Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

alles brander oliekachel

pjotterpjotter Banned
edited February 2009 in Olieen
Marktplaats.nl > Unieke oude Olie Kachel. - Huis en Inrichting - Kachels en Openhaarden

ben in contact om deze te kopen.
verbrand zelfs verlopen motor olie.

zou deze ook ppo vettigheid kunnen verfikken:idea:

Comments

• carl PPO Addict
    edited January 2009
    zeker Pjotter mijn overbuur heeft er ook zo eentje en we hebben deze al dikwijls laten werken op mijn filterdrap .

een ding waar je wel op moet letten is dat er geen water in je drap mag zitten ,want als dit begint te verdampen begint de olie te schuimen en kookt deze over .
    dan loopt dit uit de kachel ,en rookt enorm,en dooft het vuur .

maar het werkt wel:D
  • Paul Siemons PPO Burner
    edited January 2009
    Die branders ken ik van bij mijn ouders vroeger thuis.
    Die werden door serretuinders gebruikt om hun niet-verwarmde serres een beetje vorstvrij te houden.
    Volgens mij zijn die dingen nog steeds nieuw te koop.
    Normaal zijn die volledig gegalvaniseerd maar "brand" deze weg door het gebruik zo in het midden van de "schouw".
    Ik heb er indertijd vele gezien maar, ik moet eerlijk zijn, in een zo erbarmelijke staat als hier word weergegeven heb ik er maar twee gezien!
    Zoals ik al vermeldde zijn die gewoonlijk in gegalvaniseerd uitgevoerd en de"mazouttank" word normaal nooit zo warm dat de galvanis
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    dank: zal is omzien naar een gaskachel.
    edited January 2009
    [QUOTE=pjotter;45051]dank: zal is omzien naar een gaskachel.

Pjotter, is dat ne brander die ge nodig hebt om binnen te verwarmen?

Mvg,;

Paul Siemons
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    ja Paul , voor mn werkplaats.grtn
    edited January 2009
    [QUOTE=pjotter;45053]ja Paul , voor mn werkplaats.grtn

Zeker niet doen dan, die dingen hebben meestal geen afvoer voor de verbrande gassen!

Mvg,

Paul Siemons
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    volgens aanbieder kan er een muur of dak doorvoer op aangesloten worden
    edited January 2009
    [QUOTE=pjotter;45055]volgens aanbieder kan er een muur of dak doorvoer op aangesloten worden

Die zijn er dus ook maar het meeste van uw warmte vliegt door de schouw dan naar buiten.
    En het duurt een tijdje eer die vuren werkelijk echt "goed" branden zodat de mazout begint te verdampen en opstijgt in het schouwgedeelte met zich meenemend zuurstof ( je kan onderaan het opstaande gedeelte de rijen met wigvormige gaten zien waardoor de lucht binnengetrokken word) en dan ontvlamd.
    Wanneer de brander op temperatuur is krijg je een typisch brommend geluid te horen.
    Dus vooraleer ze goed en wel branden durven ze wel serieus stinken!

Mvg,

P.Siemons
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    k zie dr nu helemaal vanaf.

tis meestal s avonds een uurtje dat we ffn wat aanklooien in die werkplaats.
    dus moet er wel direct warmte zijn.
    optie: gas of een gewone petroleum kachel.

dank voor de info Paul
  • carl PPO Addict
    edited January 2009
    bij ons wordt de kachel buiten gebruikt in de plaats van een vuurkorf .

lekker met drankje erbij :D straalt serieus wat warmte af.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited January 2009
    Voorheen/vroeger/thuis op de boerderij hadden we ook zo'n kachel. Het brommende geluid kan ik me wel herinneren. Ik was als klein jongetje echt bang van dat gebrom en vuur wat er boven uit kwam soms. Later is het verboden geworden door de Domeinen, de eigenaren van de boerderijen i.d. Wieringermeer, vanwege het brandgevaar. Er zat bij ons ook nog een platte ronde plaat +/- 50 cm. boven het bovengat om de fonken en vlammen wat tegen te houden. Niet ideaal voor een schuurtje maar dat had je al begrepen. Ik weet niet wat mijn vader er in stookte.

Succes,
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited January 2009
    alle olie kachels kunnen dat ,.... mits je de sproeiers zo groot mogelijk maakt, en een oude ijzeren jerrycan tegen de kachel aan kan zetten zodat ie lekker opwarmt.
    mijn jerrycan van 20 liter ( ijzer ) is aan het eind van de avond ongeveer 90 graden met pure apo gevuld.

zou deze ook ppo vettigheid kunnen verfikken:idea:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Alle oliekachels kunnen dat?
    Zit je op de LSD of zo?
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited January 2009
    ik bedoel de wat oudere olie kachels met zon vlottersysteempje, en een gat van achteren waar een uitlaat pijp op kan.

dus niet die peperdure zibros waarvan de brandstof 2,50 per liter kost, en je naa een uur stoken in een niet geisoleerd hok nog steeds zit te rillen van de kou.

[QUOTE=Carlo;45514]Alle oliekachels kunnen dat?
    Zit je op de LSD of zo?
  • Andretje PPO Addict
    edited February 2009
    Ik gooi om mijn allesbrander aan te krijgen regelmatig een met PPO doordrenkt stuk keuken papier in mijn kachel.
    Ook af en toe een beetje over het hout heen, het brand echt geweldig maar ik doe het niet te vaak omdat ik bang ben dat mijn schoorsteen vettig wordt.

Kan dat kwaad of loopt het niet zo een vaart, anders ga ik het misschien wel meer doen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2009
    Ik maak mijn allesbrander aan met een mengsel van 90% vloeibaar frituurvet en 10% spiritus. Eerst houtjes er in, een paar balken er op, emulsie in een spuitfles, beetje spuiten en aansteken. Brand als een tierelier.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Lege eierdoos, snippers erin...apo erover (+/- 2-3 eetlepels) wat zwaarder hout en dan de fik erin. Gaat als een tierelier.
  • Andretje PPO Addict
    edited February 2009
    Ok daar ben ik dus niet de enigste in !

Maar ik vraag me af hoe het met de schoorsteen zit als je er meer op ga stoken.
    Wordt die niet te vet (Schoorsteenbrand)?
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Lege eierdozen mogen bij mij niet in de fik, dat is speelgoed voor de kat :) Gaatje erin, brokjes erin, dicht maken met papierband en spelen maar.
Sign In or Register to comment.