl: 0,80 euro
    aldi: 0,795 euro
    delhaize: 0,795 euro
    makro: 0,79 euro

verpakking allemaal 2 liter flessen
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited August 2005
    spanje: aldi en lidl € 0.68 cent fles 5 liter
  • edited August 2005
    In Tsjechie in de Hypernova (Teplice) 11 Tsj Krone (minder dan 50 eurocent) Per liter koolzaadolie
  • pieter PPO Master
    edited September 2005
    In zuid Engeland (Bournemouth) Diesel van 0,94.4p tot 0,99.4p (ongeveer 1.32 tot 1.38 euro) per liter
    Rapeoil, (gewoon in de supermarkt naast de zonnebloemolie) 0,48p = 67 eurocent per liter.
    Zonnebloemolie 0,49p = 69 eurocent per liter.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    Zwitserland PPO aan de pomp 0,94 franc=61,5 eurocent per liter
  • leoleo PPO Burner
    edited September 2005
    Waar kan ik de pompstations in Zwitserland vinden die PPO verkopen?
    Is er misschien een website waar die adressen zijn op te halen?
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited September 2005
    dus de benzine [en soms de diesel ] is het duurst in nl maar de zonnebloemolie is dan weer het goedkoopst, wel opmerkelijk dat de aldi en lidl prijzen door heel europa verschillend zijn.
  • Marco PPO Wannabe
    edited September 2005
    Hoorde vandaag dat in DLD bij de Famila (groot duits warenhuis) de ZBO / Slaolie goedkoper was als de ZBO bij de Aldi in NL. Heb het zelf nog niet geconstateerd. Ga zaterdag denk ik eens even kijken. 15 min rijden dus makkelijk te doen
    edited September 2005
    Leo: dat was in Lenzburg. Ik ben er volgende week weer, zal vragen of zij een overzicht hebben van stations in Zwitserland.
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited September 2005
    Ben net terug vanuit Duitsland..

Heb biodiesel gekocht a 104,7 cent per liter
    Koolzaadolie voor 68,7 cent per liter

ZBO bij Aldi/Lidl/Famila 79 cent per liter (regio Ostholstein (achter Lubeck richting het Noorden)).

Op terugweg tussen Hamburg en Bremen even de snelweg af en bij de firma Weichert koolzaadolie gekocht.

Het wordt overhandigd aan Peus voor visco-metingen :mrgreen:

groeten
  • Marius PPO Newbie
    edited September 2005
    Hallo!
    Op de site van www.rerorust.de kan je Pöl tankstations langs je route in Duitsland uitzoeken.
    Op Fmso.de kan je internationaal zoeken naar biobrandstofprijzen
    Marius
    edited September 2005
    MG:..."Het wordt overhandigd aan Peus voor visco-metingen"...

Bestaat er in Nederland een goed lab waar je plantaardige olie kunt laten analyseren? Of kom je altijd bij TNO (duur?) terecht?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Stokers,

Beetje oud draadje, maar toch interesting om "aan" te houden.

Ik heb zojuist 1000L KZO gekocht in Belgi
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    En hoe ga je dat thuis krijgen? De Saxo mag toch maar 600 kilo trekken?
    edited March 2008
    Miggy,

Het staat al thuis :mrgreen:

Lag op de route van het werk, dus de aanhanger achter de grote auto.

Tim
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited March 2008
    FF een sommetje:

Stel; Tim woont daar 300 km vanaf. Das op die prijs bij 1:15 circa een goeie 15 euro aan brandstof.

De rest van de autokosten die door zijn baas betaald worden zet ik in op 45 euro.

Kost die 1000 liter toch 770 + 60 = 830 euro per 1000 liter.

Oftewel 0.83 ree
    edited March 2008
    Ik denk niet dat je 1:15 haalt met een grote aanhanger en 1000 kilo KZO op de terugweg. Als het een open aanhanger is, zal het op de heenweg wel meevallen. Mijn ervaring is dat het verbruik ongeveer verdubbelt als je een volle aanhanger meezeult, maar dat is dan wel met benzineslurpers.
    edited March 2008
    Ha,

De grondslagen:
    Ik rij elke week sowieso
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited April 2008
    Alvast sorry voor de eventuele off-topic:mozilla_innocent:;

Even een balletje opgooien:
    Heeft iemand hier al eens de moeite genomen de producent die op ZBO flessen staat van de Lidl of Aldi te contacteren over eventuele aanlevereing van grotere hoeveelheden dan 1liter flessen??:mozilla_wink:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Yep, die van de euroshopper in izigem. dat was nog in het 49 cent ZBO tijdperk. vroegen er destijds al 75-80 cent de liter voor bij maandelijkse afname van 1.000L
    Zal nu niet veel beter zijn.
    edited April 2008
    [quote=ericzwiep;31690]Yep, die van de euroshopper in izigem. dat was nog in het 49 cent ZBO tijdperk. vroegen er destijds al 75-80 cent de liter voor bij maandelijkse afname van 1.000L
    Zal nu niet veel beter zijn.

Ik bedoel wat anders; De PRODUCENT van de olie en niet de DISTRIBUTEUR.
    edited April 2008
    Die bedoel ik ook :-) de producent van al die supermarkten like euroshopper zit daar. lees maar eens een etiket...en kuint ze gerust nog eens bellen natuurlijk!!
    edited April 2008
    [quote=ericzwiep;31860]Die bedoel ik ook :-) de producent van al die supermarkten like euroshopper zit daar. lees maar eens een etiket...en kuint ze gerust nog eens bellen natuurlijk!!

ok
    edited May 2008
    Ik heb eerlijk gezegd nog niet gebeld (beetje druk met mijn werk)

Maar ik heb wel in de Lidl in Duitsland KZO voor 0,99 euro cent gekregen!!
    edited May 2008
    Ik kreeg zojuist uit, volgens mij, betrouwbare bron te horen dat de prijs verhoging bij zaken als Aldi en Lidl gekomen is door het op grote schaal aankopen door diesel rijders van de olie. Bepaalde mensen uit, laat ik het een grote stad in de randstad noemen, waren daar niet van gecharmeerd:)
    edited May 2008
    Heerlijk,

Dus binnenkort een razzia, dat regelen ze dus wel weer :mad: Die bepaalde personen zijn vast Bos/Cramer, met een pensioen van het hoofdkantoor uit dezelfde stad in de Randstad.

I'm a criminal..... :shock: Kan max 4jr krijgen voor milieubewust rijden, en met 3kilo coke op Schiphol laten ze je lopen....

Volgende week in Ierland, ik ga olie smokkelen :mrgreen:

Tim :confused:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Hahaha...in bolletjes dan, want anders laat je het voor je op Schiphol bent al lopen.

Gr. Ingmar
    edited May 2008
    Aldi in zuid duitsland koolzaad 99 cent/L en zonnebloem 1,29/L meen ik.
    aan de pomp gemid 1,20/L op moment.
    et een uitzondering van 1,00.
    @Ruud, op zich wel een goed teken van die randstad figuren, ze voelen dus kennelijk dat de situatie niet langer houdbaar is voor ze.
    edited May 2008
    Geen razzia Tim, dat vinden ze teveel rompslomp. Al die kleine rijders vinden ze niet interessant.
    Niek: Den Haag (VROM) vindt je filter installatie erg mooi:)
    edited May 2008
    Ingmar,

Nee man, met 3 kilo coke laten ze je lopen op Schiphol, dus met 3000L olie ook wel......denk ik :-P

Tim
    edited May 2008
    Tim, anders laten ze je wel glibberen met zoveel olie :-)
  • belgbelg PPO Burner
    edited June 2008
    deze zomer trek ik kroatiewaarts met de citroen, iemand een idee hoeveel de ppo in kroatie zou kosten,??
  • tp3lxs PPO Newbie
    edited June 2008
    eergisteren even gecheckt bij REWE en ALDI in DL:
    rapsol (KZO) 99 ct/L en ZBO 1,49 euro/L !!
    edited July 2008
    28-5

Aldi in zuid duitsland koolzaad 99 cent/L en zonnebloem 1,29/L meen ik.

nu 12 juli, koolzaad 1,15 aldi zuid duitsland.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Zaterdag even weer 300 liter gehaald bij de pomp in Nettetal. Momenteel 1,18 voor een liter rapsöl.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited August 2008
    [QUOTE=brownie;39406]Zaterdag even weer 300 liter gehaald bij de pomp in Nettetal. Momenteel 1,18 voor een liter rapsöl.

Een liter dino kost in België net zoveel......
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    [QUOTE=jumper;39419]Een liter dino kost in Belgi
    edited August 2008
    Juist Easy, ik heb zaterdagavond in Kranenburg getankt voor 1,20. Alleen dat heeft niet alleen CO2-neutraal rijden als reden, ook omdat ik er practisch langskwam en omdat ik redelijk zonder kom te zitten.
  • belgbelg PPO Burner
    edited August 2008
    bij de lidel in italie koolzaad voor 1.15\L, daar even genoeg gekocht om de reis af te maken, ook niet de goedkoopste prijs(diesel luxenburg 1.14) maar maakt ni zo veel uit... wel heel veel chanche gehad met de franse douane aan basel maar dit verhaal komt een dezer dagen wel in een andere rubriek
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=belg;39526]wel heel veel chanche gehad met de franse douane aan basel maar dit verhaal komt een dezer dagen wel in een andere rubriek

Hier wil ik alles over weten! Ik kom namelijk zo'n 10 keer per jaar hier langs. Ik schakel altijd voor de zekerheid terug op diesel (beter voorkomen dan genezen principe). Nog nooit problemen gehad. Ik hoor graag jouw ervaringen.
  • belgbelg PPO Burner
    edited August 2008
    komt er een van de volgende dagen wel aan
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=easy rider;39422]Dat doet er niet toe, Brownie is een "die hard" PPO rijder!!!!!!

Het gaat hier niet zo zeer om de prijs (niet dat dat niet belangrijk is) maar om het feit dat we CO2 neutraal willen rijden en ons steentje bij willen dragen aan een schoner milieu ook al zijn wij "een druppel op de gloeiende plaat"

Groeten,

Easy rider.

Dat is inderdaad niet zo duur in Belgie. In Duitsland ligt de diesel ruim boven de 1,30. Biodiesel is ongeveer net zo duur als diesel. Maar inderdaad, als ik PPO kan rijden doe ik dat, tenzij de PPO prijs aanzienlijk boven de dieselprijs komt te liggen. Maar mijn ervaring tot nu toe is dat de prijzen aan de duitse pomp altijd zo'n 15-20 cent onder de diesel liggen en de diesel maar iets duurder is dan in Nederland. Genoeg reden om zo nu en dan heen en weer te rijden. Ik bespaar dan zo'n 0,15*300=45 euro. Dat is nog altijd meer dan dat ritje me kost.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Belgi
  • belgbelg PPO Burner
    edited August 2008
    soapwater, heeft die boer nog meer aan die prijs?? dat zie ik ook wel zitten voor een aanzienlijke hoeveelheid
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited August 2008
    [QUOTE=belg;39526]bij de lidel in italie koolzaad voor 1.15\L, daar even genoeg gekocht om de reis af te maken, ook niet de goedkoopste prijs(diesel luxenburg 1.14) maar maakt ni zo veel uit... wel heel veel chanche gehad met de franse douane aan basel maar dit verhaal komt een dezer dagen wel in een andere rubriek

Ha, jij ook aan de italiaanse koolzaad
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited August 2008
    Bij de Belgische vestigingen van Carrefour (tenminste: als ze allemaal dezelfde prijzen hanteren als in Turnhout) kun je kannetjes van 5 liter frituurolie halen voor € 5,40 per stuk. Da's dus € 1,08 per liter. Dieselolie is op een paar centen na dus even duur.

Misschien zal het volgend jaar wel dalen, maar waarschijnlijk helaas niet.
  • rgeerse PPO Newbie
    edited September 2008
    Beste allemaal!

gisteren voor 4,99 5L cans gekocht bij de Conad/LeClerc in Bologna. Met 18 cans thuis gehaald!

grtjs!
Sign In or Register to comment.