Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Vraag over brandstofpompje

Nyulli PPO Burner
edited January 2010 in Algemene Techniek
Ik heb een tijdje geleden een extra tank aangeschaft en zit nu op de lange avonden een optimale oplossing te bedenken over de goede aanpak.

Ik zal de tank (of als ik niet "op reis" ben een gewone jerrycan om bij te tanken) aansluiten op de opening waar ook de brandstofmeter op zit. Deze werkt met GPO toch niet betrouwbaar en ik gebruik alleen te kilometerteller.

Hier ergens wil ik graag een pompje aansluiten. Ik zag er al een op MONOPOEL, maar deze kost meteen 75 Euro (excl. tansport). En dat is mij te veel... tenslotte doen wij dat hier om geld te besperen en niet om het uit te geven, toch?

Maar moet het niet IEDER brandstofpomp uit ieder auto doen? In mijn gevan hebben de Benzine - Mercedes zo eentje onder de bodem tussen tank en leiding zitten. Deze werkt ook op 12 V en ik zou hem via bijvoorbeeld mer de stroom van de kofferbakverlichting aan het werk kunnen zetten.

Of heb ik ergens een essentiele denkfout?

Frank

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    Pak deze.

image
    65 Eurie bij de Brezan. Ze zijn bijna onverwoestbaar en ze kunnen in tegenstelling tot de "gewone" brandstofpomp dikke PPO pompen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2009
    Tandrad of niet?
    edited December 2009
    Tandrad betaal je zo maar 200 Eurie voor op zijn minst.

Dit is een membraam pomp, zelfde principe als een ouderwetse mechanisch aangedreven pomp.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Ik zit nu maar wat te brainstormen he.. maar kijk als een gewone brandstofpomp er veel moeite mee heeft. Zou het dan wel mogelijk zijn om 2 of meer gewone brandstofpompjes naast elkaar te zetten en dan met T-stukjes de brandstofleiding tijdelijk te splitsen en na de pompjes weer bij elkaar te voegen? Misschien kunnen ze het samen makkelijk aan?

Dan kan je gewoon een paar gelijke goedkope pompjes van de sloop halen...?
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Vraag PPO-systems wat er onder mijn Fox gehangen is, die pomp doet vlokkende GPO nog naar de motor duwen.
    edited December 2009
    [QUOTE=udo;53624]Vraag PPO-systems wat er onder mijn Fox gehangen is, die pomp doet vlokkende GPO nog naar de motor duwen.

Veel kans dat dat een 'tandrader' is.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Wodan,

Neen, maar wel een verdringer. Lijkt op een Benzine injectiepomp.

Nyulli: Die benzine pomp die jij bedoelt werkt niet op dikke ppo. Deze fikt binnen de kortste keren door. De bedrading van je kofferbak is niet toereikend voor zo'n pomp, nieuwe kabel trekken, via relais en afzekeren.

Tim
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited December 2009
    De Hardy pomp is voor diesel, en er is mij maar 1 uitvoering bekend die ook geschikt is om Olie te verpompen, die word door vw marine gebruikt om carters van motoren de motorolie op te pompen.

Wodan,

Neen, maar wel een verdringer. Lijkt op een Benzine injectiepomp.

Nyulli: Die benzine pomp die jij bedoelt werkt niet op dikke ppo. Deze fikt binnen de kortste keren door. De bedrading van je kofferbak is niet toereikend voor zo'n pomp, nieuwe kabel trekken, via relais en afzekeren.

Tim

De pomp onder de fox van udo is wel degelijk een tandradpomp ! en geen verdringer
    edited December 2009
    [QUOTE=PPO-Systems;53642]De pomp onder de fox van udo is wel degelijk een tandradpomp ! en geen verdringer

@PPO-Systyems: Jullie kwaliteit kennende, had ik dat blijkbaar terecht vermoed ;)
  • Nyulli PPO Burner
    edited December 2009
    Ik ben bij Brezan langs geweest, maar daar kost ze 84 Euro!. Dat is een hoop. Ik lees in ander postings dat een "gewone pomp" binnenkort affikt omdat ze niet geschikt is. Ik heb ze dus niet permanent nodig, alleen om de paar weken even 25-50 overpompen. Zou ze dat echt niet aankunnen?

Frank
    edited December 2009
    PPO-Systyems al es gebeld voor een prijsje?
    edited December 2009
    Ik geef dan liever 150 euro of zelfs 200 uit aan een pomp die het zeker blijft doen dan 50 euro aan eentje waardoor ik in en panne sta op een moment dat ik het echt kan missen ;)
  • ookjan PPO Burner
    edited December 2009
    pompje van easy rider zoals hierboven afgebeeld heeft het bij mij 3 maanden uitgehouden. geen kracht meer (spoel verbrand?) ik gebruikt" het om mijn versgeperste olie in de filters te pompen 2 meter omhoog zonder druk.
    toch had dit pompje er duidelijk last mee ( frequentie zakte beduidend)
    na 3 maanden continu draaien zakte de frequentie van pompen alsmaar totdat het helemaal stopte. te veel weerstand want met lucht er bij ging hij nog wel.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Dat probleem had ik ook met mijn Hardy pompje. Ik heb het open gemaakt en de boel waar de spoel zit, lekker in gevet.
    En het pompje staat weer vlot tikken en te pompen.
  • Nyulli PPO Burner
    edited January 2010
    Ik heb - tegen een aantal adviezen in - toch maar als test een "gewone" brandstofpomp (VW Polo) voor een tientje van de sloop gehaald. Zoals ik zei: Dat ding moet geen maanden door draaien en zal mij ook in geen urgente situatie in de steek laten. Doet hij het niet, tank ik weer met een trechter...

Weet toevallig iemend - voordat ik ga kliederen - of deze pompen zelfaanzuigend zijn?

N.B.: Door wat pech met slechte oliekwaliteit (een keer niet het eigen spul gebruikt en meteen de ***...) zit er momenteel zo'n 50% diesel bij, dus het zal ok niet zo dik, dus moeilijk voor de pomp zijn.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2010
    [QUOTE=PPO-Systems;53642]De pomp onder de fox van udo is wel degelijk een tandradpomp ! en geen verdringerEen tandrad is ook een verdringerpomp.

Ik begrijp (nu pas, slecht gelezen) dan je van een jerrycan in de koffer wilt overpompen naar he gewone tank. Ligt deze niet onder de auto?

Is dit nix? UNIVERSELE 12V POMP - - Conrad Electronic

Of deze: Mannesmann Oliezuigpomp - Auto gereedschap - Conrad Electronic

Beide zijn geloof al eens getest hiero, als je hem idd af en toe gebruikt zal het wellicht meevallen.

Tim
Sign In or Register to comment.