Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

CaddyEd filtert

2»

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2010
    Bij hoge uitzondering kan ik wel wat vuile olie voor je meenemen zolang je ook wat schone olie haalt bij 2N. Ik wil die gasten graag te vriend houden ;).
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Oh, dat is goed. Ik heb 1N van 2N al gevraagd daarvoor.
    edited August 2010
    Ik heb weer een nieuwe bron aangeboord. Nu een Cafetaria die in olie bakt, ik mag van bovenaf in zijn vuile olie ton aftappen. Dus ik heb dan grof bezonken olie.
    Ik ben benieuwd wat dit gaat worden.
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited August 2010
    Super dat je weer een bron hebt CaddyEd! Op dit moment ben ik ook aan het filteren, ik denk de installatie nu lekdicht te hebben bij de koppelingen. (jaja Gardena materiaal is niet alles, je moet het goed aftapen)

Inmiddels heb ik op jou olie al een kilometer of 10 gereden met me 2-tank corolla (vehaal volgt nog in een nieuw topic). Dus je olie wordt goed gebruikt momenteel ;-)

Grt ppo4toyota
    edited August 2010
    Dat was zo ongeveer de laatste sojaolie die ik van de visboer had.

Je hebt dus nog geen
    edited August 2010
    Gelijk heb je ;)

Maar mijn gefilterde olie ruikt net iets meer naar vis als de jouwe, zit er een schuitje petroleum door?
    edited August 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;57411] zit er een schuitje petroleum door?
    Nope, 100% plantaardig. Het zou kunnen dat er ook nog wat oliebollenolie doorheen zit.
    edited August 2010
    Oke, kheb trouwens een van van 200L voor schone 1mu olie, is het handig om daar - alstie vol is - een halve lieter petroleum bij te gooien om het lang te kunnen bewaren?
    Langer als een half jaar bedoel ik dan. Denk niet dat ik het na een half jaar allang opgereden heb, maar het gaat even om het idee voor het bewaren.
    edited August 2010
    Peter heb je daarbij niet nodig. Licht en lucht(lees zuurstof) vrij is voldoende, is mijn ervaring.

Bij het tanken zou je het voor de zekerheid altijd nog door een 1µ filter kunnen laten gaan, om eventueel vellen die op de oppervlakte komen en bezinksels er uit te filteren.

Met een beetje google'n kom je nog wat tips tegen:

De volgende condities zijn belangrijk bij het opslaan van de PPO:
    Bewaren bij een temperatuur van 5 a 10 graden Celsius;
    - De PPO niet blootstellen aan zonlicht, het liefst in een donkere ruimte bewaren
    - Bescherm PPO tegen condensatie en in een waterdicht tank
    - Vermijd contact tussen PPO en atmosferische zuurstof (buitenlucht)
    - Probeer de PPO zo zuiver mogelijk te houden door schone opslagtanks
    - Bewaar de PPO in tanks of containers van staal of plastik
    - Reinig de tank bij het opnieuw vullen. Doe dit met snel oplossende schoonmaakmiddelen.

Bron:http://www.hanze.nl/NR/rdonlyres/07B1FE28-C490-4B46-AF1E-B8D74CE839FF/0/HoeenwatoverPPOtanken.pdf
Sign In or Register to comment.