Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

smeersysteem spoelen

Sunnyflowerpower PPO Burner
edited February 2010 in Algemene Techniek
mede stokers

een vraagje van sunnyflowerpower:
ik heb op het forum van autoweek (ja,..............kijk ik af en toe op) ergens gelezen dat je het oliesmeersysteem kan reinigen door er hydrauliekolie bij te mikken en daar dan een kilometertje of 50 op te rijden.
daarna alles eruit en nieuwe erin, je hele systeem zou dan van alle ongerechtigheden ontdaan zijn.
nu vraag ik dit even aan de oliedeskundigen of dit een correct aaname is?
of moet ik dit als broodje aap verhaal aannemen
indien ja, onderbouwen graag, ik hou van bewijzen en als het een nee is dan uiteraard ook met onderbouwing.
ik hoor/lees het wel, tot zover geloof ik dat het geen gek idee zou kunnen zijn.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited February 2010
    Gewoon met goede olie rijden en deze op tijd vervangen...
    Zit je motor vol vuil, dan wil je dat traag en geleidelijk loskrijgen,
    niet op 50km.
    Zit hij niet vol vuil, dan heb je geen nood aan kuisen.
    Niet proberen fixen wat niet kapot is.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Sunny,

Gezien de staat van jou blokje, ververst hij genoeg :mrgreen:

Wat buiten zit, kan niet binnen zitten ;)

Tim
  • kristof PPO Burner
    edited February 2010
    ik heb dit ook enkel maar "gehoord". Mij hebben ze verteld door er atf olie bij te doen je ook de motor binnenkant reinigt. maar hoeveel en hoe lang weet ik niet.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited February 2010
    Er zijn bij de automaterialen handel speciale flush middelen te koop die de olie kanalen van het blok reinigen.
    Dat spul werkt goed weet ik uit ervaring .
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Oude truc is wel om dopje ATF bij de olie te doen als de hydraulische klepstoters tikken...en da werkt zeker. Hoedanig het het motorblok reinigt durf ik echt niet te zeggen.

Gezien ATF niet heel goedkoop is zou ik toch ook sneller een flesje motorreiniger erin kiepen waarschijnlijk..of ATF zou beter moeten werken. maar verder dan 2 a 3 dopjes ben ik nooit gegaan met ATF tot nu toe.

greetz!!!
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited February 2010
    voor zover al bedankt voor alle antwoorden.

ga iets proberen met ATF olie, krijg dit spul per liter voor niks dus de kosten zijn alweer gedekt.
    het blokje heeft al zoveel te verduren gehad dat dit er vast wel bij kan.
    geef de resultaten wel door als het iets is, ook als het niets is maar dan ben ik aan het sleutelen.
    ennuh,.....................Tim. het dopje is gefikst, de olie blijft weer binnen. (lol)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Ik heb ooit gehoord; motorolie vervangen door ATF, dan 10 min. stationair laten draaien en daarna filter en olie vervangen.
    Heb het zelf nooit geprobeerd.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    voor zover ik weet van beuntechneuten.

nooit een oud blok cleanen want alle ingesleten delen wordren clean,en de verse olie zal daar nie inkruipen.

dus binnekort einde charade
Sign In or Register to comment.