Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Taxi op PPO

NeoNeo PPO Addict
edited December 2009 in Algemene Techniek
Taxi rijden op PPO lijkt me wel wat dus dat ben ik nu aan het overwegen.

Een taxi pas heb ik al echter nog nooit gebruikt. Het idee is om met niet al te grote investeringen in het weekend en vrije uurtjes taxi te gaan rijden. Het plan is dus om aan te sluiten bij een taxi VOF en dan zelf een auto te regelen en die om te bouwen.

Wat zijn de beste betaalbare auto's?
De eisen zijn:
  • ruim van binnen
  • betaalbaar (paar duizend euro)
  • nette zakelijke uitstraling
  • goedkoop in onderhoud
  • zuinig met brandstof
Ik zat te denken aan;
- Audi A6 +- '98, met 1.9 tdi 110 pk. Deze heeft volgens mij nog geen pomperstuivers en is ruim van binnen. Hij ziet er nog enigszins toonbaar uit zonder al te duur te zijn.
- Skoda Octavia of Superb, ook de 110pk 1.9 tdi, al vraag ik me af of deze motoren niet wat ondermaats zijn voor in een taxi. Het verbruik is in ieder geval wel mooi.
- Rover 620 diesel. Wat ouder model, geen idee watvoor brandstofpomp deze heeft. Het zijn wel super betrouwbare auto's verder en ze zien er nog leuk uit. Voordeel is dat ze echt lekker goedkoop zijn, denk aan 1500 a 2000 euro.
- Mercedes E klasse ouder model; deze kan je al krijgen met taxi meter erin en zijn ook we betaalbaar maar persoonlijk heb ik weinig met mercedes.

Ombouw zou een 2-tank worden maar m

Comments

  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    auto met taxiemeter dr in lijkt me lekker slim:rolleyes::D.
    die hebben allemaal 6/7 ton gedraaid

    mb 200D E klasse zijn de beste geschikt voor taxie.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Dat wordt echt lachen als je met een "patatbak"bij de taxistandplaats staat.
    Dat kunnen de andere chauffeurs zeker waarderen :D
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Er zijn in Nederland al heel wat taxi's omgebouwd naar PPO. Allerlei soorten.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Een A6 met pompverstuivers rijdt bijzonder goed op PPO. Kijk maar in mijn topic.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    [QUOTE=Ruud S;53180]Er zijn in Nederland al heel wat taxi's omgebouwd naar PPO. Allerlei soorten.

    hoeveel nu nog actief Ruud.??

    1tse rijschool ook in 2006.
    maar is en jaar later gewoon weer diesel gaan rijden.
    te omslachtig met thuis tanken.
    en klanten willen geen oliebollen.


    Lesauto rijdt op plantaardige olie

    Neo:ultieme ppo wagen blijft MB.
    en als taxie ook.

    denk is na:je gaat als klant je toch niet laten vervoeren in een passat of skoda.
    en rover: hoe kun je t bedenken.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Een kleine twaalf heb ik er zien ombouwen. Waarvan vier Skoda's in Groningen. Maar die laatste (de boef) is nu failliet. Tim heeft bij hem nog wel eens een behoorlijke plas accijnsvrije olie gehaald.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    W124 uiteraard!! :)
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=smul;53181]Een A6 met pompverstuivers rijdt bijzonder goed op PPO. Kijk maar in mijn topic.

    Dat is met professionele ombouw toch? Zo'n investering maak ik liever niet gelijk.

    Qua geur en andere taxi's, ik dacht aan gewoon een 2-tank in reservewiel bak.
    In de bebouwde kom gewoon netjes op diesel rijden en alleen bij langere ritjes overschakelen naar frituurolie.

    Op internet lees ik trouwens vrij weinig over taxi's die omgebouwd zijn? Misschien vooral in duitsland?
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    k doel de klant bij stilstaan in file ,verkeerslichten.
    en niet de buurt waar je doorheen rijdt.(dat zal je toch worst zijn)

    gezien je budget zo te vernemen is MB enigste optie
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53190]Proef Taxi Nuis met koolzaadolie loopt stroef - Noorden - Dagblad van het Noorden


    Die had ik al gelezen ja. Mijns inziens heeft zoiets vooral kans van slagen als de uiteindelijke chauffeur van een wagen zelf betrokken is bij PPO. Dan is de kans op storingen klein.
    Tenminste de vraag is of dat soort projecten stoppen doordat het technisch niet haalbaar is of om andere redenen. (oliebollenlucht, te lui om te tanken, onverschilligheid en daardoor niet spoelen etc etc)

    Vooralsnog ga ik ervan uit dat het prima te doen is voor mij persoonlijk.

    Trouwens Passat's en Skoda's doen het prima als taxi, hier in NL maar ook in het buitenland worden ze aardig wat ingezet.
    Nadeel is alleen dat zo'n wat oudere Passat er wel gedateerd uitziet..
    Mercedessen zijn ook leuk maar die betaalbare zijn ook wat oud. Van die foute bakken vind ik dat maar dat is puur mijn persoonlijke mening. Wel zie ik ze veel rijden als taxi
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Een 1.9TDI VP is zeker niet onder de maat. Met mijn Caddy 1.9TDI trek ik de straatstenen eruit :D en mijn verbruik zweeft tussen de 1:16 en 1:18 voor de lange afstanden. En deze heeft ook geen problemen met welke PPO dan ook. Na vier uur stilstand, start hij ook nog prima op PPO met zelfgemaakte ombouw.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    [QUOTE=Neo;53177]
    Wat zijn de beste betaalbare auto's?
    De eisen zijn:
    • ruim van binnen
    • betaalbaar (paar duizend euro)
    • nette zakelijke uitstraling
    • goedkoop in onderhoud
    • zuinig met brandstof
    ?

    maak me verder nie drukmeer om.

    trouwens leuk dat je eigen rijder wil worden.
    je moet wel clandiesie halen in een concurende markt.
    en kan je geen storing en geiriteerde klanten veroorloven

    wat is je reden om PPO te rijden??:millieu of de knip??


    sucses
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=CaddyEd;53194]Een 1.9TDI VP is zeker niet onder de maat. Met mijn Caddy 1.9TDI trek ik de straatstenen eruit :D en mijn verbruik zweeft tussen de 1:16 en 1:18 voor de lange afstanden. En deze heeft ook geen problemen met welke PPO dan ook. Na vier uur stilstand, start hij ook nog prima op PPO met zelfgemaakte ombouw.

    VP is verdelerpomp?
    Zo'n verbruik is wel heel netjes, voor als taxi gaat het om de laagst mogelijke prijs per km te regelen dan hou je nog wat over van de verdiensten :)
    Een 2.5 tdi past misschien beter bij een grote auto maar het verbruik is wel een pak hoger en gaat dus allemaal van de winst af. In n taxi dus dan zal zo'n 1.9 wel oke zijn:)
    Persoonlijk heb ik t meeste feeling met VAG auto's maar iets anders wil ik niet uitsluiten natuurlijk. Echt goedkoop zijn ze ook niet.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53195]maak me verder nie drukmeer om.

    trouwens leuk dat je eigen rijder wil worden.
    je moet wel clandiesie halen in een concurende markt.

    wat is je reden om PPO te rijden??:millieu of de knip??


    sucses

    De markt is idd wel slecht. Het is ook alleen nog maar een idee, daarom denk ik er nu over na maar het is nog niet concreet.
    Ik heb al een gewone baan die ik ook ga houden, het zou meer voor parttime gaan in het weekend en misschien nog een keertje doordeweeks. De weekenden zijn wel goed in de taximarkt vooral met het uitgaansleven.

    Qua geld en milieu, Het is beter voor het milieu en het zou fijn zijn als het qua kosten uit kan.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    als besparing PPO/dino de winst moet zijn,zou ik maar kranten gaan venten weekends.

    uitgaanleven: moei je een nette personenbus nemen.
    kun je doordeweeks is gaan polsen bij de verzorginshuizen.
    en die oude wijven naar de markt rijden en terug.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Ik heb het er een paar jaar geleden al ooit met Lord Drappo over gehad, en met Carlo ook, om evt taxi en transport te gaan doen op Apo.
    Maar er zitten veel haken en ogen aan. Bv met Apo aftrekken......, dat gaat namelijk niet.
    Je zou dan van andere mensen dieselbonnen moeten krijgen, zodat je die dan aftrekt...
    En dat is dan weer fraude.....

    Maar ik ben benieuwd wat jij gaat doen.

    gr ton

    Maar ben benieuwd of
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    [QUOTE=suzuki;53203]Ik heb het er een paar jaar geleden al ooit met Lord Drappo over gehad, en met Carlo ook, om evt taxi en transport te gaan doen op Apo. Maar er zitten veel haken en ogen aan. Bv met Apo aftrekken......, dat gaat namelijk niet.......

    Kan wel zolang je de auto prive rijdt en je jezelf zakelijk kilometers uitbetaald, 19 cent is onbelast. Wel ff een kilometer registratie bijhouden dan.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Voor de duidelijkheid, als ik het zou doen dan zou het gaan om een BIJverdienste. Ik ben er dus niet van afhankelijk voor brood op de plank. Als ik bijv. 8 a 10 euro per uur overhoud is het al prima. Het lijkt me gewoon leuk werk. De winst hoeft niet te komen uit APO maar het is wel leuk meegenomen. De uren die ik aan het wachten ben op klanten kan ik boeken lezen, muziek luisteren of computeren. Allemaal dingen waar ik ook geen hekel aan heb : )

    De weekenden rijden, omdat dat de dagen zijn dat taxi's geld verdienen. (naast contractvervoer doordeweeks) Met het weekend maken ze de rest van de week weer een beetje goed.

    Maargoed als ik het zo bekijk zijn het een aantal uitdagingen;
    • Belastingdienst hoe te regelen..
      Oplossing van Suzuki is misschien iets maar dat moet ik nog maar eens uizoeken hoe of wat.
      Is het bijv. wel mogelijk om KZO af te trekken?
    • Eventuele storingen.
      Is het niet zo dat dat nog wel meevalt bij een degelijke ombouw? En mocht het onverhoopt toch gebeuren dan bel(en betaal) ik gewoon een andere taxi zodat de klanten toch verder kunnen. Maar misschien kan dit toch nog een serieus probleem worden als klanten echt over de zeik zijn. Ik schets nu even het ergste geval maar bijv. dat ze hun vliegtuig missen.. Maar meestal kan je toch wel doorrijden op diesel.
    • Frietlucht.
      Als ik in de bebouwde kom vooral diesel rij en niet onnodig de motor laat draaien dan valt die lucht nog wel mee. Bij een stoplicht, tja dan zijn ze toch al ingestapt. Dit zie ik echt als een onschuldig ongemakje. Het is geen directievervoer:)
    Allemaal wel dingen om over na te denken in ieder geval..
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Het hangt van de olie en de motor af wat je er van ruikt...

    Vergelijk de `walm` uit de oude auto's van SMul met mijn vrijwel rookloze Fox.
    Smul's huidige vervoer zal ook niet veel roken en ook minder ruiken.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    sorry klant :een beetje stagnatie .

    ffn op de vluchtstrook een filterwissel doen.:D
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53226]sorry klant :een beetje stagnatie .

    ffn op de vluchtstrook een filterwissel doen.:D
    Doe de Elsbett-truuk: het originele filter parallel aan het nieuwe en verwarmde filter.
    Kraantje er bij.
    En zo klaar: kraantje omzetten!

    De filterwissel kan als je terugbent op de taxiplaats.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Ik kwam toevallig net deze tegen:
    Biocabs - Brightons first eco-friendly airport tax
  • kristof PPO Burner
    edited December 2009
    je voelt toch al een tijdje op voorhand dat je filter begint "vol" te geraken?
    Bij mij wordt de ppo voor de filter ook verwarmt. Als deze 30°C is en ik schakel over van dino naar ppo voel ik direct ofdat de filter bijna verstopt zit. Als de motor wat begint in te houden. Dan wacht ik nog iets langer totdat de olie warmer is, en dan schakeld hij wel over. Dan kan ik nog rustig verder rijden. Maar weet ik dat ik de volgende dat de brandstoffilter moet vervangen. Ik gebruik een apparte filter voor de ppo, maar dit is hetzelfde type als de originele brandstoffilter.
    ofwel een apparte filter parallel plaatsen met een elektro klepje, dan hoef je maar het klepje open te zetten en kan je toch nog verder rijden.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Ik denk aan;
    goedkoop transparant filtertje (regelmatig preventief wisselen) --> Platen-WW --> normaal filter met Eckes WW erop.

    Dan nog een elektr. poelheizer er tussen.
    Uiteraard apart diesel en ppo filter. Bij problemen gewoon magneetventiel naar diesel schakelen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited December 2009
    of gewoon een dikke MB kopen die kauwt op vet :-) als je een jongtimer koopt van 15 jaar krijg je relatieve bijtelling als je hem prive gaat rijden. Dat is dus de bijtelling over de dagwaarde. Kan je ook zelf knap rijden en je komt ook goed voor de dag bij de klant.
    Aaben Youngtimers :: Aaben Youngtimers is specialist in Mercedes Benz Youngtimers en Oldtimers in Etten-Leur bij Breda. Kijk bij links voor onze collega's Benzbuzinezz, Budgetbenz, Classic Cars Wierden, Henk Grooten, Auto Leitner, Nijkamp, QBCars en die heeft regelmatig prachtige auto's. maar je kan natuurlijk ook zelf op zoek gaan.
    Drivertje
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    MERCEDES-BENZ E-KLASSE E 200 DIESEL AUT4 gevonden op AutoTrack.nl

    met taxiemeter:wat wilje nog meer:D.
    km stand op aanvraag:confused::rolleyes:

    in duitsland (mobile.de) staat gewoon bij vermeld dat ze meer dan 7ton gedraaid hebben.8-)
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Een ex-taxi kopen is denk ik niet zo'n slim idee, veel fraude met km standen en schade verleden etc..

    Brandstof gebruik van een fulltime taxi is zo'n 300
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    wordt tijd om spijkers te slaan.
    wordt anders een LL-en lange draad op deze manier.
    want jij kan nie besluiten.

    begin hier nou maar te zoeken.
    heb je zeker weten een eerlijke km stand.



    Suchergebnisse: Pkw bei mobile.de=
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Waarom maar 50% en waarom alleen buiten bebouwde kom... :o
    Gewoon 100% met oude MB en niet al te moeilijk doen... Voor de zekerheid kleine WW erin en dubbel filter met bypas, bij voorkeur elektrisch bediend zodat de klant er niks van merkt...
Sign In or Register to comment.