Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zwarte pufjes uit de uitlaat?

CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
edited September 2009 in Algemene Techniek
Ik ben een tijdje rondgereden met afgedopte LGA-slang.
Dwz de Bosch VE pomp heeft een tijdje zijn werk gedaan zonder turboverrijking.
Nu heb ik vandaag de slang weer aangesloten en ben de snelweg op gegaan. Als ik vol gas rij (125 kmh) komen af en toe zwarte puffen uit de uitlaat (1 per 3 s. of zo). De uitlaat kan ik in mijn linker spiegel goed in de gaten houden.
Zou dat een "pisser" zijn? (druppelende verstuiver)
Kan een verstuiver wel "pissen" bij 4500 rpm?

Comments

  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Mijn theorie is als volgt;
    doordat ik een tijd zonder turboverrijking heb gereden hebben de naalden niet hun hele bewegingsbereik gebruikt. (of zoiets)
    Net als met een schouder die je 6 weken stilhoudt; die verliest ook zijn bereik en moet daarna eerst "gerodeerd" worden. (nouja!)
    Iig zat er zooi op de naalden waardoor de verneveling slecht was.
    Vandaar de rookwolkjes.
    Na 50 km. scheuren geen wolkjes meer te zien.
    Dit sluit mooi aan op de topic over "het nieuwe rijden".
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    je kan dus zomaar je turbo afblinden en karrenmaar.

    leg eens uit carlo: moet dr nog meer aangepast worden?

    mn brandstofpomp (ruilpomp) is binnen.
    en wil testen zonder turbo,want die is ook kadoek.
    wil dus de motor goed lopend hebben voor ik dr meer eurie in steek
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Sorry Pjot, ik had jouw nog dat fotootje van de LGA beloofd.
    Moet nu eerst het dorp in, de Vuelta komt dadelijk hier aan.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    vuelta: ben gister toeristisch de route oliebollenmeurend:D tegenin gereden.
    tot aan Exloo, en zette motor muis me aan de kant.

    10 min later denderde t gebeuren binnen 5 min voorbij.

    dat was t
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Tsja,

    Vuelta heeft het bedorven voor mij. Op de startplaats en/of finish flikkert elke wielrenner z'n lege plastic flesje gewoon op de grond. Met honderden tegelijk.

    TUIG!

    Onder het mom van sport met een paar honderd man naar een ander land vliegen om een ronde te starten. Ronde van Spanje, houd hem daar dan ook!

    Negative Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    opruimen doet de gemeente reiniging.
    en daar betaal jij lekker aan mee Tim.

    :D

    [QUOTE=Tim;50805] Met honderden tegelijk.

    TUIG!


    wat denk je van wildplassen door al die rijke smerige buitenlanders.
    had pliessie een mooie financiele snaai kunnen maken.

    en jij weer een beetje minder rieniggings heffing op je nota:D
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2009
    wat is biedewee de boete van wildschtn.??

    want is liggend bewijsmateriaal.en kom je niet onderuit.:(
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009

    want is liggend bewijsmateriaal.en kom je niet onderuit.:(

    Leuk voor de agent die dat in een zakje mag doen :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Hahahah,

    Toch nog on topic:

    Zwarte pufjes uit de uitlaat?

    Tim
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=pjotter;50765]wil dus de motor goed lopend hebben voor ik dr meer eurie in steekTrouwens, ouwe zeurdoos, als je de nieuwe golf direct profi had laten maken, had je dit nu al terug verdient met APO stoken.

    En de grijns natuurlijk, ouwe gasboy...

    Tim ;-)
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2009
    k had gewoon de witte variant zonder turbo moeten laten reviseren.

    tja:as je van te voren alles weet.
    en van achteraf kiek ie een koe in de kont.(zeggen ze hiero).

    en we blijven on topic.
    [QUOTE=pjotter;50883] koe in de kont).
    pufjes of dan wel in dit geval heel dikke puffen.

    :D
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    naald in verstuivers gaan altijd helemaal "open". Met of zonder turbo, maakt niks uit. De pomp perst er met turboverrijking gewoon MEER brandstof door dan zonder.

    Zwarte pufjes? Verstuiver die blijft haperen kan zeer goed zijn. Maar dat je dat in lage toeren dan niet hebt, is vreemd.
    Als hij puft (ook op stationair) kan het heel goed zijn dat er een klep geen speling genoeg meer heeft. Vooral met heel warme motor moet er genoeg klepspeling zijn. Meet je klepspeling eens op Carlo.
    Als je hydraulische klepstoters hebt, kan er best 1tje stuk zijn.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=Carlo;50742]Na 50 km. scheuren geen wolkjes meer te zien.
    En zo is het gebleven.
    Maar het was vreemd om op willekeurige tijdstippen ineens een wolkje zwarte rook uit de uitlaat te zien komen.
    Kan het toch geen pisser zijn geweest?
Sign In or Register to comment.