Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

W210 E300 Turbo D automaat Ingmar

ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
edited June 2013 in Mercedes
Stokers,

Zoals ik al eerder had laten weten, heb ik afgelopen vrijdag mijn nieuwe (1998 ) W210 opgehaald. Deze auto heeft vandaag voor het eerst zonder enige vorm van ombouw 50 % gereden en dat ging zonder problemen. Wel heeft ie nog af en toe last met starten, maar ik verdenk het gardena-spul (is met heel wat bellen), dus dat gaat als eerste aangepakt worden.
Ook zal ik nog wel even bezig zijn met het verversen van de sappen voordat de echte ombouw begint. De auto wat bijna 9000 km over zijn beurt heen, en ik ken weinig historie ten aanzien van het onderhoud. Het blok is mooi droog, wel wat vettig onder de inlaat. Maar ik heb geen lekken kunnen ontdekken aan de koppakking.
Het blok heeft er bijna 350 dkm op zitten, maar motor zowel de automaatbak lopen en schakelen als een zonnetje. Heerlijke roffel, en trekkracht plenty, de straatstenen in Bierbeek moeten dus oppassen.

Wat ik me nog even afvraag is of ik de leiding vanaf de tank nog moet gaan vervangen, door een grotere dia, heb nog niet eenduidig kunnen achterhalen wat er nu in zit. Tevens de dia van de koelslangen is die ook 17 mm intern ?

Maar goed, hierbij alvast een aanzet tot een to-do list.
-Olie, flushen en verversen incluis filters
-Nieuwe multiriem, want de oude slipt.
-Brandstof filter vervangen
-Gloeibougies... staat ?
-Luchtfilter
-Rem-olie spoelen
-Stuurbekrachtigingsolie verversen
-Koelsysteem flushen en de WW (Audi) in de voorloop opnemen.
-Wat interieurlampjes vervangen (Combi instr en Climatronic unit)
-Ombouwen naar 13-polig steker (belangrijk vor de APO collectie)
-Koplampglazen polieren met meguiars plastic clean- zijn een beetje dof (strooilicht)

Nog even nakijken en vervangen indien nodig.
-Airco vulling en de filters
-Achterbandjes nu 3 mm...
-Duoventiel (af en toe blijft rechts hangen)
-Remblokken en schijven
-Schokbrekers

Wordt vervolgd.....
Bijgaand nog plaatjes van de "rammelbak" zoals mijn zoon Tommy hem noemt, maar omdat er een Bose soundsystem in zit...is ie wel cool.
«13

Comments

  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Coole bak... Heb je wat foto's van de motor enz... Welk type injectiepomp heeft deze?
    Wat bedoel je met 13-polig stekker?
    Veel plezier ermee :D (zal wel lukken zeker)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited March 2009
    Ook op dit forum gefeliciteerd ;)
    Toch vind ik het een beetje jammer dat het geen W124 touring is daar was je toch naar op zoek ?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    image

    PS. Er zijn verloopstukken van 7 naar 13 polig (en anders om). Als je alle funkties wilt dan moet je natuurlijk wel ombouwen.

    Herman
    300SD
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2009
    Mooie aanwinst Ingmar, en nu maar snel ombouwen en stoken.

    Kijk je wel een beetje uit met het poetsen van de koplampen, als je te lang op 1 plaats poetst kan het glas breken door warmte ophoping. Pak de hele lamp goed in 1 keer en laat hem rustig opwarmen. een beetje commadant met spiritus gaat ook prima, de spiritus koelt de lamp he.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=Raaf;47207]Ook op dit forum gefeliciteerd ;)
    Toch vind ik het een beetje jammer dat het geen W124 touring is daar was je toch naar op zoek ?
    Klopt als een bus, ik heb er de afgelopen maanden een aantal mogen aanschouwen, echter ik heb er geen kunnen vinden die in mijn smaak viel, en ik heb er een keer naast gepiest..de W124 TDT met enerzijds goed onderhoud en een Km stand < 400000 km zijn heel lastig te vinden en als je ze vindt dan worden ze heel snel verkocht. Ook een optie was om in Dld te kijken, maar de afstanden spelen dan ook mee, en vaak was men niet bereid om aanvullende info te verstrekken....die blode hollander kommen nimmer...

    @Pena..klopt die heb ik trouwens nog in de achterbak liggen, dus ik heb hem dan niet direct nodig...voor de caravan wel, want dan is de 13-polige betrouwbaarder gebleken.

    @Soap..Er zit een zes in lijn in, en de inspuitpomp is een elektronische geregelde lijnpomp ERE-pomp, de motor is een voorkamerdiesel met 177 pk (toen ie nieuw was) koppel van 330 Nm vanaf 1600 toeren. Foto's van de motor moet ik nog maken, het is een OM606.962 hier is een filmpje te vinden YouTube - Mercedes w210 turbodiesel

    @Easy, klopt voorzichtig polieren, ik gebruik hiervoor Meguiar's Direct PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish en af en toe wat afkoelen met de plantenspuit.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Blok lijkt erg hard op de oude blokjes zoals in onze 124... Elektronische lijnpomp, ze hebben dus gewoon de oude technologie een upgrade gegeven zo lijkt. Hopelijk is het even degelijk.

    Ow, nu begrijp ik dat een 13P-stekker een trekhaakstekker is...
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Jan, Klopt...deze motor lijkt er heel veel op...ook ten aanzien van de kwaliteit, deze is een geupgrade versie van de W124 147 -> 177 Pk. Deze motor is tot 1999 in de W210 in productie geweest, toen is de CR motor 320 geintroduceerd met 197 Pk. Het koppel van deze motor is van 330 naar 470 Nm gegaan, da's een puist meer.

    Die stekker, ja dat klopt...ben hollander he..NL= Nur Linksfahren en altijd met de Wohnwagen.:lol:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Ga je komende zomer dan niet met de bus op vakantie maar met dit PPOrgel? Je levert dan wel ruimte in voor snelheid...
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Ja....daar is geen ontkomen aan, op vakantie onthaast je toch..en zo'n bus rijdt, afgezien van de extra bagage-ruimte met 3 kids, ook nog eens heeel relaxed. Met een sleurhut is 110 toch wel de limiet, en veel verscheelt dat nou ook weer niet met 90.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Even een up-date op de to do list:
    Gebeurd:

    -Olie, flushen en verversen incluis filters
    -Nieuwe multiriem, want de oude slipt.
    -Brandstof filter vervangen
    -Luchtfilter
    -Diverse O-ringen brandstof filter vervangen
    -Nieuwe vrijloop poelie op de dynamo
    -nieuwe visco
    -Nieuwe achterbanden
    -Wat interieurlampjes vervangen
    -Ombouwen naar 13-polig steker
    -Koplampglazen polieren met meguiars plastic clean- zijn een beetje dof (strooilicht)
    -EGR schoongemaakt, nog af te sluiten, hier is wat meer voor nodig dan alleen een plaatje, vereist mod op motormanagement. Kennis in huis.
    -Nieuwe inlaatspruitstuk-pakking
    -Olielekkage EGR verholpen door nieuwe EGR pakking.
    -Airco bijvullen, helaas heeft slechts 2 weken gewerkt met 300 gr er bij, dus verder diagnose is nodig bij specialist.
    -Duo-ventiel verwarming vervangen.

    Nog te doen:

    -Gloeibougies... staat ? zaten nog moervast
    -Rem-olie spoelen
    -Stuurbekrachtigingsolie verversen
    -Koelsysteem flushen en de WW (Audi) in de voorloop opnemen.
    -Verstuivers reviseren...zoek nog reservehouders.

    -Een irritante piep verhelpen bij stationair/koude motor
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    image Ingmar,

    Je hebt al aardig wat gedaan.

    - Dat cleanen van die plastic-koplampen is dat een beetje gelukt?
    - EGR, ik heb wel eens gehoord over een plaatje met toch een klein gaatje erin zodat het management toch drukverschil meet waardoor het systeem niet op tilt slaat? Maar jij hebt een software oplossing?
    - irritante piep, bij de multiriem zit wel eens een geleide rol. Die wil nog wel eens problemen geven. Heb jij die ook en is die vervangen?

    Herman
    300SD
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2009
    Herman,

    Cleanen ging op zich goed, maar voor het mooiste resultaat, moet ik het nog een keer rigoreus doen. Dat wil zeggen, beginnen met 800 korrel schuur papier, en eindigen op 2000 en daarna polijsten met Meguiars plastx.

    Een echt software oplossing is die EGR niet, het komt erop keer dat de stuurspanning die de klep krijgt om de EGR open te zetten, deels doorgegeven wordt aan de LMM door middel van 2 weerstanden en een diode. got it this time - egr bypass 606 turbo - Page 8 - PeachParts Mercedes ShopForum

    Die geleiderol heb ik ook, die heb ik er nog niet af gehad, maar zonder de riem loopt ie heel soepel, geen piepje te bekennen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Stokerrrs,

    Kmstand 363 385, Melding op het display EPC Electronic (Electronic Power Control), dus weg de turbo.....aslof er in eens 3 ton aan de trekhaak hangt. Na verwisselen van het hoofdfilter, spint ie weer als een zonnetje...dus filter vol.
    Met 13.000 Km gereden, vindt ik het zeer netjes, wel wat sporen van wat slijm dus de zeef moet er waarschijnlijk ook wel eens uit.

    In toevoeging op vorige postings, vrijlooppoelie, geleiderol en visco zijn vervangen...nog geen resultaat, nu gaan mijn verdenking uit naar de waterpomp.

    image
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Stokers,

    Vandaag een jubilieum...zie foto. Nu ruim 55.000 km op APO zonder ombouw tot 90 % in deze maanden.

    image

    Uploaded with ImageShack.us

    De airco werkt nog steeds niet, condensor en droger vervangen afgelopen weekend...gevuld..1 dag koelte..en weer leeg. Maar de oorzaak is denk ik wel gevonden..vanavond opnieuw vastzetten met een nieuwepakking en de rechterhanden van een monteur die meer verstand heeft van airco dan ik.
    image

    Uploaded with ImageShack.us
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Ingmar,

    Dat is erg jammer, alle CO2 die je minder hebt uit mogen stoten agv APO rijden wordt nu volledig te niet gedaan door een lekkende airco.

    Succes met knutselen,
    Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Knutselen is gedaan de koelte is terug en door die koelte is ook mijn schaamrood verdwenen van de vorige posting :D.
    Het bleek een brakke o-ring te zijn en de koppelingen die net effe niet sterk genoeg waren aangedraaid, alsmede een kapot inlaat-ventiel. Met de hulp van een ervaren MB monteur van het Mercedes forum was het in 1,5 uur gefikst. Dus laat morgen de hitte maar losbarsten.:smile:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Ingmar,

    Blijft techniek. De koelmiddelen gaan toch binnenkort verboden worden. Dan gaan we het doen met CO2 oid.

    Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Blijft toch frappant dat men aan de CO-2 gaat, sowieso moet er meer CO-2 aan Kg in een koelsysteem, is het verbruik erdoor weer hoger door de hogere drukken, waardoor ze natuurlijk eerder en vaker gaan lekken......meer reparaties...dus meer BTW en tegelijkertijd gaat C0-2 uitstoot weer gekoppeld gaat worden aan allerlei belastingen voel ik de bui al gaan hangen.:twisted:

    Dus moeten we toch met z'n allemaal massaal in het Marcelleke!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Stokers,

    401.000 een of meerdere van de gloeiers is defect. Inmiddels nieuwe op de plank edoch de oude gaan er niet uit. Dindsdag een afspraak bij een medeforumlid van MB-forum om een volgende poging te wagen.

    De airco functioneert trouwens perfect.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Stokers,

    Defecte bougie was nummer 2. Nummer 1 en 3 zijn ook vervangen. Nummer 4 knaks...:( ,5 zat heel vast en met de ervaring van 4 niet verder proberen te forceren. Nummer 6 zit toch het oliefilter te veel in de weg. Gloeien gaat nu weer zonder storingen (ook nummer 4 doet mee). Eerst even op vakantie, komt goed maar waarschijnlijk toch eruit frezen of boren. Iemand een adresje ?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Hoi Ingmar,

    Das balen :sad:
    Gelukkig start hij nog zonder problemen.
    Ik beloof niks maar ik zal eens rondvragen.

    PS moest een tankvlotter hebben voor mijn W124 en kreeg per abuis eentje voor een W210. Heb jij misschien interesse (€ 10,-), anders doe ik hem weg.

    Herman
    300SD
    250D
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Herman,

    Nee ik heb geen belangstelling voor de vlotter, maarzet hem anders even op het mbforum te koop ?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    OK (2 tekens is te kort :))
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    [QUOTE=pena;56917]OK (2 tekens is te kort :))
    ??? Mis ik iets ???:)
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Hoi Ingmar,

    Probeer maar eens heel kort te antwooden, bv alleen maar 'OK'.
    Dan geeft het forum een foutmelding. Het moet minstens uit 5 tekens bestaan (wist ik niet).

    Herman
    300SD
    250D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2010
    Owkee :D
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    image
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Hallo stokers,

    Wij waren hetzelfde van plan als M@W met wie we nog wat sms-kontakt hebben gehad...helaas sloeg het noodlot al toe in de Auvergne op de heenreis Helaas vreemd moeten gaan in de Auvergne -MercedesForum.nl/be en hebben we het grootste gedeelte van de vakantie doorgebracht in gehuurde Dci's van Renault :(
    Morgen maar weer eens de ANWB bellen wanneer mijn dikke teruggebbracht gaat worden voor zoals het zich laat aanzien om de koppakking te vervangen. Ik twijfel nog om het zelf te gaan doen of te laten doen...alhoewel de kosten dit uiteindelijk zullen gaan uitmaken.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    :mozilla_surprised: Dat is wel ff wat anders dan je verwacht had.

    Als je die pakking laat doen heb je in ieder geval wel garantie op de reparatie.

    Sterkte er mee!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    Mooi waardeloos Ingmar.

    Ik ben benieuwd als de kop er af gaat wat er exact aan de hand is geweest. Vaak is aan de oude koppakking te zien wat er fout is gegaan.

    Sterkte met het gemis, ik begrijp dat ie voorlopig nog in Frankrijk staat.

    Laat je hem bij de stealer repareren? vraag es een prijsje op dan zal ik es kijken of mijn monteur het goedkoper kan.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Koppakking is altijd rottig... maar op zich bij een mercedes goed te doen. Mooie motoren wel. Wel wat werk, maar wel doordachte motoren. Hij is hier ook zeker welkom voor reparatie. Evt gelijk kopje reviseren (nwe seals en klepjes reinigen enzo)...Maar kan wel goed begrijpen dat em deze kanten op krijgen niet even makkelijk is..en dat je emd an ook liever bij je in de buurt hebt. Maar welkom is ie iig zeker. Heb al diverse benzen gedaan. Mss is ER dichter bij je in de buurt? Je hebt iig al keuze:)

    Greetz!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Easy/Fury,

    Bij de dealer gaat ie niet naar toe, ikheb hier in de polder een garage waar ik goede ervaringen mee heb....eerst moet ie daar echter nog komen. De ANWB vertelde mij vanmorgen hetzelfde verhaal ca. 2-3 weken :( aan het eind van de week weet men meer. De garage schat de kosten zelf zo rond de 1000 euri in, een beetje afhankelkijk wat het werk is wat aan de kop gedaan moet worden voordat ie er weer op gaat. Ik heb ieder geval 1 afbroken (nog werkende) en 2 vastzitttend gloeibougies, die kunnen dan gelijk meegenomen worden.

    Ik vermoed zelf dat er een koelwaterkanaal richting buitenzijde van de kop kapot is (geen olie in koelwater en vv.) geen witte of blauwe rook. Zonder aanhanger viel er goed mee (door) te rijden, maar met een grotere belasting gaat ie lekken.


    Grtz,
    Ingmar
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    [QUOTE=ingmar;57300]...Ik vermoed zelf dat er een koelwaterkanaal richting buitenzijde van de kop kapot is....maar met een grotere belasting gaat ie lekken....

    Heb ik zelf ook es gehad met een 205. Het koelsysteem wordt warmer naar mate de belasting op de motor groter wordt waardoor de druk oploopt en dan gaat ie naar buiten toe lekken. Ik had de dop van de radiateur iets los gedraaid zodat het koelsysteem geen druk meer opbouwde. Zo heb ik er nog een jaar mee kunnen rijden.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Op zich heb ik ook nog even overwogen om de thermostaat door te knippen zodat de temperatuur van het koelwater lager blijft. Op dat moment echter bevonden we ons op de heenweg en moesten er nog ruim 3200 km gereden worden...vandaar toch maar niet gedaan. Het leek er inderdaad op dat het lek in de pakking zich pas ruim boven de 95 graden manifesteerde, de dagen er voor had ik nog met groot gemak en zonder problemen een sleurhut 250 km verplaatst met een lekker vaartje, de temp bleef dan staan op zo'n 85 graden, hetgeen normaal is. De nog relatief flauwe hellinkjes in de Auvergne waren niets vergeleken met de stukken route Napoleon waar 12 % toch wel pittig is.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    'T is idd beter dat je er niet mee door bent gereden. Die 205 die ik had was niets meer waard dus als die in elkaar draaide was dat geen ramp geweest. Met die Benz van jou is dat natuurlijk een ander verhaal.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Is idd best zo....als je nog zoveel km's te gaan. Heb genoeg motor schade gezien van mensen die dan doorrijden met lekke koppakking en em te heet laten worden.... blijft weinig bruikbaars over. Tuurlijk als je het bij houdt nie...maar toch...geeft je geen veilig idee.. en zeker met auto als dat. Daar wil je geen extra schade aan berokkenen.

    En kan goed begrijpen dat je liever naar je lokale garage gaat... sowiezo handiger met ophalen en brengen..en heb je ook al een vertrouwens band mee. Voor dat bedrag mag ie wel gelijk ff de klepseals wisselen vind ik...hij hoeft tenslotte geen distributie riem met rollen te vernieuwen dankzij de ketting. Maar ik ken je auto nie goed...weet nie hoeveel km's ie gelopen heeft?

    Mijn astra gebruikt nu ook ineens beetje koelvloeistof. Niet schrikbarend veel, maar toch. Mss mini lekje, mss scheurtje in kop...ondanks dat die kop er nog maar een 15000km op zit (ok..had daarvoor wel al 340.000 gelopen-maar was zeker niet gescheurd) en een zeer recent vernieuwde radiateur...maar hier durf ikz eker mee door te rijden. Heb er een full metal koppakking tussen zitten. Kop is gevlakt...dus jah... laat em dan maar beetje gebruiken. Raak ik mooi van mn oude koelbloeistof af. En tis om de paar duizend km weer ff bijvullen...dus te overzien.......als het nie erger wordt natuurlijk. Wie weet eens busje erin gooien...tis maar een werkpaard:P

    Suc6! Blijft lastig dat je nu je eigen auto een paar weken moet missen
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Fury,

    De auto heeft op het moment van de uitval 405.000 km gelopen, ik heb in de onderhoudshistorie, voor zover ik deze kon nagaan van hetgeen er bij de dealer is gebeurd, geen koppakking of andere motorschade kunnen ontdeken. Als de kop eraf is dan wordt ie gevlakt en afgeperst om evt. scheurtjes te ontdekken en zullen andere werkzaamheen wellicht ook nodig zijn. Zoals het verwijderen van de deels afgebroken gloeibougies.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Jaja, koppakking stuk, dat wordt de schroothoop... Niks meer waard, zo'n oude auto, sorry meneer... :rolleyes:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Ach, tja autorijden kost geld, maar dan kan ie er weer even tegen toch ?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    [QUOTE=ingmar;57309].....Als de kop eraf is dan wordt ie gevlakt en....

    Zou zomaar kunnen dat de kop niet gevlakt mag worden i.v.m. het feit dat vaak de voorkamers iets uitsteken. Laat je eerst goed informeren.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Ach na een 4 ton mag een koppakking dan eens. Zolang het daar bij blijft:) Op naar de volgende 4 ton!! :D Afgebroken gloeibougies kunnen wel eens lastig zijn....Ook wel eens mee lopen sukkelen. gelukkig goed gekomen toen.
    Wel netjes dat ze hem afpersen. Hier in Terneuzen kunnen ze dat niet. Dan ist meer met speciale spray die scheurtjes aanduid inspuiten. Of hij moet opgestuurd worden.

    Zal zeker wel goed komen dan. Nu duimen dat de ANWB een beetje snel is.

    greetz!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    [QUOTE=easy rider;57313]Zou zomaar kunnen dat de kop niet gevlakt mag worden i.v.m. het feit dat vaak de voorkamers iets uitsteken. Laat je eerst goed informeren.
    Easy...geen probleem de garagist heeft ervaring met MB...hij heeft er enkele staan is zijn eigen verzameling..naast een Diablo waar ie al heel wat tijd mee bezig is..zou ik die mooi als vervangende auto kunnen gebruiken :p
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    OK beter.

    Heb nog wel een Lamborghini Countach voor je staan als leenauto maar d'r moet alleen nog even een frame onder gelast worden :D.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Ennuh...de aandrijving was van het Fred Flinstone type toch of niet...die van de vliering bedoel je toch ?:p
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    Ja psies, die dus. Luchtig karretje hoor :D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Ah kom ER, pak ff je lassapparaat, wa mobydyleenstalen buizen, een schade bmw 850 met 6bak, ow w8, motor moet achterin zeker.... Audi dan maar pakken....beetje creativiteit.... geef die jongen een leuke leenwagen:mozilla_innocent: LOL

    Je mag ook ff mn bmw 650 in mekaar schroeven of de firebird netjes afmaken. of de fury:D:D:D......de astra wordt lastig, doe ik liever zelf ...alleen plamuren...kun je komen oefenen voor op de countach... Altijd welkom HEHE...We hebben ook zo weinig te doen h
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Vandaag even uitgeprint...update ANWB..geen :sad: ik mis haar wel, nu een golf 3 Diesel van mijn vriendin in gebruik...jeetje wat is zo'n beestje zuinig :) maar goed snel is ie niet.

    image
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Chips.... das lang wachten.

    Heb ook een III-tje TDI gehad, maar die ging als de brandweer. En zuinig.

    Kreeg vorige week nog een aanbog van een 97'er E290 met weinig km's maar ik durf niet. Hij rijdt inmiddels weer maar heeft 10 jaar stil gestaan.

    PS je sleept wel aardig wat mee, voor 4 man? ;)

    Herman
    300SD
    250D
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    [QUOTE=pena;57385]

    PS je sleept wel aardig wat mee, voor 4 man? ;)



    Goed gezien.....we waren met zijn zevenen...de twee oudsten waren met het vliegtuig vooruit gereisd. Een groot gedeelte van de meuk hebben we achter moeten laten...dat ging gewoon niet in de Scenic die we toen gehuurd hebben.:(
Sign In or Register to comment.