Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Slang voor olie 200 gr Celsius?

udoudo Super Moderator
edited August 2009 in Algemene Techniek
Dag,

Welk type slang weerstaat bakolie op gebruikstemperatuur?
Dus zeg 200 graden max?
Ik heb maar een metertje of 2 nodig maar wat scoor ik?

Iemand?

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    [QUOTE=udo;49992]Iemand?

Google is your friend :)
    Probeer: olie slang 200°C

En je vindt ook nog wat zoiets kost :p.

Herman
    300SD
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2009
    ben ik wel benieuwd waar deze voor bestemd is???
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=pjotter;49994]ben ik wel benieuwd waar deze voor bestemd is???
    Voor uiterst vers gebruikte olie?
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=pena;49993]Google is your friend :)
    Probeer: olie slang 200°C

Dan vind ik dit bericht...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2009
    Koper pijp?

Slang voor een temperatuur boven 200 graden vind je alleen in siliconen en is doorgaans zo slap als een vaaddoek en erg duur.
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2009
    je gaat dus knetterheete APO aftappen bij denk ik een snack of visboer.

misschien is flexibele rvs slang een optie.
    ik heb nog liggen met 3/4^duim buiten/binnendraad.

is gratis.
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2009
    http://www.ppo.nu/forum/f76/gesloten-apo-filtersysteem-2611/

is hier te zien op foto vanaf de blauwe pomp met T stuk
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Udo,

Even een beetje bezorgd "betuttelen" ;) omdat ik operatiekamer verhalen uit Beverwijk uit eerste hand ken;
    • Vang je die hete olie op in een hittebestendig vat? (waar absoluut geen druppel water meer in zit)
    • Vergeet je niet om twee lederen lassershandschoenen op de kop te tikken?
    Succes,

[EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL]
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2009
    En schaf ook een goede veiligheidsbril aan, zo 1 met van die kapjes aan de zijkant.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Udo,

En zorg ervoor dat er geen druppel water meer in je vat zit als je ze vult met 200graden olie.

Gooi maar eens voorzichtig een druppel water in je frituur, ken je lache (en schoonmaken en misschien naar beverwijk).

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2009
    denk meer aan overzetbril(stofbril) en daarbij nog een vol gelaat scherm drbij op.

oja:wat Tim zei, doe bij die proef wel t vuur uit alsvorens je een druppel water in vet laat vallen

stokers:t valt nog wel mee dat aftappen vanuit de frituur.
    heb t ze welis zien doen.

Udo moet alleen zorgen voor een stalen opvang ton
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    En hoe dacht je die ton dan te gaan vervoeren... Leg het dan maar eens uit als je een ongeval hebt (als je het nog kan uitleggen). Afkoelen duurt wat lang denk ik...
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2009
    Hey

Zie net pas het doel voor de slang. Het is niet te doen. Ik heb een snackbar gehad en dat ging als volgst. Onderin de frituur zat een handle (aan de binnenkant van het deurtje) de olie storte dan met mach3 of zelfs mach5 uit de bodem van de frituur in een rvs bak. Dat is echt een stortvloed uit dat slangetje. Je krijgt eerst een heeeeeeeeeeele hoop donkerbruine prut. Als de frituur leeg was rolde ik deze voorzichtig opzij en als het een zomerse dag was, was deze de volgende ochtend nog warm! Als ik de hete olie om wat voor reden 10 meter naar de achterdeur moest rollen circa 10 meter, dat was een hel. Klotsen en maar denken om je tere vingertjes. Oja en als de rvs bak wat water bevatte, Roken, knetteren en spetteren, niet normaal. Maar goed als je desondanks nog wil, hou ik je niet tegen. Jammer dat als het fout gaat ppo rijden dan wel extra negatief onder de aandacht komt in het rtl nieuws...:-P:confused::D:confused::confused::confused:
  • ZX plantengieter PPO Burner
    edited August 2009
    [QUOTE=soapwater;50334]En hoe dacht je die ton dan te gaan vervoeren... Afkoelen duurt wat lang denk ik...

Afgelopen jaar verschillende keren uitgerukt om braderien of evenementen af te gaan voor een goed doel waar vis en oliebollen werden gebakken. Vaak kon ik de olie meenemen, maar dan direct na afloop. Met mijn metalen tonnetjes achter op de kar ging heel goed. Waar je op moet letten is dan na thuiskomst je de ton even open zet. Ik schopte enkele dagen later tegen zo'n dichte ton aan om te kijken of ie nog gevuld was en plop, de ton was meteen ovaal. Heel voorzichtig open gemaakt om de lucht te laten ontsnappen en gelukkig geen tsunami.
    Een andere snackbar was bereid om bij verwisselen van olie dit aan het begin van de dag te doen, de olie tot 50 gr. op te warmen en dan een vaatje in.
    Het blijft altijd een beetje pionieren, ik laat in elk geval de olie zelf in de ton doen door de leverancier, doet ie normaal gesproken ook altijd zelf.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    [QUOTE=ZX plantengieter;50344] de ton was meteen ovaal.

om de lucht te laten ontsnappen

en gelukkig geen tsunami.
    .

ovaal kwam door vacuum.( door afkoeling wordt folume kleiner))

hij zoog lucht aan.

tsunami : de ton had kunnen scheuren door de onderdruk.
    althans eerder dan bij overdruk.

imploderen:

www.dumpert.nl - Tank deukt in
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2009
    Correct, behalve dat het onderdruk moet zijn ipv vacuum, dat laatste staat voor volledig vrij van lucht of ander gas...
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Kicken filmpje Pjotter :) Heb eens een collega gehad met de tankwagen die gereinigd had met 140° stoom+water en zeep, maar het regende, dus had hij na het spoelen de deksels maar even dicht gedaan, volgende morgen had hij ook de deuken in de tank :)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Wodan,

Als je in de natuurkunde les zit, dan is vacuum 0 pascal of luchtledig.

In de techniek wordt de term vacuum als onderdruk gebruikt. Denk maar aan een vacuumpomp, in theorie kan dit helemaal niet, toch heet het zo.

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    [QUOTE=Miglowie;50359]Kicken filmpje :)

maat van me hebt t echt meegemaakt.
    lag in een hoek zich een deuk te lachen,maar zach wel lijkbleek van schrik.
    edited August 2009
    Wat je al niet aan kunt richten met minder dan 1 bar drukverschil.....

Voordeel van een implosie is wel dat de rotzooi meestal op z'n plek blijft ;)
    edited August 2009
    met 1 bar onderdruk wel, met een bar of 10 onderdruk klapt t als nog uit elkaar vanwege de kracht waarmee de delen op elkaar klappen.
    edited August 2009
    :shock: 10 bar onderdruk ??? :roll:

"da ga nie lukken nie"

de luchtdruk schommelt altijd rond 1 bar....en als je die ene bar weg pompt (als je dat al lukt) heb je niets en dan wil jij er nog negen uit pompen ??

Laat maar zien in een reproduceerbaar proefje en je kunt direct een ticket boeken naar Stockholm om de Nobelprijs voor natruurkunde op te halen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2009
    @Man@Work: Sommigen kunnen heel hard zuigen zenne... en zuigen vacuum nog vacuumer ;)
    edited August 2009
    Um, ik herinner me iets uit natuurkundeklas dat het verschil maakt hoeveel onderdruk je creert, mooie filmpjes van gezien in vertraging. Zal ik die man nog eens opzoeken en bellen hoe het ook alweer was?
  • Momentum from WasteMomentum from Waste PPO Newbie
    edited August 2009
    10 bar onderdruk kan toch wel?
    Stop je die tank in een kamer, zet je 11 bar in die kamer, dan is die tank nog steeds 1 en voila ;)

10 bar onderdurk is gewoon 10 bar verschil denk ik dat de beste man bedoelde ;)
Sign In or Register to comment.