Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Elsbett nozzels en naalden

Ruud S Livin' and Breathin' PPO
edited September 2009 in Bedrijfspresentaties
Elsbett verkoopt sinds kort ook ppo nozzels en naalden voor de Mercedes motor OM617.
Dit ter informatie.

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Zijn deze dan wel appart te verkrijgen, dus zonder ombouwset?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Op dit moment voor de OM617 wel.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Soap,

Wachten tot je Xsara oud is, Elsbett moet opruimen!

Tim
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Dan ben ik benieuwd wanneer ze los verkrijgbaar zijn voor een VW TDI type ALH.
    edited August 2009
    Tim: Elsbett heeft een nieuwe grote investeerder gekregen. Die bepaalt nu wat er gebeurd. En die volgt een andere verkoop politiek, die hij nu langzaam doorvoert.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited August 2009
    Oe Ruud, ik ben heftig ge
  • Bokkum PPO Addict
    edited August 2009
    Die staan er al bij Douwe.:wink:

ELSBETT-OnlineShop
    edited August 2009
    Ja maar ..... dat is de info over de 1-tank uitvoering van Elsbett welke info ik al jaren in huis heb. Wel zag ik iets van Mitsubishi staan hetgeen ik eigenlijk ook zoek. Zo'n setje wil ik ook wel maar na correspondentie met hen werd het me duidelijk dat ze toen in ieder geval geen losse naalden verkochten. Ik heb/houd moed voor de toekomst.

Douwe.
  • GilbertV PPO Newbie
    edited August 2009
    Ruud,

is dat alleen voor de OM617 of ook voor de 617A?

vrgr Gilbert
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2009
    lieve gilbert,..

het verschil tussen de om617, en de a, i de turbo, en een 'zwaardere' lagering van de krukas-ivm de turbo-...maw..de inspuiters van een 617 kun je probleemloos in een 617a stoppen. ik gebruik ook wel eens inspuiters uit een om 615,616,621 en 617 gewoon door elkaar...nog sterker, rij al ruim een jaar met inspuiters uit om617 in een om601 (190D)
    duzzzzzzzzzzzzzz....;)
  • GilbertV PPO Newbie
    edited August 2009
    OK, dankje, dat is in ieder geval lekker makkelijk!

vrgr Gilbert
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2009
    Precies! leve mercedes,....:D
  • Bokkum PPO Addict
    edited September 2009
    [QUOTE=Dappere Douwe;50724]Ja maar ..... dat is de info over de 1-tank uitvoering van Elsbett welke info ik al jaren in huis heb.
    Dus onderstaande is niet wat je zoekt?

image
    edited September 2009
    Een nieuw overzicht van alleen nozzels en naalden:

Volkswagen -1984 (1,5l-4cyl)
    Volkswagen -1997 (1,6l-4cyl)
    Volkswagen -1997 (1,6l-4cyl turbo)
    Volkswagen -2003 (2,4l-5cyl)
    Volkswagen -1996 (2,4l-6cyl)
    Volkswagen -1996 (2,4l-6cyl turbo)
    BMW 318TDS -2000 (17 4T1-4cyl)
    BMW 324TD -1993 (24 6T A/B-6cyl)
    BMW 524D -1991 (24 6D A/B-6cyl)
    BMW 524D -1991 (24 6T A/B-6cyl)
    BMW 325TDS -1998 (25 6T 1-6cyl)
    BMW 525TDS -2000 (25 6T 1-6cyl)
    BMW 725TDS -2000 (25 6T 1-6cyl
    Citroen/Peugot 1,9l -1987 (404/504-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -1993 (D9A-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -1998 (DJZ-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -2002 (DJY-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -2003 (D9B-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -2003 (WJZ-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -2003 (WJY-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -2003 (XUD9-4cyl)
    Citroen/Peugot 1,9l -2003 (DW8-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (DHV-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (DHY-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (DHX-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (D8A-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (DBB-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (D8C-4cyl)
    Citoen/Peugot 1,9l -2003 (D9B-4cyl)
    Mercedes OM601 -4cyl
    MNercedes OM602 -5cyl (behalve OM602.980 en OM602.985 (directe inspuiting)
    MNercedes OM602 -5cyl turbo (behalve OM602.980 en OM602.985 (directe inspuiting)
    Mercedes OM603 -6cyl
    Mercedes OM603 -6cyl turbo
    Mercedes OM605 -5cyl
    Mercedes OM605 -5cyl turbo
    Mercedes OM606 -6cyl
    Mercedes OM606 -6cyl turbo
    Mercedes OM616 -4cyl
    Mercedes OM617 -5cyl
    Mercedes OM617 -5cyl turbo
    Volvo 240/740/940 -1993 (D24 -2,4l -6cyl)
    Volvo 740/760/940 -1993 (D24T -2,4l -6cyl)
    Volvo 740/760/780/940/960 -1997 (D24TIC -2,4L-6cyl)
    Mitsubishi 2,5l -non turbo -2004 (4D56 -4cyl)
    Mitsubishi 2,5l turbo -2004 (4d56 -4cyl)
    edited September 2009
    @ Bokkum,

De XUD 9 van 1996 Turbo staat er helaas niet bij. Dank voor je berichtje.

@ Ruud S,

Dank voor het overzicht. We komen in de buurt,

Douwe.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Douwe,

Kijk voor de zekerheid even middels de motorcode die door Ruud achter de jaartallen is geplaatst.
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited September 2009
    zoek even op dit bestel nr :
    05060508 , -2003 wil zeggen tot 2003, dus ook voor bouwjaar 96
    edited September 2009
    Is er eigenlijk een verschil tussen WJY, WYZ en DW8? Ik dacht dat DW8 het motortype was en dat WJY en WYZ de motorcode was. Wat het verschil is, dat weet ik niet... Ik heb een DW8, maar er staat ergens in het typenummer op het blok WJY of WYZ, dat moet ik even opzoeken.
    Iemand een idee?
    Misschien voor de Benz ook een setje aankomen. De 124 begint toch serieus te roken.
    Kan ik deze zonder speciaal gereedschap gemakkelijk zelf monteren?
    edited September 2009
    Soap,

Volgens mij is de DW8 is de voorloper van de common rail. De WXX series waren de 1.9uns daarvoor.

Tim
    edited September 2009
    Als ik het goed begrepen heb is DW8 de code voor het blok met z'n cylinders, krukas en kleppen. Laten we zeggen de harde kern.

De andere drielettercode beschrijft de rest zoals type IP, type nozzles, type turbo en intercooler.
    Als je je IP verwisselt is er misschien wel een andere lettercode van toepassing.
    De drielettercode maakt volgens mij ook deel uit van het chassisnummer.
    edited September 2009
    @Man@work,
    Help !!! Chassisnummer is VF7X17F00017F etc. met nog 4 cijfers. Niets van een XUD 9.

@PPO Systems,
    Waar 'zoek ik even op ........'
    Zet je ze, indien dit het juiste bestelnummer is, voor die prijs er ook in? Dan moeten we op korte termijn even een afspraakje maken.

Ik hoor het wel,

Douwe
    edited September 2009
    Nee dit is ex montage.

dwz. Demonteren , schoonmaken, afstellen en terug plaatsen komt daar nog bij en tevens moeten de afdichtringen vervangen worden zoals brandplaatje ed.

[edit] typo
    edited September 2009
    Dappere Douwe: Stuur even een PB met je kenteken. Dan zoek ik het wel uit voor je.
    edited September 2009
    Ruud,

Op kenteken is niet altijd het bouwjaar. Een Xantia van eind 1999 kan heel goed pas maart 2000 op kenteken komen. Als dan net per 2-2000 een nieuw type ip of blok toegepast is, hang je.

Onze eerste Saxo was zo'n drama. Verkeerde voorruit besteld, verkeerde stuurbekrachtigingpomp, net op de maand.

En de Garagist maar zeggen dat hij alles goed invulde......op kenteken. Chassisnr klopt altijd bij citroen.

Tim
    edited September 2009
    Tim: ik kan in ieder geval in vier basisbestanden info vinden. En die vergelijken.
    edited September 2009
    Het blijkt een DHX te zijn.
    Ik ben blij dat men (Elsbett) na lang aandringen eindelijk ook essenti
    edited September 2009
    Stokers,

Ik ga reclame maken voor Elsbett ;)

Klik hier eens, de filterheater en warmtewisselaar, goed geprijsd!

ELSBETT-OnlineShop klik op spare parts

Ruud, kom je op de meeting petjes uitdelen?

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2009
    En ze hebben ook nozzles voor de 525TDS. Hmm..... eerst de huidige maar affikken en dan die van Ruud er in :rolleyes:.
    edited September 2009
    Tim: Ze luisteren wel naar me, maar doen er heel lang over:)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Die verwarmingsband voor de brandstoffilter is top! En zelfs goedkoper dan een poelheizer zelfs.

gr Ton
    edited September 2009
    Een kleine week geleden zijn ook de naaldjes voor m'n Xsara aangekomen, binnenkort tijd voor ombouw n°2 :p (1 tank denk ik)
    edited September 2009
    H
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2009
    Wat je zou kunnen doen is een Elsbett dealer, b.v. PPO-Systems, te benaderen. zij kunnen je gewenste totaaloplossing leveren.
    edited September 2009
    Douwe,

Ik heb met Ruud enkele keren over en weer gemaild, factuur ontvangen, betaald en een kleine week later zaten de vier kokertjes in de bus.
    Zelf nozzles vervangen zie ik ook niet lukken, ze moeten ook op druk afgeregeld worden. Ik ga de verstuivers gewoon bij nero of andere dieselman binnenbrengen en het laten doen. Om de verstuivers eruit te halen ga ik nog een dop kopen (monopoel heeft ze ook) of zelf iets maken met een gewone steeksleutel. (ombuigen en steel op lassen).
    Het enige nadeel is dat de auto enkele dagen aan de kant staat... Voor reserve-verstuivers werd bij verschillende sloopbedrijven te veel geld gevraagd.
    Mijn plan is er ook ineens nieuwe gloeiers in te zetten, de nieuwe filterhouder met KGR, de Elsbett WW en verwarmingsband te installeren en vanaf dan
    edited September 2009
    @ Udo,

Dank voor de website van PPO systems. Ik zal ze eens bellen of ga er een keer langs om te praten. Kunnen ze gelijk de auto zien en wat er al in zit aan ombouw spul.

@ Soapwater,

Toen de auto van de winter zo slecht startte zijn er o.a. naast het opnieuw kleppen stellen, nieuwe gloeiers in gekomen. Het verschil was opmerkelijk. Gloeien tot het lichtje uitgaat en tik en hij is onderweg. Ik heb een Eckes WW maar die is met water en dat duurt even voordat hij warm is. Misschien moet daar zo'n verwarmings band om voor snelle opwarming en clixon voor het moment dat de kachelwarmte het overneemt. Een filter met een KGR lijkt mij ook wel wat want ik zat te klooien met t-stukjes, kraantjes, slangetjes etc.

Douwe.
    edited September 2009
    Dappere Douwe: Jacquel is erg druk geweest en heeft het pb tje waarschijnlijk over het hoofd gezien. Ik zal hem even leren hoe hij kan doorschakelen naar zijn prive mail. Leert hij ook eens iets van mij:)
    edited September 2009
    Douwe,

Op de website van elsbett, kun je naast de verstuiver naalden, ook een Elsbett verwarmingbeugel kopen. Is niet duur.

image

Deze zet je, via een relais en zekering, op de accu. Het relais stuur je met een draad vanaf je gloeiers. Als de Xantia nagloeit, voorgloeit, dan verwarmt deze heater supersnel je filter.

Er even vanuit gaande dat de Xantia nagloeit, maar ik moet me sterk vergissen als dit niet zo is. Hoe warmer de motor, hoe minder hij nagloeit, maar dat wil je voor je filter ook.

Maar als je 2-Tank blijft rijden is dit allemaal niet nodig.

Verstuivers kun je bij een willekeurig dieselcentrum in laten zetten. BV deze bij jou in de buurt Diesel Büchli B.V.

PPO Systems is natuurlijk ook goed. Kom je ook op de meeting Douwe?

Tim
    edited September 2009
    Net van Ruud een schop onder mijn kont gehad, dat ik me PB-tjes eens moet lezen :)

E-mail not. staat nu aan, dat moet in de toekomst dus beter gaan.

@Dappere D. je bent van harte welkom om langs te komen, inspecteren we de boel even en trekken een plan.

doe even een belletje , zodat je er zeker van bent dat ik er ook ben.
    Ik wil jouw ook wel even bellen, maar dan moet je even je nr mailen.
    edited September 2009
    @ Ruud,

Dank voor je bericht. De mannen hebben gereageerd :) Je legt duidelijk wat meer gewicht in de schaal dan ik maar dat is niet erg.

@ Tim,

Ik had hem, de verwarmingsband, al bekeken maar begrijp het niet helemaal. Als het relais aangestuurd wordt door de gloeiers dan verwarmen ze toch maar max. 3 min. Wat verwarmt de olie daarna. Is dat mijn gewone platen ww. Maar als ik start op 100 % is mijn ww. nog niet op de juiste temp. na 3 min. Het andere punt is dat er destijds bij mijn all-in-one pakket een elektrische naverwarmer zat. Moet die vervallen en moet ik nu voor € 87,- iets anders kopen wat eigenlijk de zelfde werking heeft nl. even een elektrische verwarmings boost geven.
    Zit volgens mij in Frankrijk met de schoolvakantie/ meeting om nieuwe stroomkabels te trekken. Misschien op zondag.

@ PPO-Systems,

Dank voor je reactie. Als ik het een beetje op orde heb (en dat kan wel even duren :) ) bel ik jullie. Ik kan natuurlijk ook gewoon al mijn spulletjes mee nemen. Ik bel.

Douwe.
    edited September 2009
    Je kan de elektrische filterverwarmer ook schakelen met een clixon in het koelwatercircuit. Eens dat daar 70° (of temp naar keuze) bereikt is, gaat de verwarmer uit. Ik ben er zelf ook nog niet uit hoe ik de verwarmer ga schakelen, hij vormt ook een extra belasting op de alternator.
    edited September 2009
    [QUOTE=Dappere Douwe;51426]Als het relais aangestuurd wordt door de gloeiers dan verwarmen ze toch maar max. 3 min. Wat verwarmt de olie daarna. Is dat mijn gewone platen ww.Jaaaaaah.

[QUOTE=Dappere Douwe;51426]Maar als ik start op 100 % is mijn ww. nog niet op de juiste temp. na 3 min.Maar warm zat om verder te stoken.

[QUOTE=Dappere Douwe;51426]Het andere punt is dat er destijds bij mijn all-in-one pakket een elektrische naverwarmer zat. Moet die vervallen en moet ik nu voor € 87,- iets anders kopen wat eigenlijk de zelfde werking heeft nl. even een elektrische verwarmings boost geven.Zelfde werking? Jah. Zelfde rendement? Bij lange na niet.....

[QUOTE=Dappere Douwe;51426]Als ik het een beetje op orde hebPfieuuuww, ik loop ook nog steeds bij Keith....

Tim :-P
    edited September 2009
    [QUOTE=soapwater;51436]Je kan de elektrische filterverwarmer ook schakelen met een clixon in het koelwatercircuit. Eens dat daar 70° (of temp naar keuze) bereikt is, gaat de verwarmer uit. Ik ben er zelf ook nog niet uit hoe ik de verwarmer ga schakelen, hij vormt ook een extra belasting op de alternator.

Met een gezonde accu is er niets aan de hand, ik kon gerust een seconde of dertig gloeien en dus ook al het filter verwarmen alvorens bij de volgende gloeicyclus te starten.

De alternator (dyanamo) laadt de afgenomen stroom gewoon weer bij.
    De verwarmingsband heeft en opgenomen vermogen van 160 Watt en trekt dus 13 Ampère. (Zekering 15 A)

Zelfs op de koudste dagen van 2009 had ik met m'n Saxo maar een km of 10 nodig om de koelwatertemp stabiel te hebben met de verwarming aan.
Sign In or Register to comment.