Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

wkk en terugleveren.

monkee21 PPO Burner
edited December 2010 in Professionele toepassingen
De machine loopt nu lekker en alles verloopt naar wens. Tijd dus voor de volgende stap.

Terugleveren aan het net.

Mogelijkheden :

1 direct met een controller.
2 indirect met batterijen en omvormer.
3 indirect met 2 extra motoren. Motor 1 laten starten op de netstroom. Motor 2 starten op eigen stroom en dan aan mekaar koppellen.
4 ?

Problemen:

ben geen 3-fasig-netklant. enkel 220 V.
dus mogelijkheid 2 lijkt meest int.
Het is wss niet mogelijk om met een enkelfasige netgekoppelde motor terug te leveren.

ff on hold.

reden : aanpassingen aan het koelsysteem nodig.
grtjes Mon

Comments

• monkee21 PPO Burner
    edited October 2010
    Er is nu een veelbelovend systeem op de markt om warmte en kracht flexibeler te kunnen gebruiken zie : http://www.dctechnics.nl/Downloads/Whispergen/CONCEPT%20HUISINSTALLATIE%20WG%20(2).pdf

Het is op basis van een Listermotor met een generator en batterijen en omvormer.
    helaas is het nogal prijzig en ik weet niet of het ook in aanmerking komt voor premies.

grtjes Monk.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2010
    Monk,
    neem ook even contact op met Ruud van Elsbett. Hebben ook kleine generatoren op PPO
    Niek
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    hoi Monk,

Batterijen zijn erg duur (ook energetisch).
    Je moet kijken of je het net kan gebruiken als buffer.
    Dus terug leveren als je het niet nodig hebt en gebruiken (van het net) als jij stil staan.

Herman
    300SD
    250D
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2010
    Ziet er interessant uit Monkee

Tis wel geen Lister motor maar een Sterling motor ;)
    (dat scheelt nogal in lawaai)
    http://www.whispergen.com/content/library/Don_Clucas_Stirling_engine_generator_development.pdf
  • monkee21 PPO Burner
    edited October 2010
    op die site stond dus lister whatever.

Morgen probeer ik om de aardlekschakelaar te omzeilen en dmv een lamp met een parallele voltmeter de motor dmv het gashendeltje 1 fase te synchroniseren met het net en dan de proef op de som nemen.
    Als dat maar geen vuurwerk geeft.

Als het lukt is tenminste 1 derde van mijn capaciteit verkoopbaar.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Iedereen in Mol is nu bij deze gewaarschuwd..:D.dit gaat niet lukken, als je al synchroon kunt lopen dan zal dit misgaan omdat je maar een fase gaat belasten van de generator, hij hoeft maar even uit fase te gaan........
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
  • monkee21 PPO Burner
    edited October 2010
    De test is niet gedaan wegens te veel onzekerheid ivm de goede afloop.

Als ik het vermogen dat van die ene belaste fase beperk met een transformator van 10 kva dan zou het toch geen probleem mogen zijn. Of , Ik heb er hier nog 2 van die capaciteit liggen van 220 naar 110 volt als ik die omgekeerd achtermekaar zet dan wordt dat vermogen dat ik kan afnemen maar iets van een 75 %. ( totaal cap. genset = 15kva )

of zie ik dat verkeerd.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Monk, ik hoop dat uw buren daar aan het kanaal iets zekerder zijn over hun stroomproductie! Doe je wel voorzichtig, geen behoefte aan een stralend weertje :mozilla_cool:
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited December 2010
    zo vandaag eerste proef met mij wkk project .

Een 4 pk yanmar diesel aangesloten op een 1 fase 1,5 kw elektromotor
    het verhaal van TIM was dat je ipv vermogen vragen van je elektromotor
    je vermogen terug kan leveren. en wat denk je 1,4kwh in een uur terug geleverd
    zonder tussenkomst van duure omvormers ed.

dit even ter info
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2010
    Goed bezig ppo'r.

Ik heb onlangs een 11 kw 3 fase motor en 3 stuks kuboto D600 met 16 PK waarvan 2 loop en 1 sloop gekocht om een dikke wkk te maken om terug te leveren en warmte van te gebruiken.

Moet alleen even tijd maken om de zaak op te stellen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    Ppo'r,

Hoe heb je hem beveiligd tegen elektrocutie van de netbeheerder monteur?

Maw, hoe slaat hij af, of ontkoppeld ie bij wegvallen van het net?

Tim

-die er al wel uit is hoe het moet, maar nog niet weet hoe ie het doet-
  • wiebe PPO Newbie
    edited December 2010
    Volgens mij koppelt een motor zelf af bij het niet meer zien van het net .
    Bij een generator is dat anders die is in staat om zelf spanning te genereren .
    En ik dacht dat een motor zoals gebruikt niet het geval is .

Dat is simpel te testen stekker uit het stopcontact trekken en meten of je nog spanning hebt,[niet met je tong]

En ik denk ook niet dat het lukt de buurt compleet van stroom te voorzien en daardoor zal je gen denk ik het ook gaan opgeven .
    Maar het lijkt me wel een must dat je een beveiliging er op zet .
    Iemands leven wil je niet op je geweten hebben .

Groeten Wiebe.
  • wiebe PPO Newbie
    edited December 2010
    Het koppelen aan het net kan ook simpel door je elektro motor de verbrandingsmotor te laten starten ,Als je een leuke kubota hebt met decompressie klep .

Of een v snaar voorzichtig te spannen ,als alles draait.
  • monkee21 PPO Burner
    Den Barkas heeft al heel wat uurtjes gedraaid nu
    op de uitlaat heb ik een n(ouwe) warmtewisselaar gemonteerd die de uitlaatgassen koelt tot 100 graden. Hij is afkomstig van een gedateerde centrale verwarming.

een bus van 10 liter inhoud met daarin een 9 meter lange koperen leiding gespiraald doet het koelen voortreffelijk. de cv van de woning circuleerd wanneer de temperatuur bij deze ww te hoog oploopt

tot zover deze korte bijdrage
Sign In or Register to comment.