Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Doorpompen inspuitpomp

browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
edited March 2009 in Algemene Techniek
Na een minirestauratie van mijn 505, kan ik eindelijk weer PPO'en. En dat wil ik direct maar goed aanpakken. Het minimale standaard 2-tank systeem zit er nog in natuurlijk. Maar ik wil het nu volledig automatiseren. Vandaar mijn vraag:

Is het mechanisch mogelijk om de inspuitpomp door te spoelen met een elektrisch pompje? Dus gewoon bij de aanvoer naar binnen en via retour er uit. Of zit er ergens een afsluiting binnenin de pomp als de motor niet draait?

Comments

• jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited March 2009
    Het is dat ik momenteel het filter met drukpompje er niet tussen heb zitten anders had ik het voor je kunnen testen. Probeer het eens met een handpompje of balgje waar je niet al te veel druk mee kan uitoefenen dan kan er niet veel misgaan denk ik.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2009
    tis weer hoog nivo vanavond::rolleyes:.

k zou is bij Tim te rade gaan.
    of zn posten is nazien.
    die hebt is wat uitgevogeld met spoelen van de pomp.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Hoi Brownie,

Bij het verwisselen van mijn dinofilter, heb ik de handpomp gebruikt om de boel weer op druk te zetten. Hierbij ging het maar een paar slagen (ik had het nieuwe filter al gevuld met dino). Doorduwen bij een stilstaande IP had bij mij geen zin.

Herman
    300SD
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2009
    [quote=brownie;47131]....Is het mechanisch mogelijk om de inspuitpomp door te spoelen met een elektrisch pompje? Dus gewoon bij de aanvoer naar binnen en via retour er uit. Of zit er ergens een afsluiting binnenin de pomp als de motor niet draait?

Dat kan wel maar omdat er een heel klein gaatje in je retour banjo zit (0.55 MM) pomp je jezelf een breuk.

Zoek maar eens op "snelspoel systeem". daar vind er meer over.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Ik heb m'n twijfels of dat gaat lukken.
    Je kan hierbij het risico lopen dat je afdichtingen beschadigt doordat je op de onderdruk zijde van je pomp een overdruk aan gaat brengen.
    Een ander alternatief kan zijn om je IP door een electromotor aan te drijven.
    Dit is volgens mij ook de manier waarop gewoonlijk injectiepompen worden getest.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Bedankt voor de tips. Hier staat precies het probleem beschreven dat ik ook heb, met oplossing: http://www.ppo.nu/forum/f45/spoeloplossing-1149/index3.html
Sign In or Register to comment.