Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Plantomot, WIE HEEFT BELANGSTELLING

NiekNiek Super Moderator
edited July 2009 in Olieen
Mijn Plantomot raakt een beetje op. Twee jaar geleden heb ik een drum van 200 liter gekocht, omdat er op het forum nogal wat liefhebbers waren. Als dat nu weer het geval is, bestel ik weer een drum van 200 liter. NB Plantomot is duur: ong. 6 euro per liter inclusief BTW bij koop per 200 liter ineens. Mijn verkoopprijs = mijn inkoopprijs (geen winst, alleen faciliterend voor de milieufreaks). Laat weten als je belangstelling hebt.
Niek

Comments

• hanzo PPO Burner
    edited June 2009
    Voor de volgende meeting: 5
  • tdibertje PPO Burner
    edited June 2009
    Misschien een domme vraag,
    maar wat is het voordeel en verschil t.o.v. synthetiesche olie?

Groetjes tdibertje
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Niek,

Ik heb nog.

Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    [QUOTE=tdibertje;49088]Misschien een domme vraag,
    maar wat is het voordeel en verschil t.o.v. synthetiesche olie?

Het voordeel met Plantomot is dat de PPO die op wat voor manier dan ook (ja, er komt altijd wat brandstof in je motorolie) in je motorolie komt, wordt omgezet in een niet-schadelijke substantie voor je motor.

PPO is namelijk absoluut ongeschikt als smeerolie voor onze auto's. De onderdelen slijten sneller en de motor gaat rauw lopen.

Het is geen wondermiddel, maar het helpt wel tegen onnodige slijtage van de motor bij het gebruik van PPO als brandstof.

p/s. ik heb 30 liter in bestelling bij Niek
  • cyclonedriver PPO Wannabe
    edited June 2009
    is het 5W40 ?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2009
    Sorry, Ja dat had ik er bij moeten zetten: 5W-40 inderdaad.
    Niek
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Ik zie nu ook via die PDF dat het van FUCHS is, dat is een topmerk.
    Nooit geweten dat zij dit product maakten.

gr Ton
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Hoi Niek,

Denk dat mijn Sterretje wel 20L lust :).

Herman
    300SD
    edited June 2009
    200 liter is besteld. Neem wel contact met jullie op waar en wanneer te leveren.
    Niek
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Niek,

Ook ik kom in het najaar graag mijn kannetje vullen. (Kan dat ook in Almere?)
    Hoe lang kan ik Plantomot bewaren? (Ik ga nl ook een peilstok chip monteren)

Groeten,

Man@work
    edited June 2009
    @m@W
    Volgens mij onbeperkt, mits koel en donker bewaard.
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2009
    En luchtdicht afsluiten anders loop je het risico dat er vocht bij de olie komt en dat is funest voor de dopes. Daarna is de olie zowat onbeperkt houdbaar.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Dergelijke spulen staan bij ons in de ge
  • Elim PPO Newbie
    edited June 2009
    Even een zijspoor, maar ik dacht dat het probleem van indikkende olie alleen voorkwam bij minerale olie, dus dat je het kunt voorkomen door volsynthetische olie te gebruiken. Of zit ik er naast?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2009
    Ja en Nee.

Door het gebruik van plantaardige olie als brandstof is het mogelijk dat onverbrandde resten als blow-by langs de zuigers gaan en daardoor in het carter terecht komen.

Deze resten mengen vaak niet goed met de vanuit aardolie verkregen motorolie waardoor polymerisatie zou op kunnen treden.

Om die rede gebruikt men een motorolie die qua samenstelling in staat is om de onverbrandde resten in zich op te nemen zoals Plantomot.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2009
    Niek, klinkt interessant. Heb je nog?
    Zoja, wil ik wel een liter of 5~10.
    edited July 2009
    Udo,
    Ik zet je op mijn lijstje voor 10 liter
    Niek
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Niek,

Is de Plantomot al binnen? Mijn Audi gaat richting de 10.000 km na ombouw bij Jacquel. Er komt dus binnenkort een oliewissel aan...
    edited July 2009
    Plantomot is binnen, ga eerst de zaak in kannetjes doen, dan krijgen jullie bericht.
    Niek
Sign In or Register to comment.