Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
De machine loopt nu lekker en alles verloopt naar wens. Tijd dus voor de volgende stap.
Terugleveren aan het net.
Mogelijkheden :
1 direct met een controller.
2 indirect met batterijen en omvormer.
3 indirect met 2 extra motoren. Motor 1 laten starten op de netstroom. Motor 2 starten op eigen stroom en dan aan mekaar koppellen.
4 ?
Problemen:
ben geen 3-fasig-netklant. enkel 220 V.
dus mogelijkheid 2 lijkt meest int.
Het is wss niet mogelijk om met een enkelfasige netgekoppelde motor terug te leveren.
ff on hold.
reden : aanpassingen aan het koelsysteem nodig.
grtjes Mon
Comments
Het is op basis van een Listermotor met een generator en batterijen en omvormer.
helaas is het nogal prijzig en ik weet niet of het ook in aanmerking komt voor premies.
grtjes Monk.
neem ook even contact op met Ruud van Elsbett. Hebben ook kleine generatoren op PPO
Niek
Batterijen zijn erg duur (ook energetisch).
Je moet kijken of je het net kan gebruiken als buffer.
Dus terug leveren als je het niet nodig hebt en gebruiken (van het net) als jij stil staan.
Herman
300SD
250D
Tis wel geen Lister motor maar een Sterling motor ;)
(dat scheelt nogal in lawaai)
http://www.whispergen.com/content/library/Don_Clucas_Stirling_engine_generator_development.pdf
Morgen probeer ik om de aardlekschakelaar te omzeilen en dmv een lamp met een parallele voltmeter de motor dmv het gashendeltje 1 fase te synchroniseren met het net en dan de proef op de som nemen.
Als dat maar geen vuurwerk geeft.
Als het lukt is tenminste 1 derde van mijn capaciteit verkoopbaar.
YouTube - Grid connected Lister CHP 1
Tim
Als ik het vermogen dat van die ene belaste fase beperk met een transformator van 10 kva dan zou het toch geen probleem mogen zijn. Of , Ik heb er hier nog 2 van die capaciteit liggen van 220 naar 110 volt als ik die omgekeerd achtermekaar zet dan wordt dat vermogen dat ik kan afnemen maar iets van een 75 %. ( totaal cap. genset = 15kva )
of zie ik dat verkeerd.
Een 4 pk yanmar diesel aangesloten op een 1 fase 1,5 kw elektromotor
het verhaal van TIM was dat je ipv vermogen vragen van je elektromotor
je vermogen terug kan leveren. en wat denk je 1,4kwh in een uur terug geleverd
zonder tussenkomst van duure omvormers ed.
dit even ter info
Ik heb onlangs een 11 kw 3 fase motor en 3 stuks kuboto D600 met 16 PK waarvan 2 loop en 1 sloop gekocht om een dikke wkk te maken om terug te leveren en warmte van te gebruiken.
Moet alleen even tijd maken om de zaak op te stellen.
Hoe heb je hem beveiligd tegen elektrocutie van de netbeheerder monteur?
Maw, hoe slaat hij af, of ontkoppeld ie bij wegvallen van het net?
Tim
-die er al wel uit is hoe het moet, maar nog niet weet hoe ie het doet-
Bij een generator is dat anders die is in staat om zelf spanning te genereren .
En ik dacht dat een motor zoals gebruikt niet het geval is .
Dat is simpel te testen stekker uit het stopcontact trekken en meten of je nog spanning hebt,[niet met je tong]
En ik denk ook niet dat het lukt de buurt compleet van stroom te voorzien en daardoor zal je gen denk ik het ook gaan opgeven .
Maar het lijkt me wel een must dat je een beveiliging er op zet .
Iemands leven wil je niet op je geweten hebben .
Groeten Wiebe.
Of een v snaar voorzichtig te spannen ,als alles draait.
op de uitlaat heb ik een n(ouwe) warmtewisselaar gemonteerd die de uitlaatgassen koelt tot 100 graden. Hij is afkomstig van een gedateerde centrale verwarming.
een bus van 10 liter inhoud met daarin een 9 meter lange koperen leiding gespiraald doet het koelen voortreffelijk. de cv van de woning circuleerd wanneer de temperatuur bij deze ww te hoog oploopt
tot zover deze korte bijdrage