Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Monopoel-Filterheizer

tdibertje PPO Burner
edited December 2009 in Algemene Techniek
Hallo PPO-ers,
Heeft een van jullie ervaring met deze filterverwarming?
Filterheizer
Of een soortgelijke filterverwarming?

Door de huidige weersomstandigheden begint mijn biodiesel (zonder bijmengingen) te stollen.
Ik heb een verwarmde filterkop ingebouwd met een gloeiplug direkt in de olie. Het lijkt mij riskant om met een gloeiplug, die direkt in de olie zit, te verwarmen.
Daarom ben ik opzoek naar een alternatieve manier om mijn filter te verwarmen.
Ik heb ook gezocht naar een verwarmingsband voor om het filterelement, maar die kon ik nog nergens vinden.

Of ik moet gaan bijmengen, maar met wat en hoeveel procent kan ik mijn biodiesel bijmengen?

Mvg, tdibertje

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Bert,

Die jij daar hebt, is ook op de sloop te vinden, oa in de combo diesels. Rendement? Geen idee.

Kijk ook even op de Elsbett site, online winkel: ELSBETT-OnlineShop

Startpagina Spare parts / tools / upgrades · Kraftstoff-Filter / fuel filter ass. / Brandstof filter

Deze is uberhot.

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    Of ff op de sloop gaan kijken. BMW's hebben ze ook vaak.

link #1 op de afbeelding
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Zoek je niet gewoon een Eckes WW? Op Ebay.de is wel wat te vinden.

Deze zelfbouw zag ik nog op internet; koperleiding om het filter waar dan de koelvloeistof doorheen gaat
    image
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    [QUOTE=tdibertje;52108]Mijn biodiesel was vroeger niet van de beste kwaliteit en wordt ook dikker bij koude temperaturen.

22-10-09 :buiten temp +12 graden en nu is t 22-12-09 en buiten -5 graden.
    dus is je biodino nu zeker weten zo dik als boter.
    en nog steeds niet van de beste kwaliteit .
    :D
    :D

[QUOTE=Tim;52106]Huh?

Biodiesel en ombouwen?

:confused:
    Tim

[QUOTE=tdibertje;53574]begint mijn biodiesel (zonder bijmengingen) te stollen.

mn broek zakt af
    ?????.
    kzou t biodino maken maar uitbesteden zou ik gaan denken.

en met vorige post gaan we weer terug in tijd :
    (koperspiraal zou best in een low budget PPO mercedes taxie thuis kunnen horen)
    :idea:

[QUOTE=tdibertje;53574] maar met wat en hoeveel procent kan ik mijn biodiesel bijmengen?

Mvg, tdibertje

beste Bert:biodino bijmengen met iets bestaat niet op dit forum.
    dat wil je toch nie:das omgekeerde wereld man.
    t woord alleen al was vloeken hier op dit PPO forum.
    maar nu getolereerd.

APO bijmengen met een biodino variant tijdens kou kan nog.
    voor de rest.............laat maar.
    grtn .
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Met een Elsbett elektrische verwarming ga je vlokken aardig goed tegen. Simpel in te bouwen, werkt goed, etc.
    Maar dat helpt dus niet tegen verregaande stolling...
  • tdibertje PPO Burner
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53588]
    dus is je biodino nu zeker weten zo dik als boter.
    en nog steeds niet van de beste kwaliteit .
    kzou t biodino maken maar uitbesteden zou ik gaan denken.

Is er dan een recept voor biodiesel die bij -10 graden wel vloeibaar blijft en met eenvoudige middelen thuis te maken is?
    De biodiesel die ik nu maak is op basis van vloeibare en vaste vetten, ik heb op dit moment geen gpo/apo bron.
    Als ik voldoende gpo/apo had, reed ik daar wel op en hoefde ik geen biodiesel te maken. Ik hoop in de toekomst wel een goede gpo/apo-bron te vinden.

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Tim image
    Huh?

Biodiesel en ombouwen?

:confused:
    Tim

Ik heb een 2-tank ombouw om flexibel te zijn.
    Bij normale omstandigheden rijdt ik alleen op biodiesel,als een 1-tank systeem. Als deze onderweg op is, of er is een verstopping, kan ik altijd omschakelen.
    Nu start en stop ik op diesel en schakel ik onderweg om, als de biodiesel niet te ver gestold is. Bij vlokkenvorming vloeit de biodiesel nog en is er geen probleem. De biodiesel wordt vanaf de tank eerst verwarmt door de platen ww en gaat dan naar het filter.
    Maar als het filter nog koud is vloeit daar geen biodiesel doorheen.
    Als de auto kort na een rit weer gestart wordt, kan ik vaak wel (boven 0 graden) omschakelen. Het filter wordt dan een beetje opgewarmt door de warmte in de motorruimte.
    Om nu sneller en vaker om te kunnen schakelen, wil ik het filter elektrisch verwarmen.
    Een koelvloeistof verwarming is volgens mij langzamer warm dan een elektrische.

Ik heb een paar aanvragen gedaan op de onderdelenzoeker voor een elektrische filterverwarming, maar ik verwacht er eigenlijk weinig resultaat van. Ik zal anders volgende week eens een paar sloperijen afgaan.

Mfg. tdibertje
  • tdibertje PPO Burner
    edited December 2009
    [QUOTE=easy rider;53586]Of ff op de sloop gaan kijken. BMW's hebben ze ook vaak.

link #1 op de afbeelding

Vanmorgen deze filter uit een 525tds touring mogen plukken voor een redelijk prijsje.
    @ER: Heb jij een elektrisch schema van jou 525tds?
    Op het filter zitten 2 connectoren, 1 voor het element en 1 voor een sensor.
    Ik wil graag weten hoe het orgineel in de beemer werkt, misschien kan ik iets met die info.

Mvg, tdibertje
Sign In or Register to comment.