Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

jerrycandingen

udoudo Super Moderator
edited September 2010 in Overige discussie
Dag,

Ik zocht op het begrip jerrycan via Search en vond o.a.: Flo N? Go met 10 liter jerrycan en Oliepomp.

Zou de Flo N' Go bruikbaar zijn om GPO te tanken met een aardige snelheid/gemak?
En is de bedoelde oliepomp geschikt om met GPO gebruikte motorolie af te zuigen?
(of toch maar aan de onderzijde (laten) aftappen?)

Groeten,
Udo
«1

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Udo,

Als je veel geduld hebt, werkt dit. Wil je sneller tanken, koop dan een tanksetje met elektrische pomp.

Want hoe krijg je het in eerste instantie in het vat?

Met je elektrische pompje :wink:

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Tim;50049]Want hoe krijg je het in eerste instantie in het vat?

25L can met tuit en dan de zwaartekracht zijn werk laten doen nadat ik de zaak in positie heb gelegd.
    Misschien een houder/standaard voor bouwen t.z.t.?

Of behelpen met alleen de 25L can en een trechter..
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Udo,

Dit **KLIK** gaat echt wel prima werken hoor en nog snel ook, vanwege het beluchting slangetje wat er in zit.

De bestelling is compleet de deur uit, dus zal ik het volgende week wel thuis verwachten.

En die vaten uit een ander draadje zou je met een steigbuis en een luchtcompressortje ook leeg kunnen krijgen, als je geen spierpijn zou willen hebben van het slingeren aan een handpomp. ;)

Ed
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Die KLIK dingen wil ik dan ook gaan gebruiken op de 25L cans.
    Qua slingeren aan de pomp: steeds 10 Liter is te overzien?
    Compressor gaat niet vanwege geen elektriciteit bij het schuurtje.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited July 2009
    Udo er is nog een mogenlijkheid. Als je een duikfles op de kop tikt, en er zal vast wel een vulstation in de buurt zijn. Is via het kleine gat de druk op je 200 ltr vat zetten, hoeft helemaal niet zo veel te zijn dan kan je op het andere gat een verloop met een slang en pistool monteren. Of je blijft gewoon lekker slingeren, is toch ook geen probleem? waarom zou je het overgieten in 25 ltr jerrycans als je uit je 200 ltr vat kan tanken?
    Ik zie wel hoeveel comentaar hier op komt. Ik heb het gezien, het werkte prima.
    Drivertje
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    De reis naar het vat is via 25L cans.

De weg uit het vat is via de vatenpomp.
    De reis van het vat naar de auto is t.z.t. in 10L cans.
    Als alles klopt past het KLIK-ding van Ed op beide maten cans.
    edited July 2009
    Ik bedoel eigenlijk zoiets: Een 12V compressortje

image
    Halfords - MICHELIN COMPRESSOR

Zal wel niet op zijn snelst gaan, maar misschien in combinatie met het duikfles idee of een ander drukvaatje als lucht buffer.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Daar moet ik over denken... Dus het luchtvaatje vullen in huis, dan naar de schuur met de GPO, tanken en als de lucht op is weer vullen met de comrpessor?
    (ook handig voor de autobanden en de fiets etc?)

Zonet een van de vaten in het schuurtje gezet en de vatenpomp opgezocht.
    Ik zie dat een duimse slang op de `uitgang` van de vatenpomp past.
    Ff proberen te regelen deze week.

Samen met de KLIK-dingen van Ed zou ik dan redelijk morsvrij de zaak moeten kunnen afhandelen?

BTW: vaochtend nog ff dino getankt omdat ik toch wilde weten hoe zuinig de Fox is.
    Ik weet niet zeker of de dagteller door de dealer op nul is gezet bij het tanken of pas later want er kwam een schokkende 1 op 15.x uit de berekening...
    Zelfs met de Corsa 50/50 relaxt rijden en de rest plankieplankie scheuren in Duitsland gaf me 1 op 18 bij temperaturen rond het vriespunt.

Dus eerst ff uitvogelen hoe de Fox zich houdt als ik me beheers (want die turbo is wel lekker...).
    edited July 2009
    [QUOTE=Drivertje;50063]Als je een duikfles op de kop tikt, en er zal vast wel een vulstation in de buurt zijn. Ik zie wel hoeveel comentaar hier op komt. Ik heb het gezien, het werkte prima.
    DrivertjeMet een reduceer jah. Zonder, niet aan beginnen. 200 bar is nog betere zelfmoord dan de 10 bar van ER.

Ik heb ook wel eens een zodiak weer opgeblazen met een duikfles. dit gaat rap, heel erg rap :mrgreen:

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2009
    kan ook met een gewone gasfles.
    heb daar mn platenww en andere gefitte setjes mee op druk getest.

wel wat Tim zei: een regelbare reduceer op de fles plaatsen.
    edited July 2009
    Udo die duiflessen worden op 150 bar gebracht, daar mee kan je naar een reduceer, naar welke druk jij maar wilt, inhoud van die dingen is meestal 12 of 15 ltr maal 150 is dus 15 x 150 2250 ltr lucht bij 1 bar. als je dus 2 bar gaat gebruiken kan je 1150 ltr lucht gebruiken, in het begin als de vaten vol zijn zit er dus geen lucht boven de olie, maar gemiddeld is een vat dus 100 ltr van vol naar leeg, beetje morsen met lucht dan kan je toch 10 vaten van 200 ltr verpompen met die druk. Vulling kost 5 euro bij een tankstation voor duikers. Dus voor 50 ct per 200 ltr verpomp je het heel gemakkelijk zonder herrie en slingerkracht. Als je getankt hebt wel de reduceer dicht draaien. Die reduceer is gewoon een afgekeurde ademautomaat, kan je waarscheinlijk bij een vereniging wel gratis krijgen. Moet alleen een langere slang opgezet worden, die is normaal maar 120 cm, en dat is onhandig. Maar waarom haal je het niet met een aanhangertje met 200 ltr tegelijk, of 400 ltr. Dan heb je dat gedoe met over gieten niet. Is dat wel nodig omdat je geen aanhangertje hebt, dan gewoon niet over gieten maar uit de jerrycans tanken. Doe ik nu ook nog als de loods te vol staat. Is toch makkelijk dan heen en weer pompen.
    Is misschien nog wel een makkelijkere oplossing, maar contatct ik je nog wel over.
    Drivertje
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Goede ideeen.
    Echter: ik heb geen trekhaak en geen aanhanger.
    Ook is het versjouwen van gevulde vaten niet iets wat ik dagelijks doe.

Qua lucht lijkt me interessant...
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2009
    Gerelateerd aan deze 'discussie':

Hoe krijg ik met zomin mogelijk geknoei en met draagbare spullen 25L GPO van een vol vat in een can? Het vat staat niet in mijn schuur maar bij een leverancier, zeg maar. Ik mag er uit putten.

Dus een draagbare handpomp met wat slang? (Of wat anders?)
    Maar welke? (betaalbaar doch degelijk, goed schoon te houden)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Kijk maar eens in het topic Hoe ziet jouw thuistap er uit?

Daar staan ook thuistappen in die "mobiel" zijn.
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2009
    Dank, maar ik zie zo snel geen oplossing staan die zonder elektriciteit werkt.

In theorie zou ik van het hoogte verschil tussen het volle vat en de can kunnen gebruik maken, maar een efficiente handpomp is een betere oplossing.
    Het gaat om 25L per can dus is te overzien?
    edited August 2009
    Wat dacht je van een accuboormachine, iets anders wat op 12 volt werkt of een 200 volt apparaat via een omvormer.
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2009
    [QUOTE=Man@work;50273]Wat dacht je van een accuboormachine, iets anders wat op 12 volt werkt of een 200 volt apparaat via een omvormer.
    Helaas teveel gedoe om een 25L can te vullen.
    Het mag erg draagbaar zijn. En liefst zonder elektro werken.
    edited August 2009
    Wat je met een beetje google'n al niet kan vinden:

Pompen of verzuipen
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2009
    Coel spul: lijkt praktsich en niet duur...
    Dank!
  • NiekNiek Super Moderator
    edited August 2009
    Heb hier nog een oplossing voor je: slingerpompje met de hand te slingeren. Staat op een 60 liter olievaatje. Het geheel staat weer op een steekwagentje. Beschikbaar voor het halen.
    Niek
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited August 2009
    Hoi Niek,

Misschien heb ik wel belangstelling. Wat is beschikbaar voor het halen. Je dompelpomp werkt GEWELDIG. Wil ook iets om gewoon met de hand water te kunnen pompen uit de put i.p.v. gelijk een straal van 'heb ik jou daar'. Kan het ook voor water dus en kan hij het 3 meter oppompen. Zit nu bij Rodez en volgende week even thuis voor
  • NiekNiek Super Moderator
    edited August 2009
    Douwe,
    voor het ophalen betekent: gratis afgehaald. Als je nu ja zegt is hij van jou.
    Niek
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2009
    Atijd op vakantie en nog gratis pompen op de koop toe :rolleyes:
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    je hebt werkpaarden en sierpaarden.

welke je bent en t beste int vel zit bepaal je zelf Raaf.:rolleyes:

( had je vroeger misschien wel beter je best moeten doen op de lagere school);)
    edited August 2009
    Pjotter,

Je vergeet de LUIpaarden :mrgreen:

Tim
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited August 2009
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    Ik zie je wel weer op het bekende adres.
    Leuk.
    Dank,

Douwe.

@Raaf,
    Doe ze de groeten in Sas en zeg dat ik nog niet langs kom :).
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2009
    Nee veel te druk met vakantie natuurlijk ;)
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2009
    Oja, pomp is geleverd, blijkt alleen een ander model te zijn. Wordt vervolgd...
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2009
    Zou Super Hevelpomp Original POMPY goed genoeg kunnen werken met GPO?
    edited September 2009
    zou best kunnen werken maar bij koude olie stroomt het een stuk langzamer.

Het lijkt mij een klieder ding omdat je eerst het pompgedeelte in de jerrycan moet vullen en dan in je tankopening moet hangen volgens de ANWB test.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Daar heb ik er 2 van gehad, een grote en een kleine. De grote loopt alsnog langzaam met GPO, op dino en water gaat het supersnel.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Binnen dit kader:

Weet iemand iets van een plastic terugslagklepje (met dop) te koop dat ik in de zij- of bovenkant van een jerrycan zou kunnen bevestigen? (gaatje prikken, boren of smelten...)

Het geheel moet natuurlijk lekdicht zijn.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    zag laats op mn werk pallet vol 25L kanisters met orginele beluchter dr op.
    zo te zien doppie kwart slag rond en hij zuigt lucht.
    (soort kinderslot)
    zal volgend jaar is info-en erna
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited December 2009
    [QUOTE=udo;53647]Binnen dit kader:

Weet iemand iets van een plastic terugslagklepje (met dop) te koop dat ik in de zij- of bovenkant van een jerrycan zou kunnen bevestigen? (gaatje prikken, boren of smelten...)

Het geheel moet natuurlijk lekdicht zijn.

Ik doe nog steeds de Drivertje manier: 5mm gat erin boren net boven handvat, kun je met de hand aan het handvat en de duim op het gaattje de can tillen. Bij vervoer draai je er een net iets dikkere bout in. Sluit goed af bij mij.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Hmm.
    Die is aardig. Moet ik eens uitproberen.
    Dank!
    edited December 2009
    Udo even voor de duidelijkheid, boven in het handvat een gaatje boren, bij de vuldop van daan blijven. Zodat je linkshandig kan tillen, dan kan je duim op het gaatje als je hem optilt. als je begint te gieten de duim loslaten van het gaatje. Op die manier kan je rechthandig onder de jerrycan de can kantelen. Ik doe een schroef in het gaatje als ik volle jerrycans wil vervoeren. Wel een schenktuitje maken voor op de jerrycan!
    Hautesse, bedankt voor het doorgeven van de trick, maar wilde het even verduidelijken voor Udo.
    Groetjes Drivertje.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited January 2010
    [QUOTE=pjotter;53650]zag laats op mn werk pallet vol 25L kanisters met orginele beluchter dr op.
    zo te zien doppie kwart slag rond en hij zuigt lucht.
    (soort kinderslot)
    zal volgend jaar is info-en erna

Vraag maar wat het NSN is dan zorg ik wel dat ze er komen ;-)
    edited January 2010
    Vriend!
    edited August 2010
    Tot nu toe had ik een zwarte 10 liter jerrycan in de auto als "thuiskomertje".
    Oerdegelijk ding, maar als ik onderweg de jerrycan in de tank geleegd had zat ik met een kliederige schenktuit.
    Een ander nadeel was het vullen: je ziet niet hoe vol het ding zit dus ik heb al een paar keer flink lopen knoeien.

Bij een kampeerwinkel liep ik deze tegen het lijf:

image

De schenktuit kun je nl omkeren en weer op de jerrycan schroeven: opgeruimd staat netjes! :D

image

Veilig vastgesnoerd in de kofferbak: ;)

image

Het enige nadeel is dat het vrij dun materiaal is. Ik weet niet of het geschikt is om er een beluchtingsgaatje in te maken. Eerst maar eens proberen zonder beluchtingsgaatje.

Als er een beluchtingsgaatje in komt ga ik het smelten ipv boren. De rand die bij smelten ontstaat is dan net even wat dikker.
    edited August 2010
    Man@work,

Waarom neem je zo'n vaatje mee eigenlijk? We zijn de tijd allang voorbij dat er geen tankstation zit binnen 5km....

Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited August 2010
    en leeg rijden is volgens mij echt niet
    zo best in verband met de troep in je tank

dyssie
    edited August 2010
    Dyssie,

Die beredenering heb ik nooit begrepen.

Men zuigt altijd de brandstof van onder uit de tank. Waarom zou dan bij het laatste het ineens allemaal bij het aanzuigkorfje liggen?

Tim
    edited August 2010
    [QUOTE=Tim;57204]Waarom neem je zo'n vaatje mee eigenlijk? We zijn de tijd allang voorbij dat er geen tankstation zit binnen 5km....
    [EMAIL="Woman@work"]Woman@work[/EMAIL] vindt het zonde van het geld als ze dure dino moet kopen om vanaf de avondschool thuis te komen (retour 160 km) en het "Kraftstoffpegelwarnlicht" is op de heenreis aangegaan.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Op zich wel leuke kan idd... wel handig voor onderweg.

Tank nu met 5L kannetjes. Op zich erg weinig inhoud, maar zijn soort handige kubusjes met de opening op een punt vd kubus. Aparte dingen, maar schenken verrekt handig zonder al teveel klotsen. Heb een mooie zijwaardse trechter gemaakt van een fles waar ik ze handig in kan kieperen. Zo kan ik alsnog in enkel minuten zo 4 kannetjes in mn tank kieperen. En heb genoeg kannetjes om mn 30L voorraadcan in te legen per keer. Altijd 6 klaar staan. Mss dak nog wel eens iets maak met een 30L can ....hoewel dit minder snel overstroomt natuurlijk.
    Op zich zou ik nog wel een stapel van die kubusjes willen, handig te stapelen!

Komen uit de petrochemische industrie ergens..heb ze alleen van iemand die met pensioen is, dus geen idee of ze nog gemaakt worden en of iemand er ooit nog aan kan komen. boven op staat CUPAC brev, onderop ConPlax newpac Zingonia Berg Italy.

update: http://www.conplax.com/ krijg je foto met verpakkingen. Op de grond, recht voor onze al zo geliefde blauwe vaten (recht voor die met zwart deksel) Staat er eentje. vierkant met afgeronde hoeken. Blijkbaar worden ze nog gemaakt:) of kijken naar de cupac serie 2000...ow geweldig...in meerdere maten ook nog....tot 50L zelfs. 10L zou ideaal zijn...50L ook als voorraad. Waar kan ik bestellen?...wie Besteld mee? Ze zijn echt lekker stevig (die 5L die ik heb... kun je mee voetballen:D )...of iemand mss die zn op zn werk in de container ziet liggen?..ze worden blijkbaar als wegwerp verpakking gebruikt.Hoewel ze veel beter en sterker zijn als de meeste made in china jerrycandinges. Waarempel iets goeds wat uit itali
    edited August 2010
    Aaahh, daarom begreep ik het niet....:lol:

[QUOTE=Man@work;57265]Woman.....zonde van het geld.......retour 160 km......Kraftstoffpegelwarnlicht........heenreis.....
    - Op de heenreis al lampje aan
    - 10 L is op zijn best 160km....
    - Geen dure dino willen kopen

Typisch een vrouw........??

Tim :mrgreen:
    edited August 2010
    [QUOTE=Tim;57273].....
    - 10 L is op zijn best 160km....
    Helaas halen we dat momenteel bij lange na niet. :-(

Mijn wens is om minimaal 1000 km op
    edited August 2010
    Man@work,

Op dino reden we 1:16 met de zweipunktfunf, op PPO weet ik het niet. Ik rij al weken op dezelfde tank. En ook niet bijgehouden.

Tim
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    [QUOTE=Man@work;57289]Ik heb al een verstuiverconsult aangevraagd.

Hoi M@W,

Ik ben nog niet zover. De mijne loopt nog niet goed op dino.
    Maar kan je me op de hoogte houden?

Dank,

Herman
    300SD
    250D
    edited August 2010
    De nieuwe jerrycan had gisteren een verassing voor me in petto:
    aan de bovenkant van de tuit zit een klein beluchtingsgaatje :o :p :D

Voor water zal het gaatje misschien groot genoeg zijn maar voor PPO van 20 graden niet helemaal.
    Het wilde plonzen wat je zonder beluchting hebt werd wel behoorlijk gedempt.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    Heb eerste bericht van de fabriek van mijn jerrycandinges....

Vind deze echt ideaal zelf omdat de opening in de hoek zit...dus je kunt er erg handig mee schenken. Zijn erg sterk en stapelbaar. En omdat ze kubusvormig zijn heb je een hoog rendement bij stapelen.

Heb er helaas nog maar een stuk of 10 en das veels te weinig natuurlijk.

Dus wil er nog wel enkele tientallen bij.

Heb al een prijs voor de 5L variant...das degene die ik nu ook heb. Nu is dat weinig.. maar schenkt wel makkelijk. trechter in mn tank..ff 4 kannetjes erin en klaar. weet precies dat er 20L in is gegaan en rijden maar. Maar heb ook gevraagd voor de 10 en 20L varianten.

In geval van de 5L variant moet ik 1 pallet afnemen. Prijs zou 3.40euro inc btw per stuk zijn. (ga er vanuit dak ze bij de importeur kan ophalen...en das dan de prijs dat ze hier bij mij liggen-opgehaald en wel in zeeland) Ben benieuwd wat de grotere varianten kosten. Ben ondernemer dus kan btw factuur schrijven.
    Iemand intresse?...zal het ook bij de advertenties zetten als ik de overige prijzen weet. Dit is prijs zonder enige winst trouwens. Gaat er mij om dat ik genoeg gegadigden vind om zo zelf te kunnen afnemen. Een pallet voor mij alleen is denk ik wel wat veel...hoewel ik dan wel 1200L tank klaar kan neerzetten:D

plaatjes te vinden op Conplax en dan kiezen voor de cupac.

Greetz!
Sign In or Register to comment.