Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

oplossingen, voor te warme ppo schadelijk voor IP

goebeziggoebezig PPO Wannabe
edited December 2009 in Algemene Techniek
Ikzelf heb hiervoor een extra schakelaartje gemonteerd ,bij over het contact van de radiator.
Als de temperatuur van mijn brandstofpomp dan boven de 95 graden wilt komen ,zet ik 1 minuutje de schakelaar om en dan zie ik de temperatuur op mijn retour van de pomp 5 a 10 graden zakken.
Vond dit destijd de beste oplossing,zonder dat ik hiervoor mijn darmen van koelwater nog eens ergens moest gaan doorsnijden om extra klep tussen te zetten,wat ook weer de kans kan geven op lekkages,
je kunt dit natuurlijk gemakkelijk automatiseren,maar ik blijf het liever zelf bijsturen.
:)

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    Automatiseren is een eitje. Clixon van 85C op de IP monteren en die een 3/2 ventiel laten sturen over de WW die de PPO dus even om de WW heen laat lopen. Je kan ook de koelwater toevoer naar de WW tijdelijk blokkeren door een gewone open/dicht klep maar dan heb je toch nog de energie in de WW die afgegeven wordt aan de doorstromende PPO.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Moet het echt een "alles of niets" omleiding om de ww heen zijn?

Zou een temp afhanklijke restrictie, die de koelwaterflow door de ww meer beperkt naarmate de retour temp van de IP verder boven de 75 graden komt, ook mogelijk zijn?
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    [EMAIL="m@w"]m@w[/EMAIL], als je alles of niet schakelen met een traag proces als opwarmen/koelen in de tijd bekijkt, heb je toch hetzelfde? Waarom nodeloos ingewikkeld maken?
    Je zou wel met een thermostaatkraan kunnen werken, aanvoer koude en warme brandstof en temperatuur instellen, maar ik weet niet of die dingen olie-bestendig zijn...
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    @soapwater: als je het over z'n grote WW uit een cv hebt heb je wellicht gelijk maar de kleinere WW's zoals van Elsbett of de Audi WT-A8 hebben veel minder massa die door de PPO afgekoeld moet worden.
    Misschien is zo'n cv WW wel te efficient.....
    edited December 2009
    Dat is dan ook de rede dat ik de PPO tijdelijk om OM de WW laat lopen. Als ik namelijk gekozen had om het koelwater te blokkeren dan gaat eerst nog alle energie vanuit het in de WW aanwezige koelwater de PPO in en vervolgens naar de IP waardoor die niet snel genoeg weer koudere PPO krijgt. Ik heb zelfs een dubbel systeem waarbij ik een clixon in het PPO Circuit heb staan net na de WW. Als de PPO temp te hoog de WW uit komt bij b.v. file rijden dan zal die clixon in werking komen en de PPO om de WW leiden. Loopt de PPO temp in de IP te hoog op door belasting dan zal die in werking komen.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Eigenlijk grappig dat we het hebben over TE warme PPO ....terwijl het buiten 10 graden vriest :D lol.
  • goebeziggoebezig PPO Wannabe
    edited December 2009
    [QUOTE=fury;53467]Eigenlijk grappig dat we het hebben over TE warme PPO ....terwijl het buiten 10 graden vriest :D lol.

Als je er nu aan begint ,is het zeker af tegen de zomer.:)
    edited December 2009
    Idd Fury. Ik krijg nu de PPO met buiten -5 niet boven de 75C uit.
Sign In or Register to comment.