Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Golf Mk1 1600 TD ombouw

NeoNeo PPO Addict
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels een ander autootje.. Golf 1 TD uit '81.
Het is een 70 pk versie.
Van oorsprong was het een benzine auto.

In dit topic hoop ik antwoord te krijgen op vragen

Met deze auto wil ik op zelf gefilterde olie gaan rijden. Tot nu toe meng ik een beetje bij maar dat wil ik wat op kunnen voeren of zelfs naar een 2tank gaan.

image

Nu heb ik via Ebay iets gewonnen wat als warmtewisselaar door moet gaan en dit even onder de motorkap gezet.
Is deze warmtewisselaar voldoende? De auto verbruikt tussen de 1:13 en 1:19
image

Hier nog een plaatje van de motorruimte.
Er is ruimte genoeg maar links vd motor zit het luchtfilterhuis waardoor er weinig ruimte daar over is. Ook moet er nog een ruitensproei reservoir in die zat eerst links en het luchtfilter was een open lucht filter maar die heb ik vervangen voor de orginele ivm het geluid
image

In de auto zat al een extra pomp. Momenteel heb ik die losgekoppeld.
image

Nu zit ik nog met een aantal afwegingen.
- Het was eerst een benzine auto dus alle slangen naar de tank hebben een kleine diameter.
- Moet ik de warmtewisselaar hier tussen aansluiten? dwz bij de slangen die naar de kachel gaan?
image

Ik heb nog zo'n ongebruikt 1 tank systeempje liggen, ooit van Ebay gehaald. Zou ik die kunnen gebruiken als Poelheizer?
image
«13

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Oliekoeler als ww moet voldoende zijn denk ik (2KW).

Gebruik kortgesloten retour met ontluchtingsmogelijkheid om de flow te verminderen, zo zal de kleine leidingdiameter misschien geen probleem zijn en blijft alles warmer. Welke diameter heeft de leiding van de tank en is er dan een retour naar de tank voorzien?

De ww zet je parallel met de kachel, twee T-stukken in de aanvoer en retourleiding van de kachel en van daar naar de oliekoeler (ww).

Dat 1-tanksysteempje is toch bruikbaar denk ik... sluit het koelwater ook maar aan en zet deze vlak voor de pomp. Zorg er dan ook voor dat het koelwater
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    mooie golf 1(ben haast jeloers).
    hoe ging dat ombouwen naar dino.?
    en vooral t omkeuren naar dino op kenteken.?

sucses verder,en maak dr mooie verslag incl foto s van hier.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    Bedankt voor de tips!
    De ww is inmiddels aangesloten. Ik ga toch gelijk proberen om er een 2-tank systeem van te maken. Ik heb de schuif van het kachelwater op de andere (onderste) slang van de kachel gezet omdat anders het T stuk naar de ww er amper tussen paste.

De brandstoftank is orgineel voor benzine en dus ook de leidingen en aansluitigen.
    De winter komt eraan en met een
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Ja gelukkig weer een 2tanker! (ik werd al bang als ik naar de resultaten van de enquete keek)
    Als je een tweede tank plaatst (voor PPO?) kun je daar toch dikke leidingen gebruiken?
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    [QUOTE=Carlo;51736]Ja gelukkig weer een 2tanker! (ik werd al bang als ik naar de resultaten van de enquete keek)
    Als je een tweede tank plaatst (voor PPO?) kun je daar toch dikke leidingen gebruiken?

Jeps ik ga een 2e tank regelen.

Heb wel wat probleempjes tussendoor. Het fram voorfiltertje raakt steeds verstopt met een rubber-achtige substantie. Ik rij momenteel op een mix van dino en oude scheepsdiesel, ontvetter en wat spul van boer Peter maar wie weet lost het de leidingen van binnen op ofzo. Deze mix had ik destijds van iemand overgenomen.
    Toch maar even mee stoppen tot ik een 2e tank heb want heb al 2x stil gestaan door een plotseling verstopt filter.

Ennn jammerrgenoeg heeft iemand op de parkeerplaats een deukje in het achterscherm gereden zonder een briefje achter te laten. Dit haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan maargoed wat doe je eraan zulke asociale mensen. Die denken natuurlijk 'ach het is toch een oud golfje dus ik rij snel weg'. Erg jammer dit. Hoop dat ik het betaalbaar nog netjes kan laten uitdeuken ooit.

Heb inmiddels een hele berg ombouw onderdelen gekocht van een ex-ppo'er. Hij had er flink op zitten knutselen.
    - Oa. 2 sirai magneetventielen,
    - platenwisselaar uit cv ketel (groot ding wist niet dat ze zo groot waren)
    - poelheizer elektrisch door hem zelf gebouwd maar nooit gebruikt, soort buis in buis.
    - verder lekker veel klein spul als verloopstukjes, slangetjes, ophangbeugeltjes etc etc

Nu ga ik een schema bedenken en dan alles inbouwen. Elektra snap ik nog niet veel van hoe ik de kleppen moet aansluiten etc maar dat komt nadat ik alles heb ingebouwd.

Als tank dacht ik eraan om een 100l vat 'in te korten' door de boven en onderkant eraf te zagen en ze met een soldeerbout weer aan elkaar te smelten zodat het een soort reservewieltank wordt... zou dat wat worden of kan ik beter gewoon een 20l jerrycan in de kofferbak zetten?
    edited October 2009
    Soldeerboutlassen daar heeft Dyssie ervaring mee.
    Echter het klinkt mij levensgevaarlijk in de oren!. Je wil het niet meemaken 40 l. PPO los in de auto dan sla je je heel hard voor je kop.
    Diesel met scheepsdiesel met ontvetter?
    Werd dat hier niet aangeboden 2 jaar geleden of zo?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    [QUOTE=Neo;51943]Ik rij momenteel op een mix van dino en oude scheepsdiesel, ontvetter en wat spul van boer Peter
    [QUOTE=Neo;51943]zulke asociale mensen.
    Daar zeg je wat :mad:

[QUOTE=Neo;51943]wie weet lost het de leidingen van binnen op ofzo:koe:

Tim
    edited October 2009
    Ik las eens ergens iets over lijm van bepaalde filters die op zou kunnen lossen bij PPO/ander gebruik?! even zoeken, ik weet niet meer waar.
    Tankje zou ik, zeker als hij binnen in de auto moet komen (en anders eigenlijk ook) uit veiligheidsoverwegingen gewoon kopen, uiteindelijk is het niet zo duur en je zit safe.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2009
    Neo,
    Het doel van het PPO forum is onder meer het bevorderen van milieuvriendelijke en milieu-verantwoorde brandstoffen. Het verstoken van gorigheid, daar worden wij niet blij van.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2009
    @neo: Al eens van karma gehoord?
    Als jij je niet echt druk maakt over wat er uit jouw uitlaat komt,
    trek je misschien mensen aan die zich niet druk maken over een deukje in jouw auto...

Niet dat ik hier de mierenn**ker wil uithangen, denk gewoon na over waarop je rijdt en hoe dat zijn weerslag heeft op het milieu / omgeving, zeker als er gezondere alternatieven zijn h
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    [QUOTE=wodan;51971]...Al eens van karma gehoord?....

@Wodan, Ineens begrijp ik waarom jou verschijning zoveel weg heeft van de Boeddha.

Ik ben de eigenaar van mijn daden,
    De erfgenaam van mijn daden,
    Geboren door mijn daden,
    Gerelateerd aan mijn daden.
    En leef ondersteund door mijn daden.
    Van elke daad die ik verricht,
    Goed of slecht,
    Daar ben ik erfgenaam van.

:D
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=nero;32378]Wat!?!??? :x:x:x
    Boycotten die neo!
    Een echte ppo-ers leeft voor die heerlijke geur! :p
    Ik denk dat je het niet goed snapt wat ppo-rijden inhoud.
    Enkel om kosten te besparen? Vergeet het dan maar. Je komt er dan niet.

Gr
    Nero
    .

krekk

[QUOTE=Chicken Power;32367]Euh, jij niet begrijp, offe, ikke niet begrijp?

Groet, Cp

krek
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    Jongens, ik heb een mixje overgekocht van iemand anders, het schijnt rest-diesel te zijn uit gereviseerde scheepsmotoren, en nog wat ander spul erbij om het te verdunnen ofzo
    Ik weet er het fijne ook niet van maar ik heb het nu staan dus het is het beste om het dan nu ook maar op te rijden.
    Dus oke, ik weet inmiddels dat dit misschien geen goede aankoop was. Kan ik dan nu alles door de gootsteen spoelen? Nee, dus ik meng het komende tijd lekker bij.

Voor de langere termijn rij ik gewoon op gpo.

Daarnaast zou ik willen vragen of mensen kunnen ophouden met een vingertje te wijzen want dan kan ik ook wel beginnen..

Er zijn er genoeg die zonnebloemolie uit de supermarkt hebben gebruikt, wat had dat wel niet voor nevenschade op het mileu door al die flessen en ook doordat de supermarkten bevoorraad worden door vervuilende vrachtwagens?

Betalen jullie netjes accijns op de ppo die je als autobrandstof gebruikt?
    Hoeveel zijn hier wel niet die petroleum bijmengen?

Daar komt bij dat je wel kan denken dat je oh zo goed bezig bent door ppo te verstoken maar bedenk dat al die oude olie sowieso anders wel wordt opgehaald en naar verwerkingsbedrijven gaat. Dus of een PPO'er het verstookt of niet maakt voor het mileu geen bal uit.

Mensen die dus zeggen dat ze het voor het mileu doen houden zichzelf gewoon voor de gek.
    Daarbij, hoeveel zouden het nog voor het mileu doen als het duurder zou zijn dan diesel?
    Zeg maar eerlijk, zou je het doen als gpo je nu 1,10 per liter zou kosten?
    Ik denk dat je dan maar een heel klein groepje mensen overhoudt dus ga aub niet mij lopen bashen hiermee.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=Neo;51989]Mensen die dus zeggen dat ze het voor het mileu doen houden zichzelf gewoon voor de gek.
    Daarbij, hoeveel zouden het nog voor het mileu doen als het duurder zou zijn dan diesel?
    Zeg maar eerlijk, zou je het doen als gpo je nu 1,10 per liter zou kosten?
    Ik denk dat je dan maar een heel klein groepje mensen overhoudt dus ga aub niet mij lopen bashen hiermee.

aai luf joe:cool:
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    [QUOTE=pjotter;51990]aai luf joe:cool:

ja precies, zo'n reactie deden wij vroeger op het schoolplein
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=Neo;51992]vroeger

k had vroeger in 1 van mn verwijderde posten een draad van ppo-er in hart en nieren

dr zijn alwat millieu fraeks uit die tijd afgenokt hier.:rolleyes::twisted:
    edited October 2009
    [QUOTE=Neo;51989]Dus of een PPO'er het verstookt of niet maakt voor het mileu geen bal uit.Gelukkig begrijp je het HE LE maal Johnny.

Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Als wij het niet verstoken wordt het bv door diervoeders gedraaid.

Neo is idd niet slim en vlug op z'n kleine pikkie getrapt....
    En je relaas begint een Hanzo-achtige vorm aan te nemen.

gr Ton

[QUOTE=Tim;51994]Gelukkig begrijp je het HE LE maal Johnny.

Tim
    edited October 2009
    Neo,
    mooi antwoord. We gaan niet neobashen. Het milieueffect van PPO rijden heb je niet goed. Het gaat nu niet naar de diervoeders, maar wordt vergist en er wordt biodiesel van gemaakt. De grote winst van PPO rijden is wel: het vervangt minerale brandstoffen en produceert dus op lange termijn praktisch geen extra CO2. Verder ook niet vergeten: grotere bijdrage aan een beter milieu (minder gevaarlijke uitstoot).
    Niek
    edited October 2009
    Here we go again... :cry:
    edited October 2009
    Tja...
    Je zou ook je (met PPO'en) gespaarde geld kunnen gebruiken om een vliegticket te kopen. Daarmee verander je de milieuwinst in een 5 keer zo groot milieuverlies. (uitgaande van diesel 1€ en kerosine 20 ct.)
    Dus iedereen die over milieu praat mag dan n
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    [QUOTE=Carlo;52039]Tja...
    Dus iedereen die over milieu praat mag dan n
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    Dank voor jullie reacties :) Het is niet mn bedoeling om discussies aan te gaan of wat dan ook of mensen tegen de haren in te strijken ofzo.. maargoed om even op het ombouwen terug te komen..:)..

Heb wat zitten puzzelen, er is opzich voldoende ruimte onder de motorkap
    en ik heb het volgende idee als schema

Wat ik alleen me afvraag is wordt de olie in het filter van de ww/oliekoeler wel warm genoeg in de eerste minuten na het omschakelen...?

In dit schema heb ik een 2e WW erbij gedaan omdat ik die toch heb liggen, het is een platen ww van een cv ketel. Het koelwater loopt eerst door de platen-ww, vervolgens door de ww met filter wat oorspronkelijk een oliekoeler was en vervolgens weer terug naar de kachelleiding.

Zou dit kunnen werken?
    image
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2009
    ziet er goed uit
    ik denkt niet dat je extra pomp nodig hebt

na het omschakelen rij je op een mengsel dus is de temperatuur niet zo heel belangrijk

probeer het eerst zonder dan ken hij er altijd nog tussen

dyssie
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    Klopt het dat de Sirai magneetventielen alleen een plus en min draadje nodig hebben en dat de middelsste/bovenste aansluiting ongebruikt blijft?

Kan ik dan de min gewoon aan de carosserie vastmaken van beide kleppen en dan de plus naar een schakelaartje op het dashboard?
    tnx

Opvoerpomp zat al in mn auto.. Het was ooit een benzine auto dus misschien zit hij erin om de dunne leidingen te compenseren.
    Ik heb hem al op een mooi plekje gezet dus als het verder geen nadelen heeft kan ie blijven zitten neem ik aan?
    edited October 2009
    Neo,
    pompje kan op zicht geen kwaad, maar je loopt kans, dat hij het door de warme/het olie kapot gaat, dan kan je hem er alsnog uithalen. Wat je niet gedaan hebt is de retour tekenen en de positie van de klepjes.
    Niek
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2009
    volgens mij zijn de dik gedrukte t-stuken de klepen en daar tusen
    zit een zwart gelen lijn .

na de esp is de retour naar de retour klep en dan naar de tank
    volgen mij:rolleyes:

dyssie
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    [QUOTE=Niek;52093]Neo,
    pompje kan op zicht geen kwaad, maar je loopt kans, dat hij het door de warme/het olie kapot gaat, dan kan je hem er alsnog uithalen. Wat je niet gedaan hebt is de retour tekenen en de positie van de klepjes.
    Niek

Goeie van die temperatuur, op ebay staan ook van die Hardi pompjes met als operating temperature tot 80 graden dus ik zie wel hoelang ie het houdt. Ppo zal niet meer dan 80 worden toch?
    edited October 2009
    Mijn Hardi pompje heeft het begeven nadat ik mijn verwarmde tank had aangesloten.
    Niek
    edited October 2009
    [QUOTE=Niek;52102]Mijn Hardi pompje heeft het begeven.......

Weet je ook wat er stuk is aan de Hardi? die dingen zijn bijna onverwoestbaar.
    edited October 2009
    Er,

Het membraan is van een rubber. 80 graden wordt dit zo slap, dat hij niet kapot hoeft te gaan, maar of er dan nog iets van werking overblijft met dikke Plfanzenoel.....

Tim
    edited October 2009
    ER,
    Ik heb geen idee wat er kapot aan is, hij zit nog gewoon in het systeem !!
    Niek
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    [QUOTE=Neo;52091]Klopt het dat de Sirai magneetventielen alleen een plus en min draadje nodig hebben en dat de middelsste/bovenste aansluiting ongebruikt blijft?

Kan ik dan de min gewoon aan de carosserie vastmaken van beide kleppen en dan de plus naar een schakelaartje op het dashboard?

Op internet kun je alle details van de Sirais vinden.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2009
    [QUOTE=Man@work;52178]Op internet kun je alle details van de Sirais vinden.

Die site had ik al gevonden maar meer dan wat pdf's kan ik niet vinden en erg duidelijk is het ook niet.. is er ergens een simpele NL handleiding van te vinden? grtz
    edited October 2009
    Het staat toch op pagina 13 van de PDF.
    De twee tegenover elkaar staande lipjes daar moet 12V op.
    edited October 2009
    Idd, dat zijn die twee kleine van de drie, die dus tegenover elkaar staan. Aarden is niet nodig bij 12 Volt hoor. De rede dat er een aarde aansluiting in zit komt omdat je die spoelen ook hebt voor 230 Volt en dan heb je wel een aarde nodig.
    edited October 2009
    Stokers,

Altijd de aarde aansluiten, vooral in een auto :confused:

Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2009
    Even een update.
    De ombouw vordert langzaam maar gestaag. Ik moet alles buiten op straat doen en ik doe het alleen bij daglicht en als het lekker weer is. Alle spullen voor de ombouw had ik 2dehands gekocht en dat is mooi want er zit echt van alles bij aan klein materiaal enzo.

Op het aanraden van hier heb ik de Hardi pomp eruit gehaald. Deze komt misschien straks voor de platen-ww. Dan hoeft hij alleen koude apo te pompen zodat hij niet stukgaat van hitte.

Ook heb ik het eerdere plan laten varen dat ik zelf een reservewieltank wilde maken door de boven en onderkant van een plastic vat te zagen en deze aan elkaar te smelten. Via Ebay heb ik een nieuwe 44 liter Monopoel reservewieltank weten te bemachtigen. Dit past heel aardig alleen is hij iets te hoog. De vloer van mn kofferbak is dan niet helemaal gelijk maar echt n punt is dat verder niet. Qua veiligheid moet ik nog bedenken hoe ik die tank ga vastzetten..

Aanvoer en retourleiding zitten er ook in, ik heb het met tie-wraps aan de orginele leiding en bevestigingspunten daarvan gemaakt. Daar heb ik niet echt een goed veilig gevoel bij, zijn tiewraps voldoende?

Aanvoer sirai klep zit er nu ook in, lekker dicht bij de bosch pomp, denk zo'n 10 cm slang ertussen.

Ik heb geprobeerd om zelf zbo uit de reservewieltank naar voren te zuigen maar dat kost erg veel moeite, zoveel dat ik me afvraag of het niet veelste zwaar is voor de pomp en er ergens een knik zou zitten..? hebben meer mensen dat?

Afgelopen tijd had ik wel af en toe het gevoel van 'Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen!'. Dat kwam doordat mn voorfiltertje paar keer verstopt was verkeerde/ongefilterde mix etc. Maargoed je moet het uit hobby doen heb ik hier vernomen en ik merk dat dat ook echt zo is:P Maargoed ik begin er wel lol in te krijgen en het voelt goed om zo zelf dingen aan je auto te doen.

Het helpt ook dat zo'n Golf 1 technisch lekker eenvoudig is. Met een klein beetje passen en meten heb je ruimte zat.

Binnenkort de retourklep inbouwen, een beter plekje zoeken voor de oliekoeler en de electra aansluiten, en fotootjes maken natuurlijk :mozilla_laughing:

Vraagje nog over die oliekoeler/filter WW, warmt dat ding de ppo op bij de uitgang of bij de ingang? Wat ik bedoel is, alle ppo die in het filter zit op het moment van overschakelen naar ppo, komt die warm of koud naar de pomp?
    Maakt het bij de retour nog iets uit of je het over het filter laat lopen waar de brandstof ook uit komt? Dwz moet de dieselretour perse langs het dieselfilter en de ppo-retour langs het ppo-filter?
    edited November 2009
    Neo,
    wwarmtewisselaar: koelwaterwaterleidingrichting tegengesteld aan olieleidingrichting. Uitgang olie bij ingang koelwater. Retourleiding hoeft niet over filter. Aanbevolen: kortgesloten retour van de olieleiding. zoniet dan olie telkens weer opwarmen en condens in je olietank.
    Niek
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    citaat: Op het aanraden van hier heb ik de Hardi pomp eruit gehaald. Deze komt misschien straks voor de platen-ww. Dan hoeft hij alleen koude apo te pompen zodat hij niet stukgaat van hitte.

Altijd de Hardi voor de platenww zetten.

gr Ton
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2009
    Wat een gedoe allemaal.. :mozilla_foot:

Het goede nieuws, alles is aangesloten, sirai kleppen schakelen netjes maarrr, hij wilde met geen mogelijkheid op ppo lopen.
    Het aanzuigen door de aanvoerslang ging erg moeizaam dus heb ik de retour en aanvoerslang even omgedraait, toen kon ik het prima zelf aanzuigen.

Echter nogsteeds wilde het niet, aanvoer zuigt vooral lucht aan...

Net achter de gril heb ik dus zo'n WT Eckes oliekoeler/WW gedaan met filter eronder. maar dat dingetje wat er bovenop zit om de retourslang op aan te sluiten zuigt valse lucht aan... heb er wat van dat loodgieterstape tussen gedaan en het klemmetje iets gebogen zodat hij iets beter ertegen klemt.

Dat hielp iets, hij loopt nu wel op ppo maar er zijn nogsteeds luchtbelletjes.
    Is er een manier om dat gat waar dat retourdingetje op zit hermetisch af te sluiten?

Inmiddels de eerste 30 km op ppo gereden:) Echt een goed gevoel geeft dat.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2009
    Inmiddels 300km verder. Dat is zo'n 3 dagen woonwerkverkeer.

Er kon 10 liter diesel bij. De auto rijdt 1:15 dus ook 10 liter ppo verbruikt. Dus momenteel kan ik maar 50% van de km's maken op ppo. Ik schakel pas over nadat het koelwater warm is en schakel een paar km voor aankomst weer terug. Voor de zekerheid schakel ik de retour wat eerder en later zodat er zekerweten geen ppo in de dieseltank komt.

Een auto verbruikt natuurlijk het meest als 'ie nog koud is en in de bebouwde kom, precies dus wanneer ik nog op diesel rij... Misschien toch maar een poelheizer inbouwen want zo bekeken had ik netzogoed kunnen mengen...

Evengoed is 10,- euro voor 300 km al erg leuk :mozilla_laughing:
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2009
    Dit zal je net zien wat een toeval weer...

net een week mn reservewiel gedumpt voor een mooie ronde tank.. krijg ik een lekke band ... :mad:
    edited November 2009
    [QUOTE=Neo;52924].....wat een toeval weer...

Toeval bestaat niet, je wordt gewoon meteen gestraft voor deze domme actie :D. Thuiskomertje meenemen dan maar?
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2009
    [QUOTE=easy rider;52926]Toeval bestaat niet, je wordt gewoon meteen gestraft voor deze domme actie :D. Thuiskomertje meenemen dan maar?

Statistisch gezien is de kans 1 op 10 jaar, heb er al 3 gehad afgelopen jaren dus als het goed is zit ik nu 30 jaar safe :cool:

Maar voor de zekerheid heb k zo'n reparatie spuitbus gekocht. Kofferbak ruimte vind k voor andere dingen wel handig
  • carl PPO Addict
    edited November 2009
    Werkt geweldig

Zo'n reparatiearatie spuitbus , ik heb er al een paar gebruikt voor wielen die langzaam druk verliezen vb 0.5bar op 3maande of zo .

spuitbus erin, band op druk,ritje van 50km en weg lekje :)

grtjs carl
    edited November 2009
    Stokers,

De banden boer wil zo'n band niet meer plakken naderhand. Laat je geen nieuwe aansmeren, houd je van de gekken en zeg dat je (nadat hij hem eraf getrokken heeft) nog even verder gaat kijken.

Dan in de wasstraat de stoomcleaner erdoor en kun je terug, nu kan ie wel geplakt worden :wink:

Ze willen gewoon niet schoonmaken.

Tim
  • carl PPO Addict
    edited November 2009
    bedankt voor de tip Tim :p

carl
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2009
    Heb op de sloop een heel net thuiskomertje gevondens. Mn ruitenwisser relais was ook stuk en die hadden ze daar ook, samen voor 10 euro :)

Hoe vullen jullie trouwens je tank bij? Ik gooide er 20 liter bij, dacht dat het er makkelijk bij kon maar nee hoor alles stroomde over.. kan natuurlijk niet door zo'n kunststof tank heenkijen....

Wat is een goede prijs om voor geflilterde apo te betalen?
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Bijvullen: goed luisteren. Ik kan horen dat het 'vol' begint te raken aan het gekletter/borrel.
    Dan wordt het goed kijken.
    Met de juiste schenktuit kan dat.

Mijn tuit helpt aardig maar is niet ideaal. Ik wil toe naar een can met een extra onluchtingsgaatje/bop zodat de olie niet meer door luchtbellen gehinderd wordt.
    Tips voor de ultieme can zijn welkom.
Sign In or Register to comment.