Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nieuw begin

12346»

Comments

  • udoudo Super Moderator
    edited August 2011
    Net kleine beurt en APK gedaan. (ja, was weer jaar geleden)
    Sinds vorige bericht E50 gereden zonder P0269 fout.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Udo,

    Wat is E50?

    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2011
    [QUOTE=Tim;61770]Wat is E50?
    50% PPO
    50% Biodiesel
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2011
    Bij wijze van experiment heb ik de Fox voorzien van subtiele isolatie-tuning:

    Het stukje leidingen vanaf het verwarmde brandstoffilter, voor langs bij het motorblok is voorzien van schuimplastic isolatiemateriaal.
    Hiermee zitten deze leidingen wat meer uit de wind en misschien is er eerder en/of warmere brandstof bij het blok bij een koude start.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    zien graag de onderbouwde resultaten van uw experiment tegemoet.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2011
    Morgen, bij aankomst op 't werk, ga ik meteen voelen hoe goed de isolatie is.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    (Verwarmde) filter voor vervangen in de strijd tegen de P0269.
    Binnenkort verstuivers laten nakijken en reinigen.

    En ja de isolatie helpt. De motor draait eerder 'als warm'.
    De slangen worden echt warm; met isolatie er om is de aanraaktemperatuur duidelijk lager.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    Zonet wat slangklemmen vervangen door niet wormschroef-uitvoeringen.
    O.a. die bij het filter en wat andere die ik los kon krijgen. Op sommige plekken zit de slang vastgekleefd aan het metaal, zo lijkt het, dus die zou ik een volgende keer door wat verse slang moeten vervangen.
    Als dit niet helpt tegen P0269 denk ik nog aan de verstuivers of de gloeiers.
    Maar hoe sluit ik het een of ander uit?
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    Uiteindelijk verstuiver van cylinder drie vervangen door een ander exemplaar.
    Fout weg bij cylinder drie.
    Fout erbij van cylinder twee. (nee, dat verzin ik niet)
    Dit alles met pure KZO.

    Verder de thermostaat richting radiateur vervangen en de koelwatertemperatuur komt nu duidelijk hoger.
    De verdachte koelwatertemperatuursensor (drie keer woordwaarde) blijkt in orde, `men` schijnt in de software tot circa 40 graden de temperatuur wat lager voor te stellen om het voorgloeien wat te rekken is het vermoeden.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2012
    Maar weer het (verwarmde) filter vervangen.
    Vrijdagmiddag/avond sputterde de motor ook nadat de verwarming op temperatuur was gekomen.
    Naarmate het blok zelf op temperatuur kwam, en ik wat doortrapte, verdween de sputtering. Morgen testen.

    Hoe krijg ik het verwijderde filter eenvoudig open?
    Ik wil eens zien hoe vervuild het is.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2012
    Udo,
    IJzerzaag
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2012
    Inderdaad, gewoon filter klemmen in werkbank, dan met fijne ijzerzaag bovenaan rondom zagen
    maar niet diep. Is dunwandig ijzer, dat zaagt heel vlot.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2012
    Dan maar op zoek naar een werkbank of bankschroef.
    Met de blikopener al wel de bovenzijde los van de behuizing...
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2012
    Gloeipluggen nagemeten:

    1 en 3 geven 0.2 a 0.3 Ohm
    2 geeft 0.4 a 0.5 Ohm.
    Da's een verschil.
    Maar voldoende voor zorg?
    Zie http://www.gerritspeek.nl/vag-com_gloeispiraal-test.html en huiver...
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    Lijkt mij niks verkeerd aan.
    Maar om meetfouten tegen te gaan; wat geeft de Ohmmeter aan, als je de meetpennen tegen elkaar houdt?

    Als referentie kan ik, bij de komende meting in mei, wel een weerstand van 0,5Ω en 1Ω meenemen.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2012
    [QUOTE=CaddyEd;64830]Lijkt mij niks verkeerd aan.
    Maar om meetfouten tegen te gaan; wat geeft de Ohmmeter aan, als je de meetpennen tegen elkaar houdt?

    Als referentie kan ik, bij de komende meting in mei, wel een weerstand van 0,5Ω en 1Ω meenemen.
    Meter stond op laagste bereik van 0-200 Ohm.
    Dan geven kortgesloten pennen ook 0.2 a 0.3.
    Met bereik op 2k was er bij de pluggen ook 0.2 a 0.3 te meten.
    Kortgesloten geeft de meter dan 0.00.

    Een gloednieuwe gloeier van vermoedelijk het zelfde type geeft 0.7 Ohm met de meter op bereik tot 200 Ohm.
  • udoudo Super Moderator
    Eerder kleine SHTF opgelost qua interieur.
    Winterbanden er onder.

    Momenteel hebben twee van de drie gloeipluggen het begeven.
    Dit start wat moeizamer, maar rijdt verder wel.
    Drie nieuwe, reeds aanwezige, BERU GN 046 gloeiers gaan er in op dinsdag a.s.
  • wodanwodan Super Moderator
    Wees voorzichtig met het losdraaien van de oude.
  • En de nieuwe altijd met kopervet monteren en het aanhaalmoment respecteren.
  • udoudo Super Moderator
    De dealer heeft het e.e.a. gewisseld. Starten gaat weer OK.
    Binnenkort een verstuiver laten wisselen.
  • Zet je ze dan wel allemaal weer op dezelfde druk met maximaal 3% verschil?
  • udoudo Super Moderator
    Ik weet niet of de dealer daar wat mee kan. (Pompverstuivers enzo)
  • udoudo Super Moderator
    Pompverstuiver vervangen. Rijdt weer prima. (vooral koude start gaf wat last bij temperaturen nabij nul terwijl de overige verstuivers geen krimp gaven)
    De verstuiver bleek een ruilonderdeel; meenemen zou circa 175 euro kosten.
    Ik heb er nog twee liggen dus is dat dan een leuke handel met de dealer? (of zou die daar niet aan mee doen?)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Een dieselservice is wellicht ook een optie.

    Hoeveel km hebben deze verstuivers er in gezeten?
  • udoudo Super Moderator
    De vervangen verstuiver was een 2e handse verstuiver die er een paar jaar inzat.
    De wagen zelf zit tussen de 190 en 200k.
    Kort na aankoop (~80K km?) is er onder garantie een andere verstuiver vervangen.
  • udoudo Super Moderator
    Vandaag een gescheurde turboslang.
    Blijkt vaker voor te komen, ook bij jongere auto's die dan niet eens gechipt of misbruikt worden...
    Vrijdag reparatie.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    Ja, gebeurt vaker. Het is te merken door minder trekkracht, meer turbofluit en rook uit de auspuff.

    Het zal bij mijn huidige Caddy ook wel eens gaan gebeuren. Bij mijn oude Caddy sprong de slang van de intercooler af. Die standaard slangklem begon slapper te worden. Met een goeie slangklem was het opgelost.
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2015
    Vandaag nog met dit probleem gereden.
    (*moest* vanwege bijzondere dag voor ons)
    Waar ik normaal tot 120 kon accelereen over een bepaalde afstand kwam ik nu tot 75+.
    Verder met wat geduld was 100 wel te rijden.
    120 enzomeer was ook te halen maar meer afhankelijk van omstandigheden.
    De Fox staat nu bij de dealer.

    Zou zo'n slang te verstevigen zijn met duck- of andere tape er om?
    (voordat hij defect gaat)
  • NiekNiek Super Moderator
    Wil je helemaal op zeker spelen, dan zou ik om de zoveel tijd het ding preventief vervangen
  • wodanwodan Super Moderator
    udo said:

    Vandaag nog met dit probleem gereden.
    (*moest* vanwege bijzondere dag voor ons)
    Waar ik normaal tot 120 kon accelereen over een bepaalde afstand kwam ik nu tot 75+.
    Verder met wat geduld was 100 wel te rijden.
    120 enzomeer was ook te halen maar meer afhankelijk van omstandigheden.
    De Fox staat nu bij de dealer.

    Zou zo'n slang te verstevigen zijn met duck- of andere tape er om?
    (voordat hij defect gaat)

    Met duck tape waarschijnlijk wel als het in een vlak stuk is, in een voorgevormde bocht is dat moeilijker, wel eerst goed ontvetten. Zie je de scheur of hoor je hem enkel blazen?
  • udoudo Super Moderator
    Scheur heb ik niet gezien, blazen wel gehoord; zeker toen het misging.
    Inmiddels is e.e.a. gefixt.
    Maar er zijn twee slang/pijp-achtige zaken vervangen. (ik had één vermoed)
    6q0 145 770 R
    6q0 145 828 P

    Dus tja...
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2016
    Weer wat kilometers verder.
    Na m'n vakantie een APK gedaan. Geen probleem.
    Een week of wat daarna...
    Er was een brandstoflekje nabij de kortgesloten retour-banjo constructie waardoor er rechts van de tandempomp het e.e.a. onder de olie kwam te zitten.
    Stukje slang vervangen (geen lek gezien) maar wel droog(er) tot nu toe.,

  • udoudo Super Moderator
    edited October 2016
    De Fox is sinds vrijdag vorzien van een 6-bak door CKR Fahrzeugtechik.
    D.w.z.: een normale HCS-bak (of broertje ervan) voorzien van een zesde versnelling.
    Hiermee kan met lagere toerentallen gereden worden op de snelwegen.
    Ook de koppeling is ververst.

    Ik vraag me dus af waarom VW het blok niet gewoon met 90+ PK op de markt heeft gezet en niet met een andere versnellingsbak heeft geleverd.
    Het voertuig heeft immers meer potentieel dan wat VW op de markt heeft gezet, te bezien aan de zaken die aan mijn Fox zijn veranderd. Niet dat PD-techniek zaligmakend is maar een beetje meer rijgenot en meer efficientie waren eenvoudig bereikbaar geweest. (en zijn nu bereikt!)
  • wodanwodan Super Moderator
    Dat lijkt me een leuk extraatje.
  • udoudo Super Moderator
    De Fox kreeg vandaag een verse tankdop omdat het kunststof 'touwtje' was afgebroken, op het punt waarop waarop ik de dop normaliter over het tankklepje uit de weg hang.
    Het verwijderen van de oude 'touwtje' was lastig: de plug waarmee e.e.a. vast zit kan er niet zomaar uitgetrokken worden. Uitboren is de enige optie.
    Dus tankmanchet los inclusief vettige overloop en men maakte e.e.a. op die manier in orde...
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 31
    =D>
    Udo hands on!

    =D>
  • udoudo Super Moderator
    (kleine) Beurt gedaan bij 251.xxx KM met distributieriemwissel, waterpomp en ook de oliepomp. (die laatste zit totaal niet in het onderhoudsschema)
    Geen klachten verder.
    Steenslag schade wordt komende week gefixt.
  • wodanwodan Super Moderator
    Goed bezig Udo!
Sign In or Register to comment.