Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

'Rally' op APO/GPO naar Rome

GOfrietvet PPO Newbie
edited May 2009 in PPO in het nieuws
Dit jaar voor het eerst een goede doelen rally naar Rome op frituurolie:
The 7 Adventures - Wonders of Waste

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2009
    Leuk idee.

Alleen jammer dat de initiatief nemer in zijn 1tje op pad zal moeten.

Als ik deze pagina lees weet ik zeker dat er niemand anders mee gaat.
  • GOfrietvet PPO Newbie
    edited February 2009

Assumption is the mother of all great f-u-c-k up's!

;)

Zover ik weet gaan er nu al 12 teams mee, waaronder zelfs een band: Chef'Special
    edited February 2009
    Die 12 teams lopen voor dat geld een niet gering risico dacht ik zo,

"Drie autoklassen:
    Koekblik (tot 1000 cm3): €500 per auto
    Extremely-normal (1000 - 2000 cm3): €1250 per auto
    Monster (meer dan 2000 cm3): €2500 per auto

De auto waarmee je start moet minimaal 15 jaar oud zijn.

Dus om te voorkomen dat je de helft van je vakantie in de bak zit is het slimmer om je aan de regels te houden.

Een event is unsupported, dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor de hele trip.

The 7 Adventures kan daarvoor geen enkele verantwoordelijkheid dragen en kom dan ook niet bij ons klagen als je per ongeluk overlijdt."

Niemand is nergens verantwoordelijk voor wat dan ook!!!!

Afgezien van voorgaande vind ik het wel een leuk project. Ik zou er zelf niet instappen omdat ik andere prioriteiten heb.
  • GOfrietvet PPO Newbie
    edited February 2009
    Ik snap wat je bedoelt. Maar ik zie zelf het probleem niet zo. Ik denk alleen maar zo, dat als ik naar Rome rij (met of zonder een 'rally') ben ik ook zelf verantwoordelijk en kan ik ook nergens klagen als ik me dood rij... Toch? En als ik me niet aan de regels hou en een carabinieri tegen zijn schenen schop dan ben ik verantwoordelijk en niet zij.

Overigens van de site;

Oh ja! Nog

edited February 2009
    [quote=GOfrietvet;46335].......Ik dacht dat het hier wel in goede aarde zou vallen. 8-)

Dat doet het ook wel hoor, we zijn hier alleen nog al krities.... alles heeft zijn voor en tegens. Ik vind dat je bij alles wat je doet, je na moet denken over welke invloed dat heeft op je omgeving en of dat nu het belasten van het milieu is of andere zaken dat maakt voor mij persoonlijk niet uit.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited February 2009
    GAAAAAAAAAAF

helaas wel jammer dat je niet kan rijden op ongefilterde olie
    en dat is wat ze willen.:mozilla_frown:

@er

staat op de eeste pagina

[B]Oh ja! Nog

• pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    [CENTER]image[/CENTER]

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

[B]Er mag alleen gratis verkregen afval (frituur)olie als brandstof gebruikt worden![/B]

moet je dus ook nog een snackbar regelen die je als sponsor gratis APO doet?????

en dat mag die snackbar niet. :rolleyes::confused::shock::koe::D

Het enige dat je hoeft te doen is vragen of je wat afval mag hebben. Moet te doen zijn toch?
    :)

[quote=Dyslectie;46363]
    helaas wel jammer dat je niet kan rijden op ongefilterde olie
    en dat is wat ze willen.:mozilla_frown:

dus niks GAAF Dyssie: de organisatie weet niks af van PPO-en.en vooral niet hoe je verantwoord kan/moet PPO-en.

k denk dat Bosh en MAN filters de hoofdsponsor is:rolleyes:

trouwens dyssie : wil je een GAAAFE rally, open eens een nieuw topic :idea:
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    Al bedelend voor brandstof rijd je naar Rome
    :lol:en start/finish moet in 2 dagen tijd:shock::lol:

had ik nie ergens gelezen dat Italie moeilijk doet over t rijden op PPO
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Wel een mooie rit toch!
    En gewoon cheaten en je eigen apo meenemen uiteraard:)

gr Ton
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Heu,

Je kan ook gewoon geld storten (of iets anders doen) zonder met een krot naar rome te roken.

Ik heb dit jaar voor het eerst mijn kerstpakket geweigerd. Heeft me geld opgeleverd wat ik gestort heb op een goed doel.

Zo kan het dus ook.

Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited February 2009

trouwens dyssie : wil je een GAAAFE rally, open eens een nieuw topic :idea:

ha als ik ergens heen ga is het al tijd vraag of ik aan kom met mijn oude bus
    op gpo :D
    dus lijkt erg op een rally.

ps ik ga in maart naar Portugal om daar mijn paramotor piloot brevet te halen
    dus heb even genoeg gaven dingen te doen:arrow:

dyssie
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Er stond van de week nog een stukje bij het AD: AD.nl - Reizen - Op oude frituurolie richting Rome

Op Radio Rijnmond hoorde ik gisteren ook een reportage hierover. Alleen jammer dat de verslaggever het dan steeds had over biodiesel, die bij Bram Ladage vandaan kwam :)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    [quote=Tim;46378]Je kan ook gewoon geld storten (of iets anders doen) zonder met een krot naar rome te roken.
    Waarschijnlijk doen ze bij dergelijke acties er een goed doel bij om hun geweten te sussen en sponsoren te lokken.
    [quote=Tim;46378]Ik heb dit jaar voor het eerst mijn kerstpakket geweigerd. Heeft me geld opgeleverd wat ik gestort heb op een goed doel. Volledig mee eens want wat heb je nou aan een doos met een fles "Ch
    edited May 2009
    [QUOTE=Man@work;48420]Waarschijnlijk doen ze bij dergelijke acties er een goed doel bij om hun geweten te sussen en sponsoren te lokken.
    Volledig mee eens want wat heb je nou aan een doos met een fles "Ch
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2009
    Daarom moet je wel selectief zijn in de doelen die je steunt.

Bij ons in de familie zitten een paar ontwikkelingswerkers die "veldwerk" doen (Afrika, Zuid-Amerika, India).

Niek heeft volgens mij ook dergelijk "veldwerk" gedaan vraag hem volgende week maar eens.
    edited May 2009
    [quote=Man@work;48420].............Wij halen de koffie, chocola en cadeautjes de laatste jaren bij voorkeur in de Wereldwinkel. Op die manier genieten de producenten in het land van herkomst ook mee.

Dat is tenminste een goed voorbeeld van ontwikkelingshulp, nu moeten ze zelf aan de slag, normaal zitten die luie kaffers onder een klapperboom te wachten tot er weer eens een kokosnoot naar beneden valt.

[quote=suzuki;48421]Geld geven voor een goed doel is het stomste wat er is.....

Idee komt voort uit voorheen gedaan zendingswerk. Eerst het geloof gaan verkondigen en daarmee eigen cultuur om zeep helpen, Vervolgens weer geld en andere zaken sturen om de schade te beperken.
    edited May 2009
    [QUOTE=easy rider;48423]Dat is tenminste een goed voorbeeld van ontwikkelingshulp, nu moeten ze zelf aan de slag, normaal zitten die luie kaffers onder een klapperboom te wachten tot er weer eens een kokosnoot naar beneden valt.

Die kokosnoten die naar beneden vallen(de bruine dus) vreten ze daar niet meer op, want is ouwe meuk. Dat ligt hier dus in de winkel:) De groene moet je hebben dus. En de luie kaffer gooit die met een steen uit de boom.....

Kunnen we trouwens iets met cocosolie?

Maar goed, ontwikkelingshulp is weggegooid geld, kijk maar naar Suriname en de eilanden...

gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2009
    ER:
    Er zijn geen luie kaffers in Afrika. Wordt echt tijd dat je er zelf eens gaat kijken. Mensen hebben wel een andere kijk op het leven: als je jezelf en je familie kunt onderhouden, heb je toch genoeg. Zouden onze bankiers nog iets van kunnen leren. Mooi ouwehoer thema voor Bierbeek trouwens.
    Niek
    edited May 2009
    Een goede kennis van mij komt van Zuid-Afrika, die kan je alles vertellen over kaffers. maar weer back on topic.
Sign In or Register to comment.