Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Audi A6 Avant - The new Switzerland Holland express

smulsmul Livin' and Breathin' PPO
edited November 2012 in Volkswagen, Audi, Seat, Skoda
Lieve forumgenoten,

Verheugd kan ik jullie meedelen dat aankomende week de vijfde Switzerland - Holland express onthuld gaat worden. (en daarmee de vierde op PPO).

Nog even geduld, een goede ombouw kost nou eenmaal tijd ;)
«13

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    [QUOTE=smul;48473].... een goede ombouw kost nou eenmaal tijd ;)

Hoi Smul,

Ken nie w88 :p

En image, natuurlijk!

Herman
    300SD
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2009
    En met wat voor een auto ga je dit maal het avontuur aan?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Ik ben ook benieuwd...
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Tatra ?

Lada ?

Smul je bent wezen 'shoppen' au Roemenia !!!!!

puta .... en de lokale putaclup eigneaar had nog wat staan ?

Toch !!!
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Wees verstandig en koop een sterretje, die zijn motorisch niet kapot te krijgen en rijden met een rondje verstuivers, vervroeging en een warmtewisselaartje probleemloos hun hele leven op ppo.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Ladies and gentlemen: "we've got him!"
    (en..."na regen komt zonneschijn")

The new Switzerland-Holland express
    image

Zie hier mijn nieuwe aanwinst: Een Audi A6 Avant stationwagen uit 2002. Het is een 1.9 TDI met 130 PK. De auto is omgebouwd bij Jaquel Essink van PPO-Systems in Wezep.

De auto is afgelopen twee weken omgebouwd naar een 1-tank Elsbett systeem. De boordcomputer en pompverstuivers zijn op bezoek geweest bij Elsbett Deutschland om geheel PPO-gecustomized te worden. Verder is er een trekhaak achterop gekomen en is de tankinhoud vergoot van 70 liter naar 114 liter. Met deze capaciteit kan ik Rotterdam-Bern heen en terug rijden zonder te tanken.

Uiteraard is aanstaande zaterdag in Bierbeek de auto+ombouw te bewonderen :-P
    edited May 2009
    Dat is smul-len,
    Kwijl, drup, kwijl, kwijl, plasje image.

Ik dacht dat het slecht ging in de bank-wereld, maar jij gaat hier niet
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Smullert,

Je kon het niet laten he, wachten tot Bierbeek. Van binnen zijn we allemaal nog kleine jochies....:mrgreen:

Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Proficiat Smul, dikke sjaak:) zo'n A6!

gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2009
    Gefeliciteerd,
    echt een zakenbankauto. Bonus gehad ??
    Niek
    edited May 2009
    "vette" bak smul, 4 pitter?
    edited May 2009
    [QUOTE=Niek;48647]echt een zakenbankauto. Bonus gehad ??

Nee, bonussen zater er dit jaar niet in. Bovendien kwam ik om priv
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    [QUOTE=Niek;48647]Gefeliciteerd,
    echt een zakenbankauto. Bonus gehad ??
    Niek

3dubbellol@Niek:)

Maar volgens mij heeft Smul zich niet verrijkt maar heeft het em z'n baan gekost? Bij de vorige bank...

gr Ton
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Mooi bak Smul image :D
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Hehe...eindelijk het plaatje bij de woorden, mooie express auto hoor.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited May 2009
    Lekkere bakken zijn dat smullie, ik ben vorig jaar er met mijn baas 1 in Duitsland wezen halen maar dat is en V6 het gas bij zo 1 aanraken is echt lache.
    Maar je hebt met 130 pk ook niet echt te klagen ;) en hopelijk heb je meer geluk met je A6 dan met je andere autos.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Boh,
    edited May 2009
    Wel je teller in de gaten houden. Dat je niet zo gaat scheuren als met mijn Caddy deed :p Anders word je sponsor van die club in Leeuwarden.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    jawadde!
    Sjieke bak Smul!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Hoewel ik de caddy/inca een stuk sympathieker vond, toch gefeliciteerd... Ben al blij dat het geen BMW geworden is ;)
    Benieuwd hoe dat 1-tanksysteem het gaat doen... Wat is de bedoeling? XW100, KZO, GPO, ...
    edited May 2009
    Jep Soapy,

[QUOTE=Tim;48120]Smul is klaar met z'n scholing. De "Suits" trekken aan hem om harder te worden. Een econoom heeft het momenteel niet makkelijk, tijd voor sneller geld en sneller handelen. Waar staat mijn Audi?

Smul moet nu mee, anders is het te laat en blijft ie straks hangen bij de Triodos bank voor een idealistisch salaris.......

[QUOTE=Niek;48647]echt een zakenbankauto. Bonus gehad ??

Het komt nog sneller uit dan ik dacht.

Mooie bak smul, nu smullen en zorgen dat je hem samen ook nodig gaat hebben :mozilla_tongue:

Tim
    edited May 2009
    [QUOTE=soapwater;48674]Benieuwd hoe dat 1-tanksysteem het gaat doen... Wat is de bedoeling? XW100, KZO, GPO, ...

De bedoeling is volledig XW100, maar voor de komende 1,5 maand moet er 10.000 kilometer gereden worden en we hebben op dit moment geen 500 liter XW100 staan. Maar ik heb nog een aardige plas GPO in voorraad, dus dan snoepen we daar maar uit.

[QUOTE=Tim;48676]Mooie bak smul, nu smullen en zorgen dat je hem samen ook nodig gaat hebben :mozilla_tongue:

Wordt aan gewerkt :D
    edited May 2009
    [quote=soapwater;48674]... Ben al blij dat het geen BMW geworden is ;).....

He, we gaan niet zeiken he. Het gaat hier wel om Duitse degelijkheid.
    edited May 2009
    Smul,

image

Tim :mrgreen:
    edited May 2009
    ja ja... ik weet het

Maar ik ben doodmoe van 2 dagen achter elkaar 5 uurtjes slaap. Ik ga eerst slapen!

Het beestje heeft nu 650 kilometer gelopen op 100% zonder problemen. (140 wezep en 510 bierbeek)

Foto's komen nog.

@tim: breng jij nou maar effe die vieze gifstokende passat naar Jacquel, anders gebeurt er nooit wat ;)
    edited May 2009
    Smul,

Moet je bij m'n vrouw zijn, ik heb een bedrijfsauto :mrgreen:

Ombouwen komt goed hoor, eerst verbouwen. Ben benieuwd hoe Jacquel het bij jou voor elkaar heeft gemaakt.

Tim
    edited June 2009
    Tim,

Alleen gegoefende PPO
    edited June 2009
    Zie hier het 44 liter ringtankje op de plek van het reservewiel. De Facet pomp wordt in werking gezet wanneer: 1) de vlotter in de ringtank aangeeft dat hier brandstof inzit en 2) de extra vlotter in de hoofdbrandstoftank aangeeft dat de tank leger is als 3/4 vol.

De auto is omgebouwd naar een 1-tanksysteem (dus ook starten op PPO). Deze tweede tank vult slechts de hoofdtank bij. Hiermee is de totale capaciteit verhoogd van 70 liter naar 144 liter, wat noodzakelijk is om van en naar Zwitserland te rijden zonder te tanken.

image
    edited June 2009
    [quote=smul;48814] ......Hiermee is de totale capaciteit verhoogd van 70 liter naar 144 liter.......

Huh:confused: Flinke ring tank opeens:)
    edited June 2009
    [QUOTE=Man@work;48813]by the way: Smul is echt zo'n manager in de hete luchtbalon; als CP geen route op paier afgedrukt had was Smul er zelfs met navigatie systeem niet voor middernacht in Bierbeek aangekomen.

Zeg Man@afterparty, ga jij eens snel die spanrol van je vervangen want anders kom je voortaan helemaal nergens meer! "Mompelt iets als....."de pot verwijt.........."
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited June 2009
    [QUOTE=smul;48814] de extra vlotter in de hoofdbrandstoftank

Hoe doe je dat (of ik bedoel Jacquel....) een extra vlotter in je hoofdtank gemonteren?
    edited June 2009
    Jij zit snel op de kast zeg ! :D

Woman@work ligt in een deuk.

Ze heeft net twee Kanonnetjes ontkurkt; dus deze zinloze discussie heb je verloren van de andere sekse en bier ;)

De groeten ......
    edited June 2009
    [QUOTE=Sinnefjild;48819]Hoe doe je dat (of ik bedoel Jacquel....) een extra vlotter in je hoofdtank gemonteren?

Wanneer je de achterbank loshaald kom je bij de bovenkant van de beker die in de tank zit. Die kun je eruithalen, en daar zit normaal gesproken een opvoerpomp + aanvoer en retour. De opvoerpomp is eruit gehaald omdat deze niet-PPO-geschikt is. De aanvoer en retour zijn aangepast volgens het Elsbett-systeem. De Elsbett-opvoerpomp hebben we onder de auto gemonteerd omdat deze niet in de beker paste.

Maar daardoor was er wel ruimte om de vlotter te plaatsen.
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited June 2009
    [QUOTE=Sinnefjild;48819]Hoe doe je dat (of ik bedoel Jacquel....) een extra vlotter in je hoofdtank gemonteren?

Tank openmaken , pomp/vlotterunit verwijderen.
    Geschikte plek)* zoeken voor de vlotter, gaatje boren , vlotter monteren, bedraading aansluiten.
    pomp vlotter unit weer terug plaatsen in tank, tank dicht maken.

)* dat betekend dat je de helehandel een aantal keer in en uit elkaar moet halen, goed kijken en meten/rekenen , en dan past het ( aantal keer bij smul was min 10+ :( )

Wanneer je de achterbank loshaald kom je bij de bovenkant van de beker die in de tank zit

Dan vergeet je voor het gemak even :
    Linker + rechtergordel losmaken.
    Beide zij steunen van de achterbank.
    Beschermkappen linker zijkant.
    Beschermkappen rechter zijkant.
    Dan pas kan de vloerplaat eruit, en zie hier; een dekseltje waar onder de branstof aan/af-voer berijkbaar word :)
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    mooi werk Jacquel!
    Heb hem gezien de A6 en er was niet veel te zien!?!
    Betekent dus dat alles keurig was ingebouwd en niet bovenop was gedumpt!
    En motor draait in elk geval als een goed geolied naaimachientje.
    Chapeau!

Gr
    Nero
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited June 2009
    Jaqcuel heeft bij mij ook een keer een vlotter en bijbehorende schakelsystemen in een tweede tank gemonteerd.
    Midden in de nacht kon ik pas weg ;-) Meneer ging door totdat alles werkte en keurig was weggewerkt. Superservice!
    edited June 2009
    Zo, gisteren veilig en wel aangekomen in Bern. De A6 liep als een trein, ik heb de route via Duitsland genomen: Rotterdam - Venlo - A61 - A6 - A5. Af en toe moest ik haar wel temmen, want hoe verder we waren des te meer zin kreeg ze. Gelukkig bood de cruise control uitkomst. Na 650 kilometer (dus nog voor Basel) heb ik het 25l kanister geleegd in de tanks. Ik schat dat ik nog voor een kleine 10 liter ruimte over had na het volledig legen van het kanister. Dit betekent dat ze maximaal 35 liter op 650 kilometer heeft gedronken = 1 op 18,5. Ik denk eerlijk gezegd dat er minder ruimte over was, wat betekent dat ze nog zuiniger heeft gereden. Dat valt me allerzins mee, omdat de boortcomputer een gemiddeld gebruik van 1:14,5 aangaf.

p/s: het ritje was erg plezierig ;)
    edited June 2009
    [QUOTE=smul;48889]...het ritje was erg plezierig ;)

Goed om te horen Smul,

Mijn VW TDI met 110 PK liep, als ik niet boven de 140km/u kwam en niet meer dan 5x vol gas gaf :p per tank, 1:19.
    Het zijn gewoon erg zuinige moteren.

Tank jij via de reservewieltankdop (3x woordwaarde) of via de gewone tankdop?

Dat de boordcomputer afwijkt is normaal, maar dit is wel erg veel. Misschien kan je dit instellen :confused:. Ed weet vast meer hierover :cool:.

Herman
    300SD
    edited June 2009
    [QUOTE=pena;48890]Tank jij via de reservewieltankdop (3x woordwaarde) of via de gewone tankdop?

Er ging ongeveer 10 liter in de reservewieltank en de overige 15 liter in de hoofdtank. Ik wist dat ik beide tanks moest bijvullen. Ik deed dit omdat ik zonder volle kanisters de Zwitserse grens over wilde. Grenswachters kunnen erg moeilijk doen over kanisters waarin een vloeistof zit die niet makkelijk aan te tonen is. Bovendien mag je officieel alleen 10 liter brandstof buiten je tank vervoeren.
    edited June 2009
    [quote=smul;48891]......Bovendien mag je officieel alleen 10 liter brandstof buiten je tank vervoeren.

We hebben het hier toch over PPO? volgens de wet is dat geen brandstof.
    Je gaat toch oliebollen bakken daar in Zwitserland? :D
    edited June 2009
    [QUOTE=easy rider;48892]We hebben het hier toch over PPO? volgens de wet is dat geen brandstof.
    Je gaat toch oliebollen bakken daar in Zwitserland? :D

Alleen moet je dan aan de grens aantonen dat het PPO is, wat nogal lastig is. Daarbij ken ik ook twee gevallen waarbij iemand voor de PPO die ze buiten de tank bij zich hadden accijns moesten afdragen. Ze kregen wel beiden een formulier mee en als ze Zwitserland weer uitgingen met dezelfde hoeveelheid kregen ze het geld terug. (wat ze beiden hebben gedaan en is teruggegeven). Ik heb echter geen zin in dat geneuzel en neem mijn voorzorgsmaatregelen. Beter voorkomen dan genezen!
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Smulleke,

echt een mooie chique bak die je daar hebt...een echte AUDI..degelijk duits raspaardje van 1 vd betere diesel fabrikanten:) Kilometervreter 1e klas:D En zeker klasse ombouw! Onder het motorkapje zal er bij mij zeker wel meer zichtbaar zijn.

Hopenlijk heb je er nog vele jaren en vele tonnen plezier van!!!!

Stook ze!

greetz, Hans - Fury
    edited June 2009
    De Zwitsers kunnen behoorlijke pennenlikkers zijn: kennissen van mij uit Zuid-duitsland zouden een keer met een vriendengroep een lang-weekend in een berghut doorbrengen. Degene die een koelbox vol vlees voor drie keer BBQ-en bij zich had, had aan de grens een flink probleem. Ze hebben het vlees maar naar huis gebracht en zijn een paar uur later zonder vlees langs een andere grenspost gereden. Als ze langs dezelfde post gegaan zouden zijn zou de auto zeker binnenstebuiten gekeerd zijn.
    edited June 2009
    Zo, ik ben weer thuis :) Even een korte evaluatie van de eerste 3000 kilometer met de Audi.

Ze rijdt als een trein, ze heeft sinds ik haar gekocht heb geen druppel diesel meer gezien. De ombouw werkt perfect, het 's morgens is het startgedrag exact hetzelfde als op diesel (op de langere voorgloeitijd na dan). Het tweede tankje heeft ook goed gewerkt in Zwitserland.

Op de terugweg in Belgie (ik moest nog circa 200 kilometer tot thuis) gaf mijn motormanagement aan dat het oliepeil te laag was. Natuurlijk direct gestopt, motor af laten koelen en de peilstok gecontroleerd. Deze gaf inderdaad een niveau net onder het minimum aan. Gelukkig was er een tankstation vlakbij en heb ik er een halve liter 5w40 ingegooid en ben ik probleemloos thuis gekomen.

Jacquel heeft bij de ombouw de motorolie vervangen voor Plantomot. Nu heb ik hem een mailtje gestuurd met de vragen:

- Volgens mij had je toch het oliepeil tot max gevuld of niet?
    - Is het olieverbruik dan wel normaal?
    - Wat raadt je aan nu de Plantomot vermengd is met een andere 5w40 motorolie?

Als jullie ideeen hover de laatste twee vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik wil namelijk motorproblemen als in het verleden voorkomen ;)
    edited June 2009
    Hoi Smul,

Natuurlijk altijd een litertje olie bij je hebben :p.

Heb je wel eens in je achteuitkijkspiegel gekeken als je volgas geeft? Je kan het het best zien 's avonds als er iemand achter je rijd. Een grijze wolk.
    Verder zou ik zeggen: in de gaten houden. Ik pijl normaal 's morgens, dan staat alles stabiel onderin en dat dan met bv. 1000km tussenpose.

Uit ervaring weet ik dat je in het begin het extra vermogen wel eens (vaker) wilt aanspreken. Ook weet ik dat dat minder wordt :D (alleen nog maar als het nodig is image).

Het mixen van Plantomot met 5W40 weet ik niet?

Herman
    300SD
    edited June 2009
    Smul,

Het kan best dat jij, je rechtervoet en Zwitserse bergen de Audi wat meer olie heeft laten genieten. Ik begrijp ook dat langs de heenweg je je rechtervoet wat stugger kon bewegen dan de terugweg :mrgreen:

Op de site van Fuchs staat dat je het zonder spoelen kan gebruiken. Dus een beetje mengen met een soortgelijke minerale olie zal geen kwaad doen.

Bij een TDI hoort een pot olie in de kofferbak en regelmatig peilen. Mensen die weten dat hun auto "Bitte
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2009
    je kan ook best wel met een hete motor olie pijl controleren Smul.

doe ik altijd.

( wachten tot de motor afgekoeld is,tjonge stjonge ,wat een geduld
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2009
    Smul,
    mixen van plantomot met gewone motorolie = geen probleem.
    Niek
    edited June 2009
    [quote=smul;48986]...... gaf mijn motormanagement aan dat het oliepeil te laag was.......

Dat is zeker geen overbodige luxe of accessiore dan zo een indicator :mozilla_wink:.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    [quote=easy rider;49020]Dat is zeker geen overbodige luxe of accessiore dan zo een indicator .

Bij een Duitse auto is dat systeem misschien betrouwbaarder dan bij mijn Fransman :p
Sign In or Register to comment.