Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nieuw begin

1246

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Ik gebruik een drupje PPO op de ring en zet hem alleen met de hand vast, dan heb je achteraf ook geen problemen om met de hand los te krijgen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2010
    PPO vergumd Soap.
    dus lijkt me nie aan te raden.

biedewee Udo :nieuwe filter vullen met uit t ouwe filter is ook nie verstandig.
    alle vuiligheid kiep je nl over.

ikzelf: vul een schroeffilterter plaatse vanuit een fles zonnebloem olie .
    VW filter met dino en dop m af
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2010
    Ik vul het nieuwe filter met wat uit de uitgang van het oude filter komt.
    De uitgang voedt normaliter ook al de motor...

En er was olie gebruikt om de ring in te smeren.
    Nu ook weer. (staat ook in de installatieuitleg vermeld)
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2010
    [QUOTE=soapwater;54910]Udo, als je het wiel niet los krijgt bij en lekke band, koop je toch ook geen nieuwe auto? wat is het verschil tussen de nieuwe en oude filterkop nu? De oude lijkt me zelfs beter te zijn dan die van dieselumbau... Een nieuwe dichtingsring leek me een eenvoudigere oplossing.

In de bankschroef en met een band-sleutel ding (hoe heet zoiets) om filters los te maken. Als je zo geen sleutel wil kopen, en het filter is voor de vuilbak, dan kan je er ook een schroevendraaier doorrammen.
    De dieselumbaukop mist het gat dat bij de oude kop tot zweten leidt.
    Vanwege het gebrek aan tools en zomeer is dit de handigste oplossing:
    Van het oude filter moet het filter los (bankschroef? sterke man?).
    Van de oude filterkop mag het boutje los en er met een vers ringetje weer in (bankschroef? sterke man?).

Kortom: gaat niet lukken zo.
    Vanmiddag een nieuwe poging het filter los te draaien.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    [QUOTE=soapwater;54912]Ik gebruik een drupje PPO op de ring en zet hem alleen met de hand vast, dan heb je achteraf ook geen problemen om met de hand los te krijgen.

Ik pak altijd wat olie, gewoon uit de 710 dop. Soap, ik heb slappe handjes, laatste filter(s) willen op de WKK met sokkentang moeten loshalen, en gewoon met handje aangedraaid.

GO Udo, show us what you got!

Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    dat 'rotding' heb ik er tussenuit geknalt in mijn setup. Kreeg dat filter ook steeds niet los...nie handig als je in duitsland op de A5 met voorbij razende duitsers staat :twisted:
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2010
    [QUOTE=ericzwiep;54953]dat 'rotding' heb ik er tussenuit geknalt in mijn setup. Kreeg dat filter ook steeds niet los...nie handig als je in duitsland op de A5 met voorbij razende duitsers staat :twisted:
    Dank, we zullen het overwegen als we dit filter niet goed los krijgen. De zaak zit nu lekvrij dicht en vast. Dat moet zo de eerste 10K+ KM mee.
    Binnenkort een 15K KM VW-beurtje.

image
    of
    image ?

Morgen gaat een collega met het juiste gereedschap er op los.
    edited February 2010
    [QUOTE=udo;54954]Dank, we zullen het overwegenJij en je gespleten persoonlijkheid? Ik moet steeds meer om je lachen Udo, dat is goed :mrgreen:

Onderstaande gebruik ik, de band is lastiger, omdat je dat haaks op filter moet draaien. Met die ketting kun je nog wat trekken en sjorren :mrgreen:

image

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2010
    Collega heeft filter losgehaald:
    Filterkop in de bankschroef, filtertang/klem om het filter end raaien.
    Het zaakje zat zo vast dat het filter zelf in elkaar draaide door de krachten.
    Maar het is dus los.

Ook het boutje is losgeweest.

Bij interesse: PM.
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    Filterkop is er nog, niemand wil 'm?

Fox heeft een 15K beurtje gehad, ook gebalanceerd.
    De Conrad 3/8 3-weg kogelkraan, zie http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/575000-599999/582669-da-01-de-3_Wege_Kugelhaehne_G3_8.pdf, lijkt OK.
    Deze gaat wellicht ingezet worden bij de optionele WW parallelschakeling (bij alleen-diesel).
    Is er een goedkopere van gelijke kwaliteit en/of slankere vormgeving?
    De lokale handelaren hebben alleen wat grover gebouwd spul voor op de boot en dit is voor in een autootje.
    Dus tips zijn welkom.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2010
    Op Ebay.de kugelhahne staat wel het een en ander
    edited March 2010
    Udo, op een meeting doe je er vast iemand een plezier mee als weggevertje
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    De Fox staat bij de schadehersteller vanwege een aanrijding. De schade is relatief fors.

Dus los van de financiele keuze qua reparatie etc: is er een idealere PPO-mobiel in de klasse van de Fox? (dus modern, Elsbett-faehig, goed 2e hands te krijgen met niet teveel KM's, etc)
    Qua merk VW heeft de voorkeur denk ik...
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    H
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    [QUOTE=CaddyEd;56598]H
    edited June 2010
    Je zou Jos in Dieverbrug kunnen vragen of die iets weet of kan doen. Jos doet nu ook veel met Lupo's.
    En bij VAS in Den Dolder, of die wat hebben staan.

Wie bedoel je met Jakhals?
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Sjeee das echt rot joh, echt krom nu?

iig mooi dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Mooiste zou zijn als je iets zou vinden met een gelijksoortige zware motorschade als onze polo toen. Daar was de waterpomp kapot gegaan en had ie het kopje flink te grazen genomen. (En bij VW is zo'n kopje extreem duur...3mille vr complete ruilkop ofzo en 8 a 900 vr kale kop...en was in de aftermarked erg weinig van te krijgen),,,als dit bij de fox ook zou zijn..en je vind eentje met een dergelijke motorschade.......dan kan dr flink wa van de prijs tov van een goeie lijkt me.

Geen idee of ze vaak kapot gaan of dat onze een toevalstreffer was...maar het loont de moeite mss eens om internet af te struinen. evt ook eens in duitsland neuzen.

Suc6 alvast!!!!

greetz
  • RogerRoger PPO Addict
    edited June 2010
    K*t dat je wagen waarschijnlijk total loss is. Nou Udo in ieder geval TOP dat jij niks mankeert. De rest is maar blik en bouten en moeren. Ik zal mijn oor ook eens links en recht te luister leggen over evt. schade Fox of Polo wagens.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited June 2010
    Is het niet zo dat een Fox een van de minst succesvolle VW's is van de afgelopen tijd? Misschien dat ze dan ook hard afschrijven in de toekomst en dat het beter is om een Polo oid te nemen?

Wil je perse 1tank blijven rijden?
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    [QUOTE=Roger;56606]K*t dat je wagen waarschijnlijk total loss is. Nou Udo in ieder geval TOP dat jij niks mankeert. De rest is maar blik en bouten en moeren. Ik zal mijn oor ook eens links en recht te luister leggen over evt. schade Fox of Polo wagens.
    Qua total loss houdt men natuurlijk alleen rekening met de dagwaarde van een `normale` auto.
    Niet met een Elsbett ombouw, niet met een chip, niet met andere wielen, andere veren, extra speakertjes, moderner radiootje, etc.
    Vrijwel nix aan te zien aan de buitenkant, maar wel een paar 1000 euro aan zaken die ik grotendeels moet afschrijven bij een afscheid.

Dus dat maakt de knoop doorhakken lastig. Eerst ff de expert afwachten.
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    [QUOTE=Neo;56612]Is het niet zo dat een Fox een van de minst succesvolle VW's is van de afgelopen tijd?
    Juist dat kan het bedrag dat de verzekering uitkeert te verhogen. (immers dagwaarde minus veilingprijs wrak ofzoiets)
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    Qua remmen: Ik ben benieuwd of de fusees etc van de Caddy compatibel zijn met die van de oudere Polo die compatibel zouden zijn met de Fox.
    Voor de Fox was ik op zoek naar fusees voor 28 cm schijven (ipv 256 mm) maar nog niet gevonden met internetzoeken en sloperijen mailen.

Dus als de zaak uitwisselbaar is dan ben ik benieuwd naar waar de onderdelen gevonden kunnen worden!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited June 2010
    [QUOTE=udo;56615]Qua total loss houdt men natuurlijk alleen rekening met de dagwaarde van een `normale` auto.
    Niet met een Elsbett ombouw, niet met een chip, niet met andere wielen, andere veren, extra speakertjes, moderner radiootje, etc.
    Vrijwel nix aan te zien aan de buitenkant, maar wel een paar 1000 euro aan zaken die ik grotendeels moet afschrijven bij een afscheid.

Dus dat maakt de knoop doorhakken lastig. Eerst ff de expert afwachten.

Dat bedoelde ik ook economisch total loss. En idd de verzekering weet niet dat je er een Elsbett kit in hebt van € XXXX,-- en je radio en velgjes enz dat maakt geen indruk.

Ik zou als je het "wrak" kan terugkopen voor een redelijke prijs dit zeker doen.
    O.a voor de ombouwkit / chip / radio / enz enz...

Succes met je zoektocht naar hetzij een Fox of Polo ;-)
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    [QUOTE=Roger;56618]Dat bedoelde ik ook economisch total loss. En idd de verzekering weet niet dat je er een Elsbett kit in hebt van € XXXX,-- en je radio en velgjes enz dat maakt geen indruk.

Ik zou als je het "wrak" kan terugkopen voor een redelijke prijs dit zeker doen.
    Zeker, maar waar/hoe zou ik een geschikte auto kunnen vinden om de spullen in te bouwen?
    Dus een met een defect blok ofzoiets maar verder tiptop?

Udo
  • NeoNeo PPO Addict
    edited June 2010
    [QUOTE=Roger;56618]Dat bedoelde ik ook economisch total loss. En idd de verzekering weet niet dat je er een Elsbett kit in hebt van € XXXX,-- en je radio en velgjes enz dat maakt geen indruk.

Succes met je zoektocht naar hetzij een Fox of Polo ;-)

Wat is een 'redelijke' prijs.

Een complete motor etc overbouwen kan aardig in de papieren lopen.

Als je het niet zelf kan, of iemand kent die dat kan doen zou ik eerst even goed uitrekenen of dat wel zoveel goedkoper is.

In zo'n geval zou het misschien nog goedkoper zijn om de fox zelf te verkopen als schadeauto en vervolgens zelf een ander knap autootje te kopen.

Het ombouwkit haal je er dan natuurlijk uit en zoek een andere auto waar het makkelijk op past.
    edited June 2010
    [QUOTE=udo;56615]Qua total loss houdt men natuurlijk alleen rekening met de dagwaarde van een `normale` auto.

Ik begrijp dit niet, hoe krijg je dit dan wel terug als je de auto niet kapot had gereden?

Alles wat je, buiten onderhoud, extra op je auto plakt is altijd weggegooid geld. Je kan beter 200 euri bewaren voor een goeie poetsbeurt, dat werkt wel bij inruil of verkoop.

Desalniettemin succes men zoeken.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2010
    Het gaat niet om terugkrijgen.
    Het zit niet in het gedekte bedrag en als de auto niet goed meer is en de spulletjes wel dan desinvesteer je dus als je voor dagwaarde gaat.

Maar goed.

Ik heb de expert gevraagd de schade te vergoeden zodat we in eigen beheer kunnen laten repareren.

We kunnen, bij akoord, dus gaan voor `normale` reparatie danwel zo'n motorswap zeg maar, maar ik zie nog geen weg om dat te realiseren.
    Er is nog een donor-chassis (auto...) nodig en een plek die de zaak omhangt.

Wordt vervolgd.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2010
    Update: men is akkoord.
    edited July 2010
    Da's mooi.

Vergeet je, als je een motorswap gaat uitvoeren, niet de motormanagement ook mee te verhuizen. Daar zit namelijk ook een stukje Elsbett ombouw in en natuurlijk je chiptuning.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2010
    Dank voor het meedenken, wordt echter een ' normale' reparatie.
    Gaat een paar weken duren...
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2010
    [QUOTE=udo;56617]Qua remmen: Ik ben benieuwd of de fusees etc van de Caddy compatibel zijn met die van de oudere Polo die compatibel zouden zijn met de Fox.
    Voor de Fox was ik op zoek naar fusees voor 28 cm schijven (ipv 256 mm) maar nog niet gevonden met internetzoeken en sloperijen mailen.

Dus als de zaak uitwisselbaar is dan ben ik benieuwd naar waar de onderdelen gevonden kunnen worden!

Zou je dat niet gewoon nieuw kopen? zijn toch slijtagedelen.

Misschien op ebay.de? Daar koop ik ook mn autoonderdelen en is lekker goedkoop en redelijke kwaliteit
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2010
    [QUOTE=Neo;56638]Zou je dat niet gewoon nieuw kopen? zijn toch slijtagedelen.

Misschien op ebay.de? Daar koop ik ook mn autoonderdelen en is lekker goedkoop en redelijke kwaliteit
    Fusees een slijtagedeel?
    De schijven en blokken worden natuurlijk wel nieuw aangeschaft.

Zat howto's gezien maar geen fusses zoals het nummer dat bij de Fox (etc) past.

Ik zoek VW fusees met deze info:

Linker fusee: 6Q0 407 255 S 1 keer
    Rechter fusee: 6Q0 407 256 S 1 keer

(let op de 'S', het normale deel heeft deze niet)

Als u mij kunt helpen dan graag bericht terug.

Het gaat om fusees van o.a.:
    130pk tdi of 1.8T in Ibiza 6L / Fabia / Polo

Er gaan remschijven op die groter zijn dan 256 mm, dus 280+. Bekend als
    'Radlagergeh
    edited July 2010
    Udo, ik snap het echt niet... Ga je die fox nu van grotere remmen voorzien?
    Je wou toch een fox... Nu heb je een fox en wil je er een polo van maken?
    En wie gaat dat allemaal voor je opknappen? Of volg je avondschool automonteur?
    edited July 2010
    Udo,

Een maat van mij had gewoon een tweedehands anker in de auto. Flink touw eraan en als ie een echte stoppie wilde doen, hup, uit het raam.......

Je kan ook beter vooruit kijken en afstand houden, maar dat is wel moeilijk met al die terreur chauffeurs in dit land.

Tim :roll:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2010
    Of een PDC (park distance control) op de voorbumper monteren, zo afstellen dat ie gaat piepen als je voorganger te dichtbij komt. Dan kan je bijna met je ogen dicht autorijden :D
    edited July 2010
    Lach er maar om....kost UDO hoe dan ook geld :( en regelwerk.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited July 2010
    [QUOTE=ericzwiep;56681]Lach er maar om....kost UDO hoe dan ook geld :( en regelwerk.

Ja beter wordt je er in de regel nooit van.
    Laat staan alle rompslomp eromheen zoals --> bellen / faxen / mailen / wachten / op en neer rijden...
    edited July 2010
    Ha,

Reden te meer om zo dicht bij je werk te gaan wonen dat de auto wegrot op de oprit.

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Ik vind zwaardere remmen een must, indien mogelijk.

Op mn andere astra zitten de GSI remmen, en die mis ik enorm op de huidige werk astra. Scheelt zoveel meer en ook in je gevoel van veiligheid. Bij deze ben ik bang of ik het aangeremd krijg, bij de andere ben ik bang dat degene achter mij het nie aangeremd krijgt. Helaas heb ik geen ervaring met wat past op fox'jes.

Een motoroverbouw zou ik zeker wel aandurven. Zo vaak dergelijke gedaan. Dus evt een overbouw door mij met hulp van jezelf zou een mogelijkheid kunnen zijn. Uiteraard voor een redelijke prijs.Motor met kabelboom overbouwen en gelijk grootonderhoud. Maar kweet niet van waar je komt enzo. Anders zit je toch ermee dat je em of moet achterlaten of, als je helpt, hier een camping of hotel moet nemen. Maar tis iig maar een suggestie en mogelijkheid.

iig mooi dat je het met behoud van voertuig hebt kunnen regelen. Kwil mn andere astra ook laten taxeren als hij klaar is, om verzekerings/dagwaarde gezeik te voorkomen! Eerst knap je em op met veeel uren en duizenden euro's...en vervolgens willen ze je afschepen ("matsen") met 500euro omdat het een oude bedrijfswagen is van 1993.

Greetz!
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2010
    [QUOTE=soapwater;56651]Udo, ik snap het echt niet... Ga je die fox nu van grotere remmen voorzien?
    Je wou toch een fox... Nu heb je een fox en wil je er een polo van maken?
    En wie gaat dat allemaal voor je opknappen? Of volg je avondschool automonteur?
    Qua remmen zijn er howto's online en zijn er ook mensen die dat kunnen doen voor me zodat het er veilig op zit. (ja, het moet altijd werken)

En ik ga nog nix doen, ik heb de juiste onderdelen nog niet eens...
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    [QUOTE=udo;56689]
    .........,ik heb de juiste onderdelen nog niet eens...
    Udo, Het is misschien ook nog raadzaam om te bekijken of die grotere schijven die je wilt gaan laten monteren ook daadwerkelijk passen bij de velgen die je hebt...die schijven van mij pasten ook niet meer op 16 inch velgen.
    edited August 2010
    Udo, hoe staat het ermee?
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2010
    [QUOTE=ericzwiep;57200]Udo, hoe staat het ermee?
    We wachten nog steeds op de raparatie. (onderdelen...)
    Maandag bel ik weer eens met de hersteller voor een status.

Zodra er schot in zit post ik...!

(en tot die tijd rijden we benzine...)
    edited August 2010
    [QUOTE=udo;57223]We wachten nog steeds op de raparatie. (onderdelen...)

(en tot die tijd rijden we benzine...)

Geen snelle garage dan ? Ik hoop dat die van mij snel terug is van vakantie uit de Auvergne en de koppakking vervangen is. Ik mis haar wel.....
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2010
    Onderdelen lastig te krijgen, o.a. de bumper. Weken op gewacht, is er nog steeds niet, schuift steeds op qua datum.
    Maar er wordt wat geregeld.
    Zie ook TDI Club Nederland :: Bekijk onderwerp - levertijd VW onderdelen schadeherstel
    edited September 2010
    Het langste dat ik ooit op onderdelen heb gewacht is 24 uur, het kortst 4 uur, logistiek hebben ze het bij de sterrenapotheek goed voor elkaar.

PS. En dat geldt ook voor die 28 jaar oude bus :)
    edited September 2010
    [QUOTE=ingmar;57787]Het langste dat ik ooit op onderdelen heb gewacht is 24 uur, het kortst 4 uur, logistiek hebben ze het bij de sterrenapotheek goed voor elkaar.

PS. En dat geldt ook voor die 28 jaar oude bus :)

Wij moeten toch ook bijna een week wachten op een radiator voor de W124 hoor :rolleyes:
    edited September 2010
    Hehehe,

Ze moeten bij mij vaak een week wachten voor ik het ophaal....

Udo heeft het vast bij z'n broer laten doen, heeft ook wat tijd nodig :mrgreen:

Tim ;)
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2010
    [QUOTE=Tim;57799]Hehehe,

Ze moeten bij mij vaak een week wachten voor ik het ophaal....

Udo heeft het vast bij z'n broer laten doen, heeft ook wat tijd nodig :mrgreen:

Zie ABS Breedveld - Home

En Welkom bij Pon :: Welkom bij Pon.

Een url voor de fabrieken in Brazilie (en omgeving) heb ik zo snel niet...
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2010
    En hij is terug!
    Wordt dus weer ff wennen aan diesel -euhm- PPOwerrrr.

image

Inderdaad een zwarte bumper, die wordt t.z.t. nog vervangen. Het ziet er in ieder geval niet beroerd uit vind ik...
    Alle Elsbett spullen lijken er nog in te hangen, morgen er weer mee forensen.
Sign In or Register to comment.