Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

C15 6 roues

Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
edited October 2009 in Citroën/Peugeot
image

Deze kwam ik tegen in Metz. Na wat google werk gevonden dat hij destijds is gebouwd door Chausson.
Weet iemand hier iets van. Zijn ze in Nederland verkocht. Wat voor pomp zit er in. Slijten de achterbanden niet erg hard. Lijkt me een erg geinig ding.
Welke Citrofiel/Francofiel helpt me eruit.

Met dank,

Douwe.

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Leuk Douwe,

Ik heb het meer gezien.
    Denk om wat meer PPO mee te nemen :p.

image

Herman
    300SD
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Douwe, die C15 kan een 1.5, motor hebben net als de Saxo.
    Er is in ieder geval plek zat voor een 2 tank systeem :D
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Oudere C15's hadden XUD7, 1800CC ongeblazen, later zijn ze gemaakt met DW8. Beide motoren zijn zowel met Bosch als Lucas gebouwd.
    Maar, dat wil niet zeggen dat deze een standaard motor heeft. Ik heb ooit een C15 gezien met een 2.2TD blok van een XM erin.
    Op zich zijn het prachtige, betrouwbare (super basic) autotjes waar je 500kg vracht in kan laden. Maar het veiligheidsaspect was
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    ik weet er 1tje staan op enkele km's van mij!
    Er zit wel degelijk een 1500D in. Oude versie, geen turbo. Toch in dat model. Maar is ook al oud (denk van 1991). Gaat aan geen kanten vooruit!

Wel leuk h
  • veggie van PPO Newbie
    edited August 2009
    Ik heb er zelf 1. Al ruim 30.000 kms op Niek's vet. 2 tank systeem. 1.9 diesel, geen turbo of fratsen. Rijdt al jaren als een zonnetje!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Foto's Foto's, ben wel benieuwd in veel opzicht een unieke auto lijkt me.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Zo'n C15 staat hier in Eindhoven ook, is wel een import.

Van de CX Tissier zijn verschillende uitvoeringen. Ik heb wel eens een standaard bestelauto gezien, echt asociaal grote auto's zijn dat.
    Zoals de autotransporter:
    image
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    waaaaaanzinnig :)

Herman
    300SD
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited August 2009
    H
  • marlboro51 PPO Newbie
    edited October 2009
    Hy Douwe, Hy Brownie,
    this picture (and the car) belongs to me :D

If you need some informations, you can ask me.

I cannot read all the messages (i only read english, german and spanish and french of course but not dutch (you-re dutch, right ?)) but if i well understood, this forum talk about alternative fuel like vegetable oil. that's right ?

So what i can say is that with this car I made my first travel after i bought it (around 600km) with a full tank of oil (100% oil, 0%diesel). Now because i don't drive a lot with it, I use a mix (30% oil, 70%diesel). It's better to restart after a long time stopped. And the engine is without any modifications ....

Thanks everybody
    Olivier

Note : If someone could translate to people who don't speak english, it would be nice ... i can write in french if you prefer ;)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    [QUOTE=marlboro51;51590].........(you-re dutch, right ?)) but if i well understood, this forum talk about alternative fuel like vegetable oil. that's right ?......

Yes, and Yes.

We are Dutch and this forum is all about vegetable oil and related environmental and energy saving subjects.

So, nice car you have there, maybe you can tell us a bit more about it and please write in English.
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited October 2009
    Google can translate it for you search for google translate

it also works for tralanting your own Englisch to Dutch

see example :

[QUOTE=marlboro51;51590]Hy Douwe, Hy Brownie,

Hy Douwe, Hy Brownie,
    deze foto (en de auto) behoort tot mij

Als je wat informatie, kan je het mij vraagt.

Ik kan niet lezen alle berichten (Ik lees alleen Engels, Duits en Spaans en Frans natuurlijk, maar geen Nederlands (u-re Nederlands, toch?)), Maar als ik het goed begrepen, dit forum praten over alternatieve brandstoffen zoals plantaardige olie. that's right?

Dus wat ik kan zeggen is dat met deze auto maakte ik mijn eerste reis nadat ik het kocht (ongeveer 600 km) met een volle tank van olie (100% olie, 0% diesel). Nu omdat ik niet veel rijden mee, gebruik ik een mix (30% olie, 70% diesel). Het is beter om opnieuw op te starten na een lange tijd gestopt. En de motor is zonder enige wijziging ....

Bedankt iedereen
    Olivier

Opmerking: Als iemand zou kunnen vertalen naar mensen die geen Engels spreken, zou leuk zijn ... Ik kan schrijven in het Frans als je dat liever
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2009
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    Great feature from Google but.....

Does not work with Java scripts in websites so it sucks.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited October 2009
    [QUOTE=veggie van;50628]Ik heb er zelf 1. Al ruim 30.000 kms op Niek's vet. 2 tank systeem. 1.9 diesel, geen turbo of fratsen. Rijdt al jaren als een zonnetje!

Laat Niek dit niet horen "vet"
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    [QUOTE=marlboro51;51590]Hy Douwe, Hy Brownie,

If you need some informations, you can ask me.

I cannot read all the messages (i only read english, german and spanish and french of course but not dutch (you-re dutch, right ?)) but if i well understood, this forum talk about alternative fuel like vegetable oil. that's right ?

So what i can say is that with this car I made my first travel after i bought it (around 600km) with a full tank of oil (100% oil, 0%diesel). Now because i don't drive a lot with it, I use a mix (30% oil, 70%diesel). It's better to restart after a long time stopped. And the engine is without any modifications ....

Thanks everybody
    Olivier

Note : If someone could translate to people who don't speak english, it would be nice ... i can write in french if you prefer ;)

Bonjour Olivier,

Vous parlez de la Tissier 8 roues? C'est une voiture incroyable. J'ai trouv
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited October 2009
    Dan hebben we geloof ik een Engels gedeelte maar nu moet er ook nog iets Frans bij.

ppo.nu gaat internationaal :) :) :).

Maar uuuh Brownie over welke heeft hij het nu ?

Douwe.
  • marlboro51 PPO Newbie
    edited October 2009
    Hi all,
    Dit is een vertaalde tekst van Google. (origineel in het Engels hieronder)
    Ik weet niet in het Nederlands, maar in het Frans Resultaten zijn soms heel verbazingwekkend.
    Laat ik me even voorstellen: Ik ben de webmaster van amicale-tissier.net. Deze website is inmiddels overleden omdat de 'Amicale Tissier' is ook dode sinds een jaar als de Tissier Factory.
    Nu start ik een nieuwe website genaamd 'passion-tissier.com'

Om antwoord op Brownie, ik heb een Bosch pomp die prima werkt met olie. (ik gebruik gebruikte olie uit een restaurant).

Deze auto is 9.3 meter lang en moet normaal rijbewijs. Maar sorry, ik niet verkopen ;-))

Olivier

ORIGINAL TEXT IN ENGLISH
    Hi all,
    Let me introduce myself: i'm the webmaster of amicale-tissier.net. This website is died now because the 'amicale tissier' is also dead since one year like the Tissier Factory.
    Now i start a new website called passion-tissier.com

To answer to Brownie, i got a Bosh pump that works fine with oil. (i use used oil from a restaurant).

This car is 9.3 meter long and it need normal driving license. But sorry, I don't sell it ;-) )

Olivier

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Hahaha,

Wij hebben eens een bord op een belgisch/frans klusje vertaald:

Melden bij de uitvoerder, alleen dan letterlijk vertaald:

Melden bij de executeur image

Tim :mrgreen:
Sign In or Register to comment.