Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Bosch Duratherm levensduur...

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited March 2009 in Algemene Techniek
Heren,

Ik heb de laatste 32kkm totaal 3 duratherms vervangen.
Typerend is dat 1x van de 3e cil, en 2x van de 4e cil.
De kapotte gloeiers zien er optisch trouwens telkens prima uit.

iemand meer dergelijke ervaringen met duratherms?

gr Ton

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    Neen helaas niet, wel met Champion. Die gaan niet lang mee. Volgende keer als ik de gloeibougies ga vervangen neem ik NGK, volgens een vakman de beste die je kan kopen.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Blijven ze misschien te lang aan staan? Lijkt me niet normaal te zijn...
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ik heb exact hetzelfde gloei/nagloeistysteem als Zwiep heeft, namelijk een Beru GR034 icm Bosch duratherm gloeiers. Max nagloeitijd 150sec, via schakelaar op het dash te onderbreken.
    Duratherms zijn geschikt voor max 180sec nagloeitijd.

Dus of ik heb een paar maandagmorgengloeirs gehad, of er gaat iets niet goed, of te goed....
    image
    Ik heb volgens schema D aangesloten trouwens(Bosch aansluitschema is hetzelfde als de Beru).

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    sorry Ton:maar begrijp nog steeds niet WAAROM na gloeiers in een MB
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    Ik gloei zelf ook 180 seconden na en na 60.000 waren de Champion nagloeiers op. De vorm van de tip was veranderd (soort van cavitatie) en ze hadden op 1 na allemaal een klein gaatje in de tip zitten.
    edited January 2009
    [quote=pjotter;45887]sorry Ton:maar begrijp nog steeds niet WAAROM na gloeiers in een MB

Voor het milieu en de fietsers in de stad...
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    wie de bal kaatst.

rij al 3 jaar zonder PPO ombouw MB 300D met snelgloeiers.

in mijn situatie: dorp en de fietsers is niks aan veranderd.
    ja :zijn beide 3 jaar ouder, en de bandjes van de fietsers zijn wat gladder.

anders niks.dus waarom nagloeiers in een MB.

voor de niet MB kenner: koelwater van een MB W123 is binnen 2 km heet
    edited January 2009
    Pjotter, winst is winst... Al is het hem te doen om die eerste twee km (het zullen er in praktijk wel wat meer zijn). Koelwater warm betekent niet motor warm.
    Ik beschouw mezelf niet als een kenner maar als frequent MB-rijder, weet ik inderdaad dat ze snel warm zijn. Onze 124 heeft toch ook standaard naagloeien, waarom dat dan niet toepassen in een ouder model? Een upgrade zou ik dat noemen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Waarom nagloeiers, omdat ik naar snelgloeiers ben gegaan en je dan zowieso een relais nodig hebt.

Verder is het geen nagloeiprobleem, ik rijd al vanaf 8dec op diesel en gloei niet na...
    Ik denk eerder dat het een stroom/spanning gerelateerd is. Mischien de gloeiers eens parallel schakelen.

@Pjotter, je rijdt toch bijna niet met die benz, of wel? Hoeveel km's in die 3jaar totaal....

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    50.000 km Ton,waarvan afgelopen jaar slechts 3000 km.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited March 2009
    hier is een link naar denso gloeikaarsen .
    er word in verwezen naar wat de problemen met deze dingen kunnen zijn en wat daarvan de mogelijke oplossing is. Is in woord en beeld
    misschien hebben jullie er wat aan.

http://www.denso-europe.com/uploads/Glowplug/GlowPlugGuide2008-09.pdf

[QUOTE=easy rider;45892]Ik gloei zelf ook 180 seconden na en na 60.000 waren de Champion nagloeiers op. De vorm van de tip was veranderd (soort van cavitatie) en ze hadden op 1 na allemaal een klein gaatje in de tip zitten.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=suzuki;45910] Mischien de gloeiers eens parallel schakelen.

Ton,

Onder jouw plaatje staat "Ik heb volgens schema D aangesloten trouwens", dit is dus parallel. Dat de ene eerder stuk gaat dan de ander kan vettte pech zijn of een verschillend sproeibeeld per verstuiver. Als het volgende keer weer juist die zijn, dan maakt dit het wel waarschijnlijker.

Nagloeiers is bij voorkamers idd. niet nodig, bij koude kikkers zoals Tdi en Cdi wel.

Groet,
    Ingmar.

Mijn Duratherms houden het al 25000 Km uit zonder probelemen met max 180 sec in de winter.
Sign In or Register to comment.