Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Transmissie-spoeling meeting met Tim Eckart

ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
edited April 2009 in Bijeenkomsten
Niet helemaal on-topic vrees ik, maar hoop dat de modjes het me vergeven...en anders komt ie er toch wel ergens anders.

Ik ben bezig om een transmissiespoel-meeting te organiseren voor mijn andere clubje mercedesforum.nl. Ik be hiertoe in kontakt met Tim Eckart, die een methode hanteert waarbiij de automaat behalve ververst wordt...ook nog wordt gespoeld. Zie Automatikgetriebe Spülen nach der Tim-Eckart-MethodeTM
De ervaring met deze methode zijn zeer goed...de bak schakelt vaak als nieuw. De olie zou volgens mercedes een leven lang moeten meegaan, echter wordt nu vaak om de 60000 km gewisseld.

beschrijving van de methode: Beschreibung Mercedes-Benz als PDF: http://www.automatikoelwechselsystem.de/files/Automatikoelwechselsystem_MB_320_Pixel.pdf
Ik ben dus bezig om een aantal geinteresseerden bij elkaar te krijgen, om waarschijnlijk op een zaterdag in mei, de bak te laten spoelen en verversen door Tim Eckart zelf...
De bijeenkomst zal plaatsvinden in een hobbywerkplaats in Zutphen open dag hobbywerkplaats Zutphen - Overige Mercedes-gerelateerde berichten • MercedesForum.nl/be

Zijn er op dit forum nog mensen geinteresserd hiervoor ? Als prijs denk ik zo rond de 220 Euro (210 Euro Tim en 10 Euro voor de brug) uit te komen, dit is dus verversen, spoelen en nieuw filter erop. De prijs is wel gebaseerd op de elektronsche bakken van MB, dus als je een andere auto hebt dan zal ik opnieuw een prijs moeten onderhandelen.
Laat het even weten in reply op de posting.....

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Ingmar,

Ik zou graag mee willen, maar ik mag niet van mijn vrouw. Deze keer luister ik ook :mrgreen:. Ze gaat hopelijk ergens in mei, binnen 1 dag weer een kilo of 10 afvallen.

Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Je zal wel moeten, het is de natuur die roept dan he, hoop dat het goed bevalt.
    edited April 2009
    Nog iemand hier...we naderen nog niet het punt dat we verkeersmaatregelen moeten gaan treffen, maar we zittten wel tussen de 6 en 10 op het moment.

Grtz,
    Ingmar
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Ik denk niet dat die van ons het nodig heeft... Eerst andere problemen aan te pakken, de auto schakelt redelijk goed en hij is nog jong (220.000km) Olie is recentelijk nog vervangen. Toch een leuk initiatief, laat ons weten hoe het geweest is.
    edited April 2009
    Soap...klopt de W124 heeft geen elektronsicche bak en ook de koppelomvormer loopt gewoon leeg bij de wissel..dus daar is de spoeling niet voor nodig. In principe bij introductie van de 722 bakken van MB gaf men aan dat het een life-time olie zou zijn...echter daar zijn ze van teruggekomen en nu is de aanbeveling 60-80 dKm te wisselen. Het spoelen heeft als voordeel dat dus alle vuil eruit gehaald wordt.
    Ik zal het zeker laten weten.
Sign In or Register to comment.