Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Toyota Corolla D4D 2004 2 tank ombouw.

GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
edited November 2010 in Oosterse merken
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje actief in de PPO business met mijn golfje (zie topic;http://www.ppo.nu/forum/f48/golf-ii-1-6-diesel-2tank-systeem-1995/):D

Ik ga mijn forum naam nog veranderen als dat kan:confused:

Ik heb me dus een Corolla uit 2004 gekocht met D4D motor. Het is de 116pk versie en hij loopt perfect!

Ik ben me al op dit forum aan het orie

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Wittte,

Probeer het eens via FMPO.de of FMSO.de, daar staan al een aantal auto's inde fahrzeugendatenbank:
    Fahrzeugdatenbank der Pflanzenölfahrer Avensis (Eslbett-ombouw)
    Fahrzeugdatenbank der Pflanzenölfahrer Avensis (Modus ombouw)
    Fahrzeugdatenbank der Pflanzenölfahrer Corolla (3E-Pflanzenöltechnik-Modus)
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited April 2009
    [quote=ingmar;47408]Wittte,

Probeer het eens via FMPO.de of FMSO.de, daar staan al een aantal auto's inde fahrzeugendatenbank:
    Fahrzeugdatenbank der Pflanzenölfahrer Avensis (Eslbett-ombouw)
    Fahrzeugdatenbank der Pflanzenölfahrer Avensis (Modus ombouw)
    Fahrzeugdatenbank der Pflanzenölfahrer Corolla (3E-Pflanzenöltechnik-Modus)

Hey, thanks man!!!8)
    Ga ik eens nauwkeurig bestuderen!
    edited April 2009
    [QUOTE=GolfIIdiesel;47409]Hey, thanks man!!!8)
    Ga ik eens nauwkeurig bestuderen!

Weet niet hoe jouw Duits is...maar er staan e-mail adressen in...de meeste mensen zijn ook zeer bereid ervaringen met je te delen, doet het desnoods in het Engels.:wink:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Ha "Witte",

Volgens mij zijn wij op dit moment degenen die rondlopen met idee
    edited April 2009
    Ingmar;
    Ik ben deels Duits (mijn overgrootvader was een Duitser:D)
    Ik ga eens wat rond mailen!

Nogmaals bedankt!!

[EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL];
    Ja ik vrees van wel;)
    Wat ik nog niet weet is wat de druk is die de opvoerpomp moet leveren en hoe nauwkeurig de druk moet zijn?
    Ook hoe ik de originele opvoerpomp moet en k
    edited April 2009
    [quote=GolfIIdiesel;47510]Wat ik nog niet weet is wat de druk is die de opvoerpomp moet leveren en hoe nauwkeurig de druk moet zijn?
    Zet er eens een T-stukje met manometer uit een cv tussen (1 keer voor je filter en 1 keer na je filter) en je weet meteen al een hele boel. Bij een HDI zit er een tolerantie van + 0.25 bar op die twee drukken.
    [quote=GolfIIdiesel;47510]Ook hoe ik de originele opvoerpomp moet en k
    edited April 2009
    Hahaha! We think a like [EMAIL="MAN@work"]MAN@work[/EMAIL]:D

Wat voor een opvoerpomp voor de PPO heb jij gebruikt?

Ik lees toch veel slechte berichten over commonrail en PPO;vegetableoildiesel.co.uk - Veggy Oil And The Modern Direct Injection Diesel - Powered by XMB
    Wil toch wat meer zekerheid dat ik me niet de injectors verniel, zuigerveren vastlopen en mijn carter-olie veranderd in jelly:?

Heb wel nog een mooie site gevonden voor goedkope onderdelen; biotuning
    edited April 2009
    Ik heb nog geen opvoerpomp.

Zoiets zou evt kunnen en meteen een overdrukventiel uitsparen omdat de druk instelbaar is van 0.3 tot 2 bar.

Op FMPO.de heb ik een HDI verhaal gevonden en ik heb al aardig wat gedetailleerde info over het motorblok. HQracing heeft op zijn site een uitgebreide beschrijving van zijn ombouw en ervaringen staan.
    Wat motorolie betreft is Plantomot dan het aangewezen product.

Op koolzaad (raps) moet het vaak wel lukken. Op apo is het een kwastie van uitproberen....
    Je zou op de site van Elsbett kunnen checken of zij een 2 tank systeem aanbieden voor jouw auto (motorblok). Als zij dat niet aanbieden dan zou ik serieus gaan twijfelen of het verstandig is om om te bouwen.

Vergeet je niet dat de prijzen op biotuning in engels ponden zijn en niet in €uro's
    edited April 2009
    [EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL]; ja, die had ik ook in gedachte. Nog ff wat zekerheid vinden in de zin van voorbeelden.
    Bij Elsbett hebbne ze idd een set voor mijn type! Maar 900 euro vind wel een beetje veel:rolleyes:

Ff geduld en dan beginnen met ombouwen!!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Stokers,

Zo een tandwielpomp heeft 3 aansluitingen. Aanvoer, afvoer en overloop. Deze overloop kun je direct terug op je aanvoer zetten.

De meeste tandwielpompen kun je de druk regelen met een stelschroef. Hiermee bepaal je eigenlijk hoeveel er door de overloop terug gaat naar de aanvoer.

Op dit plaatje van Ruud zie je goed hoe dat werkt. Aanvoer + overloop links, afvoer (druk) rechts.

M'n zwager heeft net ook een HDI gekocht, de 306 is met 380.000km van de A12 gesleept afgelopen week, motor rip.

Zorg ook dat je een 1mu brandstoffilter na deze pomp zet, ter bescherming van je injectoren.

Tim
    edited April 2009
    Zou de 5 mu, zoals PSA toepast voor de dino, dan niet fijn genoeg zijn wanneer ik bij het tanken de olie door een 1 mu kaarsfilter pers?
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Onze zotte belg monkee21 rijdt er als volgt mee:

* mixbasis: gpo-dino-peut-euro95
    * mixverhouding: 50-34-15-1 (liter)
    * maand+laagste temp: april 2009 ca..12 graden boven nul
    * Type auto: toyota corolla D4D Pomp: denso Common rail
    * Ombouw: nee*
    * omschrijving koude startgedrag: meteen starten

• NiekNiek Super Moderator
    edited April 2009
    [QUOTE=Man@work;47553]Zou de 5 mu, zoals PSA toepast voor de dino, dan niet fijn genoeg zijn wanneer ik bij het tanken de olie door een 1 mu kaarsfilter pers?
    M@W: dan heb je toch 1 mu ?? Je zult alleen wat vaker je filterpatroon moeten vervangen.
    Niek
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    1mu tanken is geen garantie voor een schone tank... Ik heb ook 1mu aan m'n thuistap staan maar in de tank vind ik toch al wat brokjes vuil enz... Dat komt er sowieso in tijdens het tanken.
    Als PSA standaard 5mu gebruikt (meeste autofilters toch?) dan zou ik ook 5mu nemen. Hij zal in elk geval minder snel dicht zitten...
    edited April 2009
    [QUOTE=soapwater;47562]1mu tanken is geen garantie voor een schone tank... Ik heb ook 1mu aan m'n thuistap staan maar in de tank vind ik toch al wat brokjes vuil enz... Dat komt er sowieso in tijdens het tanken.
    Als PSA standaard 5mu gebruikt (meeste autofilters toch?) dan zou ik ook 5mu nemen. Hij zal in elk geval minder snel dicht zitten...

Of....die brokjes vuil worden losgeweekt door de PPO....

Zie hier een plaatje van een tankzeef van een Benz....en dat komt niet alleen door de PPO....

image
    edited April 2009
    [quote=ericzwiep;47559]Onze zotte belg monkee21 rijdt er als volgt mee:

Ja, ja, das mooi, maar hoelang rijdt hij al hiermee?

En ik wil ombouwen om op 100% GPO/PPO te kunnen rijden;)
    Wordt wel definitief een 2tank ombouw, omdat dat me goed bevallen is bij de golf.

Groeten!!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Is een KGR eigenlijk mogelijk als je zo'n specifieke voordruk moet hebben?
    Anders zou je een 1mu filter v
  • monkee21 PPO Burner
    edited April 2009
    Ja, ja, das mooi, maar hoelang rijdt hij al hiermee?

Er staan nu 90000 km op de teller en ik ben begonnen op 56000
    ik heb de indruk dat het nu beter draait dan in 't begin. De erosie is wss begonnen.
    wat betreft dat filter uit die MB dat heeft mijn vader ook voorgehad met de zijne en die is gestopt met ppo . De ppo vrat alle vuil los en dat kwam in de filter .

en gefilterd op 10 mu
    edited April 2009
    [QUOTE=monkee21;47587]....wat betreft dat filter uit die MB dat heeft mijn vader ook voorgehad met de zijne en die is gestopt met ppo . De ppo vrat alle vuil los en dat kwam in de filter .
    Zonde dat ie daar door gestopt is......
    Het is gewoon echt een kwestie van een keer schoonmaken, ik vermoed dat in de toekomst meer oudere diesels hier problemen mee krijgen door het percentage Bio-diesel wat er doorheen gemengd zit.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2009
    Ingmar,
    Vuil losweken heeft niets met biodiesel te maken. Ook gewone PPO/GPO doet dat. Het is inderdaad een kwestie van tank schoonmaken en/of filters wisselen. Nog beter: GPO in tweede tank. Biodiesel kan aggressief zijn, maar dan voldoet het niet aan de standaard. Vooral resten KOH zijn daarbij aggressief.
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2009
    [quote=ingmar;47588].......ik vermoed dat in de toekomst meer oudere diesels hier problemen mee krijgen door het percentage Bio-diesel wat er doorheen gemengd zit.

Ik heb door het gebruik van PPO ook veel van dat zwarte vuil in de filters zitten. Ik zal binnenkort de tenk es open trekken om de tankzeef schoon te maken.
    edited April 2009
    [QUOTE=easy rider;47591]Ik heb door het gebruik van PPO ook veel van dat zwarte vuil in de filters zitten. Ik zal binnenkort de tenk es open trekken om de tankzeef schoon te maken.
    Of haal de hele tank eruit en pak het goed aan, met de schoonmaak tip die hier staat.
    Fertan Produkten, dan ben je er volgens mij wel een hele tijd vanaf...natuurlijk niet te veel diesel tanken dan..:lol:
    edited April 2009
    [QUOTE=Niek;47590]Ingmar,
    Vuil losweken heeft niets met biodiesel te maken. Ook gewone PPO/GPO doet dat.
    Niek

Niek..Dat klopt ....maar ik bedoelde voor de rest van Nederland die nu langzaam aan de biodiesel gaan zonder dat ze het weten en ook hun auto daar niet voor vrijgegeven is.
    edited April 2009
    [quote=monkee21;47587]
    Er staan nu 90000 km op de teller en ik ben begonnen op 56000
    ik heb de indruk dat het nu beter draait dan in 't begin. De erosie is wss begonnen.
    wat betreft dat filter uit die MB dat heeft mijn vader ook voorgehad met de zijne en die is gestopt met ppo . De ppo vrat alle vuil los en dat kwam in de filter .

en gefilterd op 10 mu

Aha, ok
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    [QUOTE=GolfIIdiesel;47597]of dat je olie niveau van de motor op "magische" wijze gelijk blijft of zelfs stijgt? Ik heb namelijk hier vegetableoildiesel.co.uk - Veggy Oil And The Modern Direct Injection Diesel - Powered by XMB nogal slechte berichten gelezen. Maar niemand die het met een echt praktijk vorbeeld laat zien;)

Dat heb ik gehad met de Caddy. Het lag aan de verstuivers: die pisten in plaats van verstuiven. Nero heeft deze gereviseerd en nieuwe nozzles erin geplaatst. Sindsdien "verbruikt" de motor weer olie in plaats van dat het stijgt!
  • monkee21 PPO Burner
    edited April 2009
    van al dat onheil heb ik nog niks gemerkt . Morgen wordt ie gesmeerd, bij de dealer, en als er bijzondere opmerkingen zijn laat ik het wel horen. Mss dat het toch nuttig is om na te denken over additieven link : http://www.ppo.nu/forum/f45/additieven-1783/?nojs=1#links
    edited April 2009
    [quote=monkee21;47603]van al dat onheil heb ik nog niks gemerkt . Morgen wordt ie gesmeerd, bij de dealer, en als er bijzondere opmerkingen zijn laat ik het wel horen. Mss dat het toch nuttig is om na te denken over additieven link : http://www.ppo.nu/forum/f45/additieven-1783/?nojs=1#links

Hmm, stof om over na te denken:cool:

Maar ik wil dat helemaal niet ; ik wil starten op DINO en lopen op 100% GPO of PPO net wat voorhanden is;)
    Dan zit ik niet te klooien met meng verhoudingen en heb nooit gezeik met keuring oid!

Groeten en nogmaals mijn dank voor jullie positieve input in deze:D
  • monkee21 PPO Burner
    edited April 2009
    keep up the good work.
    ik wou eigenlijk ook zuiver ppo rijden maar het is makkelijker om te mengen dan om een ombouw te doen. De wagen is terug van de servicebeurt en ik had gevraagd om speciale aandacht te besteden aan het brandstoffilter. Ze hebben dat voor mij speciaal verpakt en meeggeven . Heel vettig allemaal .
    Ik post een fotoimage

Op de factuur staat injector- cleaner maar dat moet ik nog vragen wat dat is. wss een potje additief in de tank gekieperd
    edited April 2009
    [quote=GolfIIdiesel;47606]en heb nooit gezeik met keuring oid!
    Als jouw auto ook een EGR heeft, zoals bij de meeste moderne diesels, dan is het raadzaam om die af te sluiten (zie de site van HQracing).
    Ik weet niet of dat invloed gaat hebben op het roetmetingsresultaat van de APK keuring.

Binnenkort ga ik eens even babbelen met mijn garagist over een afgesloten EGR en de APK keuring.

Groeten,

Man@work
    edited April 2009
    [QUOTE=Man@work;47621]

Binnenkort ga ik eens even babbelen met mijn garagist over een afgesloten EGR en de APK keuring.

Man@work

Formeel mag het niet, daar het een milieutechnische voorziening is, die het NOx naar beneden moet brengen, maar dat maakt weer geen deel uit van de meting. ...even aangeven is vaak voldoende is mijn ervaring..ik heb mijn afsluitplaatje er nog nooit voor de APK uit hoeven halen althans.
    edited April 2009
    [quote=Man@work;47621]Als jouw auto ook een EGR heeft, zoals bij de meeste moderne diesels, dan is het raadzaam om die af te sluiten (zie de site van HQracing).
    Ik weet niet of dat invloed gaat hebben op het roetmetingsresultaat van de APK keuring.

Groeten,

Man@work

Een collega heeft het bij zijn Audi ook gedaan. En ik heb heirover goede dingen gelezen; schonere inlaattraject, minder roken, meer vermogen:mozilla_cool:
    Ik ga het eens uitzoeken hoe dat bij de mijne zit.
    edited April 2009
    Ben ff creatief in WORD geweest en ff een schematje samengesteld voor alle hardware die ik moet gaan aansluiten. Staat op mijn Cardomain site; http://www.cardomain.com/ride/3310206/3

Hier is het schema;
    image

Wat denken jullie ervan?

ik moet dus nog ff uitvinden hoe de IP wordt aangestuurd en hoe ik deze dus kan uitschakelen. Ook de geleverde druk zal ik ongeveer moeten weten om de electronica niet van de wijs te halen;)
    Omdat ik 2 afschroefbare filters overheb van de golf opmbouw en de Corolla al een schroefbare heeft, ga ik misschien 2 filters achterelkaar plaatsen na de opvoerpomp (gearpump) zodat zeker geen rotzooi in mijn HD gedeelte kan komen.

Wat ik momenteel nog nodig heb;

- 50 graden clixon (maak)
    - tandradpomp of iets dergelijks voor hoge druk en opbrengst
    - slangen en slangklemmen
    - tank en aansluitingen
    edited April 2009
    als je mijn schem belijkt zie je dat ik filter na de WW dit scheelt een hoop weerstand bij lage temperatuur. Het overschakelen gebeurt in mijn schema op basis van 40 graden PPO tempratatuur omdat je dan zeker weet dat je PPO op temp is onafhankelijk van de koelwatertemperatuur.
    Verder denk ik dat je gewoon je dino opvoerpomp stroomloos kunt maken een aantal seconden nadat je overgeschakeld bent naar PPO.
    In mijn systeem wil ik de PPO opvoerpomp pas inschakelen als de water temp boven de 30 graden is.

Bij het uitschakelen moet natuurlijk eerst de dino-opvoerpomp druk opbouwen waarna de kleppen omgaan en pas daarna gaat de PPO-opvoerpomp uit.
    edited April 2009
    Hallo,

Ik heb ook nog ff een elektrisch schema samengesteld;
    image
    edited April 2009
    [quote=Man@work;47636]als je mijn schem belijkt zie je dat ik filter na de WW dit scheelt een hoop weerstand bij lage temperatuur. Het overschakelen gebeurt in mijn schema op basis van 40 graden PPO tempratatuur omdat je dan zeker weet dat je PPO op temp is onafhankelijk van de koelwatertemperatuur.
    Verder denk ik dat je gewoon je dino opvoerpomp stroomloos kunt maken een aantal seconden nadat je overgeschakeld bent naar PPO.
    In mijn systeem wil ik de PPO opvoerpomp pas inschakelen als de water temp boven de 30 graden is.

Bij het uitschakelen moet natuurlijk eerst de dino-opvoerpomp druk opbouwen waarna de kleppen omgaan en pas daarna gaat de PPO-opvoerpomp uit.

OK
    edited August 2010
    gestrand?
  • monkee21 PPO Burner
    edited August 2010
    111kkm ondertussen en nog geen noemenswaardige probs.

huidige mix is wat straffer

54 l ppo
    15 l peut
    15 l dino
    2 l euro 95

extern gemixt en daarna gefilterd op 5 mu.
    edited November 2010
    [QUOTE=ericzwiep;57386]gestrand?

Sorry voor mijn afwezigheid, maar dit had een paar goede redenen;

- De corolla is overleden (onderblok versleten, schijnt volgens de dealer nooit voor te komen:-?) en op transport naar Polen gezet (met 2500 euro verlies:cry:)
    - Ben ontslagen geworden en heb nu pas weer een stabiele baan gevonden
    - Gezeik met de belasting en laptop gecrached........
    - Ga begin volgend jaar trouwen en in Maart krijgen we een kleine!!!
    - Rij momenteel op gas (sorry:(), maar wil gaan kijken voor weer een diesel:D

Dus commonrail ombouw is helaas afgeblazen en mijn PPO setje staat te koop;)
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    Hoi Golf2,

Nooit achterom kijken :).

[QUOTE=GolfIIdiesel;58634]- Ga begin volgend jaar trouwen en in Maart krijgen we een kleine!!!

Dik op tijd :p.

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    mooi begin van het nieuwe jaar!
    edited November 2010
    [QUOTE=pena;58636]Hoi Golf2,

Nooit achterom kijken :).

Dik op tijd :p.

Herman
    300SD
    250D
    Als je niet weet waar je vanaf komt kun je ook niet inzien waar je naartoe gaat! Of; als je het nooit slecht heb gehad kun je niet zeggen dat je het goed hebt!!

Gehehehehe!! Ja ze was wat sneller zwanger dan gedacht of; mijn zaad was iets potenter dan verwacht:D
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    [QUOTE=GolfIIdiesel;58662]....mijn zaad was iets potenter dan verwacht..

Helaas Golf,

Het ligt altijd aan de vrouw :D.

Herman
    300SD
    250D
    edited November 2010
    [QUOTE=pena;58665]Helaas Golf,

Het ligt altijd aan de vrouw :D.

Herman
    300SD
    250D

Schhhhhhh:mozilla_sealed: Laat me in de waan:D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    Hihihi,

Geniet er nog even van, nu komen de 7 magere jaren GRINN :mrgreen:

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    Da van die auto was wel k u t (nie intressant geweest een andere motor erin te leggen?)... hopenlijk belasting ook al opgelost...

Maar je hebt al nwe baan...en nog mooier..je wordt Papa..gefeliciteerd joh..echt gaaf...en nog trouwen ook...Nice:D....

Dieseltjes zijn er nog genoeg...dus da komt zeker ook wel weer goed...Op naar een geweldig mooi 2011 dan!!!

Greetz!
    edited November 2010
    [QUOTE=fury;58803]Da van die auto was wel k u t (nie intressant geweest een andere motor erin te leggen?)... hopenlijk belasting ook al opgelost...

Maar je hebt al nwe baan...en nog mooier..je wordt Papa..gefeliciteerd joh..echt gaaf...en nog trouwen ook...Nice:D....

Dieseltjes zijn er nog genoeg...dus da komt zeker ook wel weer goed...Op naar een geweldig mooi 2011 dan!!!

Greetz!

Dank u, dank u!!:)

Een andere motor inleggen ging, maar dat zou alleen voor een 2ehands motor, 2500 euro gaan kosten. Daar moet dus het werk en kleine onderdelen nog bij. Natuurlijk wil je dan meteen de koppeling vervangen en weet je niet wat de staat van de turbo is etc.. Conclusie; of 2500 euro verliezen door verkoop
Sign In or Register to comment.