Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Schoner vervoer toer 2009

browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
edited September 2009 in Bijeenkomsten
AANMELDEN KAN WEER

Rijd mee met de Schoner Vervoer Toer op 20 september 2009

We worden de de laatste tijd overspoeld. En eindelijk is dat eens goed nieuws. Want we worden in Nederland overspoeld met nieuws over schoner vervoer. Je hoeft maar in een krant of op tv te kijken of je vindt er wel iets over. Dat het nu begint door te dringen dat je schoner kunt rijden, komt mede dankzij voorhoederijders als u! Een groot aantal van u heeft er in 2008 ook aan bijgedragen dat de Schoner Vervoer Toer een enorm succes was en we met een stoet van ruim 230 voertuigen door Amsterdam reden op de autovrije dag. Zelf gebouwd, omgebouwd, geproduceerd en gekocht. Elektrisch, met eigen benen, op puur plantaardige olie, zonne-energie, wind, waterstof, hybride, op biodiesel, bio-ethanol of hout... ze reden allemaal mee.

Het lijkt erop dat mensen langzamerhand meer aandacht hebben voor schoner vervoer. Het begin is er, maar mensen hebben duidelijk nog een zetje nodig! Dus rijd (weer) mee met de Schoner Vervoer Toer en overtuig het publiek dat het al lang kan. Ook dit jaar hopen we dat iedereen ruimte wil maken om ‘lifters’ mee te kunnen nemen, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen ervaren wat schoner is. Tijdens de rit heeft u dan mooi de gelegenheid om uw schoner vervoermiddel te promoten. Natuurlijk zullen we onderweg verschillende uitgebreide stops maken, zodat u de gelegenheid heeft om mensen onder de motorkap te laten kijken of een proefritje te laten maken, dat kan overigens ook op hetzelfde eindpunt als vorig jaar: de Schoner Vervoer Boulevard op de Albert Cuyp markt.

Deelname is wederom gratis. Wie zich voor 1 september opgeeft, verzekert zich in ieder geval van een gratis lunch. En hoe eerder u zich opgeeft, hoe eerder u zich met uw eventuele bedrijfsnaam en website kunt profileren op onze site en wij u mee kunnen nemen in alle informatie naar de pers en media. Wilt u zien hoe het vorig jaar was? Op de website vindt u nu diverse foto's en filmpjes. Informatie over de route en het programma volgen de komende weken en maanden. Die informatie zal regelmatig aangevuld worden. Houd de website dus goed in de gaten. Uw tips zijn van harte welkom en we hopen dat u uw deelname promoot op uw eventuele eigen website.

Ook dit jaar is de gemeente Amsterdam weer onze partner en werken we nauw met elkaar samen. Dus dat is erg goed nieuws.

Wacht niet langer. Wees erbij. Laat zien dat het al kan en meld u nu aan via het aanmeldingsformulier op SchonerVervoerToer 2009 - Amsterdam.

We zien uw aanmelding graag verschijnen!

Groeten,

Jacqueline van Klaveren
projectleider Schoner Vervoer Toer
M 06 15 456 107
SchonerVervoerToer 2009 - Amsterdam

Expositie-adres:
opgewekt.nu
NDSM-werf
tt Neveritaweg 35
1033 WB Amsterdam
opgewekt.nu

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2009
    Lijkt me wel lachen om daar met de hele club heen te gaan. Als we echt een statement willen maken in Den Haag zouden wij allemaal mee moeten doen.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    [QUOTE=easy rider;48879]Lijkt me wel lachen om daar met de hele club heen te gaan. Als we echt een statement willen maken in Den Haag zouden wij allemaal mee moeten doen.

Lijkt me en goed idee. De laatste twee edities waren er nauwelijks PPO-auto's. Vooral veel elektrisch spul.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    PPO-auto is dan ook niks speciaals om te zien h
    edited June 2009
    [quote=soapwater;48883]PPO-auto is dan ook niks speciaals om te zien h
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2009
    2008 :schoner vervoer.

[quote=easy rider;36792]Zit er ook aan te denken, kan ik misschien mijn bedrijf presenteren.
    Ga die lui es even bellen.
    Groeten,
    Easy rider.

nieuwe ronde, nieuwe kansen ER.

[quote=Ruud S;40251]Carlo: ...PPO' en schoon?
    Dat is een fabeltje, dat zal ondertussen wel duidelijk zijn niet?
    Hooguit rijden op afval (APO,GPO) lijkt mij niet slechter dan rijden op diesel"...
    ?

dus allemaal komen stokers:
    wordt een mooi contrast: PPO-ers die laste der monikanen.
    edited June 2009
    [QUOTE=easy rider;48885]Je moest eens weten hoeveel mensen niet weten dat je ook op plantaardige olie kan rijden. Voor ons is dat heel normaal dus vinden wij het niet bijzonder meer.

Denk echt wel dat we indruk maken als we met veel "gewone" auto's aan komen en dat iedereen dan met een uitgestreken smoel staat te kijken zo van "Goh, ik wist niet dat het zo eenvoudig was om op die manier CO2 neutraal te rijden"

Precies, er was bij vorige edities veel publiek. Het merendeel vergaapte zich aan de (dure) exotische voertuigen en men was dan ook erg verbaasd dat je ook met een oude Peugeot CO2 neutraal mee kan rijden.
    edited August 2009
    Om dit evenement maar weer eens onder de aandacht te brengen, hieronder het mailtje van Jacqueline die ik vandaag binnen kreeg. Ik geef me op voor 1 september, wie nog meer? Erg leuk vorige keren om met mijn oude bak door een autovrij Amsterdam te rijden.

BIJNA 200 VOERTUIGEN! EN U?

Meld u nu aan voor de Schoner Vervoer Toer op 20 september 2009

op SchonerVervoerToer 2009 - Amsterdam

Van race-auto's tot ligfietsen. Van vrachtauto's tot scooters. En alles wat daar tussen zit. Ze doen allemaal al mee aan de Schoner Vervoer Toer op 20 september in Amsterdam. Op uiteenlopende schonere brandstoffen, zoals elektrisch, op puur plantaardige olie, zonne-energie, wind, waterstof, hybride, op biodiesel, bio-ethanol of met eigen benen... Er zullen ook veel lanceringen van nieuwe modellen plaatsvinden en voertuigen deelnemen die nog niet eerder in Nederland voor het publiek te zien waren. Heeft u een schoner voertuig? Dan kunt u hier eigenlijk niet ontbreken. De Schoner Vervoer Toer is al drie jaar h

• mennomenno Webmaster
    edited September 2009
    Ik kreeg vanmorgen te horen dat ik mijn werkgever moet/ga vertegenwoordigen met een auto op gas uit rioolafval... ben dus zondag van de partij!

Tot zondag?
    edited September 2009
    Leuk Menno! Jazeker ben ik er zondag ook, samen met pena. Verder heb ik nog niks gehoord.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=menno;51117]rioolafvalGezien jou werkgever: Rioolslib....

Rioolafval is wat je doorspoeld of stort :mrgreen:

Tim
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited September 2009
    Ik zie net dat ik vrij ben, ik zal Niek vragen om samen van de partij te zijn. Hij leest dit natuurlijk :-) lijkt me leuk! O wat zal Amsterdam lekker ruiken!
    Maar dan wel graag met z'n alle achter elkaar om de lucht niet verloren te laten gaan :-)
    Kunnen we een afspraak maken waar we elkaar ontmoeten?
    drivertje
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2009
    mmm: moet zaterdag toevallig acuut naar A-dam.
    is zien of een sleurhut overnachting dr in zit.

ik behoef nie in de APO stoet.
    mijn 300D meurt voor 10 stuks.:mozilla_cool:
    edited September 2009
    Ik heb me ingeschreven hoor.
    Is er al een idee waar we elkaar kunnen ontmoeten? Zoals ik het nu zie, maar drie of vier?
    Dat kan toch niet waar zijn..He stokers we moeten eigen massaal gaan, wier weet kunnen we gelijk bij de burger vader een sticker scoren voor het gratis parkeren :-)
    drivertje
    edited September 2009
    Ik lees net de email: 230 voertuigen! Dan zijn de PPO-ers weer erg in de minderheid. Ik adviseer trouwens wel op tijd af te reizen. Ik probeer er voor 8:30 te zijn, maar om 9:15 moet iedereen er wel voor de rit zijn ivm opstellen van 230 voertuigen. Voor de mensen die zich op tijd hebben ingeschreven ligt er ontbijt en lunch klaar.

Kan iemand voor mij zo'n papiertje met vragen uit de email uitprinten? Ik heb geen printer namelijk.
    edited September 2009
    [QUOTE=easy rider;48879]Lijkt me wel lachen om daar met de hele club heen te gaan. Als we echt een statement willen maken in Den Haag zouden wij allemaal mee moeten doen.

Te weinig animo, Ik ga dus niet. Volgende keer beter.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Ik zit er steeds meer aan te denken om ook mij te tuffen met de stoet. Maar eerst de Caddy nog een soppie geven, het bakkie ziet er nu niet uit.

Waar kan ik me ook alweer aanmelden?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=brownie;51184]Kan iemand voor mij zo'n papiertje met vragen uit de email uitprinten? Ik heb geen printer namelijk.

Hoi Brownie,

Heb een printje gemaakt. Hoop hem niet te vergeten ;).

Weet jij misschien wat ik bij de fijnstof moet (kan) invullen?
    Is dat de K-waarde van 3 m-1 voor turbo's? (wat het dan ook moge betekenen). En hoe verhoudt zich dat met PPO? Kan het dan 1m-1 worden (dus -60%)? :confused:

Herman
    300SD
    edited September 2009
    [QUOTE=pena;51190]Hoi Brownie,

Heb een printje gemaakt. Hoop hem niet te vergeten ;).

Weet jij misschien wat ik bij de fijnstof moet (kan) invullen?
    Is dat de K-waarde van 3 m-1 voor turbo's? (wat het dan ook moge betekenen). En hoe verhoudt zich dat met PPO? Kan het dan 1m-1 worden (dus -60%)? :confused:

Herman
    300SD

Bedankt,

Exacte waardes weet ik ook niet. Misschien kun je wat vinden op de roetmeting van de APK, maar in ons geval is het interessanter om de reductie weer te geven tov normale diesel. Dus zoiets van CO2: -95% en fijnstof: -80%. Overigens zijn deze waardes ook maar uit de lucht gegrepen door mij. Wat wel zo is, is dat onze oude diesels sowieso al veel minder fijnstof uitstoten dan commonrail diesels. Bij ons komt de roet er in grote brokken uit.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    image

Herman
    300SD
  • mennomenno Webmaster
    edited September 2009
    Ik heb het prima naar de zin gehad, heerlijk weer en een hoop enthousiaste mensen. Foto's volgen wanneer ik een USB kabel kan scoren of thuis ben (gezien de agenda zal het dat laatste worden...)

Ik reed bijna achteraan in de stoet met een auto op biogas/aardgas van mijn werkgever (inderdaad Tim, uit vergist zuiveringsslib, specifiek vanaf de Zuivering De Ronde Venen in Mijdrecht)

We kwamen er afgelopen vrijdag wel achter dat dit in Nederland nog vrij experimenteel is, er zijn bar weinig tankpunten voor de gevallen dat je niet op de zuivering terecht kan, en vaak heb je ook nog een speciale tankpas nodig (net zoals bijvoorbeeld in Leeuwarden bij Delta Oil geloof ik dat de naam is?)
    edited September 2009
    Mannen, voor wie niet is geweest, jullie hebben wat gemist, en wij die wel zijn geweest wij hebben jullie gemist! Er was zoveel leuks te zien, en als je naar de ontwikkelingen kijkt die er zijn, zouden de mensen helemaal vergeten dat we nog steeds op GPO rijden. 3 auto's in het totale plaatje van 252 deelnemers!
    Evengoed wel aan de promotie gedaan natuurlijk :-)
    Toch voor een volgend jaar lijkt het me wel heel leuk en zinnig om een veel grotere groep deel te nemen. Misschien als er vroeger bekendheid aan wordt gegeven?
    Bij binnenkost was er koffie en veel lekkers, een discussie waar ook de Heer Lubbers bij aanwezig was en een leuk verhaal had te vertellen. na de opening van een nieuw laadpunt voor elektrische auto's bij het foodcenter. Daarna zijn we in een lange stoet door hartje Amsterdam getrokken. Op de dam werden we nog een keer gevoederd, net als de duifjes weet je wel..Vandaar naar de albert kuip, waar nog veel elektrisch spul was te bewonderen.
    Onderweg nog wel regelmatig commentaar gehad over de patatbakkies, maar ja daar doen we het voor he!
    Laten we dit voor volgend jaar in de agenda schrijven, het was echt de moeite waard!
    Groeten van de drivert.
    edited September 2009
    [QUOTE=Drivertje;51263]...Toch voor een volgend jaar lijkt het me wel heel leuk en zinnig om een veel grotere groep deel te nemen...

Fijn dat jullie zo een leuke dag hebben gehad.

Ik ben het met je eens: Bij genoeg animo is het leuker en zinvoller. OK, 3 patat bakken is beter dan 1 maar met 20 meur je pas echt de tent uit en dan maak je indruk, zeker als je dan nog achter elkaar aan kan rijden natuurlijk.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Misschien een idee om de "Schoner vervoer toer 2010" onderdeel te maken van een PPO-weekendje in de omgeving van Amsterdam?

Lijkt me wel lachen om op zo'n autovrije dag door Amsterdam te ronken.
    edited September 2009
    Ben ik helemaal voor! In de buurt van zaanstad is wel een leuke plek om te bieren, auto's hebben we dan wel genoeg gezien denk ik :-)
    edited September 2009
    Stokers,

Ik heb een hekel aan de stad, wie wil mij begeleiden?

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Je mag achter me aan rijden. :lol:

Hopelijk kun je dan ruiken hoe een HDI op PPO ruikt. ;)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Ik begrijp het hele idee niet goed... promo voor schoner vervoer en dan gaan jullie van het hele land met de auto naar Amsterdam om ginds nog wat meer te gaan opbranden... ?
    Als het niet zo ver was, zou ik ook meedoen :p
    Was er verder nog iets leuks te zien? Of moet ik maar PPO blijven rijden wegens gebrek aan (betaalbare) alternatieven?
    edited September 2009
    Righty,

Nope, ik pas toch maar. Veel te druk daaro....

Tim
Sign In or Register to comment.