Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Of het lukt .......

Nog geen commentaar erbij, want misschien dat het een project wordt wat niet gaat lukken en op niets uitloopt, maar niet geschoten ....

image

image

image

image

Comments

• pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    met zo een joekel van een vat wordt t altijd wat:D.
    wat gaat dr in 1000/1500 L ??waarschijnlijk meer
  • knutselsmurfknutselsmurf PPO Burner
    edited January 2009
    volgens mij 1000 of 1200 ltr.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    maar schiet is: ben wel benieuwd
  • carl PPO Addict
    edited January 2009
    ziet er een tof project uit Knutsel .

wat is het vermogen van de electromotor?

en elke dieselmotor met versnellingbak ga je gebruiken?

gr carl
    edited January 2009
    Geen diesel Carl, een benzine die op biogas moet gaan draaien. Ik weet het, niet ppo gerelateerd, maar onder discussie biomassa wel een interessant project? Het is een 1100 cc kadettblok met std versnellingsbak, in de proefopstelling met een 5 kw, 1400 r/pm. De bak heeft in de 4e versnelling een 1:1 overbrenging en alle versnellingen daaronder een vertraging. De overbrenging in 3 en 2 weet ik zo niet, maar ik probeer om met de motor ergens rond de 2500-3000 r/pm uit te komen. Ik ben aan het onderhandelen met iemand die een 10 of 12 kw heeft liggen. De tank wordt de vergister en moet voldoende op kunnen leveren om continu te kunnen draaien, maar wat ik al gezegd heb, of het lukt .......... Groet, Reinier
  • carl PPO Addict
    edited January 2009
    biogas ,ghoh super ,ik hoop ook dat het lukt,interessant

ga je proberen je motor te starten met de electromotor om zo gesyncroniseerd met het net te geraken?

gr carl
    edited January 2009
    Het is de bedoeling een toerenteller op de uitgaande as te maken. De electromotor precies uit te gaan lezen, daar het toerental van de biogasmotor op aan te passen en dan iets extra power te geven zodat je overcapaciteit hebt. De electromotor moet met een potmeter aan te passen zijn om vervuiling op het net tegen te gaan, zegt een kennis van mij die daar weer verstand van heeft.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Knutsel,

Als je er aan toe bent wil ik nog wel eens langskomen. Dit soort dingen engineeren/bouwen heb ik 5jr gedaan. Wellicht dat we nog wat ervaringen uit kunnen wisselen, zonder dat er een bigbadaboom op de veluwe verschijnt. Kan ik ook direct de IBC ophalen :mrgreen:

Hoe ga je het mengsel aanpassen van de kadett? Biogas is wat armer (+/- 60% methaan) dan LPG of aardgas? Heb je al nagedacht over een gasbuffer? Met een buffer kun je 's nachts gas bufferen en overdag of eens per paar dagen het gas verstoken. Wat ga je vergisten? Ik heb op termijn wel glycerine voor je = instant biogas :mrgreen:

En wat ga je maken tegen backfire? Je wilt niet dat je tank of buffer ontploft als je backfire hebt?

Als je wil mag je ook wel langskomen, kan ik je m'n kadettjes van 1056 kW laten zien.

Tim
    edited January 2009
    Hey Tim, ik had wel verwacht dat je zou reageren gezien het werk wat je doet. Ik heb wel wat ideetjes over bufferen. Dat er veel verschil in verbrandingswaarde in aardgas en biogas zat wist ik niet, wel dat er verschil was met lpg. Ok heb ik gehoord dat biogas moeilijker samenpersbaar is, alleen met hoge druk, 150-200 bar of zo. Ook moet er nog iets tussen om zwavel op te vangen, enz enz. Het zal nog wel even duren voordat het draait, maar het leek mij wel een leuk project. Je hebt gezien hoe het er hier bij mijn huis uitziet, dus ben ik niet snel beperkt qua ruimte/geluid of andere overlast met directe buren. Hoe ver ben jij met je bouwproject? 4 kw was het toch?
    edited January 2009
    Knutsel,

Mijn eigen projectje is de Kubota 2,2kWe, op afvalvettigheid. Biogas lijkt me wel leuk, maar nu even niet. Teveel andere zaken. Nadat we verhuizen ga ik ook duurzaam investeren thuis, dus de Kubota en wat er verder maar te doen valt.

Je kan bv een gashouder maken van oude binnenbanden van auto's. Zet in je gasleiding naar de motor een t-stuk naar de
    edited January 2009
    De vergister zal normaalgesproken iets overdruk gaan leveren tijdens het veristen. De buffervorm die jij noemt had ik ook al bedacht en vrachtwagenbinnenbanden zijn sterk en groot volume met maat zo rond de 20-24 inch en breedte tot 425. Nieuwe vrachtwagens hebben tubeless maar oudere types zijn nog met binnenbanden, net als oude trekkers, beginnend met een inch of 24 tot 36 of groter. Zwavel wil ik tegenhouden met een waterbak, daarvoor een terugslagklep en op de waterbak een veiligheidsklep die kan losklappen met eventuele backfire. Tussen de vergister en de buffer een pomp die de druk iets opvoert en een klein beetje van deze druk gebruiken om de vergister iets onder druk te laten staan en daarmee voorkomen dat er zuurstof wordt aangezogen. De warmte van de motor gedeeltelijk gebruiken om de tank te verwarmen.
    edited August 2009
    Hey Knusel,

Hoestie, ben je der haast eens aan toe naar Drenthe te komen?

Ik heb lekkere koffie :wink:

Tim
Sign In or Register to comment.