Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Minister wil af van accijns op biobrandstof

Oliebboemel PPO Newbie
edited August 2005 in Politiek
Minister Veerman van landbouw wil binnenkort een pakket maatregelen presenteren ter stimulering van het gebruik van biobrandstoffen. Frankrijk, Groot-Brittannië en vooral Duitsland gingen Nederland daarin al voor. De landbouwminister is inmiddels in overleg met zijn collega's in het kabinet over een stimuleringsbeleid. Tot dusver gaat de Nederlandse overheid niet verder dan het lage, 'groene' accijnstarief.

Comments

• edited November 2004
    Lijkt me een goede zaak. Hiermee wordt het rijden op plantaardige olie een stuk aantrekkelijker. De vraag mag het nu wel/mag het nu niet zal dan komen te vervallen.
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited December 2004
    Ik vraag me dan af of dit dan gaat gelden voor alle plantaardige olie soorten?

Ik rij namelijk op WVO (Waste vegetable Oil) en heb geen zin om dure koolzaadolie te gaan tanken om in aanmerking te komen voor accijns vrijstelling.
  • Martijn PPO Addict
    edited December 2004
    tja... accijns vrijstelling zit er dus mischien wel voor je in... maar houd er rekening mee dat je caddy nu als vuilverbrander geld, nederlandse politiek is gek genoeg om t zo te zien!

toch mooi dat t werkt, en dat ZONDER tussenkomst van de politiek!

groeten
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited December 2004

maar houd er rekening mee dat je caddy nu als vuilverbrander geld, nederlandse politiek is gek genoeg om t zo te zien!

Pfff ja zo gek zijn ze wel... ze zouden me juist geld moeten geven dat ik die rommel opruim... hahaha... :D :D :D :D
  • Proefkonijn PPO Newbie
    edited August 2005
    De rede dat Nederland stil staat bij de ontwikkeling van biobrandstof is volgens mij de schatkist.
    Ik rijdt ook op basis van 50% diesel en 50%zonnebloem olie.
    Het ruikt iets anders maar beter dan diesel.
    Ik heb lak aan die regels, als het goed is voor het millieu en goed voor de portomonee ben ik te vrede.
    Kortom het kabinet is aan zet.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited August 2005
    [quote=Caddy-Daddy]

maar houd er rekening mee dat je caddy nu als vuilverbrander geld, nederlandse politiek is gek genoeg om t zo te zien!

Pfff ja zo gek zijn ze wel... ze zouden me juist geld moeten geven dat ik die rommel opruim... hahaha... :D :D :D :D

Wellicht een ideetje dat we het voortaan hebben over het feit dat we dat gebruikte spul nuttig herbestemmen?

Lijkt dat we dan wat meer credits opbouwen, dan wel het politieke onbenul een beetje omzeilen. Heb wel eens horen roepen dat democratie prima toepasbaar is, maar het moet wel een beetje gestuurd worden.

Ok, wordt ff lastig met de newbies; van WVO moeten ze dan in enen naar UVO of GPO. (Used Vegetable Oil, Gebruikte Plantaardige olie).

Groet,Cp
  • edited August 2005
    Wat mij betreft doet de overheid voor NIKS.
    Stimuleren hoeft niet - €0,59 per liter is toch prima met de huidige dieselprijzen? Qua milieu is het ook helemaal geweldig.

Maar wat ze vooral NIET moeten is doen is FRUSTREREN - in de vorm van extra controles door de douane!

Gezien de delicate positie van NL binnen de EU over dit onderwerp acht ik het meest waarschijnlijk dat de overheid accijnvrijstelling gaat verlenen voor gebruik van plantaardige smurrie als brandstof.

Groet, BBQ Transit
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited August 2005
    Ik zag net nog even dit.
    http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=C9F2C910CC2146629E772E90A9C3026FX1X36776X12

Kijk even bij de datum 26-7 en ja hoor het punt moet nog afgerond worden...

Ben benieuwd wat eruit komt..
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2005
    Als ze daar nu plantaardige olie van maken.
Sign In or Register to comment.