Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gebroken distributieriem Citro

Paul Siemons PPO Burner
edited January 2010 in Citroën/Peugeot
Niet ppo:
Welke beschadigingen aan/in de motor kunnen er te verwachten zijn bij bovenstaand euvel?
Spanrolboutje is ook gelijk met het motorblok afgebroken.
Zal uitboren en tappen worden maar daar is weinig plaats om dat te doen: motorblok uitbouwen misschien?
Alvast bedankt voor uw aandacht.

Mvg,
Paul Siemons

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    Mooi ruk.

Meestal kleppen krom, bel de dealer even, die weten het zeker.
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited January 2010
    Hangt heel erg af van de motor. Ene motor is ontworpen voor kromme kleppen, andere moet de nokkenas breken/los komen.

Inderdaad dus even een revisiebedrijf of de dealer vragen
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2010
    Bij nog andere breekt gewoon alles en kunt ge ver een nieuwe auto kopen ;)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    De meeste die ik hier gedaan heb waren gewoon de kleppen krom. Heb bij een peugeot 1.9d wel eens een gebroken nokkenas gezien (maar die brak met de riem er nog op)...navragen kan altijd..en uit mekaar gooien dan zie je het zelf...nokkenas info inwinnen kan altijd natuurlijk.. tot nu toe heb ik er weinig problemen mee gehad... Bij renault diesels begeven de nokkenas poelies het vaak... nie zo goedkoop. (ingegoten spie die afbreekt). Al paar keer gehad.

Gebroken boutje?....wat bij mij altijd helpt is oplassen...mig pakken,.,boutje beetje oplassen en dan een moer erop lassen,,,gewoon m10 ofzo zodat je lekker veel ruimte binnen in hebt... tot nu toe heb ik de gekste dingen er mee los gekregen...ook dingen die muur en muur vast in alu zaten gecorrodeert.... en dat lukt in redelijk krappe plekken nog. kan wel zijn dat je het een keer of 10 moet herhalen...en wa kruipolie gebruiken..de combinatie van warm worden van het lassen en de draaikracht doet vaak wonderen....iig veel betere werking dan uitboren of linksetappen enzo vaak... wel goed op letten dat er geen laspetters op kritieke plekken liggen enzo en voor brand..mjah..das logisch.

reken iig op :
    -distributie set (riem+rollen)
    -koppakkings set compleet(set inc klepseals+koppakking en kleppend etc)
    -3 a 6 kleppen meestal zo (of als het de 12 klepper is mss wel wat meer...pak
    10stuks a 15euro ofzo...ff schatting heel grofweg)
    -waterpomp ook maar gelijk mee pakken
    -evt multiriemen (gelijk die loop/spanrolletjes ook bekijken)
    en een dagje werk moet je zeker wel op rekenen... halve dag kop eraf...paar uurtjes kop revisie (ik maak zelf ook graag de in en uitlaat kanalen weer koolvrij) en toch wel een kleine werkdag om alles weer in een te zetten en draaiend te maken.....dus dan ist ff kostprijs berekening maken en kijken wat je zelf zoal kan en wil doen. Kop kun je evt bij revisie bedrijf laten doen. Soms laat ik ze doen..soms doe ik ze zelf. Eigen motoren iig zeker altijd zelf...steek liever wa meer tijd in die in-en uitlaat kanalen. Goed borstelen en mooi glad maken. Maar voor de kop heb je wel fatsoenlijk klep (de)montage gereedschap nodig. En als je het zelf doet...controleer dan ook klepgeleiders en zittingen enzo....Mjah..als je zover komt dat je zoiets zelf doet dan weet je er meestal al wel wa van. Check wel de zuigers ff goed als je de kop eraf hebt... ik zelf heb nooit meer dan een putje in de zuiger gehad... maar in theorie kun je wel een gescheurde zuiger hebben. Tzijn iig de reparaties die ik wel graag heb:)..leuk sleutel werk wat goed opbrengt.

suc6!..zoiets is altijd wel klote! ...1 voordeel.... strax heb je weer een zo goed als nwe kop...verse kleppen..nwe klepseals, schone in-uitlaat kanalen. evt verstuivers gelijk ff laten testen. Als het goed is loopt ie daarna beter als ooit:)...verse beademings kanalen etc.

Reken er eens aan.

Greetz en sterkte
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    Voor dit euvel kun je beter terecht op het [URL="http://www.citroen-forum.nl/"]Citro
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    Ander blok erin hangen is het goedkoopste+minste werk denk ik.

gr Ton
Sign In or Register to comment.