Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Landrover Discovery 2 TD5 motor

Sandman79 PPO Burner
edited October 2009 in Overige merken
Hallo mensen,

ik wil mijn Discovery omrusten voor het rijden op GPO, het liefst een tweetanksysteem, maar ik wie nogal prijsverschillen.

Elsbett heeft een systeem voor mijn auto, maar er is een deftig prijsverschil met andere aanbiederes zoals je op websites ala poelteile.de / monopoel, kan vinden.

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited September 2009
    Welkom.
    Qua prijzen: dat klopt.
    Succes met kiezen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited September 2009
    Sandman, welkom op het forum.
    Voor je vragen stelt stel je dan eerst even voor, dan weten de forum leden ook tegen wie ze aan wouwelen en kan je vertellen wat de bedoeling is, dat werkt beter.

Als je eerst eesn gaat kijken wie misschien al eerder een ombouw heeft gedaan voor een landrover, of zelfs een discovery, dan kan je ervaringen van een ander gebruiken om zelf tot een ombouw te komen. Daar is een Topic voor. Zo hoef je niet het wiel zelf uit te vinden. Dus even spitten op het forum. Er zijn altijd wel mensen die je van advice willen helpen.
    Zelf ben ik een Mercedes man, dus daar heb je niet zo veel aan.
    Heel veel succes met de ontwikkelingen.
    Drivertje.
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2009
    [QUOTE=Drivertje;51039]****.

mij voorgesteld had ik al ;) in een topic daarvoor bedoeld ;). En een topic over een omgebouwde landrover was ik nog niet tegengekomen :), zal nog eens zoeken.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Hoi Sandman,

Van een andere Defenderrijder heb ik ooit iets vernomen dat Landrover de dieselblokken niet zelf maakt maar inkoopt en dat ze met pomverstuivertechniek uitgerust zijn. Misschien ligt er wel een "under cover" VW/Audi blok in jouw Defender.

Succes met je ombouwplannen,

[EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL]
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2009
    Landrover heeft wel degelijk de TD5 blokken zelf ontwikkeld. Destijds met steun/hulp van BMW, maar deze blokken zijn enkel in Landrovers gebruikt.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited September 2009
    Ok Sandman, sorry voor het comentaar over voorsteel dan. Dat is iets dat ik dan niet gelezen heb. Kan je me zeggen uit welk jaar je auto komt. Mijn buurman is een landroverfanaat namelijk. Misschien dat hij mij wat meer kan vertellen.
    En anders even bij elsbeth info opvragen. Als je bij hun op de site je auto invult geven ze een prijs voor de ombouw. Nu hoef je dat daar dus niet te doen, maar qua prijs kan je dan wel een beetje zien of dat er met jou auto meer of minder hoeft te gebeuren dan bij een ander.
    Drivertje
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2009
    De TD5 motor is een pompverstuiver.

The Td5 Diesel engine

Dat gaat dus een tweetank systeem worden omdat een pompverstuiver niet/slecht te starten is op koude PPO.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2009
    Indeed.

Er zijn er die met TD5 rijden omgebouwd, maar enkel tweetanksysteem werkt betrouwbaar en in je starttank moet 100% diesel zitten en niet een mengsel.
    De pompverstuivers van een TD5 blok zijn zowiezo al niet niet de betrouwbaarste in hun soort, dus voorzichtigheid is de boodschap.

Ik las dat je van Genk bent, dus een Belg.

Nu weet ik in jouw buurt niet direct een TD5 rijden op PPO laat staan GPO. (TDI 200 en 300 daarvan zijn er mij wel een paar bekend, maar ook niet bij jou in de buurt)

Heb je al een propere bron? Ga je zelf filteren?

ter info: Grappig is wel dat de TD5 een 5 cilinder motor is met maar 4 gloeikaarsen... Daar moet je Engelsman voor zijn om dat te bedenken ;)
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=wodan;51047].... de TD5 een 5 cilinder motor is met maar 4 gloeikaarsen...

Dat meen je niet :confused:.
    (zit ie niet om de hoek?)

Herman
    300SD
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2009
    Een bron heb ik, maar ik zal wel degelijk moeten zuiveren.
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2009
    [QUOTE=Sandman79;51051]Een bron heb ik, maar ik zal wel degelijk moeten zuiveren.
    Daarover is voldoende kennis aanwezig alhier.
    Dus als je de ruimte hebt om dit te doen zit je goed!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Stoker,

Smul rijdt ook pompverstuiver,
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=pena;51048]Dat meen je niet :confused:.
    (zit ie niet om de hoek?)

"It has only 4 preheating plugs (#5 doesn't have one) (WHY?)."
    edited September 2009
    Whahah,

Engelse vrouwen hebben ook geen choke (nodig).

Tim
    edited September 2009
    [QUOTE=Tim;51055]Smul rijdt ook pompverstuiver,
    edited September 2009
    Slopers,

Nope, 1 forum is genoeg.

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2009
    [QUOTE=Tim;51058]...Engelse vrouwen hebben ook geen choke (nodig).....

Hebben ze wel, dat noemen ze daar een "Shakespeare" :D

Engelse vrouwen zijn zo gek als een deur, komt van al dat thee drinken.
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2009
    [QUOTE=wodan;51047]ter info: Grappig is wel

een 5 cilinder motor is met maar 4 gloeikaarsen... Daar moet je Engelsman voor zijn om dat te bedenken ;)

grappig is wel:dat mijn 1ste VW variant 1900D 4cil.

de laatste 300.000 km gestart zijn met 3 gloeiers.
    nl bij de 1ste wissel de de moeilijkst bereikbare met indraaien dolgedraaid.aai:confused:
    en die vanaf toen nooit meer aangeraakt.

ach:daar moet je pjotter voor zijn.
    vanaf die tijd af in de herfst gloeiers moeten vervangen.
    maar k kwam wel probleemloos de winter door
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    De Dolle Gloeier?
    Lijkt wel een boekje van Suske en Wiske!
    WHAHAHA
    @Zandman heb je al eens een litertje ZBO bij de diesel in de tank gegooid om eens te proberen?
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2009
    [QUOTE=Carlo;51069]De Dolle Gloeier?
    Lijkt wel een boekje van Suske en Wiske!
    WHAHAHA
    ?

of een nieuwe APO/PPO SOAP
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2009
    Neen nog niet,

De Land Rover staat op het moment met garantie in de garage, Hij start slecht :). Eerst trok ie een vacuum op de dieselleidingen die overigens vernieuwd waren, maar toch waren er ergens een paar dichtingen minder ok. Die zijn nu vervangen, waarna hij wel start, maar pas na lang over te gaan. Das ook niet de bedoeling, dus andere, nieuwe gloeiers erin, maar hij blijft hetzelfde doen. Nu gingen ze nog de compressie nameten dit weekend, (op een revisieblok) en de opvoer van de dieselpomp.

Soit, ik rij ondertussen met een l200 vervangketel :).

Garageplek heb ik voldoende thuis voor te kunnen filteren, en ik kan makkelijk per week een 330 liter gebruikte olie hebben, maar daar zit er ook bij die gewoon over consumptiedatum is.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=Sandman79;51072]Eerst trok ie een vacuum op de dieselleidingen ....

Hoi Sandman,

Zou het kunnen dat je net als de Benzen een filter in (of vlak na) je tank hebt, die dan verstopt zit?
    Mijn vacuummeter laat dit mooi zien. Die zit aangesloten vlak na mijn voorfilter (na tank, tankzeef en leidingen naar voren en voorfilter dus). Het weerstandsverschil tussen 100% Dino en wat ik nu rij: 40% PPO is enorm (± 0,3bar).

Herman
    300SD
    edited September 2009
    Beginnen bij de opvoerpomp in de tank. Compressie zou me verwonderen...
    Zit je op LROC forum? Zo niet, daar registreren en je krijgt direct antwoord op al je vragen.
    Hoor je de motor van de opvoerpomp in de tank "zingen"?
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2009
    ik hoor hem niet zingen, eerst hoor ik de compressor van de luchtvering zoemen se ;). Maar ik heb de auto nu niet bij me, er wordt onder garantie naar gekeken, even niet mijn probleem, en dat komt me nu goed uit, ik organiseer Dinsdag iets op Circuit Zolder en heb het daar evn druk genoeg mee ;).
  • Sandman79 PPO Burner
    edited October 2009
    Voila , vandaag de mistu L200 ketel teruggebracht, (350000 km op de klok, en gewoon een rammelkar) en mijn Landrover met amper 285000 km op de klok weer terug. iig een hele verademing aleen al voor mijn gehoor ;).

De wagen gaat nu denkelijk niet meer hard omgebouwd worden, ik heb een biodieselinstallatie gescoord, en wil dan eventueel op mengsel daarvan rijden.

Olieaanvoer is ondertussen ok, op een maandje tijd heb ik nu genoeg kunnen inzamelen, wacht enkel nog op mailtje terug van een medeforummer om wat filterdoeken aan te kopen.
Sign In or Register to comment.