Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

verlopen olie

arnoldbac PPO Newbie
edited October 2009 in Olieen
het is mischien een rare vraag.. maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met het gebruik van verlopen motor, of hydrolyk olie?
je zou toch zeggen dat als je dat goed filterd en een beetje verwarmd, dat dat ook moet gaan??

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Als je een beetje gezond verstand zou hebben, zou je weten dat dat absoluut uit den boze is. Weet je wel welke schade dat toebrengt aan mens en milieu. Of wil je graag met een kankerbak rondrijden? Bovendien denk ik niet dat de auto het erg leuk zal gaan vinden.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=arnoldbac;52228]je zou toch zeggen dat als je dat goed filterd en een beetje verwarmd, dat dat ook moet gaan??

tuurlijk kan dat.
    wel mixen met dino.
    voorverwarmen hoeft nie want fossiele olie dikt nie in

sucses
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    :D:D:D Dat breng je subtiel, pjotter.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    had al 2 A4jes kddb vol Caddy-E.

maar t toch maar aanvaardbaar/leesbaar teruggebracht .
  • arnoldbac PPO Newbie
    edited October 2009
    krijg nogal heftige reacties...
    ik ben landbouwer en teel 400 ha koolzaad waar olie uit geperst word. ik ben voorstander van biologische brandstoffen. alleen om die koolzaad te telen word worden wel gewone fosiele brandstoffen gebruikt. ongeveer 100 liter om 1000 liter koolzaadolie te krijgen. de machines die gebruikt worden voor de teeld vergen veel onderhoud waaronder motor en hydrolykolie. als ik die olie na gebruik weer als brandstof zou kunnen gebruiken dan zie ik niet in waarom dat zo slecht zou zijn. anders word het afgevoerd en ook verbrand.;)
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    had al zoiets in gedachten.

maar:

kom is met hoe je trekker is omgebouwd.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2009

gooii is koolzaadolie in de aanbieding, en je hebt zo plantie vrienden hier.je kan nie meer stuk hier.

is wel wat ver weg Polen volges google:cool:

dyssie
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2009
    Al eens hydoliek olie onder druk met je duim tegengehouden? Zo ja, dan zou je weten hoe giftig dat spul is. Zelf verbranden (in een motor of kachel of wat dan ook) is echt HEEL dom en schadelijk voor IEDEREEN, dus echt, niet aan beginnen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=wodan;52239]Al eens hydoliek olie onder druk met je duim tegengehouden? .

fietspomplucht tegen houden met duim geeft zelde gevoel.

grtn
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=CaddyEd;52232]:D:D:D Dat breng je subtiel, pjotter.

Arnold is een koolzaad boer en is binnen hier.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    Het vlampunt van motor en hydraulische olie ligt veel hoger dan die van diesel of PPO. Daarom krijg je een bijzonder slechte verbranding van het spul zodat het half verbrand je uitlaat uit komt en derhalve in het milieu terecht komt.

Ik weet wel een aantal truukjes om de motor en hydraulische olie bijna volledig te verbranden maar dat ga ik hier niet uitleggen omdat ik hier vanwege voorgaande omschrijving toch op tegen ben. Als je het toch wil doen zal ik je niet tegen houden, je bent immers maar een druppel op de gloeiende plaat milieu technisch gezien maar het gaat hier om een pricipe kwestie.

Dit forum gaat over het toepassen van plantaardige olie in diverse opstellingen, auto, generator, enz. en derhalve gaan we niet in op het verstoken van motor en hydraulische olie, altans ik niet.

Krijg hier ook ineens een deja vu, Hmmm, vreemd. Zal dit verhaal wel eens eerder uitgelegd hebben aan iemand.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    [QUOTE=arnoldbac;52236]anders word het afgevoerd en ook verbrand
    Nou dat weet ik nog zo net niet. Het kan ook zijn dat het wordt opgewerkt naar (weer) nieuwe olie.
    En
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Stokers,

Eigenlijk rij je dan op gas.....

KANKUGAS :idea:

KPG? Iemand trek in een KPG injector, waar is Drappie?

Effe serieus Arnold, ik zou het niet doen. Slecht voor jou, je toekomst en je motoren.

Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Het zou het forum sieren, als er direct een na het openen van dit topic een slotje op was gezet. En een pb naar Arnoldbac was gestuurd dat het forum hier geen podium voor bied.

IPV erop in te gaan, zoals nu gebeurd...

gr Ton
  • Vegamobiel PPO Newbie
    edited October 2009

alleen om die koolzaad te telen word worden wel gewone fosiele brandstoffen gebruikt. ongeveer 100 liter om 1000 liter koolzaadolie te krijgen.

Ik zou denken dat als je zo voor koolzaad bent je er op zijn minst zelf op zou rijden en dan moet je niet meer met die onzin afkomen dat je 100l fossiel nodig hebt per 1000l!
    voor de motor zelf te smeren bestaan er ook plantaardige alternatieven
    [HTML]http://www.dieselveg.com/plantomot_engine_oil.htm[/HTML]

hoe het zit met de hydrolische olie weet ik niet maar dat is iets dat je laat verwerken niet gaat opbranden anders heeft het geen zin dat je nog koolzaad gaat telen.
    als alternatief kan je desnoods nog een paard gebruiken maar dan zit je niet veilig in je geclimatiseerde kabine

Vegamobiel
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    amen@Vegamobiel
Sign In or Register to comment.