Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

mn 2e MB diesel

pjotterpjotter Banned
edited March 2010 in Mercedes
dit weekend gekocht een 200D C klasse sedan automaat bj 1994.

moet 1500km per week gaan rijden.
heb nog wat electrieke dingen in dashbord die verholpen moeten worden.
verder rijdt ie als nieuw.

PPO dingen inbouwen en erop rijden:roll:.
k denk zelf na de winter dat ik begin met dingen aanpassen.
we carpoolen en kan geen PPO panne gebruiken onderweg.
ook geen trek in filterwissel onderweg.
(heb nare ervaring met losgeweekte tankvuil):confused::mozilla_yell:

planning: egr afdoppen.
12 mm rvs brandstof leiding prefabben.vanaf tank naar voren onder de kap.

verder zien we volgend voorjaar.

oja: ga wel tijdens zachte winter wat APO bijmengen.
en de 300D blijft 70% apo 30%dino.
«13

Comments

  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited November 2009
    Gefeliciteerd met de MB!

    we carpoolen en kan geen PPO panne gebruiken onderweg.
    ook geen trek in filterwissel onderweg.
    (heb nare ervaring met losgeweekte tankvuil)

    oja: ga wel tijdens zachte winter wat APO bijmengen.

    Gaat dat wel samen dan?
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    alleen al voor t geurtje wat bijmengen.

    en hopen dat de tankaanslag langzaam losweekt.???
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    proficiat, en foto's aub.

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    In p o r n o rood ja????? Dan was alleen bornit rood nog erger geweest....


    gr Ton
  • Nyulli PPO Burner
    edited November 2009
    Hoi Pjotter!

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

    Tip als je (terecht) bang bent dat er vuil uit de tank loskomt: Zet een plastik-benzinefilter (Brezan, 2 euro) nog VOOR de grote MB-filter. De plastikfilter is in 2 minuten vervangen en spaart je hoofd-filter. (kost ook maar 8 Euro, maar is wat moeilijker om te vervangen...)

    Frank
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    is een optie.
    bedankt.
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    hebt net zn 1ste zonnebloem olie gehad.
    filterwissel,en t nieuwe filter gevuld met zbo.haha:oops: shame.

    ook ffn tijd gehad om is bij daglicht onder de kap kijken naar ruimte.
    valt dat flink tegen.
    kzie nie eens de kachelslangen vanaf blok naar binnen lopen.
    zelfs accu lig in de koffer.

    ook weinig voorbeeld van de cklasse.
    zal is bij Mig te rade gaan.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Waar blijven je fotos? En welke motor zit er nu in? Lijnpomp, rotatiepomp, ...
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2009
    [QUOTE=soapwater;52756]Waar blijven je fotos? En welke motor zit er nu in? Lijnpomp, rotatiepomp, ...

    Alle C-klasse diesels hebben een Bosch lijnpomp op de C220 na die heeft een roterende lucaspomp.
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    zou zo in rubriek flaterhoek kunnen als ik een MB met Lucas pomp zou nemen.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2009
    [QUOTE=pjotter;52762]zou zo in rubriek flaterhoek kunnen als ik een MB met Lucas pomp zou nemen.

    Ja dat was idd de "killing"-joke geweest als jij een C220 had gekocht ;-)
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited November 2009
    Gefeliciteerd Pjotter! wel jammer van dat kleurtje hahaha, komt vast wel een opmerking uit een bekende hoek straks gniffel.
    Pjotter niet gaan lopen kloten met die plastick MB filters als door een voorganger aangegeven hoor. Maar je weet zelf ook meer dan zat technoshit.
    En nu wel netjes houden he die bak! Ouwe rommelkont!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Volgens Wikipedia zou er een OM601 in zitten?
    Perfecte Oliemotor... Waarom dan zo moeilijk? Tankzeef schoonmaken, nieuw filtertje en gaan met de banaan...
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2009
    [QUOTE=soapwater;52794]Volgens Wikipedia zou er een OM601 in zitten?
    Perfecte Oliemotor... Waarom dan zo moeilijk? Tankzeef schoonmaken, nieuw filtertje en gaan met de banaan...

    In een C200D ligt toch een OM604 blok of niet ?
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    We hebben het toch over de W202, niet?
    Volgens Wikipedia: Diesel engines Engine Cyl. Power 2.0 8V D OM601 S4 75 PS (55 kW; 74 hp) 2.2 16V D OM601 S4 95 PS (70 kW; 94 hp) 2.2 16V CDI OM611 S4 102 PS (75 kW; 101 hp) 2.5 20V D OM605 S5 113 PS (83 kW; 111 hp) 2.2 16V CDI OM611 S4 125 PS (92 kW; 123 hp) 2.5 20V TD OM605 S5 150 PS (110 kW; 148 hp)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2009
    [QUOTE=soapwater;52800]We hebben het toch over de W202, niet?
    Volgens Wikipedia: Diesel engines Engine Cyl. Power 2.0 8V D OM601 S4 75 PS (55 kW; 74 hp) 2.2 16V D OM601 S4 95 PS (70 kW; 94 hp) 2.2 16V CDI OM611 S4 102 PS (75 kW; 101 hp) 2.5 20V D OM605 S5 113 PS (83 kW; 111 hp) 2.2 16V CDI OM611 S4 125 PS (92 kW; 123 hp) 2.5 20V TD OM605 S5 150 PS (110 kW; 148 hp)

    Denk dat je gelijk hebt :-)
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    Drivertje: zal wel zien uit welke bekende hoek.:mozilla_surprised:

    wbt netjes:heb nu alle dagen carpoolers drbij.
    dus ben ik zeer streng qwa netheid.

    verder stokers: type motor boeit me nie zo.
    heb me wellaten info-en dat t 200D blok 1 van de betere is.
    lijnpomp zie je zo schuin onder t spruitstuk zitten.
    dus kan je nie in vergissen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited November 2009
    Ik heb die bekende hoek al gesproken haha, Roger, die heeft toch de zelfde kleur, zat hem een beeetje op te naaien.
    Maar blijven gaan met die stokerij hoor! Ik heb van Niek een ander grove filter bemachtigd. Zijn op meerdere plaatsen te koop. Dat bevalt beter als dat plastick prul van de MB. is gewoon te klein. Heb me er lang zat mee geholpen, maar dit is beter.
    He ouwe kilometervreter, ik zie je wel weer.
    Groetjes van de brouwerij
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Wat is er mis met plastic MB filtertjes?
    Wij hebben er toch geen probleem mee, het zou een gaasje moeten zijn als voorfilter, geen fijnfilter...
    Toch problemen met te dikke APO dan? Wij rijden vooral KZO, misschien daarmee.

    Pjotter, punt over het blok is dat het zowat een schande zou zijn om nu diesel te gaan rijden. Je hoeft niks aan te passen, maar dat wist je zelf ook al...
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    tuurlijk weet ik dat SoapW.

    maar auto s hebben dit jaar mij zoveel geld gekost.

    dat prive iedereen om me heen anti PPO is.
    zal t dus er weer geleidelijk doorheen moeten drukken.

    verder: laattse weekenden calamiteiten gehad,en dus ook nie een voorraadje apo kunnen filteren.

    iets positief: ben bezig een WW (apo buffertje) te maken.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    behoorlijk krap die C klasse onder de motorkap.
    kan nie eens de brandstof slang van de pomp halen.

    pomp zit onder t inlaatspruitstuk.
    zit met dit probleem http://www.ppo.nu/forum/f45/tank-trekt-vacuum-2989/#post53029

    en kan om een verstopping uit te sluiten nie eens snel de aanvoerleiding loshalen om door te blazen en aan te zuigen.
    of t filtertje ffn snel wisselen.

    zit te denken om MB 124 type te dumpen.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53030]behoorlijk krap die C klasse onder de motorkap.
    kan nie eens de brandstof slang van de pomp halen.

    pomp zit onder t inlaatspruitstuk.
    zit met dit probleem http://www.ppo.nu/forum/f45/tank-trekt-vacuum-2989/#post53029

    en kan om een verstopping uit te sluiten nie eens snel de aanvoerleiding loshalen om door te blazen en aan te zuigen.
    of t filtertje ffn snel wisselen.

    zit te denken om MB 124 type te dumpen.

    Je hebt nu een type W202 ?
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    okee:

    wel onnodige lange quote trouwens.

    [QUOTE=pjotter;53030]

    zit te denken om MB 124 type te dumpen.

    zo kan t ook
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    zefmade WW gemaakt.
    had wat tijd over nl.
    wordt volgend jaar ingebouwd.

    image

    image
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Pj,

    Is da koker 40? Waar doe je de pöl door? Binnen of bûten?

    Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    buitenbak met 3/4" binnendraad sok voor koelwater.
    binnen ,40mm koker met 1/2"buitendraad sok voor de eulie
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    verder mooi K.U.T die 5 stuks filter/lijnpomp leidingen.

    allemaal verbindingen met O ringen als afdichting.
    nu reeds 3 vervangen.
    andere 2 moeten nog , maar das nu te veelwerk.
    en dan moet er straks ook nog PPO doorheen??

    neig steeds meer om MB te dumpen:evil:
  • RogerRoger PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53585]verder mooi K.U.T die 5 stuks filter/lijnpomp leidingen.

    allemaal verbindingen met O ringen als afdichting.
    nu reeds 3 vervangen.
    andere 2 moeten nog , maar das nu te veelwerk.
    en dan moet er straks ook nog PPO doorheen??

    neig steeds meer om MB te dumpen:evil:

    Nee niet de W123 300D wegdoen ;-)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Pjotter, bedoel je banjo's? Of gebruiken ze die niet meer op de "nieuwere" modellen?
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    image

    deze dus,en dr waren behoorlijk wat O-ringen verdroogd.
    ook die borging lijkt me nie optimaal.
    en dr zitten 5 van deze tussen filter en ljnpomp

    vandaag nog 1tje gewisseld,en luchttrekken lijkt nu verholpen.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Oeps, dat lijkt wel een citro
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    vamorgen weer lucht en afslaan van motor.
    bij bepaalde temperatuur gaat de orginele MB KGR richting tank,en dan blijft ie lopen.
    omdat dan t lucht richting tank gaat.

    hebben nu de 5e leiding gemonteerd.
    na een grondige inspectie van de rest bleek ook de aanvoer los te zitten op de stalen aanvoerleiding.
    met een nieuwe klem zit die ook weer vast.

    morgenvroeg met koude start maar is weer zien.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Pjotter, ik begin zo stilaan te denken dat God niet gewild heeft dat jij ging autorijden ;) Dan heb je een degelijke auto en gaat het nog mis...
    Toch nog altijd 100% dino als ik het goed begrepen heb?
  • RogerRoger PPO Addict
    edited December 2009
    Misschien is een leuke 3drs. Toyota Aygo wat voor pjotter ;-)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2009
    Pjotter hoort gewoon in een mercedes: ook hij is niet kapot te krijgen !!!
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    [QUOTE=soapwater;53620] denken dat God niet gewild ?

    of hij is VW variant fan ,en dan alleen de witte kleur
    (want dat hebt ie jaren gedoogd van mij)

    zal maar is wat van me laten horen.
    en hopelijk is ie tot ouwe MB om te praten.

    of een plaatje aanvragen :YouTube - Armand-Vrijheid is een volgetankte mercedes
    Jannis Joplin maar nie eh O LORD


    ;):mozilla_wink:

    [QUOTE=Niek;53627] ook hij is niet kapot te krijgen !!!

    nou ben momenteel behoorlijk lek Niek na zo een ramp jaar.(en dat was nie alleen auto en PPO panne)
    en heb nu een kop as een zeef.


    Roger: heb nog wel omgezien naar en CAMRY station diesel/apo.COOL


    verder: zal wat worden als de 200D op APO gaat rijden,met die Oringetjes
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    Gewoon doorgaan tot het gaatje, zoals mijn grote vriend Andre van Duin zei. Maar ja, alles heeft ook zijn grenzen en gelukkig bepaal je die helemaal zelf.

    Ik heb zelf ook het e.e.a. mee mogen maken met de BMW waardoor spontaan de broek af ging zakken, vastberadenheid en doorzettingsvermogen heeft er toch voor gezorgt dat ik er uit ben gekomen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    klopt ER.
    heb jou drama wel (met bewondering) gevolgd afgelopen jaar.
    is jou enige massel dat je behoorlijk een motorblok onderhanden kan nemen.

    verder zeker zorgen dat je wel je eigen regie in handen behoud.
    en daar ben ik wel vrij goed in geworden.

    een zelf (prive)beschermend BRETT voor mn kop.
    maw:thuis-prive-gezondheid is t belangrijkst.
    werk-carriaire auto is inprieciepe bijzaak
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    PROBLEEM:
    vanmorgen vanuit kanster de motor laten draaien.
    daarbij geen luchtbellen,dus systeem onder kap is zeker dicht.

    daarna hefbrug gehuurdom t systeem richting tank te sjekken.
    tijdens aftappen was dino zwart van kleur.
    zit dus te denken aan dinobacterie.

    om tank te demonteren moet cardanas los.
    nl tank s in 2 delen met bovenoverloop.
    geen tijd vandaag daarvoor.

    nu ffn uitzoeken wat beste(simpelste)maniier is om bacterie weg te krjgen.

    Marktplaats.nl > Middel tegen Dieselbacterie van Mattchem Marine - Watersport en Boten - Accessoires en Onderhoud

    zou dit wat zijn??

    SoapW:
    [QUOTE=soapwater;53620]Toch nog altijd 100% dino als ik het goed begrepen heb?

    klopt:eerst mn zelfgefixte WW plaatsen.
    MB eerst op dino 100% en dan de mix opvoeren
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Verhaal bij middel lijkt goed.
    Is niet al te duur.
    Bij niet al te volle (50%?) tank eens gebruiken?
    Flink mixen en schudden...
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    in kanister mixen/schudden en dan de tank in:okee is optie.

    verder benieuwd of iemand ervaring heeft hiermee.

    : geen trek an tankdemotage
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2009
    Aftappen, spoelen met petroleum,
    klaar
    Niek
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    Niek:tank niet weghalen dus.
    gewoon volkiepen met petroleum 1.2.3of4 dagen laten staan.???
    dan laten aflopen,en klaar is pjotter.
    petro in voorjaar naar de paasbult om die in de fik te steken
    of is die weer te verfikken in een diesel??
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2009
    Pjotter,
    om je tank te spoelen helpt gewoon volgooien onvoldoende. Je zou eigenlijk moeten schudden. Dat wordt een beetje lastig. Je kan het zaakje wat in beweging krijgen door te blazen. Ik zou er zelf een flinke scheut schoonmaakmiddel of GPO of Excellent of Glycerine ingooien. Als ik je draadje lees, dan kwam er zwarte zooi uit. Ik heb dat zelf gehad met mijn grote MB. De oorzaak: roest-roest-roest. Ik heb er uiteindeliijk een nieuwe tank onder laten leggen omdat hij begon te lekken.
    Oorzaak: slechte brandstof (Iraans spul) en te lang met een 3/4 lege tank weggezet.
    Hergebruik petroleum: 1/2 mu filter houdt de roest wel tegen. Dan gewoon gebruiken als GPO verdunner.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2009
    Met echte tankproblemen zou ik altijd demonteren zodat een visuele inspectie kan doen en wanddikte kan meten, zodat je veilig kan bepalen of kuisen (en eventueel herstellen) een optie is, dan wel vervangen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    tis een kunststof tank heren,dus roest is uitgesloten.

    de dino is bijna inzwart van kleur.
    zat zelf eerst te denken aan motorolie.
    maar dat kon volgens hefbrugveruurder en andere kenners net.

    gaat dr dus om : is bacteriedoder toevoegen voldoende.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2009
    [QUOTE=pjotter;53715]....de dino is bijna inzwart van kleur. zat zelf eerst te denken aan motorolie....

    Laat es wat van die dino verdampen, wat overblijft kan je dan beter analyseren.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2009
    Alles eruit, schoonmaken met diesel / petroleum, daarna even wat aceton (opletten voor de brandbare dampen) en dan diesel met kathlon erin zou ik zeggen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    zo net klaar.(hoop k)

    wat een hopeloos ding die tank van een w202.


    image
    zooi aftappen.en dat duurt lang met verstoppingen.
    mooie kleurtje in de kanister of niedan.
    net of je motorolie aftapt.

    image
    dit kreng (2stuks) losrammen.

    image
    rechterkant zat deze vlotter.. ding was helemaal gitzwart

    image
    nu wat opgelapt.

    verder : de linkere vlotter was behoorlijk minder vuil.
    heb via deze gaten
    image
    de linker en rechter tankhelften met lappen uitgenomen.
    opvallend was dat tankdop zeide zeer vuil was .
    andere kant viel mee,
    komt denk ik door vuil en water wat met het tanken mee naar binnen komt.
    en neerslaat op de bodem.

    kon overigens nergens een tank zeef vinden????????????

    positieve vandaag :heb in E-compascuum een aangename hefbrug verhuur ondekt.
    :10 eurie/uur,alle gereedschap aanwezig incl perslucht.
    :en gratie te gebruiken.

    opvallend: vandaag meerdre(ouwe rotten) specialisten gesproken.
    dieselbacterie is chinees voor hun.
This discussion has been closed.