Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

dieselkachel

Ondar PPO Wannabe
edited November 2009 in Algemene Techniek
zie deze kachel

Marktplaats.nl > Terraskachel/Tentkachel/Schuurkachel/Garagekachel - Tuin en Terras - Overige Tuin en Terras

kunnen deze nou ook op PPO of biodiesel.
Anders wel interessant om aan te schaffen voor in de schuur (en op meetings)

greetingzz,

Ondar
-die nu gewoon hout verbrand in een kapotte petroleumkachel-

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited October 2009
    Als ik het zo bekijk, niet op PPO wel op biodiesel, maar je kunt het ook aan de aanbieder zelf vragen toch ??
    Niek
  • Ondar PPO Wannabe
    edited October 2009
    Heb ik gedaan, hij wist niet wat ppo was, en na uitleg kon hij niet garanderen dat ie erop werkte.

Het werkt met een vlotterkamer en daarna....heb ik hem nu gevraagd hoe de verbranding gaat.

groeten,

Ondar
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Hoi Ondar,

De 'standheizung' kan niet op PPO.
    Ik denk deze ook niet.

Herman
    300SD
  • Ondar PPO Wannabe
    edited October 2009
    Kan een standheizung wel op biodiesel , of op opgewarmde ppo?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2009
    ook niet op opgewarmde ppo, schat ik zo.
    edited October 2009
    Hoi Ondar,

Het gaat om de eerste druppel, die is koud en dus dik.
    Dus PPO is geen optie.
    Met BioDino heb je het probleem met de pakkingen/afdichtingen.
    Eenmaal vervangen en het zou moeten kunnen.

Herman
    300SD
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited October 2009
    Pena, ik denk dat het hele verhaal over die afdingen en O ringen erg overdreven is.
    we hebben proefjes staan het doet hellemaal nix.
    Drivertje
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Dit zegt Bokkum:
    "Bij dino is de vergassingstemp iets hoger dan 65 graden, maar in de PPO van mijn visbakpannetje kan ik bij 180 graden rustig een lucifer gooien zonder dat mijn fikkende visbakkotje een vreugdedansje in de brandweerkazerne doet ontstaan."
    Het heeft dus alles met vergassingstemp/vlampunt/weet-ik-veel te maken. Een petroleumkachel/dieselkachel zal n
    edited October 2009
    Carlo we hebben nog geen trekproef gedaan. maar ze blijven mooi in vorm en gaan niet plakken. Maar ik zal het eens proberen.
    grtz Drivertje
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    OK, ik ben benieuwd!
    [QUOTE=Carlo;52156]Ook warme PPO zal geen verschil maken.
    Ff nuanceren:::er was hier toch een Belg die PPO verstookte in zijn mazoutkachel?
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited October 2009
    kan op alles,.... mits je de sproeier uitboort en het zeefje verwijderd, of er een paar grote gaten in prikt.

heb zelf een jaarsma oliekachel met een zelfde vlotter systeem, brand als een tierelier op ppo, afgewerkte olie uit mijn auto, apo , enz. zelfs op kaarsvet.(moet je dan wel zelf blokjes in het brandpannetje gooien.)

je moet dan ook eigenlijk de jerrycan vlak tegen de kachel plaatsen ivm met doorstoming.

hoe warmer de tank hoe beter de doorstroming.

nadeel: wel regelmatig het pannetje schoonmaken want kom wel veel slak in naar verloop van tijd. ikzelf doe dat altijd na een maandje stoken.
    aansteken doe ik altijd met een scheutje rooie of gewone diesel , of peterolie, als ie eenmaal brand zet ik de kraan open en loopt ie op ppo
    edited October 2009
    Hoi Pieter,

Interessant (meen ik echt).

Maar hier moet je toch eens mee stoppen:

[QUOTE=pieterbell0001;52189]kan op alles ..... afgewerkte olie uit mijn auto

(meen ik ook).

Herman
    300SD
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2009
    Bovenstaande post +1.
    edited October 2009
    waarom dan????????

[QUOTE=pena;52193]Hoi Pieter,

Interessant (meen ik echt).

Maar hier moet je toch eens mee stoppen:

(meen ik ook).

Herman
    300SD
  • loekieloekie PPO Burner
    edited October 2009

Makkelijks is om te zeggen dat het verboden is, enwel hierom:

In branders voor verwarming van lokalen worden de polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK’s), gechloreerde koolwaterstoffen en zware metalen geëmitteerd met de verbrandingsgassen van de brander. Bij verbranding zonder enige rookgaszuivering wordt de volledige zwavelinhoud van de afgewerkte olie onder vorm van SO2 en praktisch de volledige inhoud van zware metalen als dusdanig geëmitteerd. De verbrandingscondities van de meeste installaties zijn niet voldoende om de aanwezige PCB’s te vernietigen.
    Het belangrijkste metaal in motorolie is lood. In dit type van brander worden de uitlaatgassen niet behandeld en komt het lood terecht in het milieu. Deze ontoereikende installaties kunnen een betekenisvolle menselijke blootstelling veroorzaken en mogen niet aanbevolen worden

bron:
    BBT-kenniscentrum
    emis.vito.be
    edited October 2009
    trekproef gedaan op zuivere methanol, niets aan de hand.
  • goebeziggoebezig PPO Wannabe
    edited October 2009
    imageimage

100%ppo
    edited November 2009
    ja ziet er goed uit. heb je nog wat meer fotos en info over het merk brander dat je gebruikt.

zijn er dingen aangepast aan die brander????

ben erg benieuwd, .... wil zelf ooit ook mijn huis zo gaan verwarmen.
  • goebeziggoebezig PPO Wannabe
    edited November 2009
    [QUOTE=pieterbell0001;52315]ja ziet er goed uit. heb je nog wat meer fotos en info over het merk brander dat je gebruikt.

zijn er dingen aangepast aan die brander????

ben erg benieuwd, .... wil zelf ooit ook mijn huis zo gaan verwarmen.

altfuelfurnace : Alternative fuels furnace

hier kan je alle antwoorden vinden ,
    het is wel iets meer aanpassing, dan een gaatje groter boren in een sproeier:)
Sign In or Register to comment.