Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

nieuwe duramax

wessenduramaxwessenduramax PPO Burner
edited January 2011 in Overige merken
mannekes,

wegens immer tevredenheid van mijn vorige duikboot mogen jullie een nieuw project verwachten in de stal van chevrolet.

deze is het geworden.
vertrekt deze ochtend in NC richting europa.
2008 Used Chevrolet Silverado 2500HD LTZ at Watts Automotive in American Fork, IID 4523543

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Hoi Wes,

Mooie bo(ot)lide :p. Zit er een handrem op ;).
    Scheelde het veel 2009 of 2008? Schat -20%?
    Helemaal uit Utah, dan heb je al een aardig reisje achter de rug.
    En bevalt het?
    Heb je hem al laten chippen?

En nu 2 maanden wachten?

Herman
    300SD
  • wessenduramaxwessenduramax PPO Burner
    edited September 2009
    alle opties die de vorige had heeft deze ook en nog een paar diengen meer zoals park-assist ed.

alle dingen die ik daarna aan de vorige had veranderd heb ik voor de verkoop eerst gedemonteerd.
    de prijs viel heeeel goe mee.

normaal binnen 4 weken in belgie.
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2009
    6.6L
    Een ouderwetse auto dus? (gezien de trend op kleiner en schoner...)
    Niet dat deze dan verkeerd zou rijden, natuurlijk!

Is de export niet duur/lastig?
    edited September 2009
    [QUOTE=wessenduramax;51011]normaal binnen 4 weken in belgie.

Dat valt mee :cool:.

Die Rockey is echt het einde:

image

Herman
    300SD
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2009
    Die kan nog een stukkie lager...
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2009
    Proficiat met je nieuwe assobak ;)
    Kun je geen zoemer aansluiten die je waarschuwd dat de bak niet in P staat als je de deur open maakt ?
    Of ga je dat nooit meer vergeten ? :D
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2009
    [QUOTE=Raaf;51018]Proficiat met je nieuwe assobak ;)
    Kun je geen zoemer aansluiten die je waarschuwd dat de bak niet in P staat als je de deur open maakt ?
    Of ga je dat nooit meer vergeten ? :D

Dan nog, ie kan altijd in versnelling schieten..

Gewoon motor uit als je uitstapt...
  • carl PPO Addict
    edited September 2009
    Gefeliciteerd met je prachtige machine Wessenduramax.

het is nen bangelijke bak, zal wel zaalig rijden denk ik:D

grtjs carl
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2009
    Gave bak zeg.

Ga je je oude wielen er nog onder zetten, die wasmachine trommels?
    edited September 2009
    nee
    deze blijven er op...

wasmachinetrommels uit industriele machines dan:p
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Hum,

Dit is toch om te image

Tim :-(
    edited September 2009
    En nog een mooie kleur ook zeg.

Nu maar snel opbouwen he.
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited September 2009
    [QUOTE=wodan;51020]Dan nog, ie kan altijd in versnelling schieten..

.

Nee dat kan niet, je moet de rem intrappen anders kun je de hendel niet bewegen (word in de P stand geblokeerd) ;)
  • loekieloekie PPO Burner
    edited September 2009
    Ik vin 'm echt ongelofelijk lelijk...
    :mozilla_money:
    Sorry..
    edited September 2009
    [QUOTE=loekie;51076]Ik vin 'm echt ongelofelijk lelijk...
    :mozilla_money:
    Sorry..
    elk zijn goesting he
    idem trouwens
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Die duramax lijkt me echt een geweldig blok. Bij pimp-my-ride heeft men een Duramax LBZ getuned naar 800pk en laten draaien op bio-diesel. En hier blijkt maar dat ze ook PPO geschikt zijn. Lijkt me een heerlijk blok voor in mn firebird te leggen. Vrees wel dat het niet goedkoop gaat zijn.

Hoorde zeggen dat een los blok ca 6000$ kost. Iets wat op zich niet extreem is als de turbo enzo er al op zit...vrees wel dat kabelboom en motormanagement computers niet goedkoop gaan zijn. Dus mss beter een sloper hebben...tenslotte ook nog een bak nodig. Zou er een belhousing te krijgen zijn voor een handbak? Zijn ze er mss zelfs met handbak?

En hoe gaat het nu met de duramax uit deze post? Al ff stil omtrend deze... hopenlijk niet vanwege het commentaar op deze vliegmachien. Tis mss nie zuinig...maar elk voertuig wat 6 ton mag en moet trekken is niet zuinig...en loopt dan vaak niet eens op PPO en heet meestal vr8wagen.....ok mijn firebird moet geen 6 ton trekken...maar is dan ook meer een hobby/weekend/speel auto...die anders een 5.7-8.0L blok zou hebben gekregen op benzine. Dan is 6.6L op PPO toch leuker:D...zeker als je dan 300+ pk hebt en gigantisch koppel.

Greetz!
    edited January 2011
    Wessen heeft het nogal druk.
    Die komt wel terug als ie weer iets nieuws of interessants te melden heeft.

Zo een duramax blok kost in occasie al vlug 5000 euro.
    Zie bvb: Marktplaats.nl > DURAMAX motor 2006

Zijn machtige motorblokken... die elektronica er rond,
    dat is soms wat lastig... maar dat geldt voor alle moderne motoren.
    edited January 2011
    Hoi Fury,

Hoe zat het met dat blok dat onder water gestaan heeft.
    Ok alles moet uit elkaar maar het kost een stuk minder.

Een handbak zou je niet willen met zoooo'n koppel. Zou wel eens boven de 1000nm kunnen zijn.

Herman
    300SD
    250D
    edited January 2011
    Dat onderwater motorke dat zal wel niet meer geworden zijn wat het voor de duikervaring was denk ik.

Standaard levert de duramax sinds het LBZ (2006) model bijna 900nm, mits wat
    getune (ander uitlaat, andere luchtfilter en wat extra brandstof) vlotjes over
    de 1000nm, sinds het LML model (2011) standaard +1000nm.

Info: Duramax V8 engine - Wikipedia, the free encyclopedia

Voor de fans: Duramax V8 engine Quiz - The Full Wiki
    edited January 2011
    1000NM koppel...hmmmmmm:cool::cool::cool:

Das zalig....handbak is dan mss idd wa zeldzaam......welke koppeling gaat het houden....Tzal mss een droom blijven...want motor 5mille, bak, diff, electronica...... of te wel gewoon een complete 2WD sloper. Alleen zou de diff moeten worden aangepast. Die terreinwagens hebben al grotere wielen, en zijn meer gebouwt op trekkracht...in mijn wagen mag ie meer op snelheid gaan (met zo'n koppel en vermogen..oeii...ist strax 300km/h+ op PPO...toet toet ga eens op zij met die trage M5 ofzo? Vrooaaaar voorbij, keer de bak laten doorschakelen en em eens lekker PPO laten ruiken..-Lol...fantasie gaat weer werken)..... Mjah..blijkt dat men er soms een 1000pk uitperst.....oops! Maar daar gaan we nie voor hoor..zou met een 350 a 500pk al erg tevreden zijn.... Twordt eigenlijk wel steeds verleidelijker....mss toch maar eens zien te sparen?

Onderwater blokkie zou ik zelfs al leuk vinden...gewoon helemaal totaal uit mekaar...wrs wel nwe zuigerveren etc nodig..en een hoop andere meut... maar zou niet bang zijn om zo'n blok te demonteren. Maar denk dat ie of al weg is, of op reserve ligt bij wessenduramax.

Dream engine:D

Greetz!
    edited January 2011
    Het blok kan wel even tegen onder water staan (stilstaand), het is de elektronica die miserie gaat blijven geven...

Er zijn nog blokken die ver 1000Nm leveren hoort, ik dacht die V10 diesel van de VW group.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Touareg_R50 850Nm...
    edited January 2011
    Die V10 van VW is idd ook wel ubergeil...maar tis voor in een amerikaan...dan is een USA blok met V8 sound natuurlijk wel ideaal...en denk dat zo'n touareg blok zeker niet goedkoper gaat zijn. Die V12 TDI van VW ook al zo mooi...maar voor de firebird toch liever de duramax...zeker wetende dat er veel voor te krijgen is. Zo'n VW blok is leuk in een LT, BMW of zelfs in een oude benz ofzo...of een audi 200 ofzo...

Greetz!
    edited January 2011
    Euhm, je hoort meer de turbo "hissen" dan dat je de V8 hoort roffelen...
    Het mooiste geluid komt uit een non turbo V8 diesel als je het mij vraagt.
    edited January 2011
    V8 sound is 1 vd mooiste geluiden die er is, als je het mij vraagt. Dat verveelt echt nooit...Geluid van een turbo vind ik ook wel mooi...hoop dat zo'n blok beide sensaties heeft:)..Zeker met een goeie uitlaat erbij....V8 Brul met turbo WHOOOZZZZ...Das toch de max?...Maar kan idd wel zijn dat non-turbo v8 uiteindelijk wel mooiere brutere sound heeft....helaas zo weinig pk's wel.

Greetz
  • kristof PPO Burner
    edited January 2011
    Geloof mij, turbo en V8 sound is ook "bruut". Had mijn small block van van een enkele turbo voorzien, weliswaar op Lpg.
    Bij normaal rijden hoor je het zachte V8 geluid in combinatie met het fluiten van de turbo. Als je hem dan op zijn staart trapte, kwam het V8 gebrul volledig naar boven, turbo hoorde je dan bijna niet meer. Machtig gevoel. En dat koppel dat dan bij kwam als de turbo druk leverde, je werd dan nog eens extra in je stoel gedrukt.
    Bij een diesel met nog meer koppel zal dit ook niet mis zijn.
    edited January 2011
    Benzine/LPG is niet te vergelijken met diesel qua geluid noch qua koppel...
    Wereld van verschil.
    edited January 2011
    Hoewel de 4.3V8 diesel van mn oldsmobile niet meer koppel levert als zn broertje de 4.3V8 benzine (260Ci)...zelfde blok..hogere compressie... koppel volgens mn boek zelfs net iets lager... vaag maar staat er toch echt.

Greetz!
    edited January 2011
    Hoi Fury,

Bedenkt dat die diesel 'koppels' pas gekomen zijn met de TDI-tjes en dat was 1996.
    Mijn 2,5L (ongeblazen) heeft iets van 158Nm. De laatste nieuwe heeft vanaf eind 2010 500Nm (uit een 2,2L).
    Zelfs de geblazen 2,5L kwam toen niet verder dan 230Nm.

Herman
    300SD
    250D
    edited January 2011
    Zou idd gewoon voor de lol eens koppels van diesels met benzines moeten vergelijken bij oldtimers... golf 1.6d vs 1.6, kadett 1.6D vs 1.6i etc..ben nu wel eens benieuwd...had toch wel een ietsje hoger koppel verw8 op diesel..maar was zelfs ietsje lager. Dat oude diesel geen koppelmonsters zijn wist ik wel..maar ook lager als de benzine?.... ach jah als ze maar goed rijden:)
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=pena;59299]Mijn 2,5L (ongeblazen) heeft iets van 158Nm.
    Inderdaad, daar gaat mijn 1.4 TDI uit de Fox standaard af fabiek al bijna overheen...
    Zie http://wiki.tdiclub.nl/BNM.
    Chipje erbij en hop, meer koppel.
    edited January 2011
    circa 400Nm voor een 6.2 NA diesel bij 1200 rpm. (en max 150pk bij 3500 rpm ofzo)

En turbo erbij en wat extra brandstof en het gaat vlotjes omhoog dat koppel en pk,
    het max toerental blijft op 3600 liggen... Kan je dat laatste verhogen, gaat het pk gedeelte
    ook nog omhoog...
    edited January 2011
    6.2 liter en 150 PK :mozilla_undecided:

Mijn 2,5 turbo doet nu 170 PK, koppel zou ik even op moeten zoeken. (is wel gechipt nu) :D
    edited January 2011
    Is eentje van '85 he en een werk truck, dus koppel en betrouwbaarheid was belangrijker dan veel vermogen...
    Het rijdt traag, maar wel ver overal door... wat ge van een buikschuiver niet moogt verwachten...
    edited January 2011
    Koppel oude diesel idd wel flink lager....
    kadett 1.6 benzine : 90pk 126Nm Koppel
    kadett 1.6 Diesel : 54pk 96Nm Koppel
    golf2 1.6 benzine : 75pk 125Nm Koppel
    golf2 1.6 Diesel : 54pk 100Nm koppel
    golf2 1.6 TD : 75pk 133Nm Koppel -dus met turbo wel al meer koppel:)
    olds cutlass 260CI (4.3L) benzine: 110pk@3400rpm 205 FTLBS koppel@1800rpm
    olds cutlass 260ci (4.3L) diesel : 90pk@3600rpm 170FTLBS koppel@2200rpm

Dus turbo is wel must have voor leuk koppel;)..Maar da wisten we eigenlijk wel al:D

Greetz
Sign In or Register to comment.