Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Golf 1 en 2 1.6TD origineel met brandstoffilter verwarming?

William PPO Newbie
Vanuit mijn kennis m.b.t. het leveren van VW onderdelen weet ik dat voor de Golf een brandstoffilter met en zonder voorverwarming te leveren is.
De laatste Golfjes II hadden deze standaard, de rest kan eenvoudig gemodificeerd worden.

Hoe werkt het?:
De retourleiding gaat niet rechtstreeks terug naar de tank, maar maakt een tussenstop in het filter. De brandstof welke verwarmt is door de compressie van de pomp komt zo in het filter en verwarmt de rest.

Ik heb echter nooit de resultaten gemeten, maar vind dit wel interessant m.b.t. het rijden op alternatieve brandstoffen.

Bij mij zelf merk ik het momenteel 's ochtends met een koude start. De motor hikt af en toe (bij enkel voorgloeien, dubbel niet) en in korte tijd is de brandstof warm.

VW heeft dit toegepast om het rijden op brandstof van mindere kwaliteit en bij lagere temperaturen mogelijk te maken.
Misschien toch APO'ers in Wolfsburg in de jaren '80? ;)

Als iemand aanvullingen hierop heeft, of de temperatuur wel eens nagemeten heeft hoor ik het graag natuurlijk...

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    gebruik ff de zoekfunctie. er is door pena en mij al ooit eens iets over gepost. meen dat bij 10 of 15 graden de brandstof al terug naar de tank gaat, einde KGR.

voila http://www.ppo.nu/forum/f45/uitleg-werking-filterkop-2029/

of bedoel je een andere filterkop???
  • William PPO Newbie
    edited December 2009
    [QUOTE=ericzwiep;53157]gebruik ff de zoekfunctie. er is door pena en mij al ooit eens iets over gepost. meen dat bij 10 of 15 graden de brandstof al terug naar de tank gaat, einde KGR.

voila http://www.ppo.nu/forum/f45/uitleg-werking-filterkop-2029/

of bedoel je een andere filterkop???

Ja die bedoelde ik. Kon er nog niets over vinden dus leek me interessant om deze kennis te delen. Maar hij verwarmt dus tot kamertemperatuur?
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    De laatste Golfjes II hadden deze standaard, de rest kan eenvoudig gemodificeerd worden.

Hoe werkt het?:
    De retourleiding gaat niet rechtstreeks terug naar de tank, maar maakt een tussenstop in het filter. De brandstof welke verwarmt is door de compressie van de pomp komt zo in het filter en verwarmt de rest.

Ik heb echter nooit de resultaten gemeten, maar vind dit wel interessant m.b.t. het rijden op alternatieve brandstoffen.

Bij mij zelf merk ik het momenteel 's ochtends met een koude start. De motor hikt af en toe (bij enkel voorgloeien, dubbel niet) en in korte tijd is de brandstof warm.

VW heeft dit toegepast om het rijden op brandstof van mindere kwaliteit en bij lagere temperaturen mogelijk te maken.
    Misschien toch APO'ers in Wolfsburg in de jaren '80? ;)

Als iemand aanvullingen hierop heeft, of de temperatuur wel eens nagemeten heeft hoor ik het graag natuurlijk...

golfjes 3 hebben dit ook
    steltverder niks voor.

temp loopt zomers op toit60 graden vanaf aanvoer tank voor t filter gemeten.
    winters lig dit 10 tallen graden lager.
    maar wordt de dino/ppo zonder WW hulp zeker 40 graden.

en uuhh: hij verwarmd niks,maar regeld alleen bij zoveel graden retour tank of filter.

simpel of nie dan
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    image

de doel je dus
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Dat dingetje zorgt er bij mij voor dat hij lucht aanzuigt..
  • William PPO Newbie
    edited December 2009
    ja alleen dan zonder lus erin. Hij hoort op de brandstofpomp, en door de compressie wordt de retour brandstof verwarmt, en dus ook het filter.
Sign In or Register to comment.