Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

1-tank specialist?

udoudo Super Moderator
edited July 2009 in Algemene Techniek
Dag,

Ik heb wat rondgekeken naar 1-tank oplossingen voor de Corsa maar vond weinig. Elsbett doet momenteel alleen 1-tank voor Corsa-B niet voor Corsa-C.

Dus:

Waar zou ik terecht kunenn bij een (andere) 1-tank specialist?
Dit is dus een vraag naar een persoon/bedrijf die generieke 1-tank kennis in huis heeft, die wellicht toepasbaar is op de Corsa.
Als het meer specifiek Opel wordt verhuis ik naar dat andere forumdeel.

Udo

Comments

  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Heb je nog meer info over die Corsa-C. Gezien de nog jonge leeftijd van deze wagens, ga ik er nu vanuit dat dit een commonrail betreft.

    Elsbett is toch wel de
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=CaddyEd;49718]Heb je nog meer info over die Corsa-C. Gezien de nog jonge leeftijd van deze wagens, ga ik er nu vanuit dat dit een commonrail betreft.

    Elsbett is toch wel de
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Als Elsbett dat niet aanbiedt, dan heeft dat een reden;-(
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Ruud S;49724]Als Elsbett dat niet aanbiedt, dan heeft dat een reden;-(
    Die zou ik dan wel willen kennen en begrijpen...
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    [QUOTE=udo;49725]Die zou ik dan wel willen kennen en begrijpen...

    Als jou Corsa een Commonrail dieselmotor heeft, begrijp ik dat wel. Een 2-tank systeem zou hier mee kunnen. Zie bv de Volvo van HQRacing.

    Weet je trouwens inmiddels al wat voor type inspuiting(pomp) jou Corsa motor heeft?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Denso?
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Wat is er mis met een 2tank als je maar 25l per maand nodig heb? Als je je auto wegzet op ppo en vervolgens niet rijdt, is dat ook niet erg best voor je motor. Breng dat ding gewoon als de donder naar Elsbett, 2tank systeem erin en stoken. Aan de andere kant: ****sme.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Ruud S;49727]Denso?
    Denso V5.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Miglowie;49737]Wat is er mis met een 2tank als je maar 25l per maand nodig heb?
    Er is geen verband met 25L. Verder hoef je bij 1-tank niet te spoelen en rijd je meteen olie dus juist bij relatief lagere kilometerages zou dat interessanter zijn.
    Bekijk het a.u.b. op zichzelf.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    [QUOTE=udo;49739]Verder hoef je bij 1-tank niet te spoelen en rijd je meteen olie dus juist bij relatief lagere kilometerages zou dat interessanter zijn.

    Ik rij 2-tank, maar dat spoelen krijg je snel als een tweede natuur.
    De laatste 2 maanden heb ik maar 15 liter diesel verstookt. Daarnaast iets van 150 APO. Wat zijn voor jou relatief weinig kilometers?

    Nogmaals, als het word afgeraden, vergeet de 1-tank en laat een mooi 2-tank systeem inbouwen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Stokers,

    Zowieso is 1-tank of kleine stukken rijden niet geschikt voor PPO rijden.

    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Tim, niet te kort door de bocht..... Udo, volgens mij weet jij inmiddels heel goed hoe alles in elkaar steekt. Je weet wat wel en wat niet kan, je weet dat je het zelf niet kunt bouwen gezien je verleden dus ja tis voor jou kiezen of delen....maw de moeilijke weg kiezen zoals we in het verleden wel eens hebben gezien of de knoop doorhakken en er een zakje geld tegen aangooien en het als 2 tank systeem door elsbett laten doen.

    helaas heb ik het woord ****isme al in je topic voorbij zien vliegen.....

    Succes!
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=ericzwiep;49745]Tim, niet te kort door de bocht..... Udo, volgens mij weet jij inmiddels heel goed hoe alles in elkaar steekt. Je weet wat wel en wat niet kan,
    Er wordt hier gegeneraliseerd en overdreven.

    Zie juist mijn specifieke vragen naar een specialist in dit ene onderwerp.
    Want als Elsbett niet levert, waarom dan precies?
    Of als het wel enigszins kan, hoe dan?
    Het gaat hier om het begrijpen van de (on)mogelijkheden qua techniek en handel.

    Daarnaast wil ik je nadrukkelijk verzoeken je van analyses op `dat vlak` te onthouden.
    Je verdere analyse laat ik maar voor wat die is.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Als Elsbett het niet levert dan kan dit te maken hebben met het feit dat ze het nog nooit getest hebben......op zich logisch ze kunnen niet elk type uitvoerig testen, hangt ook af van de vraag (marktwerking).

    Aannemelijker is dat ze op basis van de motor en IP het risico te hoog vinden om een-tank bedrijf te hebben. Deze stellingname kan ook gebaseerd zijn op ervaringen met vergelijkbare systemen in andere auto's.

    Als je alle auto's zou willen testen.....dan zouden de ombouwsetjes van Elsbett een astronomisch bedrag moeten kosten, en dat wil ook niemand.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Udo,

    Dan zal ik antwoorden, in de hoop dat je het begrijpen wil.

    Een dergelijke DI motor, net als een CR, zitten verstuivers die niet werken met hoge percentages koude PPO. Jij hebt waarschijnlijk meertrapverstuivers. Dus hij spuit op verschillende momenten, verschillende hoeveelheden brandstof in.

    Verander je dus de brandstof teveel (1-Tank, koude PPO) verandert de inspuiting dermate veel dat Elsbett bevonden heeft er geen 1-Tank voor te ontwikkelen. Reden: Problemen met starten en de gevolgen voor de rest van je motor. Ook zal je cpu niet begrijpen wat er aan de hand is, en in noodloop oid gaan.

    Met warme PPO is dit probleem minder of niet aanwezig, daarom kan 2-tank wel.

    Off topic:
    @Eric, koude ppo verbranden is slecht voor je motor, afzetting, onverbrandde resten, slechte smering door ppo, etc. Dus als je 1-tank en kleine stukken wil rijden, zou ik het afraden. Koop dan een elektrische auto of een ethanol wagen oid. Ik bedoel dus niet dat 1-tank niet kan werken, ik schreef het in verband met korte stukken (schreef het wat ongelukkig).

    Succes,
    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Tim;49750]Jij hebt waarschijnlijk meertrapverstuivers.
    Dat klopt.
    (....)


    Met warme PPO is dit probleem minder of niet aanwezig, daarom kan 2-tank wel.

    Heeft elke modernere motor zo'n euvel?

    Of zijn er wel moderne modellen met 1-tank mogelijkheden?

    Dank voor de uitleg, BTW.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Goed antwoord Tim!

    En daarom word er voor een 1-tank installatie in de meeste gevallen dus andere verstuivers geplaatst.
    Bij Smul in zijn 1-tank A6 bolide zijn trouwens geen andere verstuivers gezet, maar wel een aanpassing in het motormanagement.

    Om toch nog een andere 1-tank specialist naar voren te halen: Solar Oil Systems. Maar als ik de website zie, lijkt dat ze vooral zijn gespecialiseerd in VAG.

    BTW: Kort stukjes rijden is zoiezo slecht voor een auto, neem dan de fiets. :mozilla_oops:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009

    Het gaat hier om het begrijpen van de (on)mogelijkheden qua techniek en handel.

    of je blijft in de theorie hangen, of je gaat doen..................
    Je hebt nu alweer een paar prachtige antwoorden op je vragen, zet ze nu om naar de praktijk. of ga zelf leren met vallen en opstaan, wordt een ervaringsdeskundige en deel ons je bevindingen mee.
    succes!
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=ericzwiep;49753]of je blijft in de theorie hangen, of je gaat doen..................
    Je hebt nu alweer een paar prachtige antwoorden op je vragen, zet ze nu om naar de praktijk. of ga zelf leren met vallen en opstaan, wordt een ervaringsdeskundige en deel ons je bevindingen mee.
    succes!
    Wederom een analyse van het vervolgpad.
    Ik had je verzocht dit NIET meer te doen.
    Wie begint er over de antwoorden? Wie duwt er weer.
    NIET DOEN.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Het word weer gezellig hier :( Ik denk niet als je zo reageer nog veel mensen willen helpen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Udo,

    Ga je een andere auto kopen als ik zeg dat er modernere motoren zijn die wel 1-Tank geschikt zijn?

    Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    [QUOTE=udo;49751]Heeft elke modernere motor zo'n euvel?

    Of zijn er wel moderne modellen met 1-tank mogelijkheden?

    Mijn A6 van 2002 rijdt rond met een Elsbett 1-tank systeem.

    Verstuivers: Pompverstuivers -> moderne techniek waar enkelen hier op het forum ook hun bedenkingen hadden.

    Echter, het Elsbett systeem werkt perfect: starten en lopen maar. Het heeft zelfs een brandstoffilter backup systeem en een pomp backup systeem doordat hij dan via de retour uit de tank zuigt.

    http://www.ppo.nu/forum/f48/audi-a6-avant-new-switzerland-holland-express-2794/

    Dus als je een foolproof 1 tank systeem zoekt, koop een Audi of VW met pompverstuivers en laat hem ombouwen bij PPO-systems. Misschien niet de goedkoopste oplossing, echter wel de oplossing op PPO-gebied die naar mijn mening het best bij je past.

    p/s...ik heb geen enkel belang bij de verkoop van Elsbett systemen.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=CaddyEd;49756]Het word weer gezellig hier :( Ik denk niet als je zo reageer nog veel mensen willen helpen.
    Ik reageer niet op de helpers, maar op de 'helper' die al eeder de sfeer negatief beinvloedde.
    Ik heb Tim zelfs gewoon bedankt voor zijn heldere uitleg.

    [QUOTE=Tim;49757]
    Ga je een andere auto kopen als ik zeg dat er modernere motoren zijn die wel 1-Tank geschikt zijn?
    Ik ga er zeker over nadenken.
    De tijd is niet echt goed voor het verkopen van een auto, de Corsa doet het nog, maar afhankelijk van de keuzes is er wellicht wat te doen? De auto hoeft niet groot te zijn, alleen betrouwbaar en betaalbaar.

    Hoe zit zo'n moderne diesel dan in elkaar waardoor hij moderner/beter is dan het concept in de Corsa C met Y17DT en -L motoren maar toch 1-tank kan functioneren?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Beste Udo,

    Ik heb de kennis ook niet verkregen door elk detail te vragen, maar heb me ook ingelezen, op internet, in de bieb, bij de dieselmonteur, in me hoofd, etc. Smul heeft bv een PD (Pump Duse) welke wel 1-tank ppo slikt. PD techniek is ook al weer achterhaald.

    De tijd is dan wellicht niet geschikt om een auto te verkopen, maar om er een te kopen, is de tijd wel geschikt.

    [QUOTE=udo;49765]Hoe zit zo'n moderne diesel dan in elkaar waardoor hij moderner/beter is dan het concept in de Corsa C met Y17DT en -L motoren maar toch 1-tank kan functioneren?Hij zit in elkaar met boutjes en moertjes. En hij functioneert 1-tank door andere motortechniek. Kijk op de elsbett site welke auto's "modern" zijn en 1-tank. Heb jij je selectie voor je nieuwe wagen.

    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Verkopen: Inderdaad lastig, of wil iemand een Corsa?

    Qua kopen: Wat is er anders aan de motor van een VW Fox 1.4 TDI versus de situatie bij de Corsa?
    Geen meertraps verstuivers?
    Of aanpasbaar motormanagement en toch ook meertraps verstuivers?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Verkopen kan lastig zijn, maar alles wordt een keer verkocht, zo ook gisteren mijn E-klasse die nu naar Kosovo gaat morgen.
    De Fox is een VW dus en heeft een VW motor en pompverstuivers, zelfde principe dus als de ombouw van Smul...wel een-tank mogelijk.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Dat is in ieder geval technisch een heel andere motor. Die kan wel 1tank met een aanpassing van de software. Dan kan je de Corsa inruilen:-)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    ik had jouw bijdrage nog niet gelezen Ingmar:-)
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Qua pompverstuivers vond ik deze link: TDI-motoren
    Het maakt het verschil voor mij in ieder geval helderder.

    BTW:
    Hoe zit het met het Euro5 verhaal op de link qua TDI motoren? De tekst lijkt wat ouders en men heeft het over een potentiele verandering in 2008 om de norm te kunen halen.
    Elsbett heeft het over de 1.4 TDI die vanaf 2005 geproduceerd is, die is dus nog steeds verkrijgbaar?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Ludwig Elsbett heeft aan de basis gestaan van deze motoren, zeg maar de uitvinder. Die heeft daar heel veel geld voor ontvangen van VW.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009

    Op termijn zal VW moeten overstappen naar commonrail. De pompverstuivers kunnen maar drie fases van injecties inspuiten, terwijl de nieuwste PSA-diesels aan 6 geraken. Op termijn moet VW dus overstappen om de dieselnorm euro 5 te halen, in 2008.

    Dus.....1.4 TDI voldoet dus niet aan deze norm toch, waarschijnlijk gaat ie met Elsbet ombouw veel beter scoren, maar dat verandert niets aan de type goedkeuring.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Stokers,

    De pompverstuiver is ook al oud nieuws, vw heeft nu ook gewoon CR motoren.

    Udo, wat wil je nu eigenlijk?

    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Een 1-tank oplossing. Ik was al begonnen met rondkijken naar een VW Fox 1.4 TDI.
    Die zijn niet zo duur tweedehands, nu nog de Corsa in een deal verwerken.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Goeie keuze om een VW te nemen.
    VW's zijn ook net een stukje degelijker vergeleken met Opel's. Ik kan het weten: Mijn vorige wagen is een Opel geweest en op mijn werk heb ik met beide merken te maken. We doen onderandere radio reportage wagens onderhouden en bouwen.

    Succes met de verkoop van je Corsa, waar denk ik wel animo voor is en het zoeken en aankoop van een Fox. En als je de financieele middelen er voor heb, zou ik hem direct door sturen naar een profesionele ombouwer. Zoals Smul ook gedaan heb. Ik heb zijn ombouw mogen aanschouwen, echt voortreffelijk.

    Succes, Ed
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Ed, dank.
    Het wachten is nu op een dealer met een leuke prijs voor de Corsa zodat ik mijn slag kan slaan qua jonge Fox.
    Qua financien kan het allemaal, dus geen zorgen daar.
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited July 2009
    Hier is je oplossing Udo: niets meer om te twijfelen, vragen, zeuren: Kopen en rijden!

    Marktplaats.nl > Volkswagen Polo 1.9 SDI 47KW 2004 Blauw - Auto's - Volkswagen
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Sinnefjild;49802]Hier is je oplossing Udo: niets meer om te twijfelen, vragen, zeuren: Kopen en rijden!

    Marktplaats.nl > Volkswagen Polo 1.9 SDI 47KW 2004 Blauw - Auto's - Volkswagen
    Ik zoek 'n jongere met minder KM's, maar het idee is verder hetzelfde.
    Punt is dat ik graag de Corsa inruil omdat ik anders met twee auto's zit.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Zonet aan het worstelen geweest met de WW die er tussenuit moet.
    De slangen zijn nog stugger dan 'nieuw' en ik kreeg de zaak niet los bij de T-stukken...

    Dan maar in de lengte ingesneden en er wel beweging in gekregen zo.

    De WW is er uit:

    image

    Komt bekend voor bij sommige lezers?
    Ik heb er maar een lusje voor in de plaats gemaakt. Passende koppelstukjes had ik niet.

    Morgen ga ik naar een dealer om een Fox te bekijken. Als dat wat wordt kan ik door naar de inbouwer.

    Zijn er nog specifieke dingen qua VW/Fox om op te letten bij een 2e-handsje?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2009
    Das logisch, die tules hebben er een kartel aan de buitenkant op staan die voor een soort 1 richtingsverkeer zorgen van de slang op de tule. Ik snijdt ze ook altijd in de lengte richting open om ze er af te krijgen.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2009
    stel je voor udo omgebouwd
    ik vind dat wel iets voor een feestje:p
    of een huldiging op de eerste meeting

    top udo en nu even door zetten
    er gaat niets boven gpo rijden.

    gr dyssie
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    [QUOTE=Dyslectie;49830]stel je voor udo omgebouwd
    Dat gaat wel heeeel erg ver. :-)

    Vandaag is er vooruitgang geboekt.
    Misschien over ruim een week meer nieuws.
Sign In or Register to comment.