Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

LED Verlichting - ervaringen met Lemnis Lighting

smulsmul Livin' and Breathin' PPO
edited May 2009 in Besparing
Vandaag was ik gelukkig als een klein kind - mijn Pharox LED-lamp is per post bezorgd!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van deze lamp, dus vandaar dat ik

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited April 2009
    Niet mis!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    [QUOTE=smul;47441]......- lamp is in de aanschaf redelijk duur, maar dit verdiend zich ruimschoots terug (lifetime = 50,000 uren, bij een gloeilamp 1,000 uren en bij een spaarlamp 6,000 uren)

Smul, Wat kost zo'n lamp nou als ik vragen mag....
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    [QUOTE=ingmar;47446]Smul, Wat kost zo'n lamp nou als ik vragen mag....

Dat ligt er aan waar je hem koopt!

Bij Lemnis zelf: €32,25 per stuk, 4 stuks €25,17 per stuk. Bij 100 stuks 15,50 per stuk.
    Lemnis Lighting Sales Portal

In Friesland bij de supermarkt Poiesz wordt de lamp momenteel gesubsidieerd aangeboden voor €9,99 per stuk.
    Ik stap oer! // De Campagne > Ik Stap Oer

Voor mij was de lamp gratis, ik ben namelijk met een project bezig om 120 lampen te vervangen voor deze LED-lamp.
  • hanzo PPO Burner
    edited April 2009
    [quote=smul;47455]€32,25 per stuk, 4 stuks €25,17 per stuk. Bij 100 stuks 15,50 per stuk.
    Lemnis Lighting Sales Portal

Zo, forse kortingen bij grotere aantallen. Dat betekent dat een inkoopactie wel interessant is.

Hoe is het licht van de LED-lampen trouwens, smul? Ik heb zelf nl. het vooroordeel dat het van dat koude, spierwitte licht is. Klopt dat?
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    [QUOTE=smul;47441]- Color temperature: 3000k

Dit zegt me persoonlijk niets, maar het hoort iets over de kleur van het licht te zeggen :D

[QUOTE=hanzo;47472]Hoe is het licht van de LED-lampen trouwens, smul? Ik heb zelf nl. het vooroordeel dat het van dat koude, spierwitte licht is. Klopt dat?

Bij de traditionele eerste versies van LED-lampen is dat inderdaad zo. Maar deze fabrikant zegt daar iets tegen gevonden te hebben, waardoor dit licht er "warmer" uitziet.

Ik heb hier thuis een vergelijking gedaan met een gloeilamp, spaarlamp en de LED-lamp.De spaarlamp geeft iets kouder licht af, tussen de LED en gloeilamp zie ik weinig verschil. Ik had graag foto's geplaatst, maar het is erg lastig om dit goed te fotograferen.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited April 2009
    Wij hebben 3 led spots (GU10) ipv halogeen, wat me daarbij opvalt is dat het inderdaad een beetje blauwig licht is, en het verlicht de oppervlakken goed maar het blijven spots. Dus niet echt geschikt om de hele kamer mee te verlichten. Heb er verder geen last van en die 3 spots staan meestal heel de avond aan. Slechts een paar watt ipv 3x 50 watt. Dat merk je in je energierekening.
    We hebben nu ook enkele gloeilampvervangers (gamma) in schemerlampjes en dat ziet er gewoon leuk uit. Beetje gelig licht. Je hebt ze ook in van die gedraaide kaars vormen enz. Goede ontwikkelingen vindt ik.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2009
    Ik heb hier op kantoor volspectrum lampen hangen met UVA & UVB. Dat is knalhard licht net als een TL buis, ik wordt al lekker bruin hoor :D
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009

Rectificatie LedNed richting Lemnis Lighting.
    Op 27 maart 2009 heeft LedNed een persbericht uitgegeven, onder de titel "LedNed roept Provincie Friesland op per direct te stoppen met de misleidende 'Ik stap oer' led-campagne". In dit persbericht hebben wij ons in negatieve zin uitgelaten over de ledlampen die worden gebruikt in de 'Ik stap oer' campagne, waaronder de ledlampen van Lemnis Lighting. Wij hebben gesteld dat de Pharox ECO ledlamp van Lemnis (i) van zeer slechte kwaliteit is, (ii) snel kapot gaat en (iii) meer stroom dan noodzakelijk verbruikt (met blindstroom als gevolg). Wij hebben gesuggereerd dat Lemnis bestaat uit cowboys die via goedkope import uit China snel hun slag proberen te slaan met inferieure producten.

Bij vonnis van 24 april 2009 heeft de Voorzieningenrechter van de rechtbank Leeuwarden geoordeeld dat deze beschuldigingen geen grond vinden in het voorliggend feitenmateriaal en dat met het uiten van deze beschuldigingen de goede naam van Lemnis Lighting is geschaad. De Voorzieningenrechter achtte dit onrechtmatig jegens Lemnis Lighting en heeft ons veroordeeld tot het uitgeven van dit persbericht met deze rectificatie.

De directie van LedNed B.V.

.....
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2009
  • Biesan PPO Newbie
    edited May 2009
    Mijn Lemnis LED lamp gaf al na een dag de geest. Dat gebeurde spontaan toen ik in de nabijheid (circa 1 m) mijn boormachine aanzette. Heel jammer! Heeft iemand een verklaring en/of een manier om het te voorkomen. Mischien moeten we er aan wennen dat we eerst de LED lamp uit doen voor dat we bepaalde apparatuur aanzetten.
  • hanzo PPO Burner
    edited May 2009
    [quote=easy rider;48424]Tip:

Nieuws Artikel / Vara Kassa-online

De Lemnis lamp kwam als beste uit de test in lichtopbrengst en juiste productinformatie. Ook de prijs was goed (€ 9,99). Ik weet niet in welke winkel die prijs gold.
Sign In or Register to comment.