Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

regenwater.

monkee21 PPO Burner
Zijn er onder de leden mensen die ervaringen hebben met het gebruik van regenwater.

Wij gebruiken het al jaren, maar nu zijn er problemen gerezen.
We hebben een nieuwe regenwaterput laten plaatsen van 7000 L. en daarop de bestaande regenwaterput van 2000 L. op aangesloten als voor( bezink- )filter. Vermits we daarvoor konden beroep doen op premies van de gemeente hebben we ook heel het spel laten keuren. En er nog een onbenutte dakpartij bij aangesloten. Met de hersftbladeren in de dakgoot en mss nog wat vogelpoep hebben we nu een vieze sifongeur in het water.
Ofwel komt het doordat we in de herfst een kleine overstroming moesten trotseren die het deksel van de nieuwe put overspoelde en daarbij is wss rioolwater in de put beland. Zijn er middelen om dit met chemicalien op te lossen of moet ik de hele mikmak ( laten ) reinigen ?.

Mss beluchting met aquariumpompje ?

Comments

• carl PPO Addict
    edited January 2010
    misschien kun je proberen te ontsmetten met bleekwater , of met zo een drijvende chloordispenser van een zwembad met een chloortablet.

maar vooral zorgen dat er zeker geen rioolwater er in kan lopen , met een terugslagklep .

grtjs carl
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2010
    Ik zou alles leegpompen, uitspuiten met hogedrukreiniger, javel, uitspoelen,
    kijken of er nergens lekken zijn (grondwater) en in de aanvoerbuis een stuk zilver steken.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    Aap21,

Allereerst direct afkoppelen dat riool op de regenwatertank! Overloop met sifon maken op de sloot oid. Als je ziek wilt worden moet je dit aanhouden. Been there, done that! 5 dagen ziek, knock out gaan, 2 dagen ziekenhuis en je bent er weer, maar fijn is het niet.

Van chloor wordt je impotent en het vrouwtje zal met het (wit)wassen een nieuwe dimensie ontdekken. Ik zou zoals wodan doen, maar wel eerst een drinkwater ontsmettingsmiddel erin en 2 dagen wachten. Dan idd leegpompen en reinigen.

Ik zou regenwater ook voorbehandelen, blad verwijderen en grof filteren.

image

Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    En dan verkopen als stralend water daar in Mol :mozilla_innocent:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2010
    Vuildeeltjes zijn nog wel uit te filteren, grofvuil met zo een regenpijpvuilafvoer zoals Tim adviseerd en fijnfilteren met kaarsfilters.

vogelpoep is echter een nader verhaal, dat kan allerlei bacterien en virussen bevatten. Die zijn niet uit te filteren maar wel de nek om te draaien met chemicalien/chloorpillen
  • monkee21 PPO Burner
    edited January 2010
    hij is niet aangesloten aan de riolering want dat mocht voor de subsidies niet. Er is een sterfput voor het overtollige regenwater. Dat buisje met dat scheidingsfilter ziet er goed uit. Ik ga proberen met wat zwembadchemie, zien hoever ik kom.
    Bedankt voor de suggesties.
    grtjes Mon.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    monk, iemand uit houthalen heeft na de keuring de boel gewoon op het riool aangesloten...en de boel ondergestopt. wat let je?
  • monkee21 PPO Burner
    edited January 2010
    Het regenwater staat in voor meer dan 60 % van onze behoefte en 1M3 van de watermaatschappij kost mij, taksen en toeslagen inbegrepen, 32 euro.
    Het is vrij van kalk en ideaal voor de wasmachine hier nog nooit een kapotte weerstand gehad.
    Al ons warm water is regenwater.dus geen kalk in de boilers
    evenals de WC.
    Natuurlijk drinken we er niet van.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2010
    300M diep laten boren en je hebt t lekkerste drinkwater van de hele wereld.

ik weet t want heb t beleefd.
    (was tussen antwerpen en brussel)
    bij een boertje die zo een put had laten slaan.

pijpleiding werk en kanister koffie water halen bii de dichts bijzijnde gelegenheid.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2010
    Kijk wel ff uit met regenwater, het gevat geen metalen. Dat lijkt goed maar water wil juist metalen en andere stoffen in zich opnemen net zolang tot het verzadigd is. Tegenwoordig, al heel lang eigenlijk, hebben we natuurlijk ook te maken met zure regen dus zou ik de pH ook maar es meten dan.
Sign In or Register to comment.