Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

zadel brandstof tank W202 PPO geschikt maken

pjotterpjotter Banned
edited March 2010 in Mercedes
doel van topic is.
duidelijk maken dat een MB W202 niet niet de makkelijkste wagen is om ppo mee te rijden.
hoezoo??: omdat ikzelf behoorlijk wat problemen met deze MB.
en vooral de tank en aanzuigsysteem ervan.

image

heb al eens een tank gewisseld om die reden.
maar k bleef daarna problemen houden.
(9uur werk voor de tankwissel: t leek wel of de hele W202 om de tank heen gebouwd was)

problemen staan in de deze topic beschreven
http://www.ppo.nu/forum/f49/mn-2e-mb-diesel-2971/


er is verder ook weinig of niks van dit type MB verslagen.
vandaar dat ik moeite neem om deze actie te delen .
en een ander MB-er er later zn voordeelmee kan doen

of misschien/hopelijk zijn dr meer nu en kunnen mee kan gaan denken en posten

bedoeling is om t orginele overhevel systeem weg te doen.
en deze aan te passen met grotere dia doorgang en naar de WET van ZWAARTEKRACHT en COMUNICERENDE vaten.

dus beide tanken aan buitenkant met een T of Y stuk verbinden.

zodat aanvoer van brandstof naar IP verzekerd is.
en ik dus ook na de vorst is kan gaan APO bijmixen

Comments

  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    zo daargaatie

    image

    boven de zadeltank.(op zn kop)
    2 delen dus die bovenin een smalle verbinding heeft.
    dat hebbben de meeste auto s met achterwiel aandrijving zoals ook de mercedes.

    .beide tankdelen hebben aan onderkant een opening ,waarvan foto onder er 1 van is.
    op beiden zit binnenin tank een nivo vlotter
    de linker kant hebt de thule voor aanvoer naar IP.
    en een overhevel systeem vanaf rechts .
    de rechter hebt dit niet(wel de voorbereiding hiervan.


    image

    image

    hierboven t element uit de linker tank(met thule)

    image

    door de vele xren verstoppingen en stilstand op de snelweg as gevolg.
    heb ik ondekt dat t probleem in t gedeelte kunstof zit waar de aanvoer van beide tanken bij elkaar komt.
    ( vierkante gedeelte in foto hieronder.)


    image

    dit hierboven laten we weg.
    hebben we niks an,want gaat door zn nauwe doorgang alleen maar verstopt zitten


    image

    foto boven ::m16 x 35 rvs bouten doorgeboord tot 10mm.
    deze worden doorvoer van de ronde afdicht flenzen.

    foto onder.
    12mm rvs aanzuig leiding voor in de tank op de bout gelast,de flens 16,5mm doorgeboord en daarna t fitsetje op de flens gemonteerd.
    2e foto is buitenzijde flens en daarop komt de thule voor de brandstofslang.

    image

    image

    image

    zo:1 setje is compleet.
    (had scheisse geen TIG ter beschikking,dus met rvs electrode gelast)
    dus geen schoonheidsprijs met dat dunne spul.
    maar tis wel dicht.

    wrdtvrvlgd/aangevuld
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Zozo Pjotter het lijkt wel alsof de tank het duurste onderdeel van deze Benz is (aan de gecompliceerdheid ervan te zien).
    Suc6 met de ombouw :!:
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Zo zien we het graag: Is de auto niet geschikt voor PPO, maak hem dan geschikt :) Mooi zo, Pjotter... Het ging tijd worden dat je er iets aan deed :D
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    mwhaha Soap:: onderneming komt voort uit dat t systeem zelfs op dino niet functioneerd:evil:.

    maar daarom maar wel gelijk ruime diameters voor de APO straks.

    [QUOTE=Carlo;54723] (aan de gecompliceerdheid ervan te zien).
    Suc6 met de ombouw :!:

    ben wel is benieuwd naar de tank van BMW bv ER .
    die hebben ook achteraandrijving
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2010
    De TDS heeft geen zadeltank, is gewoon plat van onder.

    image
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Hoe werkt dat overhevelsysteem?
    Zit daar een pompje in?
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    dr zit geen pompje in.
    dr loopt een leiding van links naar rechter tank.
    en zorgt voor een capatilaire werking.

    kan geen schema vinden van de tank.
    dan werdt t duidelijker.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Was het niet handiger om gewoon een 2e tank erbij te bouwen?
    En die te gebruiken, en dus de originele tank links te laten liggen?

    gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    MB met lijnpomp:en een 2e 50 liter APO tank in de kofferbak:confused::oops:.

    heb wel as optie een klein dino tankje(5 a 10L)in de koffer
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2010
    Een Fox redt het ook met een pompje achterin. Zelfs als het vlokt...
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    ffn wat aandachtpunten gehaald uit mn ander topic


    [QUOTE=PPO-Systems;54774]Branstof leiding mag nooit op het laagste punt.
    Min 10 CM verwijderd van een Hittebron (uitlaat)
    Vrijleggen bij kriksteunen
    minimaal om de 40 CM bevestigen ( mag niet met aluminium of popnagels !)
    Voor staal geld 60 CM
    Beugel moet terhoogte van de bevestiging beschermd zijn , of de leiding moet een bescherming hebben ( rubber, kunstof oid.)

    Maar wie de foto ziet snapt toch zelf wel dat je hiermee niet rond wil rijden

    @Potter, Boven uitlaat niveau word lastig, ik heb er al veel mee gexpirimenteerd (oa de wagen van Smul) , enige betrouwbaare werking bij een zadeltank is een pomp :(

    opvoerpomp :geen nut inmijn situatie,
    heb last van verstoppingen,en overhevelstagnatie uit ander tankhelft.

    mn fit/leiding werk gaat langs de orginele leidingen,of desnoods binnendoor.

    doordat vanaf de 2 tanks tot naar voren alles minimaal 10MM doorgang wordt.
    kan er niks misgaan
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    [QUOTE=pjotter;54789]MB met lijnpomp:en een 2e 50 liter APO tank in de kofferbak:confused::oops:

    Wel minder werk als dat je nu hebt.
    Gewoon originele tank geheel afsluiten, en een 2e tank erbij, en die als hoofdtank gebruiken.
    Dus blijft 1 tank systeem:)

    gr Ton
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Mooi werk zo... hopenlijk zijn de problemen dan over. En anders gewoon een hardi pomp erbij. Bij de bmw hebben we er 2 in serie staan zelfs..da pompt tot nu alles wel door. 1 in kofferbak bij de tank en 1 onder de motorkap. 1 hardi en 1 facet trafo achtig model zo. evt een tank uit een MB190 (w201) achter je achterbank? Zoals bij tuftuf. Hoewel dat een tank is van een mazda 818. W201 tank is mss wel wa groter.

    Maar ok...als dit strax goed werkt..dan heb je wel meer bagage ruimte zo:)

    Kdroom zelf nog wel eens van een 4bouts inlegtank van ca 10 a 15*150*100cm zo...voor vakanties....toch een 200L extra. en kan er gewoon alles boven op leggen. 200L+40L PPO tank+45L Dino tank.....285L moeten we ergens mee geraken...maar hij is nog nie in de maak..enkel in de denkfase zo:D

    suc6 iig:)

    greetz
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    [QUOTE=suzuki;54799]Wel minder werk als dat je nu hebt.

    gr Ton

    dat weet een stoker toch nooit van te voren .
    en is maar goed ook denk ik.
    anders nijg je zeker naar de weg van minste weerstand,om vervolgens een PPO kanister in de koffer te pleuren.

    [QUOTE=fury;54804]
    Maar ok...als dit strax goed werkt..dan heb je wel meer bagage ruimte zo:)

    greetz

    zo is t Fury.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=pjotter;55296]MAG OP SLOT.

    200D drama is verkocht en op weg naar oostblokland

    heb iets gekocht met een normale tank.

    dus mag deze draad om mij graag op SLOT.
Sign In or Register to comment.