Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Helicopter op PPO

Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
edited July 2009 in PPO in het nieuws
Nieuw conceptmodel Eurocopter krijgt turbodiesel
28-06-2009
MARIGNANE - Eurocopter heeft een nieuwe helikopter ge

Comments

• DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited June 2009
    Nou als die dan op PPO gaat vliegen en laag overkomt, dan hoef je voorlopig geen patatten meer.:-)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Straf... Is een compressiemotor niet zwaar voor het gebruik in vliegtuigen?
    Een collega van me die bij de Engelse luchtmacht heeft gewerkt had het wel eens over 'piston engines' in helicopters... bestond het dan al?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Shit,

Je zal een verstop filter krijgen in de lucht.......

Speedwissel recordhouder worden voor je je brevet haalt :mrgreen:

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    In de beginjaren hadden alle helicopters zuigermotoren.Het waren vaak van die gigantische stermotoren die in het vooronder lagen zoals bijv. in de Sikorsky H-34. Tegenwoordig zijn het vooral heli's van het merk Robinson die nog met zuigermotoren uitgerust worden.
    Het specifiek vermogen (pk's per kilogram) van zuigermotoren lag lange tijd te ongunstig voor het aandrijven van grotere helicopters.
    Sinds de introductie van direct ingespoten turbo-diesels is het specifiek vermogen van zuigermotoren sterk in de lift gekomen. De toepassing van moderne diesels in de luchtvaart verbaast mij dus niet.

Als er goede (ge)zuiver(d)e olie gebruikt wordt die goed voorverwarmd wordt is een filterwissel tijdens de vlucht niet nodig. Een meter die het drukverschil over het filter meet kan aangeven wanneer een filterwissel nodig is. Een bypass filter installleren is ook een optie.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    De nieuwe hype; doe de speedwissel :D:D:D
    Ik heb geen verstand van vliegmachines maar volgens mij zitten er nogal wat haken en ogen aan brandstof met een stolpunt (of traject) van om en nabij de 0° (of zoiets).
    Vooral boven water kun je een vliegmachine moeilijk "even aan de kant zetten".
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    KZO blijft behoorlijk vloeibaar onder nul.
Sign In or Register to comment.