Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

is dit een bosch pomp ?

Pudding PPO Newbie
edited August 2009 in Renault
ik ben van plan deze renault express om te bouwen naar ppo.
met dien verstande dat ik dat alleen waag als dit een bosch pomp is...

iemand ?
thanks

groeten

Puddinghttp://i754.photobucket.com/albums/xx183/puddingenterprises/pomp.jpg

en hoe voeg ik hier direct een plaatje in ? kan ik straks ook verslag uitbrengen....

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Pudding,

Heb je ook een foto van de kopse kant van de pomp, dus waar de leidingen uitkomen?

Tim
  • Pudding PPO Newbie
    edited August 2009
    ik heb helaas niet zoveel foto's , maar wat ik heb staat er nu bij....
    hopelijk is het voldoende.....
  • hanzo PPO Burner
    edited August 2009
    (zie het album van puddingenterprises)

image
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Pudding,

Ik kan er zo geen chocola van maken, maar ik ben ook geen pompen-goeroe. Om het wellicht voor anderen wat gemakkelijker te maken, post eens wat meer gegevens van de auto. Bouwjaar cilinderinhoud etc.

Overigens zou je ook een poging kunnen wagen via een dealert......

Volgens dit draadje zou er een FQ8 motor inzitten met een Lucas.....makkelijk die zoekachine..
    http://www.ppo.nu/forum/f60/renault-1-9d-lekke-brandstofpomp-oplossing-258/
  • Pudding PPO Newbie
    edited August 2009
    ik ga achter wat meer gegevens aan....
    (de auto staat niet bij mij dus gaat wat stroperig allemaal...)

@hanzo: hoe voeg je nou zo'n plaatje direct in ?
    edited August 2009
    [QUOTE=Pudding;50617]ik ga achter wat meer gegevens aan....

Kenteken wel bekend ??? via login... kun je dan aan wat meer info komen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2009
    "t is een Lucas. De 306 van mijn vrouw heeft er ook 1. In de zomer rijdt ze een mix van 50% sliezel, 45% GPO, 2,5% olie van boer piet en 2,5% benzine. In de winter gaat er gewoon sliezel in. Als ik van de winter tijd heb gaat ook die auto uitgevoerd worden met een 2 tank systeem.
  • hanzo PPO Burner
    edited August 2009
    Pudding,

Post Reply, en dan krijg je de opmaakopties te zien (Vette B, schuine I, onderstreepte U etc.) ---- beneden de pijltjes zie je een plaatje van een soort landschapje. Daar klik je op. Vervolgens plak je in het venster dat je dan krijgt de URL (weblocatie) van het plaatje.

Overigens moet je die URL eerst hebben gekopieerd vanuit de gegevens van je plaatje. (Dus doorklikken in je fotoalbum naar de pagina waar alleen het plaatje op staat, en/of rechtsklikken op het plaatje en de locatie ervan kopi
    edited August 2009
    Ik zie die opties niet.....Vroeguh...koon je gewoon een afbeelding op het forum plaatsen, maar die functie werkt niet meer (jammer), maar een url van een plaatje dat je eerst op imageshack.us geladen hebt werktnog steeds.
  • hanzo PPO Burner
    edited August 2009
    Zie je dit niet?

image

Bij die pijl dus klikken.
    Alles natuurlijk offtopic --- nu ja, de kwaliteit van de plaatjes en de weergave ervan is natuurlijk wel belangrijk. Ik denk dat het mensen meer motiveert om te reageren als ze niet eerst door hoeven te klikken.
    edited August 2009
    Uhhh...Nee maar nu even de setting gewijzigd en zie het nu ook

Maar ik bedoel vroeguh kon je gelijk een plaatje op de server van het forum laden, en niet eerst op Photobucket/imageshack of whatever.....en da's jammer. Na verloop van tijd zijn die plaatjes weg van hun server en dus ook uit je posting. Da's het nadeel van hotlinking.
  • Pudding PPO Newbie
    edited August 2009
    Heren bedankt voor de info!

Het plaatjes verhaal is me duidelijk, helaas ga ik het voorlopig niet gebruiken want het betreft een Lucas pomp.....helaas helaas....
    Het leek me een leuke uitdaging en ik had graag wat knutselfoto's geplaatst.

Volgende keer beter.

groeten
    Pudding
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Ook met een Lucas pomp kun je prima PPO rijden. Mits je een twee tank systeem gebruikt en alleen PPO rijdt als je zeker weet dat de olie warm genoeg is. Ik heb al tegen de 100.000km probleemloos PPO gereden met Lucassen, zij het met drie verschillende auto's.
    Zie voor mijn laatste ombouw:
    http://www.ppo.nu/forum/f47/peugeot-505-gtdturbo-2-tank-2058/
    edited August 2009
    Pudding,

Ben het met Brownie eens, je gaf zelf ook al aan dat je om wilde bouwen, en de ervaring heeft geleerd dat dit mogelijk is.
    Overigens een Bosch pomp is niet per definitie een garantie voor Succes, mijn Zafira had een Bosch VP44...en da's ook een gevoelig familie-lid (speciaal voor lucht). Wordt ook in Audi toegepast.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2009
    Het verschil tussen een Bosch en Lucas pomp is dat de lucas een dunnere pompas heeft, die zou eerder breken met het gebruik van (koude) PPO.

Het risico is dus dat ie het minder lang uit houd dan een Bosch pomp maar ook bosch pompen kunnen kapot gaan.

Ik start zelfs koud met een bosch pomp (1 tank systeem) in de winter, als de temperatuur onder 5 graden komt ga ik bijmengen maar dan alleen als ik de motor niet meer aan de gang krijg. Ik heb nog geen kapotte pomp gehad maar weet uit ervaring dat de distributie wel op zijn donder krijgt door de grotere krachten.
  • Pudding PPO Newbie
    edited August 2009
    Nogmaals dank voor alle respons mede-ppo'ers.
    t feit wil dat ik de Renault zou verkopen als ik er naar m'n zin de winter mee doorgekomen zou zijn en met een 1 tank systeem.
    Ik voel me er niet prettig bij "risico" te nemen met een Lucas pomp bij een verkoop.
    Aldus....

groeten !
Sign In or Register to comment.