Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

BMW Sauber F1 met elektrische hulpmotor

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited January 2009 in Overige discussie
Auto en Motor techniek heeft een leuk artikel op zijn site staan. Natuurlijk BMW die voorop loopt.

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ik heb onlangs een interessant artikel gelezen omtrent dit systeem in I&T magazine.
    Daar was de conclusie dat mechanisch met een vliegwiel het effici
  • hanzo PPO Burner
    edited January 2009
    [quote=soapwater;45700](...)

Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben... denk ik dan... :roll:
    Benzine was zeker te goedkoop? Overigens moet je de ontwikkelkosten van een hybride- of KERS-systeem niet onderschatten.

Daarnaast vereist een extra systeem (wat het ook is) natuurlijk ook onderhoud, en heb je altijd een zwaardere auto.

Ik vraag me trouwens af hoe groot het percentage terugwinbare energie is in een typische stadsrit en bij gemiddeld gebruik.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ik zal het artikel eens opzoeken, maar ze hadden het toch over redelijk hoge percentages.
    Vooral voor voertuigen die constant starten en stoppen lijkt het mij een goeie oplossing. Je moet het ook niet zien als een traditionele truck waar ze dit systeem bij opschroeven. Ze hadden het over een hydraulische aandrijving waarbij de motor ook als pomp werkt tijdens het remmen en zo accumulatoren op druk brengt. Door dit systeem kan een diesel (of andere motor) op een constant toerental draaien en druk leveren aan het systeem.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    [quote=soapwater;45700]Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben
    In de BRD; stadsbussen, trams etc al zeker 50 jaar.
Sign In or Register to comment.